Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2011 - 09:10

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Får väll också dra mitt strå i staken då.

Jag verkar också höra till dom få som har en box som funkar hyfsat bra.
Min box har aldrig missat några inspelningar,
den spontan om bootar inte (det problemet försvann när jag bytte nätadapter till en som det stod Sagemcom på samt att jag drog ur nätverkskabeln, vet inte vilket av dom som löste problemet).
Den har kanske hängt sig en eller två gånger sen jag fick den i December
och jag har inga som helst problem med fjärrkontrollen.

Dom problemen jag har är den klassiska nute buggen som kommer lite till och från men inte ofta och att inspelningarna kan hacka till nån gång.
Och det där med svar bild nån gång när jag har spelat in.

Och ja jag har den senaste mjukvaran. Och nej jag jobbar inte för Canal Digtal utan går andra året på gymnasiet.

Postad 21 februari 2011 - 09:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Det är nog mer en fråga om vilka krav man ställer.
Hade jag "bara" haft de problem du skriver att du har hade jag fortfarande varit besviken på boxen, jag tycker att om man lägger så pass mycket pengar för en produkt + månadsavgiften så bör den fungera till 99% och de tycker jag inte att den gör.

Postad 21 februari 2011 - 10:03

affekt
  • affekt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ursäkta min förutfattade mening men en snubbe som dyker upp ur intet med 19 posts för att tala om att hans box fungerar förträffligt (tvärtemot vad många i både Sverige och Norge tycker att den gör) efter 298 sidor tråd är knappast trovärdig.

Jag förutsätter att du "överför till datorn" via Scart och inget annat.

Hej!"Melmack" Svar till Dig, man kanske inte behöver ha flera tusen inlägg för att vara trovärdig??? Jag följer denna
tråd och problemen som tagits upp här jag inte haft, Det finns faktiskt några som frågat om det inte finns någon som är nöjd med boxen och ett av svaren har jag lämmnat i mina inlägg. Jag kör boxen och är nöjd!!!
" AC 3" och "Melmac" ( Gå tillbaka till sid.298 och läs mitt inlägg där det står hur jag använder min box.)

Postad 21 februari 2011 - 10:13

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Enligt supporten kommer en uppdatering i morgon tisdag. Skall bl.a. lösa en del inspelningsproblem och där man tagit bort hdcp igen för att komma till rätta med kompabilitetsbekymren med vissa tv-modeller.

Postad 21 februari 2011 - 10:30

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Enligt supporten kommer en uppdatering i morgon tisdag. Skall bl.a. lösa en del inspelningsproblem och där man tagit bort hdcp igen för att komma till rätta med kompabilitetsbekymren med vissa tv-modeller.

Undrar om inspelningsproblemen och HDCP har något samband?
Alltså om inspelningsstrulet beror på HDCP?

Redigerat av AC3, 21 februari 2011 - 10:31.

Postad 21 februari 2011 - 10:58

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag drar några strån till stacken baserat på erfarenhet från IT-projekt senaste dryga 10 åren. Detta är mina antaganden om händelseförloppet.

1. Man har bråttom att få ut en uppdatering med Video on Demand, VOD, kanske för att någon tidning ska skriva en recension av boxar och man inser att man måste få ut funktionen snabbt för att inte komma på efterkälken. Man måste därför tidigarelägga lanseringen av den i grunden nya firmware man jobbat med ett tag.

2. Man testar säkert en hel del, men eftersom det är bråttom missar i den systematiska testningen, och missar några banala saker som att uppspelning av ett inspelat program stannar när inspelningen slutar och en hel del annat. Vissa saker som Mute vid uppstart under en inspelning menar man är en feature och inte en bugg.
Man missar även att testa mot olika hårdvaror och installationer, man kanske testar mot ett par Samsung-TVapparater, någon Sony osv. Man kanske dessutom utgår från fabriksnya boxar. Då glömmer saker som att fragmentering av diskar, kassa nätaggregat kan spela stor roll för slutkundens upplevelse samt att vissa TV-apparater MÖJLIGEN inte följer HDMI standarden, och säkert har man någon bugg i handskaknigen. Att vissa av oss har för bra insignal från parabolen tänker man kanske inte så mycket på.

3. När första skottet är skjutet med ramskri som resultat går man tillbaka till Sagem och klagar. Tyvärr, säger Sagem vi saknar resurser att fixa detta just nu vi håller på att lansera nya boxar (t ex Boxers) och måste göra klart dem. Vi kan släppa en panikfix som fixar de värsta problemen.
CD mörkar problemen genom att inte upplysa first line support om att det finns några problem med programvaran. First line support är i princip vanliga människor som har ett frågeformulär/flödesscehma att följa när någon ringer till supporten.

4. CD ska lansera nya boxar från Sagems konkurrenter. Inte bara i ett steg utan två steg och Sagem är inte med. Detta gör att felrättningarna tar extra tid, varje gång man upptäcker en bug måste man gå tillbaka till leverantören, vänta på ny version, upptäcka ev. nya buggar osv. Detta gör att en sådan process tar tid, extra mycket tid!
Under tiden låter man en del testare prova en HDCP-aktiverad version av "2.01"-programvaran eftersom HDCP kommer att bli ett krav från programleverantörerna. Denna tar man tillbaka igen när testet är slut.

5. Under tiden funderar man på CD om varför vissa saker funkar på deras boxar, t ex bra bild på HD-kanaler, inga synkproblem. Man tar till halmstrån som: Gör en fabriksreset, formattera om hårddisken (kan fragmentering eller dåliga sektorer spela roll?), byt spänningsadapter. Synkproblemen och "för bra signal" är svåra att göra något åt just nu.

6. Man verkar släppa en patch den 22/2 enligt inlägg ovan. Kan vara en tillräckligt stabil version som släpps i avvaktan på 2.x som fixar "alla problem".

För att göra en lång historia kort så har jag personligen klarat mig ganska bra eftersom jag har "lagom signal", har en Samsung-TV av ny modell numera. Med den gamla version 1-programvaran hade jag problem med min dåvarande Sharp att det inte gick att få den TV:n att reagera på några som helst fjärrkontrollkommandon då länge boxen var påslagen och TV:n inställd på boxens HDMI-anslutning så visst fanns det problem på den tiden med.
Har dock fått göra reset, byta nätadapter flera gånger osv. Fått skäll av frugan några gånger med.
Nej jag är inte anställd av Canal Digital. Om det hjälper att älta detta vet jag inte men kunder har de uppenbart tappat.

Postad 21 februari 2011 - 13:09

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag köpte min box för att jag ville ha möjligheten att spela in ett program med bra bildkvalite medan jag tittar på ett annat. Dessutom har CD ett programutbud som passar mig. Och jag var helt nöjd med boxen ända tills jag av misstag råkade trycka fel vid en start upp och boxen började ladda in ny programvara! Första reaktionen efter bytet var vad har de gjort med den fina bildkvaliten, märkbart sämre!!! Sedan dök problemen med att det ibland inte går att titta på en annan kanal än den som spelar in, går att komma runt genom att stoppa inspelningen och starta den igen manuellt men sådant grundläggande idiotfel skall inte slinka igenom om de haft någon som helst testning innan de tvingade på oss ny programvara.Och bildkvalitetsförsämringen drabbar förmodligen inte alla utan beror på fabrikatet på ens bildskärm så det lär de inte bry sig om att åtgärda. Så enda orsaken till att jag fortfarande är kund är programutbudet men Boxer kommer med HD till min sändare till hösten...

Postad 21 februari 2011 - 13:14

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Dom lär ha tappat 60000 kunder i Norden förra året. Tror det var på den norska sidan jag läste det.

Jag drar några strån till stacken baserat på erfarenhet från IT-projekt senaste dryga 10 åren. Detta är mina antaganden om händelseförloppet.
.............

Redigerat av ansgar, 21 februari 2011 - 13:19.

Postad 21 februari 2011 - 13:47

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Alltså, visst kan det finnas folk som har en hyggligt fungerande box, men tror inte de använder boxens huvudfunktioner flitigt, dvs inspelning, timeshift m.m.

Sen kan man ju fundera på hur många hårdvaruversioner av boxen det finns. Tror att det spelar en avgörande roll för hur bra boxen fungerar och hur stabil den är. Det finns minst 2 olika hårdvaruversioner som jag sett.

Vet inte om samma firmware används till båda eller om det finns separata för varje hårdvaruversion.

Postad 21 februari 2011 - 13:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Undra hur mycket tappet av Premium League vs att de säljer billig box dyrt spela in på förlorande av kunder.
Sätter de igång Pairing förlorar de ytterligare av stocken.

Postad 21 februari 2011 - 13:58

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Att ta emot Hi-tech HD satellitsändningar med Sagemboxen är ungefär som att köra ett rymdskepp med pelletskamin.

Postad 21 februari 2011 - 14:01

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Mjukvara_0_8_0.pdf   248,48K   165 Antal nerladdningar

Fick detta i mejlen idag. Jag har anmält mig till deras testgrupp men jag är kabelkund, inte parabolkund.

Detta gäller uppgradering av programvara från 0.5.6 till 0.8.0 i parabolboxen.

Postad 21 februari 2011 - 14:07

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Fick detta i mejlen idag. Jag har anmält mig till deras testgrupp men jag är kabelkund, inte parabolkund.

Den nya programvaran kommer att innehålla en ny funktionalitet som innebär att boxen automatiskt
stängs av efter en viss tid av inaktivitet. Standard är satt till 4 timmar men du kan själv ändra till 2 och
8 timmar eller stänga av funktionen manuellt

Ja, en inbyggd timer för automatisk sladdryckning varje natt. :)

Postad 21 februari 2011 - 14:13

MikeSkip
  • MikeSkip
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Skickade mail idag till kundtjänst angående en ny HD-PVR, deras svar:
Hej och tack för ditt mail,

Det stämmer att inom en snar framtid kommer vi att lasera en ny PVR Box, ADB 5720SX. Vi har inte fått någon exakt information om när denna kommer att komma, men mer info om det kommer att komma framöver.

Om du vill se hur boxen kommer att se ut samt få mer information om den följer du länken nedan.

http://digitalt.tv/s...al-digital-boks

Låter ju som ett uppköp jämfört med Sagem, dock har jag inte upplevt så mycket problem som en del andra här. Tillräckligt mycket för att vilja byta box iaf...

//Mike

Postad 21 februari 2011 - 14:15

Frallan78
  • Frallan78
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ett nytt fenomen tror jag.

Spelade in Big Brother från EPG´n och när inspelningen startade fick jag infotexten **ingen signal** på alla andra satellitkanaler. Stängde av boxen och startade upp. Då kom det upp en ruta som visade att det fanns någon ”uppdatering på signalen, kan ta några minuter” som jag för tillfället avbröt.

Skumt var ordet

/Frallan

Postad 21 februari 2011 - 14:39

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

EDIT: se nedanstående post för mitt antagande visade sig vara fel

Redigerat av philipsguy, 21 februari 2011 - 14:59.

Postad 21 februari 2011 - 14:47

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Kundservice informerar
Ny programvara (0.8.0) för den inspelningsbara HD-boxen lanseras den 22 februari
Den 22 februari släpper vi programvaruversion 0.8.0 till den inspelningsbara HD-boxen. Du laddar enkelt ned den genom att klicka OK i det pop-up fönster som dyker upp. Om du inte får upp något pop-up fönster gör så här:
1.Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
2.Släpp knappen.
3.När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
4.Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
5.När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.
Installationen tar 5-10 minuter.

Den nya programvaran kommer att innehålla en ny funktionalitet som innebär att boxen automatiskt stängs av efter en viss tid av inaktivitet. Standard är satt till 4 timmar men du kan själv ändra till 2 och 8 timmar eller stänga av funktionen manuellt. Funktionen syftar till att spara energi vilket också bidrar till att öka stabiliteten i boxen. Programmerade eller pågående inspelningar påverkas inte av denna funktion.

Programvaruversion 0.8.0 kommer också att åtgärda följande problem:
• Att ljud saknas då man slår på tvn (Mute i displayen)
• Att listan med programmerade inspelningar töms då man trycker på Standby vid upp start
• Att boxen måste startas två gånger
• Att det ibland inte är möjligt att titta på en pågående inspelning
• Att text-TV textning saknas på inspelade program (t.ex s.199 på SVT1)
• Att man inte kan ladda ner mjukvara om man endast har en antennkabel ansluten
• Att uppspelning av inspelade program stannar upp
• Att EPG-information saknas (hål i informationen)
• Att information om tidshopp saknas (grön och röd knapp)
• Att information om hur många procent av hårddisken man använt saknas

Vi är medvetna om och beklagar att inte heller programvaruversion 0.8.0 löser alla buggar och arbetar därför redan nu på nästa programvara. För att snabbt komma framåt i detta arbete tar vi hjälp av vår testgrupp.

Redigerat av Boxman81, 21 februari 2011 - 15:09.

Postad 21 februari 2011 - 15:08

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Undra när de behagar att fixa det viktigaste? Att få bra bild igen.

Redigerat av vilse, 21 februari 2011 - 15:08.

Postad 21 februari 2011 - 15:16

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Fråga, på min Samsung kan man via Infoknappen på TV:ns fjärr se aktuell upplösning. Kan någon som upplever försämrad bild (HD) kolla vad ni får ut för upplösning på skärmen? Är det något knas med handskakning mellan box och TV så kanske det ger vanlig hederlig SD-upplösning ut?

Jag tycker f ö själv att bilden på SVT:s HD-utsändningar är betydligt sämre än exvis Discovery HD. Men det måste ju bero på utsändningen. Man kanske på SVT anpassat sig efter Boxers begränsade bandbredd i marknätet, hemska tanke... Eller har bolagen en okomprimerad feed in och väljer sen hur man vill sända den vidare?

Postad 21 februari 2011 - 15:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
saknar även en fix för HDMI synk problem som många lider av.

Postad 21 februari 2011 - 15:50

affekt
  • affekt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Den nya programvaran kommer att innehålla en ny funktionalitet som innebär att boxen automatiskt
stängs av efter en viss tid av inaktivitet. Standard är satt till 4 timmar men du kan själv ändra till 2 och

Har alltid brutit strömmen till boxen när den inte används. Detta gäller för övrigt hela min anläggning. Kanske detta
hjälpt min box att bli stabilare än många andras. Något sammanhang kanske det har. Vi får väl se hur testet utfaller.
Har en panel nära tillhands som jag reglerar hela anläggningen med!

Postad 21 februari 2011 - 15:58

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Ingen bra funktion för mig, så fort jag stänger av min box så tappar den bildinställningen så jag får gå in och ställa in HD upplösningen varje gång min box har varit i stand-by eller helt strömlös.

Kommer ge mig merjobb om jag låter boxen stänga av sig

Postad 21 februari 2011 - 16:08

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Min första tanke!

Postad 21 februari 2011 - 16:15

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Min första tanke!

Bra bild, fixa HDMI handskakning och gör så att boxen behåller sina inställningar ligger högt på min kravlista.
Vill bara att CD kommer med en ny box snart, så man slipper denna box för den får dom troligtvis aldrig ordning på.
Det är synd att dom förstörde den, för jag gillade den och var nöjd innan 9 Sep.

Varför tar allt så lång tid för CD, över 5 månader har gått, helt ofattbart dåligt.

Postad 21 februari 2011 - 16:29

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Den nya mjukvaran i morgon är inte bara till testkunder, den är till alla.
[ironi] så imorgon kan vi avsluta denna tråden för då är alla problem borta [/ironi]

Postad 21 februari 2011 - 17:10

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Kundservice informerar
Vi är medvetna om och beklagar att inte heller programvaruversion 0.8.0 löser alla buggar och arbetar därför redan nu på nästa programvara. För att snabbt komma framåt i detta arbete tar vi hjälp av vår testgrupp.

Jag blir ändå lite mer positivt inställd när de erkänner att buggarna finns och ber om ursäkt för att de inte har fixat dem ännu.

Postad 21 februari 2011 - 17:56

cAPS lOCK
  • cAPS lOCK
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag tycker f ö själv att bilden på SVT:s HD-utsändningar är betydligt sämre än exvis Discovery HD. Men det måste ju bero på utsändningen. Man kanske på SVT anpassat sig efter Boxers begränsade bandbredd i marknätet, hemska tanke... Eller har bolagen en okomprimerad feed in och väljer sen hur man vill sända den vidare?

SVTHD sänder i formatet 720p medans de flesta andra HD kanaler sänder 1080i så en viss skillnad kan man nog se. Men o andra sidan är det inte säker att man upplever 1080i formatet bättre än 720p.

Postad 21 februari 2011 - 19:11

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Mjukvara_0_8_0.pdf   248,48K   165 Antal nerladdningar...

Tack för den utmärkta informationen! Vad bra att du delar med dig.

Det var ju roligt att man nu avsätter tid till att lösa grundläggande fel på boxen i stället för att bara vod:a.

Den där omtanken om energiförbrukningen är ju lite näpet formulerad. Som AC3 redan nämnt rör det sig snarast om en programmerad reset. Hoppas den är tillräckligt testad så den inte blir aktiv mitt i en inspelning eller när upplösningen av den spännande filmen visas. Det vore inte första gången en work around, som görs för att man inte förstår grundfelet, vållar konstiga bieffekter.

Att man löst problemet med att planerade inspelningar försvinner hör väl till det som är riktigt viktigt. Liksom inspelning av text-tv (särskilt med tanke på sid 199/299).

Resten är naturligtvis också viktiga saker som det är på tiden att man löser men totalt sett är det långt ifrån att jag blir lika nöjd och glad som vissa deltagare i den här tråden tycks vara - även om CD verkligen lyckats lösa alla de saker som redovisas nu.

Jo, jag har fått en ny nätdel till min box och visst löser det en del av alla de underliga tillfälliga fenomen som inträffat. Bland annat det där med att boxen indikerat att det saknas signal till vissa kanaler samt att den inte gick att starta med bild när en schemalagd inspelning var aktiv. Jag kan förstå att supporten rekommenderar det som ett inledande försök till problemlösning.

Postad 21 februari 2011 - 22:02

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Ett danskt dokument på vad som ska vara åtgärdat:
http://www.canaldigi...lstatus_v80.pdf

Postad 21 februari 2011 - 22:24

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Både den danska å norska hemsidan har 10gg bättre info än den svenska.

Postad 22 februari 2011 - 08:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag fattar inte varför den svenska sidan är så svältfödd på information?!

Enligt det danska dokumentet så är det nog 99% av de fel som jag upplevt har blivit rättade, möjligtvis återställning av bildinställning/handskakningsprobelm som är kvar, men som sagt, sen jag kopplade den via min receiver har det probleemt inte uppstått. Bara att den ett fåtal gånger inte skickar bild, men byter man kanal alt. byte ingång på receivern så kommer bilden. Det kan jag leva med.

Då håller vi tummarna att det fungerar bättre nu! ;)

Postad 22 februari 2011 - 09:34

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Oj, tänk om den svenska CD vore lika bra på att informera.
Stämmer den och de verkligen har rättat allt de påstår är det ett klart lyft.
Dock lite tråkigt att det inte verkar ha löst problemen med missade inspelningar.

Redigerat av MagnusBio, 22 februari 2011 - 09:38.

Postad 22 februari 2011 - 10:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
De har i alla fall satt det på hög prioritering. Tycker i alla fall att det är bra att de inte väntar tills de försökt fixa alla buggar utan släpper en mjukvara i mellan.

Postad 22 februari 2011 - 10:33

popeye65
  • popeye65
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nu finns den nya programvaran att ladda ner.
Tycker den reagerar snabbare på fjärren mot vad den har gjort innan ;)

Postad 22 februari 2011 - 10:48

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Uppdaterat och trots vad CD skrev så försvann alla programmerade inspelningar från min lista.

Postad 22 februari 2011 - 10:59

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Dom skriver ingenting om HDMI problemet?? ;)

Postad 22 februari 2011 - 11:31

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Inget försvann här men om fjärrkontrollen känns snabbare vet i fasen

Postad 22 februari 2011 - 11:48

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nu finns den nya programvaran att ladda ner.
Tycker den reagerar snabbare på fjärren mot vad den har gjort innan ;)

Är Mute-problemet borta?

Postad 22 februari 2011 - 11:58

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Jag blir ändå lite mer positivt inställd när de erkänner att buggarna finns och ber om ursäkt för att de inte har fixat dem ännu.

Kul att CD erkänner problem, men att det dröjde ända tills nu är dåligt.
Eftersom dom nu erkänner att det finns problem är dom nog nära en hyfsad lösning.

Danska CD är betydligt mer ödmjuk än svenska:
http://www.canaldigi...are-22-februar/

Översatt med google står det bla,
"Vi kommer i detta sammanhang vilja tacka de många och ganska detaljerad rapportering av fel vi har.

Vi ber om ursäkt igen för att det har varit en period av olämplig många problem med HDTV-boxens programvara, men med den här uppdateringen, är vi glada att vända den stora majoriteten av de problem tillbaka och blicka framåt mot nya och attraktiva funktioner."

Ska bli spännande att se på TV igen efter denna uppdatering.

Redigerat av B BUS, 22 februari 2011 - 12:00.

Postad 22 februari 2011 - 13:20

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Mina första snabba intryck:
  • Startade upp utan Mute
  • Boxen är lite snabbare på att hantera fjärrkontroll tryck - mycket snabbare när man snabbspolar
  • Texten i EPGn är något tydligare
  • Alla inställningar, inspelningar och allt inspelat material låg kvar för mig
Om nu bara mina inspelningar ikväll funkar och det går att starta boxen och få bild när inspelning pågår så kommer jag att vara nöjd!

Postad 22 februari 2011 - 13:21

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Nu minns boxen äntligen vilka bild inställningar jag gjort när jag stänger av boxen ;)
Och jag vet att jag e jag ute på väldigt djupt vatten men är det inte lite lite bättre bild också eller är det jag som drömmer bara?

j*vlar vad boxen ska användas mycket dom närmsta dagarna för att se vilka problem som är kvar.

Postad 22 februari 2011 - 14:34

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Boxen startar nu ofta om när man bläddrar i tv-guiden, betydligt oftare än tidigare. Har hänt 4 gånger idag.

Postad 22 februari 2011 - 14:47

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Boxen startar nu ofta om när man bläddrar i tv-guiden, betydligt oftare än tidigare. Har hänt 4 gånger idag.

Great new feature!
;)

Postad 22 februari 2011 - 14:55

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Funkar denna box med SmartWii kortdelare ?
Skulle ni betala 1.700 för en beg ?
( Såg nu att det finns exemplar för 1.000 på nätet !)

Redigerat av Unregistered220d6a49, 22 februari 2011 - 14:59.

Postad 22 februari 2011 - 15:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ja det funkar

Om man aldrig upplevt att den startar om i EPG, undrar om man då vågar uppdatera?

Redigerat av Melmac, 22 februari 2011 - 15:52.

Postad 22 februari 2011 - 15:56

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ja det funkar

Om man aldrig upplevt att den startar om i EPG, undrar om man då vågar uppdatera?

Kan ju vara min box som strular nu, så länge ingen annan har problem med det.

Postad 22 februari 2011 - 16:08

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Ja det funkar

Vår box gör det ibland innan dagens update.
Men väldigt sällan, och kan kanske förknippas med snabba tryckningar på fjärren.
Precis som att den dör för at man matar för många kommandon i rad.

Postad 22 februari 2011 - 16:16

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag blev glad när jag läste de danska bugg-fixarna, men nu blir man livrädd. Tänk om boxjäveln blir sämre?! Risken finns ju! Väntar nog ett tag.....

Postad 22 februari 2011 - 17:38

RustyNail
  • RustyNail
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fan min box har ballat ur totalt efter nya programvaruversionen 0.8.0. innan hade ja inga problem med nute/mute lr göra 2 starter. nu får ja starta den minst 2ggr alltid med nute/mute samt fjärren har slutat funka liksom knapparna på boxen, ända som går å göra är hålla inne on/off knappen lr rycka kabeln. men när den startar igen så är den låst på den kanal som va på vid hämtningen av nya programvaran... någon mer som fått sämre box ??

Vill gärna ha kvar allt på hd osså, har massa barn prog som barnen älskar å kolla på, tex Oso som går på Playhouse disney, går ju inte å få tag på med swe tal annars

Redigerat av RustyNail, 22 februari 2011 - 17:40.

Postad 22 februari 2011 - 17:58

micke_andersson
  • micke_andersson
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Efter uppdatering svarar boxen snabbare på knapptryckningar, den känns faktiskt riktigt snabb(!) :) Bättre grafik i EPG. Verkar vara lite bättre bild på HD-kanalerna men det kan vara inbillning... Alla programmerade inspelningar låg kvar, likaså favoritkanaler. Inga konstigheter än så länge. Ska fortsätta testa men hittills bara positiva intryck.
Ska man våga tro att dom verkligen förbättrat programvaran denna gång? :)

/Micke

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.