Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 20 March 2016 - 21:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

på tal om grepp så har jag börjat träna med fat gripz för att få bukt med min armbåge, och det fungerar långt över förväntan. tre pass in och skadan som jag haft sedan i somras känns mycket bättre. det är något med att man verkligen måste greppa stenhårt som gör det, det tar mycket på underarmarna. testade även att ro med det, men där var det nästan för tungt på 65 kilo, gjorde en tia och höll på att krokna. som referens gör jag 15 reps på fullt magasin (100) med remmar om jag ska ta ut mig ordentligt.

så jag vill ge ut en kul rekommendation, fat gripz! =)

kör det även på bänkpressen. slipper ha handskar då.

Postad 20 March 2016 - 23:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

På tal om grepp, fat gripz och sånt. Haft en polare på besök i helgen, han den där långa killen som är duktig på mark och ganska stark i händerna. Vi tränade på SAK i fredags och då såg vi att några hade skrivit på tavlan vad dom tagit i mark på apollonstången med dubbelt överhandsgrepp. Vi bestämde oss för att prova, jag körde ju redan mark så jag var uppvärmd och polarn är så stark att han inte behöver någon uppvärmning för dom vikterna vi skulle lyfta. Det bästa lyftet som stod på tavlan var 136kg men vi fick höra från en som jobbade där att klubbrekordet var på 161kg. Sämsta resultatet på tavlan var av "Mr.Biceps", vem nu det är, på 102.5kg. Vi började på 60kg, trodde det skulle vara ganska svårt men det var hur enkelt som helst. 80kg nästa, inga problem heller. Bestämmer mig för att lägga på 104kg så jag åtminstone slår den där Mr.Biceps. 104kg gick upp men den rullade lite på vägen upp. Kunde dock stå och hålla kvar i den några sekunder utan problem. 110kg nästa men det tappade jag strax över knäna. Väldigt obekvämt att tappa en stång sådär, gjorde skapligt ont i fingrarna. Polarn körde på, 130kg inga problem alls. 140kg inga problem. 150kg inga problem. Sen bestämde han sig för att lasta på 162kg för att slå klubbrekordet. Han hann precis upp med den men tappade den i utlåsningen, alltså inte tävlingsgodkänt vilket vi strävade efter. Han gjorde typ fem försök till sen efteråt men kom aldrig lika nära som första försöket.

Förresten, Mark Bell har lagt upp ett intressant klipp https://www.youtube....h?v=WMeqhWwQTDU

Känner igen mig i många av symptomen där. Kollade igenom klippet i morse med polarn men ska kolla en gång till sen och skriva ner lite "key points" som jag kan jobba på själv här hemma.

Postad 22 March 2016 - 17:39

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

11809898_1118907338168208_1653594470_n.j

Trough hard work comes progress, 5MM list att hänga på med fyra extra kilo i 10 sekunder i cwp

Orkade även hänga i enfingers pocket på 10mm i 10 sekunder i CWP

Redigerat av Lyfali, 22 March 2016 - 17:41.

Postad 22 March 2016 - 18:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

har själv både goda och dåliga nyheter. dom goda är att efter bara två pass biceps med fat gripz så är min armbåge så gott som helt smärtfri. behöver jag säga att jag rehabbat den sedan sensommaren!? :o j*vlar vad dom fungerat, sjukt! kan inget annat än att rekommendera dom fett mycket!!

dom dåliga, jag drog nacken sned när jag körde shrugs igår. jag tar ett tillskott som gör att man inte blir trött, varpå jag körde helt för tungt i shrugs, och fy fan vad ont jag hade igår. min kompis drog till det en halvtimme efter att det hade hänt, men smärtan sitter fortfarande i ett tag till. huga.

Postad 23 March 2016 - 09:47

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Update: Kosten går bra, trist som attan men vikten minskar :) Gått från 97 -> 93 på 3 veckor. Har tappat en del i midjan också vilket är skoj, och träningsvärken är härligare nu än i början. Kör ca 5-6 pass i veckan á 2h styrka/kondition. 

Har joggat lite också, men efter inflammation i benhinnorna i lumpen så känns det obra i benen flera dagar efter en joggingtur :/

Postad 23 March 2016 - 11:37

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

11809898_1118907338168208_1653594470_n.j

Trough hard work comes progress, 5MM list att hänga på med fyra extra kilo i 10 sekunder i cwp

Orkade även hänga i enfingers pocket på 10mm i 10 sekunder i CWP

Sjukt grymt!

har själv både goda och dåliga nyheter. dom goda är att efter bara två pass biceps med fat gripz så är min armbåge så gott som helt smärtfri. behöver jag säga att jag rehabbat den sedan sensommaren!? :o j*vlar vad dom fungerat, sjukt! kan inget annat än att rekommendera dom fett mycket!!

dom dåliga, jag drog nacken sned när jag körde shrugs igår. jag tar ett tillskott som gör att man inte blir trött, varpå jag körde helt för tungt i shrugs, och fy fan vad ont jag hade igår. min kompis drog till det en halvtimme efter att det hade hänt, men smärtan sitter fortfarande i ett tag till. huga.

Fan vad drygt. Allt för att man känner sig stark och skall gasa på så är det tacken man får av kroppen. :mellow:  :)

Postad 23 March 2016 - 12:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, min kropp sätter alltid stopp före styrkan. Eller, typ alltid. Vissa övningar går ju att ta slut på muskeln före, en koncentrationscurlar eller preachers, men annars så säger nacke, axlar, armbågar, bäcken eller knän stopp före. Dom är strategiskt utplacerade så att så gott som alla övningar täcks av :D

Postad 23 March 2016 - 13:58

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Vad är det för hemliga preparat du går och snaskar på så man inte blir trött? :D

Postad 23 March 2016 - 15:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Vad är det för hemliga preparat du går och snaskar på så man inte blir trött? :D

Efter att ha testat allt på marknaden, inklusive evidensbaserade saker som koffein, utan effekt, så kan jag säga att det här faktiskt är det enda som fungerat på mig.

Citrullin malate. En skopa fungerar redan där på mig :o

Postad 23 March 2016 - 16:19

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Tror att jag har sånt i någon gammal burk med pwo hemma. Men just nu funkar koffeintabletter alldeles utmärkt på mig. Så håller mig till det så länge. Men skönt att hitta något som funkar i alla fall. :)  

Postad 23 March 2016 - 20:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ja, min kropp sätter alltid stopp före styrkan. Eller, typ alltid. Vissa övningar går ju att ta slut på muskeln före, en koncentrationscurlar eller preachers, men annars så säger nacke, axlar, armbågar, bäcken eller knän stopp före. Dom är strategiskt utplacerade så att så gott som alla övningar täcks av :D

Är det ålderns höst som börjar göra sig påmind? :oD

Skämt åsido, segt att det skall behöva vara så när man vill hålla sig stark och fräsch.

Postad 23 March 2016 - 21:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag har varit gammal sedan jag var 23 ungefär, så det är inget nytt. det som hänt nu var väl att jag inte kört så mycket shrugs dom senaste åren och nu när jag inte blir trött av att träna över huvudtaget, så lastade jag på 250 kilo och körde. körde sedan 220 och 200 med stopp i toppläget för att inte behöva köra så tunga vikter. dock så är det troligt att nacken stack innan det. eller då. vem vet? :D det märkliga var som sagt att jag körde upp till 200 innan jag ens tog fram bälte, vilket är något som jag inte ens gjorde när jag körde mycket shrugs. nu går det bara att mata på, körde drygt tre timmar det passet. högreps (15-reppare) på hela viktmagasinet i rodden, lågsamma reps i en annan maskin, baksida, shrugs, gick över och körde mer baksida axlar, sen körde jag vidare på benpressar följt av fat gripz osv osv.

jag kan ärligt inte beskriva den märkliga känslan av att inte bli trött. det är bara skitskumt eftersom jag normaltvis börjar att bli trött ungefär en timme in i passet, då har jag gjort av mig med den mesta energin jag har på ett vanligt pass.

Postad 23 March 2016 - 21:47

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

jag har varit gammal sedan jag var 23 ungefär, så det är inget nytt. det som hänt nu var väl att jag inte kört så mycket shrugs dom senaste åren och nu när jag inte blir trött av att träna över huvudtaget, så lastade jag på 250 kilo och körde. körde sedan 220 och 200 med stopp i toppläget för att inte behöva köra så tunga vikter. dock så är det troligt att nacken stack innan det. eller då. vem vet? :D det märkliga var som sagt att jag körde upp till 200 innan jag ens tog fram bälte, vilket är något som jag inte ens gjorde när jag körde mycket shrugs. nu går det bara att mata på, körde drygt tre timmar det passet. högreps (15-reppare) på hela viktmagasinet i rodden, lågsamma reps i en annan maskin, baksida, shrugs, gick över och körde mer baksida axlar, sen körde jag vidare på benpressar följt av fat gripz osv osv.

jag kan ärligt inte beskriva den märkliga känslan av att inte bli trött. det är bara skitskumt eftersom jag normaltvis börjar att bli trött ungefär en timme in i passet, då har jag gjort av mig med den mesta energin jag har på ett vanligt pass.

Haha, gammal sen 23. 😃

Sjuk känsla det där måste vara, att inte känna sig trött då man normalt borde känna sig trött och när du dessutom gasat på i tre timmar. Helt galet.

Blir juh faktiskt sugen på att testa. Vilket märke kör du?

Redigerat av Crabban, 23 March 2016 - 21:53.

Postad 24 March 2016 - 06:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Märke spelar ingen roll, jag köpte bara gymgrossistens eget märke.

Ja, det är väldigt skumt, återhämtningen är helt otrolig. Jag som anklagar allt för placebo, inklusive koffeintabletter, är mycket mycket förvånad över att ha hittat något som fungerar så bra för mig :)

Postad 24 March 2016 - 08:28

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Märke spelar ingen roll, jag köpte bara gymgrossistens eget märke.

Ja, det är väldigt skumt, återhämtningen är helt otrolig. Jag som anklagar allt för placebo, inklusive koffeintabletter, är mycket mycket förvånad över att ha hittat något som fungerar så bra för mig :)

Ok, ska testa då. Dricker du det på fastande mage? Läste något om att man kan få magsmärtor.

Postad 24 March 2016 - 11:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag dricker det tillsammans med lite vassleprotein och sen även det andra overksamma jag har, dvs beta alanin, koffein, taurin, snabbverkande kreatin samt något till tillskott som jag köpte. Tidigare när jag körde allt utom citrullinet så blev jag trött som vanligt.

Postad 24 March 2016 - 13:04

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Jag dricker det tillsammans med lite vassleprotein och sen även det andra overksamma jag har, dvs beta alanin, koffein, taurin, snabbverkande kreatin samt något till tillskott som jag köpte. Tidigare när jag körde allt utom citrullinet så blev jag trött som vanligt.

Ok, då får jag testa. Jag dricker bara en blandning med BCAA innan träning i vanliga fall. Det kanske räcker för att man inte skall reagera "negativt" på det.

Gillar att träna på "fastande" mage och vill juh inte behöva ändra i det för mycket om det visar sig att jag skulle få problem med kistan med citrullinet. 😃

Postad 24 March 2016 - 15:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har själv inte känt av det men finns det folk som gör det så kanske det har att göra med att det är rätt surt, dvs att det blir surt på surt i magen.

Postad 24 March 2016 - 15:49

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Funderar på BCAA som enligt många verkar vara ett bra tillägg i träningen. Skippar proteinpulver och den biten då jag äter tillräckligt med mat. Gymgrossisten säljer 500g för 199kr så funderar på en sån. http://www.gymgrossi...-bcaa-211-500-g

Redigerat av hifimarcus, 24 March 2016 - 15:50.

Postad 24 March 2016 - 17:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vanligt vassleprotein innehåller väl runt 25% bcaa, varpå det är typ samma sak som att köpa proteinpulver. Plus att du får i dig mängder annat protein.

Postad 24 March 2016 - 17:48

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Funderar på BCAA som enligt många verkar vara ett bra tillägg i träningen. Skippar proteinpulver och den biten då jag äter tillräckligt med mat. Gymgrossisten säljer 500g för 199kr så funderar på en sån. http://www.gymgrossi...-bcaa-211-500-g

Jag kör med pulver bcaa och just nu så har jag från gymvaruhuset. Watermelon är sjysst.

Sen så skall rasberry soda från proteinbolaget vara sjysst. Var det inte så @Degis?

Redigerat av Crabban, 28 March 2016 - 15:38.

Postad 28 March 2016 - 21:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kör på proteinpulver om du inte tänker superdieta inför tävling t.ex, först då tycker jag att BCAA kommer in i bilden. 

Själv har jag haft en vecka utan gym nu, varit uppe i fjälls. Haft skitväder hela tiden men åkte 12km längdskidor en dag i alla fall vilket blev en del konditions och uthållighetsträning. Sedan blev det skoterkörning två halvdagar vilket blev rätt bra motion det också med tanke på hur pissdåliga skoterlederna var. 

Ska iväg och bänka en sväng imorgon men tror inte det blir något till pass efter det innan jag far utomlands på torsdag.

Postad 29 March 2016 - 09:51

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Osäker om jag ska äta proteinpulver eller inte...när jag deffat så kommer jag ju börja äta normalt igen och då får jag i mig tillräckligt i kosten, men som det är nu så äter jag ju betydligt mindre trots att jag tränar relativt hårt.

Deffa och behålla musklerna är en knasig balans...

Postad 29 March 2016 - 10:55

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Osäker om jag ska äta proteinpulver eller inte...när jag deffat så kommer jag ju börja äta normalt igen och då får jag i mig tillräckligt i kosten, men som det är nu så äter jag ju betydligt mindre trots att jag tränar relativt hårt.

Jo det är juh så.

Viktigt att få i dig ordentligt med protein då.

När jag körde min deff på gymmet så körde jag med tunga vikter och låga reps 3 dagar i veckan. Funkade bra för mig att hushålla med energin då man går på underskott än att försöka köra monsterpass med hög rep och så.

Redigerat av Crabban, 29 March 2016 - 10:55.

Postad 29 March 2016 - 12:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag är av den tron att du inte kommer få i dig nog med protein, utöver mängden så behöver man ju se till det biologiska värdet, dvs hur mycket av proteinet som tas upp. Vassle ligger högst i topp, följt av äggvita typ.

Oavsett, att ligga på en 160 gram protein utan att på något sätt ändra sin kost gör nog få i Sverige idag.

Postad 29 March 2016 - 12:18

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Varför inte? Pulver är ett billigt och bra sätt att få i sig tillräckligt med protein vilket är extra viktigt för att behålla musklerna under en deff. Kör med pulver under deffen och när du börjar käka som vanligt kan du hålla koll på ungefär hur mycket protein du får i dig under dagen och komplettera med pulver om det behövs.
Det är ganska lätt att lära sig ungefär hur många gram protein de livsmedel man vanligtvis stoppar i sig innehåller per 100 gram och göra en ungefärlig uträkning i huvudet.

Postad 29 March 2016 - 12:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Använder ju appen där man får en hyffsad översikt, dock är det mest kalorier som räknas där och man får själv kolla hur stor del som är protein/kolhydrater osv.

Postad 29 March 2016 - 16:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varför inte? Pulver är ett billigt och bra sätt att få i sig tillräckligt med protein vilket är extra viktigt för att behålla musklerna under en deff. Kör med pulver under deffen och när du börjar käka som vanligt kan du hålla koll på ungefär hur mycket protein du får i dig under dagen och komplettera med pulver om det behövs.
Det är ganska lätt att lära sig ungefär hur många gram protein de livsmedel man vanligtvis stoppar i sig innehåller per 100 gram och göra en ungefärlig uträkning i huvudet.

Håller med. Proteinpulver är billigt och högkvalitativt protein (inget magiskt med det dock, bara vanligt protein). Under deff tycker jag det är kanon med en proteinshake för en sådan har typ 90% av energin i form av protein, det hittar du sällan i vanlig mat, och aldrig för det låga priset.

Om du bulkar så ska du inte behöva några kosttillskott alls nästan för du ska redan äta så pass mycket och bra mat att du får i dig allt i rejäla mängder redan. Undantag för PWO, kreatin, och liknande.

Postad 30 March 2016 - 21:15

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

dovienya, den 29 Jan 2016 - 20:08, skrev:snapback.png

87,1 den första januari... Bra fart måste jag säga.

dovienya, den 14 Feb 2016 - 11:05, skrev:snapback.png

79,8 i morse; detta är dock otömd sedan ett par dagar, därtill en redig tacobuffe och en generellt förhöjd kolhydratnivå på slutet. Gissningsvis låg jag på kanske 78,5-79 i torsdags morse.

Men har helt klart fastnat lite. Tycker dock kroppen ser bättre ut nu än för ett par veckor sedan, så vågen är inte allt.

Nåväl.. Ny vecka nu, med nya möjligheter.

77,3 torsdag den 3 mars 2016, morgon. 

76,4 på skärtorsdagen 24:e mars; efter lunch

Blir intressant invägning på fredag; har tränat på relativt bra nu och börjar faktiskt se ut som folk i den övre vältränadskalan igen; översta rutorna börjar finnas där, boobsen är borta, osv. 

Tänkte ner till ca 73-74, så kanske tre veckor till med LCHF, sedan... SEDAN BLIR DET LAKRITSBÅTAR!!

edit: Fixade 10x10 bänk, 55kg med bra form i utförandet förra veckan; detta med exakt 45s vila mellan varje set innan snabb igångsättning med nästa set.

Igår fixade jag 57,5kg med helt ok form; var dock tvungen att vila 60s mellan 7:e, 8:e och 9:e setet. Inför sista vilade jag nog uppåt 90 sekunder. Var riktigt rejält stum, konstigt nog  :rolleyes:

Köra på på detta ett par svängar till och sedan testa på tyngre vikter igen. Känns som ett bra sätt att bättra på stabiliteten och tekniken inför 95kgstestet framöver.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 30 March 2016 - 21:22.

Postad 31 March 2016 - 15:58

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Ok.. Var ett sstenhårrt hiit-pass idag;dessutom cykling till och från jobbet, 11km enkel väg. Därtill hann jag ej äta lunch samt försov mig, bröt av nyckeln i cykellåset, osv. Hursomhelst så ligger jag vätskeback ordentligt, och inser nu att min hud runt magen inte hänger med viktnedgången :(

Kommer iofs bli bättre när jag fyller på vätska osv, men ändå..

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 31 March 2016 - 15:58.

Postad 02 April 2016 - 11:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ni som gymmar, har någon av er fleecetröja? Som småbarnsförälder står man en del på lekplatser osv och då hade det suttit fint med en fleecetröja/jacka. Tyvärr är ju alla väldigt små. Har kollat Haglöfs, fjällräven osv utan resultat. Är 1.93 och väger 110 kg så jag behöver relativt stora (och långa då) storlekar.

Edit: Hatar egentligen GASP osv men är villig att acceptera det nu när jag helt enkelt inte hittar vad jag letar efter.

Redigerat av Kamui, 02 April 2016 - 11:36.

Postad 02 April 2016 - 13:04

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Ni som gymmar, har någon av er fleecetröja? Som småbarnsförälder står man en del på lekplatser osv och då hade det suttit fint med en fleecetröja/jacka. Tyvärr är ju alla väldigt små. Har kollat Haglöfs, fjällräven osv utan resultat. Är 1.93 och väger 110 kg så jag behöver relativt stora (och långa då) storlekar.

Edit: Hatar egentligen GASP osv men är villig att acceptera det nu när jag helt enkelt inte hittar vad jag letar efter.

Kolla en affär för arbetskläder. Dom brukar ha fleece för "riktiga män" . Tex Fristads..Har en på jobbet som har och han har + på dig både i vikt och längd...

Postad 02 April 2016 - 16:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Kolla en affär för arbetskläder. Dom brukar ha fleece för "riktiga män" . Tex Fristads..Har en på jobbet som har och han har + på dig både i vikt och längd...

Där sa du något, ska kolla på det! Hade aldrig detta problemet innan jag började styrketräna, lite enklare att ligga på 75 kg när man letar kläder :D

Postad 02 April 2016 - 17:16

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag är bara 182 men väger 100 plus  och inte en chans i hvete att jag får på mig Haglöfs. Dom gör ju bara kläder för suprörsliknande snowboardåkare och speka fjällvandrare.  

Postad 02 April 2016 - 19:32

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Du kan kolla itab, de är rätt billiga på fritidskläder, iallafall på sina egna märken. Kollade lite snabbt på första fleecejackan jag hittade och den fanns i åtminstone 3xl

https://itaboutdoor.se

Postad 03 April 2016 - 08:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag är bara 182 men väger 100 plus och inte en chans i hvete att jag får på mig Haglöfs. Dom gör ju bara kläder för suprörsliknande snowboardåkare och speka fjällvandrare.

Hah, det har du rätt i. Hade aldrig provat Haglöfs innan men deras XXL fick jag inte i armarna i. Verkade dock vara rätt bra längd på den.

Alka: Tack för tipset, jag ska kolla där. Annars får det bli en ziphoodie från Mm Sports eller motsvarande trots att det är white trash att knalla runt i sånt utöver till och från gymmet ;)

Redigerat av Kamui, 03 April 2016 - 08:14.

Postad 04 April 2016 - 21:14

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Fick en sådan haglöfs fleece i julklapp men det var bara att lämna tillbaks. Alldeles för trång både i axlar och ärmar.

Postad 04 April 2016 - 21:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

har lite kul att berätta på träningsfronten. trots att min tennisarmbåge inte ger med sig så klämde jag iväg en tvåa på 160 i bänken idag med en av metals slingshots. andra reppen gick upp ganska segt, så jag vågade inte satsa på en till.

vidare så har jag en nästan lite kul gummibänkhistoria. jag skulle lasta av och bad en (riktigt stor) kille om hjälp att lyfta av dom (40 kilo på varje sida, totalt 100 kg, stången tippar om man lyfter av dom en och en). han frågade varför jag körde med gummiband och trodde att det nog var rätt enkelt med tanke på att man får studs i början och kan slänga upp det. jag förklarade lite om hur det fungerar och att det inte riktigt fungerar så. dock så frågade jag om han inte ville testa.

han sa absolut. häng på vikterna igen. jag var väldigt tveksam. 100 kilo? jag tror att du borde köra på något mindre. han var dödligt självsäker och sa att det absolut inte skulle vara något problem. well...

han lyckades lyfta av stången från hållaren, men han kom inte längre än så. han kunde inte ens hålla stången stilla, utan den flög och svajade upp och ner, sidledes och åt alla möjliga håll. det var på väg att bli faceplant på det där. han satte tillbaka stången och testade ödmjukt på min rekommendation, 70 kilo. han bänkade 140, så det skulle inte vara något problem.

han gjorde ett par reps med det, men inte fler än fyra tror jag. därefter så förklarade jag teorin bakom igen och han tyckte att det var en intressant grej.

bara tidigare under veckan kom det fram en lite mindre kille och frågade varför jag hängde vikterna, även han ville testa, men var förståndig att testa på 40 kilo istället för det jag hade på. det fungerade väldigt bra och han gillade det. så snart får jag nog en till gummibänkare att träna med *asg*

Postad 06 April 2016 - 06:56

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Har ni haft träningsdagar då ni känner som att ni är mycket starkare än vanligt?. Hade en sådan i söndags. Körde marklyft och tyckte allt kändes lättare en vanligt. Hade inte bältet med mig. Men värmde upp på crosstrainern, sen körde jag några på 100kg, och ökade med 20kg och gjorde 5rep på varje tills jag var uppe på 180kg, gjorde en 3:a på det. Slängde på 200kg och gjorde en 2:a utan bälte. Det kändes tungt som fan på andra reppet. Men har inte varit i närheten av den vikten sen innan nyår. Hade vilodag på lördagen. Så var hyffsat utvilad också.

Kändes bara helt sjukt

Postad 07 April 2016 - 21:04

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Lite träningsbilder från min och tjejens semester i spanien 

12599500_1522550131387600_2075260342_n.j

12599416_1578867475774367_859823913_n.jp

12070741_1059674427408008_1775156816_n.j

Postad 08 April 2016 - 05:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hade en kompis på gymmet som är en gammal styrkelyftare. Han höll på med det han kallade bindvävspressar, vilket är typ fulbänk med brett grepp och kort rörelse mellan toppen och botten. Han väger väl 80-85 kilo.

Bänkade på 105 kilo.
49 reps :o :o
Samtidigt så säger han att han inte bänkar mycket idag, bara att han är repstålig. Jag hade 160 på stången och det menar han att han inte är nära att göra. Jag undrar det jag, med 49 reps på 100 kilo :D

Postad 08 April 2016 - 07:59

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Var köper jag billig kettlebell i sthlm? Nu är det uppehåll från träningen då tänkte jag köra lite hemma själv 

Postad 08 April 2016 - 16:04

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Lite träningsbilder från min och tjejens semester i spanien

12599500_1522550131387600_2075260342_n.j
12599416_1578867475774367_859823913_n.jp
12070741_1059674427408008_1775156816_n.j

Ser sjukt nice ut! 😃

Kaninskutt upp till avsatsen?

Redigerat av Crabban, 08 April 2016 - 16:05.

Postad 08 April 2016 - 20:05

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Ser sjukt nice ut!

Kaninskutt upp till avsatsen?

haha det var nice =), jajamen, tjejen behöver träna på dynos så jag skicka påna det där problemet =) close but no cigar, sjukt stolt dock =)

Postad 10 April 2016 - 18:33

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

haha det var nice =), jajamen, tjejen behöver träna på dynos så jag skicka påna det där problemet =) close but no cigar, sjukt stolt dock =)

Inte det lättaste skuttet därifrån när man har taskigt med fotplatå samt med snålt fingergrepp. 😄

Postad 11 April 2016 - 00:55

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Inte det lättaste skuttet därifrån när man har taskigt med fotplatå samt med snålt fingergrepp.

haha nej, men man får sådana grepp för 7a dyno xD

Postad 11 April 2016 - 23:47

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Dokumentär av NRK om Carl Yngvar Christensen.

https://tv.nrk.no/se...ong-3/episode-4

Postad 12 April 2016 - 08:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Träningen på barnfri vecka går bra, men veckan med barn går sämre.

Slutar jobbet 17 och hämtar dottern direkt, är hemma kanske 17:20. Sen ska man äta och klockan är ju minst 18:30 när man är klar med det.

Har gett upp att försöka gå på gym barnveckan så skulle försöka göra några hemmapass istället.

Körde freeletics tidigare, tror ni det kan vara en bra övningsform att köra hemma? Finns det något snabbt pass på 30min som är högintensivt och förbränner fett? Har hantlar hemma också.

Postad 12 April 2016 - 08:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Köp gummiband, dom fungerar väldigt bra och är dessutom skonsamt mot kroppen och leder :)

Postad 12 April 2016 - 13:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Köp gummiband, dom fungerar väldigt bra och är dessutom skonsamt mot kroppen och leder :)

Bra förslag, har faktiskt tränat baksida rygg med dom där banden och det är sjukt mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara innan jag testade! :P Ska ha en påse med massa olika band nu när jag tänker efter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.