![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 oktober 2005 - 16:49

Postad 02 oktober 2005 - 18:02
Oblivion var ju otroligt snyggt!! Vilka skogar, damn vad snyggt.... kommer bli en dyr höst
Ser helt fantastiskt ut. Och tyvärr stämmer ju resten av ditt inlägg också. Dyrt är nog bara förnamnet

Någon som har koll på en bra nyhetsfeed för x360 ?
www.xbox-scene.com bra med nyheter och bra forum
www.teamxbox.com lite ******ish men det är ju inte annat att vänta med tanke på namnet

lite mer "oberoende":
www.gamespot.com och www.ign.com
Postad 02 oktober 2005 - 18:25
Haha, ja Alla 3 rätt
Vad skrev du som formulering? Xbox360 är det bästa som har hänt sedan...!
Postad 02 oktober 2005 - 21:31
Nja, det behåller jag för mig själv. Tyvärr har man otroligt dålig fantasi så det blev inget vidare, hahaHaha, ja Alla 3 rätt
Vad skrev du som formulering? Xbox360 är det bästa som har hänt sedan...!

Postad 02 oktober 2005 - 22:24

Och skogen gick ju inte heller av för hackor

Postad 03 oktober 2005 - 13:24
Det allra mest imponerande med Oblivion trailern tyckte jag var fysiken... Helt underbar. Visste ni att man kommer kunna interagera med ca 10 000 olika objekt på samma sätt som med kedjorna och skelettet? Paradise
![]()
Och skogen gick ju inte heller av för hackor. Undrar om man kan skapa skogsbrand
.
Fysiken var nästintill orgasmatisk, ja

Har dock sett en annan motor där blad och annat viker undan när karaktären går förbi. Hoppas det blir lika på denna. Har inte sett något liknande på Oblivion ännu.
Lite PGR nu.
Hittade en film från PGR3 som jag tidigare inte sett.
PGR3
Kanske inte är från senaste builden av spelet men som sagt, det var nytt för mig iaf. Segt gick det dock att plocka hem klippet, vänta vänta vänta... intet nytt för oss trånande xbox360 anhängare.
Någon som hört något om att webhallen kommer ha nattmösseöppet mellan 1a och 2a dec inför releasen av x360? Vore smutt o plocka upp sin med detsamma.
/ Lilla Jag
Postad 03 oktober 2005 - 13:33
Det allra mest imponerande med Oblivion trailern tyckte jag var fysiken... Helt underbar. Visste ni att man kommer kunna interagera med ca 10 000 olika objekt på samma sätt som med kedjorna och skelettet? Paradise
![]()
Och skogen gick ju inte heller av för hackor. Undrar om man kan skapa skogsbrand
.
Fysiken var nästintill orgasmatisk, ja![]()
Har dock sett en annan motor där blad och annat viker undan när karaktären går förbi. Hoppas det blir lika på denna. Har inte sett något liknande på Oblivion ännu.
Lite PGR nu.
Hittade en film från PGR3 som jag tidigare inte sett.
PGR3
Kanske inte är från senaste builden av spelet men som sagt, det var nytt för mig iaf. Segt gick det dock att plocka hem klippet, vänta vänta vänta... intet nytt för oss trånande xbox360 anhängare.
Någon som hört något om att webhallen kommer ha nattmösseöppet mellan 1a och 2a dec inför releasen av x360? Vore smutt o plocka upp sin med detsamma.
/ Lilla Jag
Mailade webbis idag om nattöppet...får se om de svarar=)
Postad 03 oktober 2005 - 16:52
Du menar nog Crytech 2 motorn (Farcrys motor). Åtminstone PS3 har spel under utveckling med den motorn och säkerligen kommer även 360 få ta del av den. Frågetecken på ifall Oblivion har med något liknande, man kan ju hoppas.Har dock sett en annan motor där blad och annat viker undan när karaktären går förbi. Hoppas det blir lika på denna. Har inte sett något liknande på Oblivion ännu.
X05 har tjuvstartat lite: Electronic Arts har släppt en hel del bilder från 5 av sina spel. På Xboxyde:
http://www.xboxyde.com/index_en.html
Min reaktion:
FIFA 06- Ett skämt.
Battlefield 2- En xboxport.
NBA Live 06- snyggt, inte lika snyggt som NBA 2K6.
NFS bilderna har jag sett förut.
Madden NFL 06- Hur jäkla snyggt som helst... VARFÖR blev inte FIFA så snyggt

Postad 03 oktober 2005 - 18:41
Får se om de hinner snygga till dem innan release.
/J
Postad 03 oktober 2005 - 18:46
Tyvärr så verkar ju EA:S spel vara de sämsta grafiskt sett än sålänge.
Får se om de hinner snygga till dem innan release.
/J
Jag tror att du har missat nba spelet, ser riktigt riktigt fint ut

Postad 03 oktober 2005 - 19:46
EA's spel har alltid haft en förmåga att ligga 1 år bakom den egentliga grafikprestandan. Men det är för att dom alltid ska pumpa ut sina franchises och satsar inte så hårt på att göra dom riktigt snygga.
Postad 03 oktober 2005 - 20:54
Just de 3 spelen, Tony Hawk, BF2 och Amped 3, har visat upp sämst media hittills. Vad jag har hört ska dock Amped 3 se mycket bättre ut nu (Och det finns ingen anledning att det inte skulle göra det) och till och med Tony Hawk skulle se bra ut (det tvivlar jag mer påTycker där e allt för många spel som inte ser nåt vidare ut, Tony Hawk, BF2, Amped 3 (eller e det 2?, jag ser då ingen skillnad). Man får hoppas att detta är de sämsta sämsta maskinen kan prestera och att det kommer dubbelt så bra lir typ. Men det återstår att se, men det finns för många lir hittills som påminner om Pc, eller har samma tradiga texturer och skit som gamla spel har haft. Det är bara PG3 och Oblivion hittills som har fått en att tycka det är hyfsat grymt, dock tyckte jag att Oblivion verka Pc stelt och hade inte den konsolkänsla man är så van vid.

BF2 är en port av xboxversionen mer eller mindre. Högre framerate, vassare texturer, lite extra effekter bara. Men så är det med spel som även kommer till xbox (som King Kong och även FIFA 06): De blir inte lika "nextgen" som fristående spel.
Oblivion är jättesnyggt men det är ju också ett PC spel. Så om det verkar lite PC så kan det bero mycket på det. Annars har de ju nästan ett års utveckling ytterligare när spelet släpps jämfört med den videon vi såg nyss, som visades under E3.
Men man ska inte ställa förväntningarna skyhögt heller. PGR3, Madden, NBA2K6, Oblivion, Ghost Recon 3, Kameo, PDZ, COD2... är alla skitsnygga. Och det bevisar ju vad 360n kan göra, redan i första generationen.
Jag tror vi kommer få se mycket imponerande imorgon

Redigerat av Zoiler, 03 oktober 2005 - 20:55.
Postad 03 oktober 2005 - 22:35
Oblivion är jättesnyggt men det är ju också ett PC spel.
Så om det verkar lite PC så kan det bero mycket på det.
Annars har de ju nästan ett års utveckling ytterligare när spelet släpps jämfört med den videon vi såg nyss, som visades under E3.
Ja, videon kommer ju från pc-versionen

Postad 03 oktober 2005 - 23:00
Postad 04 oktober 2005 - 00:26
Postad 04 oktober 2005 - 14:34
Var står det att de inte ska ha system link co op? Verkar ju konstigt. Kommer antagligen gå att spela online co-op också.Ja det blir väl grymt ändå då, såg faktiskt Call of Duty filmen och där var faktiskt närvaro för en gång skull också skulle spelet vara riktigt svårt vilket jag älskar. Men sen att dom inte lägger in System link Co-op begriper jag inte, det är så trist att behöva dela bilden med den andra. Man kan ju hoppas dom implementerar både och. Men Halo 2 var ju super roligt och hade varit ännu fetare om ja och polaren kunde haft vars en Tv typ när vi lira co-op.
17.45 börjar X05

Här kommer lite PGR3 bilder så länge, bara att njuta:
http://ve3d.ign.com/...5/655566p1.html
Postad 04 oktober 2005 - 18:40
Postad 04 oktober 2005 - 18:50
Inga enormt stora nyheter so far, men det börjar väl på riktigt imorgon !? Annars så är ju risken att man hoppats på för mycket. Nåväl. Om två månader kan man släppa kuvösen och spela på riktigt istället. Kameo och Oblivion hela december känns minst sagt lätt upphetsande

Postad 04 oktober 2005 - 19:50
Hittills är det ju mediamässigt rent ut sagt ett skämt. Men det är ännu tidigt så... De har dock utannonserat några spel:Inga enormt stora nyheter so far, men det börjar väl på riktigt imorgon !? Annars så är ju risken att man hoppats på för mycket.
Splinter Cell 4
Alone in the Dark 360
Superman 360
Biowares nya spel: Mass Effect
Moto GP 4
Too Human visade de screens på
PDZ trailern var inte alls bra, men jag tyckte iof PGR3 var kasst också. De verkar ha stora problem med videokvaliten än så länge.
Imorgon kommer pressen få spela alla launchtitlarna, och ju längre tid som går desto bättre kvalite på filmerna får vi

Edit: Samlingssida med X05 trailers
http://www.xbox.com/...6172&bw=hi<n=
Too Human rockar!
Redigerat av Zoiler, 04 oktober 2005 - 20:18.
Postad 04 oktober 2005 - 20:39
http://www.xbox.com/...aunchtitles.htm
Ja ni ser i länken vad som ges

Mass effect från bioware könns het het hett! Jag gillade verkligen kotor (inte tvåan så mycket) och Jade empire. Kul attt de inte bara kör på säkra kort utan vågar producera nytt.

Postad 04 oktober 2005 - 21:06

Postad 04 oktober 2005 - 21:30
Precis. MS kanske kör med jultomtetaktiken, dvs att gå in i spelbutikerna på launchdagen och titta runt kommer bli lika spännande som att öppna julklappar eftersom man inte har en aning om vad som finns därHell yeah! Hoppas på en release lista imorgon. Menå andra sidan inte sååå länge kvar nu tills man kan gå in i närmaste spelbutik och se vad som står i hyllorna själv

- Shit, Gears of War klarade launch, nice som fan.
- OMG Splinter Cell 4!
- Vart är PGR3 =/?
Postad 04 oktober 2005 - 22:51
Mass Effect kan nog också bli riktigt bra, gillar bara inte att det är i framtiden med massa laservapen, ska det vara framtiden så ska det vara Fallout

Blir som tidigare sagts en dyr vinter/vår, tur tjejen precis köpt häst, så mina utgifter kommer stå oemotsagda ett tag framöver

Redigerat av Brainiac, 04 oktober 2005 - 22:53.
Postad 04 oktober 2005 - 23:09
Blir som tidigare sagts en dyr vinter/vår, tur tjejen precis köpt häst, så mina utgifter kommer stå oemotsagda ett tag framöver

Splinter Cell 4 såg a w e s o m e ut, men jag befarar att det var CG =/.
Postad 05 oktober 2005 - 03:11
Alone in the Dark
Splinter Cell 4
MotoGP 2006
PGR3
Oblivion
TopSpin
Final Fantasy
Wolfenstein
Quake
Call of Duty (har ni sett filmerna på ign?)
Need For Speed
Mass Effect
To Human (Äntligen, spelet som nintendo skulle fått för 1000 år sen)
Gears of War
Kameo (härmigt, men vafan, jag ska spöa den bossen i vattentemplet ändå)
Full Auto (fick jag en Rock n Roll Racing Deja Vu här eller?)
Listan kan nog fortsätta i oändlighet, det är detta som är viktigt när det närmar sig release, många spel att välja mellan direkt och många som kommer tätt efter som är grymma!
Nu börjar jag bli impad, inte av grafiken mest, men deras riktigt starka line up, snyggt jobbat!
Postad 05 oktober 2005 - 07:58
kommer gears of war komma redan vid releasen????
Jag var inne på någon sida för ett tag sedan där dom hade listat upp en lista med spel som kommer ut på release dagen och där var gears of wars med.
Dock så gick jag in på exakt samma länk, och då stod det spel som skulle visas under x05?

Jag tror inte GOW kommer släppas på release dagen men man kan alltid hoppas.
Ju mer filmer jag ser från den desta mer börjar jag älska det

Såg någon too human trailern på xo5? verkar hur grymt som helst!

Redigerat av Guwwic, 05 oktober 2005 - 07:59.
Postad 05 oktober 2005 - 09:12
Iom att det står "Emergence Day 2006" i slutet på alla trailers ska vi nog inte räkna med att det kommer förrän tidigast våren 2006, men ett givet köp är det helt klart.
Perfect Dark Zero verkar också bli riktigt coolt, älskar co-op.
Känns som det kommer bli Kameo, PGR3 och Perfect Dark Zero den 2:e December, plus ett år Live Gold, plus Charge & Play Kit, plus en extra trådlös HK.
Fasen vad det kommer gå åt pengar!
Postad 05 oktober 2005 - 09:36
Fasen vad det kommer gå åt pengar!
Pengar är till för att just gå åt. Inget ovanligt.
Tur att man har varit förutseende och sparat en liten slant just för 360.
Annars har man väl stått med brallorna nere och betalat i natura

Blir dock endast premium, PGR3, Kameo och playand charge samt ev. en till HK.
/ Jag
Postad 05 oktober 2005 - 09:46
- Shit, Gears of War klarade launch, nice som fan.
- OMG Splinter Cell 4!
- Vart är PGR3 =/?
Kolla in xbox launch titles igen.
Titles that will form part of the impressive Christmas holiday portfolio include these:
Kameo
Perfect Dark Zero
Project Gotham Racing 3
samt
Other great games announced or shown at X05 included these:
Gears of War
...
Tror nog inte GoW kommer till launchen...
Skälet till olika launch title rykten kommer nog från alla olika 'platina' boxar med 50 olika spel och tillbehör där de stort sett bara inkluderat de spel som har announcats.
Fast vilka som är launchtitles och sånt kvittar väl. Så länge det finns ett par bra spel att underhålla sig med tills de andra spelen får bli färdiga så är det Ok. (för personlig del är det mest DOA4 och PGR3 som lockar vid launchen).

Postad 05 oktober 2005 - 09:55
Är det någon som sett någonting om batterimätare eller liknande som visar hur mycket kräm det finns kvar? Kommer det att finnas eller sitter man där och bara helt plötsligt så pausas det och står "recharge your batterypack"...
Någon?
/ Lilla Jag
Postad 05 oktober 2005 - 11:31
Kolla Laddningsset till Xbox 360™. 199kr kan den grunkan vara värd

Postad 05 oktober 2005 - 12:25
Kolla Laddningsset till Xbox 360™. 199kr kan den grunkan vara värd
Jo jag vet att man laddar med den. Dessutom var faktist frågan om det gick att se hur pass mycket kraft det var kvar i batterierna som sitter i HK.. inget annat. Men tack ändå..
/ Jag, Liten Men Go
Postad 05 oktober 2005 - 14:19
Om du läser hela inlägget så märker du nog att jag lattjar lite om att man inte kommer veta vad som finns tillgängligt när man går in i butiken.. Jag är 0 % allvarlig- Shit, Gears of War klarade launch, nice som fan.
- OMG Splinter Cell 4!
- Vart är PGR3 =/?
Kolla in xbox launch titles igen.

Gears kommer inte till launch, det har vi vetat ett bra tag. Däremot:
Project Gotham Racing 3
Kameo: Elements of Power
Perfect Dark Zero
Madden NFL 06
NBA Live 06
Tiger Woods PGA Tour 06
Need for Speed Most Wanted
FIFA 06: Road to FIFA World Cup
Elder Scrolls IV: Oblivion
Dead or Alive 4
Call of Duty 2
..Är alla klara för launch. 100 %. PGR3, Kameo, PDZ och O B L I V I O N day 1.

Vänta nu... jag har inte råd/tid med alla samtidigt...

Spelet kommer inte pausas mitt i för recharge. Du kommer se någon form av indikation lysa, om det är mycket eller lite kvar. Jag har läst om det, men jag hittar inte länkenÄr det någon som sett någonting om batterimätare eller liknande som visar hur mycket kräm det finns kvar? Kommer det att finnas eller sitter man där och bara helt plötsligt så pausas det och står "recharge your batterypack"...

Jag vet inte exakt hur det fungerar men du behöver inte oroa dig för att den plötsligt lägger av mitt i

Redigerat av Zoiler, 05 oktober 2005 - 14:19.
Postad 05 oktober 2005 - 21:21
Postad 05 oktober 2005 - 22:25
Kan man vara någorlunda säker på att få boxen på releasedagen
ifall man beställer nu?
Webhallen säger ingenting, och komplett säger "16 st. 2005-12-09 (Preliminärt)"
istället för över 1000st 2005-12-02 tidigare. (om jag minns rätt)
Det kanske inte bara är jag som tycker det är lite tunt med info om detta?
Annars blir det nog att köpa boxen i januari eller så.. julrushen lär ju inte vara bättre än releasedagen.
Peace,
/Per
Postad 05 oktober 2005 - 22:43
Om du läser hela inlägget så märker du nog att jag lattjar lite om att man inte kommer veta vad som finns tillgängligt när man går in i butiken.. Jag är 0 % allvarlig
.
Gotcha.

..Är alla klara för launch. 100 %. PGR3, Kameo, PDZ och O B L I V I O N day 1.
Skulle du (eller nån annan) kunna förklara all hype runt PDZ? Vad är det som gör att alla är jättehypade runt just detta spelet? Det lilla jag sett verkar det vara ett straight-forward FPS.
Nu har jag i all ärlighet inte ens hört talas om orginalet, men med tanke på alla människor (fans, journalister och publicenter) så verkar det vara det bästa som hänt sen jag vet inte vad...
Se inte detta som kritik mot PDZ, vet faktiskt inget om det, men vill veta mer...
Postad 05 oktober 2005 - 22:51
Jag undrar detsamma, de filmer jag har sett har inte varit det minsta snygga, ser ut som vilket FPS som helst till PC. Vad är det som gör detta spelet så speciellt?Skulle du (eller nån annan) kunna förklara all hype runt PDZ? Vad är det som gör att alla är jättehypade runt just detta spelet? Det lilla jag sett verkar det vara ett straight-forward FPS.
Nu har jag i all ärlighet inte ens hört talas om orginalet, men med tanke på alla människor (fans, journalister och publicenter) så verkar det vara det bästa som hänt sen jag vet inte vad...
Se inte detta som kritik mot PDZ, vet faktiskt inget om det, men vill veta mer...
Postad 05 oktober 2005 - 23:40
Med nöjeSkulle du (eller nån annan) kunna förklara all hype runt PDZ? Vad är det som gör att alla är jättehypade runt just detta spelet? Det lilla jag sett verkar det vara ett straight-forward FPS.

Att du (som inte spelat originalet) tycker det verkar vara ett helt vanligt FPS tycker jag inte är konstigt alls. Det som hittills visats av spelet skulle inte upphetsa mig om jag inte visste vilket spel vi pratar om. Men nu när jag vet det kollar jag filmerna extra noga efter detaljer.
Grafiken som visats är skitsnygg (om än inte "MGS4-snygg"). Jag kan väl tycka att de har lite dålig "art" på karaktärerna, lite åt det tecknade hållet, men allt annat som ljussättning, texturer, reloadanimationer, dödsanimationer, storleken på banorna (gigantiska), effekter osv är i toppklass. Det är svårt att se på filmerna som släppts, det har inte kommit några directfeed med superkvalitet. Imorgon kommer det förhoppningsvis från Xboxyde, så att man kan se lite bättre.
Här är gamespots gameplayfilmer (också dålig kvalitet

http://www.gamespot....zero/media.html
Man kan tycka att AI:n i spelet är riktigt dålig, men det beror på att svårighetsgraden var inställd på easy. De reagerar mycket långsamt och ser en knappt. I och med att man höjer svårighetsgraden förbättras deras beteenden, så var det även i originalet.
För att prata lite om originalet och hypen:
Perfect Dark kom till N64 och var "uppföljaren" till Goldeneye. De var båda de bästa FPS:en på sin tid och gjordes av Rare.
Ta en titt på recensionerna på gamerankings:
http://www.gameranki.....=perfect dark
9.9 av Gamespot, 9.8 av IGN

För min del var (är) Perfect Dark det absolut bästa FPS jag spelat så däri ligger min hype för spelet. Och det är likadant för de flesta andra som spelade det, så bra var det.
Grafiken var skitbra för sin tid, soundtracket bland de bästa jag hört, storyn var grym, kontrollen perfekt. Varje bana gick ut på att du skulle lösa ett par objektiv. När du höjer svårighetsgraden tillkommer det fler uppgifter att lösa. Det var hur kul som helst att spela igenom det med brorsan i splitscreen. Multiplayer var awesome och mängden och kvalitén på vapnen AAA.
Utvecklarna av spelet, Rare, som även gjort diamanter som beat em up:et Killer Instinct, plattformsspelet Donkey Kong och äventyrsspelen Conker och Banjo & Kazooie har hållt på med spelet i evigheter nu. De har inte släppt något stort spel sedan N64 tiden och köptes av MS från Nintendo. De håller även just nu på med Kameo, som ser strålande ut (speciellt grafiskt).
I och med att man vet att Rare alltid gjorde bra spel och att Perfect Dark var det bästa FPS man spelat så är förväntingarna förstås enorma. Har man (som du) inte spelat Perfect Dark och dessutom inte fått någon media att räkna med förstår jag att man inte är hypad för spelet

Det här är dock större än Halo 3 för många, inklusive mig

Slut på historialektionen

Postad 06 oktober 2005 - 11:51
Blir ett xbox360 supermegahyperdeluxe2000-paket + 2 spel.
Borde man köpa en extra kotroll med så att någon kompis får vara med och leka eller ska man unna sig själv ett tag först ?
Räknar med att få ge ungefär 500 dollar för detta (svårt att veta eftersom spelen inte är prissatta ännu)
Postad 06 oktober 2005 - 13:00
Har bekräftat min beställning på ett ntsc360 nu.
Blir ett xbox360 supermegahyperdeluxe2000-paket + 2 spel.
Borde man köpa en extra kotroll med så att någon kompis får vara med och leka eller ska man unna sig själv ett tag först ?
Räknar med att få ge ungefär 500 dollar för detta (svårt att veta eftersom spelen inte är prissatta ännu)
Var hittade du?
Postad 06 oktober 2005 - 13:22
Var hittade du?
En kompis i USA köper och skickar via postbox, så att jag slipper tullen.
Borde ha det en vecka efter release iaf.
Nu är det ju bara det här med om Live kommer funka, men jag hoppas verkligen det.
Postad 06 oktober 2005 - 14:42
Borde du inte ta reda på det innan du definitivt bestämmer dig? Live gör ju halva konsollen nästanVar hittade du?
En kompis i USA köper och skickar via postbox, så att jag slipper tullen.
Borde ha det en vecka efter release iaf.
Nu är det ju bara det här med om Live kommer funka, men jag hoppas verkligen det.

Postad 06 oktober 2005 - 15:42
Borde du inte ta reda på det innan du definitivt bestämmer dig? Live gör ju halva konsollen nästan
Tanken finns, men jag hoppas verkligen att någon europeisk tidning, hemsida eller whatever får hem en dagarna innan så att dom hinner testa.
Annars så säljer jag den och köper en pal-enhet, anledningen till att jag köper den är egentligen att kunna köpa billigare spel från utlandet.
Funkar det inte med elen så är det värre, då är jag nog den första i sverige som får sig ett riktigt snyggt och dyrt bokstöd i form av en x360

Har bestämt mig för att köpa tre spel, tänkte först två, sen fyra, men tre får räcka.
Vilka borde man ta ?
PGR3 är ett givet köp, men sen ?
Vilka spel är riktigt 100% klara till release ?
Postad 06 oktober 2005 - 16:01
Jag har svårt att tror att det är stöd för massa olika spänningar?!Funkar det inte med elen så är det värre, då är jag nog den första i sverige som får sig ett riktigt snyggt och dyrt bokstöd i form av en x360
Men det löser du genom att köpa en 110(120?) volts adapter, kostar en liten slant, men vill man ha en amerikansk modell så vill man

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar