Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9791 svar till detta ämne
Postad 19 July 2026 - 10:53
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
jag har också haft problem hela våren med Disney. men i dag fick jag igång det efter att tagit bort en del appar då minnet var fult. hade flera appar med väntade uppdateringar. men Disney var uppdaterad. ingen notis om det...
hur många appar har du installerat på boxen och vilken box har du? Jag har OnePlace och har installerat Spotify, Viafree, Viaplay, YouTube, YouTube Music, Amazon Prime, Netflix, HboMax, AppleTV, Discovery Plus, Disney+, SkyShowtime, SDvT Play, TV4Play.
Vad är för mycket? Går jag in i boxens inställningar och Lagring står det "Totalt utrymme 4,5 GB" varav 3,4 GB tas upp av appar, 1,2 GB är ledigt.
Postad 19 July 2026 - 15:49
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
jag har nu gjort en fabriksomställning av min OnePlace, har minimerat installation av appar men får fortfarande inte Disney+ att funka. Enligt både Disney (alenteboxen verkar inte stödja Disney Plus nya uppdatering) och Allente (Disney+-appen finns tyvärr inte tillgänglig direkt på Allentes boxar) själva så skall den inte funka. Riktigt dåligt att Allente inte gör det som behövs för att den uppdaterade Disney appen funkar eller åtminstone ger att alternativ.
Redigerat av younso, 21 July 2026 - 07:40.
Postad 20 July 2026 - 21:08
Ronny.L
-
Ronny.L
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
hur många appar har du installerat på boxen och vilken box har du? Jag har OnePlace och har installerat Spotify, Viafree, Viaplay, YouTube, YouTube Music, Amazon Prime, Netflix, HboMax, AppleTV, Discovery Plus, Disney+, SkyShowtime, SDvT Play, TV4Play.
Vad är för mycket? Går jag in i boxens inställningar och Lagring står det "Totalt utrymme 4,5 GB" varav 3,4 GB tas upp av appar, 1,2 GB är ledigt.
Hej jag har Allente 1 boxen och hade bara typ 300mb ledigt, så inga uppdateringar gick igenom. Får hoppas på boxen som kommer senare i år.....men har den inte stöd för Netflix så får jag nog se efter en annan box.
Postad 21 July 2026 - 07:46
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej jag har Allente 1 boxen och hade bara typ 300mb ledigt, så inga uppdateringar gick igenom. Får hoppas på boxen som kommer senare i år.....men har den inte stöd för Netflix så får jag nog se efter en annan box.
varför skulle den ev nya boxen inte ha stöd för Netflix?
Så just nu har jag OnePlace som stöder Netflix men inte Disney, du har Allente 1 som stöder Netflix och Disney (även om Allente själva säger den skall inte funka) .
Postad 22 July 2026 - 18:44
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1994 inlägg
Niklas
Epg på SkyShowtime 1 och 2 är fel , samma epg visas på båda kanalerna
Postad 22 July 2026 - 18:57
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jättekul att Allente håller på och förbereder ny hårdvara! Så datakanalen ”Aurora Zapper bootload” tillhör alltså den nya mottagaren.
Det är jätteroligt att se att det händer saker. Det kanske går långsamt, men det sker saker bakom kulisserna. Även i maj 2025 snackades det mycket i andra forum om de tyska kanalerna ARD och ZDF. Någon nämnde till och med att ZDF, ARD och RTL dök upp i kanallistan på platserna 302, 303 och 304 på Allente 1-boxen och sedan försvann. Allente höll på med något, men ingen visste eller kunde gissa vad.
Igår dök ARD HD upp på Thor 7 (12322 H), men kanalen försvann redan idag. det återstår att se om de lanseras på riktigt eller om det var bara något tillfälligt test.
Redigerat av angelsevov, 22 July 2026 - 20:18.
Postad 23 July 2026 - 13:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
Mina boxar börjar bli gamla och var intresserad av Basicboxen. Men, det var som att flytta sig tillbaka till den första boxen med HDMI-utgång. Är förvånad att man alls tar betalt för boxen.
Postad 25 July 2026 - 10:07
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3331 inlägg
Younso:
Allente 1 har inte stöd för Netflix, Allente vill inte betala licensen... Den nya boxen som lanserats verkar inte ha det, det står ingenstans om Netflix... Brukar tyvärr betyda att det inte finns... På Allente 1 gick det ett tag att köra en "fulversion" av Netflix, men den funkar inte längre tyvärr. Var dock endast 480p.
OnePlace är den enda som ha det. Känns rätt kasst...
Redigerat av Kanelbulle, 25 July 2026 - 10:09.
Postad 26 July 2026 - 15:34
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
det suger ordentligt om både Netflix och Disney saknas via deras boxar . Och jag har bara 2 HDMI ingångar på TV, upptagna av bioanläggningen och OnePlace så tex Google TV funkar inte.
Postad 01 August 2026 - 21:03
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1994 inlägg
@niklas kan du be någon hos er lägga in alla kanaler ni har i https://www.allente.se/tv-guide/ . Ex V Crime & V Classics saknas men även några andra.
Ja jag vet att man kan se epg i https://tv.allente.se/epg men jag uppskattar den första med och eftersom den finns kvar känns det konstigt att inte alla kanaler är med, ni har ju datan uppenbarligen. Tack!
Tack för att du fixade epg Niklas! Vad jag kan se så saknas bara Tv4 Guld nu, så kan du be dom lägga till den kanalen med i epgn på https://www.allente.se/tv-guide/ så är det toppen, tack!
Postad 03 August 2026 - 14:39
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
Min One Place börjar sjunga på sista versen. När förväntas den nya boxen komma?
Postad 06 August 2026 - 06:44
essge
-
essge
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som har erfarenhet av Allentes CA-modul? Funderar på att ersätta min OnePlace med en sådan.
Postad 06 August 2026 - 09:36
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Någon som har erfarenhet av Allentes CA-modul? Funderar på att ersätta min OnePlace med en sådan.
Sure! jag kör med CA-modul sedan många år tillbaka och kan kanske hjälpa dig om du har några funderingar.
Postad 06 August 2026 - 10:30
essge
-
essge
-
Rookie
-
4 inlägg
Sure! jag kör med CA-modul sedan många år tillbaka och kan kanske hjälpa dig om du har några funderingar.
Antar att du är nöjd när du har använt i många år? Har du också använt box och kan göra jämförelse mellan box och modul? Något som man missar om man väljer modul?
Bildkvaliteten beror väl på satellitmottagaren i tv:n, och med en Sony Bravia 8 ll bör det väl bli ett litet lyft jämfört med OnePlace?
Anledningen till att jag vill byta är att OnePlace upplevs som allmänt seg, slippa gå via app för att se tv-kanaler, samt att få möjligheten att schemalägga inspelningar från satellitkanalerna.
Allente support varnade för att det var många problem med dessa moduler, och ville istället sälja på mig en ny box!
Postad 06 August 2026 - 15:33
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5323 inlägg
Har haft modul i säkert 15 år nu och det funkar utmärkt.
Postad 06 August 2026 - 16:27
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
La Liga går över till Disney. Kanske sänka priset på TV4 Play.
Postad 06 August 2026 - 17:41
Ted_B
-
Ted_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Missar man något om man kör modul istället för box?
Några nackdelar med modulen?
Postad 06 August 2026 - 18:03
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Min One Place börjar sjunga på sista versen. När förväntas den nya boxen komma?
Streamerboxen verkar finnas ute nu, i alla fall om man köper nytt paket
Postad 06 August 2026 - 20:39
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Känns ju som ett bra läge för Allente att erbjuda kunder den nya boxen för en struntsumma efter alla år av problem.
Då kan ju vi prata gott om dem och samla nya kunder än tvärtom...
Postad 07 August 2026 - 09:27
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
Streamerboxen verkar finnas ute nu, i alla fall om man köper nytt paket
Finner ingenting om hårddisk i Allentes användarguide tv.box streamer.. Finns funktionen alls?
Postad 07 August 2026 - 10:43
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2332 inlägg
Finner ingenting om hårddisk i Allentes användarguide tv.box streamer.. Finns funktionen alls?
Hej
Eftersom boxen endast är för streaming så finns det inte möjlighet till inspelning.
Mvh
Niklas
Missar man något om man kör modul istället för box?
Några nackdelar med modulen?
Hej
Det beror lite på vad du hade för box tidigare, men det är väl inspelning som skulle kunna vara en funktion som du tappar.
Men när det kommer till det linjära så fungerar det precis som när du tittar via en box.
Sen slipper man en extra fjälrrkontroll vilket alltid är skönt =)
Playtjänsterna kan man oftast köra direkt via sin Smart-TV.
Mvh
Niklas
Tack för att du fixade epg Niklas! Vad jag kan se så saknas bara Tv4 Guld nu, så kan du be dom lägga till den kanalen med i epgn på https://www.allente.se/tv-guide/ så är det toppen, tack!
Hej
Jag ska undersöka vad vi kan lösa, bäst är att använda TV-guiden i apparna.
Mvh
Niklas
varför skulle den ev nya boxen inte ha stöd för Netflix?
Så just nu har jag OnePlace som stöder Netflix men inte Disney, du har Allente 1 som stöder Netflix och Disney (även om Allente själva säger den skall inte funka) .
Hej
Jag tror att Disney har ändrat kravet på lägst supporterade version av Android till Android 10. Därför fungerar inte Disney på OnePlace som kör Android 9.
Vår nya Streamer box har tyvärr inte stöd för Netflix.
Mvh
Niklas
Postad 07 August 2026 - 11:03
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
så vad göra man om man har Allente och vill se på både Netflix och Disney!?
Hej
Jag tror att Disney har ändrat kravet på lägst supporterade version av Android till Android 10. Därför fungerar inte Disney på OnePlace som kör Android 9.
Mvh
Niklas
Redigerat av younso, 07 August 2026 - 11:04.
Postad 07 August 2026 - 11:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2332 inlägg
så vad göra man om man har Allente och vill se på både Netflix och Disney!?
Hej
Mvh
Niklas
Hej
Disney fungerar på tex Allente 1 och Streamer-boxen. Men Netflix måste man tex se via sin Smart-tv eller annan device som har stöd för Netflix.
Mvh
Niklas
Postad 07 August 2026 - 11:51
younso
-
younso
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hej
Disney fungerar på tex Allente 1 och Streamer-boxen. Men Netflix måste man tex se via sin Smart-tv eller annan device som har stöd för Netflix.
Mvh
Niklas
det suger med andra ord speciellt som jag skrev tidigare att enligt Allentes support stödjs inte Disney av era boxar. Hur skall ni ha det ?
Postad 07 August 2026 - 12:08
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Hej Niklas, kan du ta bort min koppling via Allente till HBO-Max, jag har redan ett premium konto direkt med HBO.
Postad 07 August 2026 - 13:56
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2332 inlägg
det suger med andra ord speciellt som jag skrev tidigare att enligt Allentes support stödjs inte Disney av era boxar. Hur skall ni ha det ?
Hej
Disney fungerar på Allente 1 och nya Streamer-boxen.Disney fungerar inte på OnePlace pga att det är Android 9 på OnePlace.
Mvh
Niklas
Hej Niklas, kan du ta bort min koppling via Allente till HBO-Max, jag har redan ett premium konto direkt med HBO.
Hej
Jag kan testa, skicka PM med kundnummer så kollar jag upp vad jag kan fixa.
Mvh
Niklas
Postad 07 August 2026 - 14:12
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Hej
Disney fungerar på Allente 1 och nya Streamer-boxen.Disney fungerar inte på OnePlace pga att det är Android 9 på OnePlace.
Mvh
Niklas
Hej
Jag kan testa, skicka PM med kundnummer så kollar jag upp vad jag kan fixa.
Mvh
Niklas
Skickat
Postad 07 August 2026 - 18:03
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Niklas,
Jobbas det på att uppdatera Allente-appen så att den funkar med senaste WebOS för LG tvs?
Postad 07 August 2026 - 21:01
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
Då kan man konstatera att tv.box streamer. är en onödig produkt och man kan använda sin smarta TV med satellitmottagning ochmed alla appar man använder.
Postad 07 August 2026 - 23:03
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3331 inlägg
Ska man använda Allente?
I princip alla andra leverantörer erbjuder hårdvara för Streaming som klarar Netflix:
Allente. Nej endast gamla OnePlace
Telia Ja Telia Play Hub
Tele2. Ja TV Hub2
Telenor. Ja Telenor TV Hubb
Varför köpa av en leverantör som ger oss en box som inte klarar alla tjänster?!?
Allente - Kungen av underhållning... Inte direkt! Fy faan vad dåligt!
Redigerat av Kanelbulle, 07 August 2026 - 23:11.
Postad 08 August 2026 - 22:24
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Antar att du är nöjd när du har använt i många år? Har du också använt box och kan göra jämförelse mellan box och modul? Något som man missar om man väljer modul?
Bildkvaliteten beror väl på satellitmottagaren i tv:n, och med en Sony Bravia 8 ll bör det väl bli ett litet lyft jämfört med OnePlace?
Anledningen till att jag vill byta är att OnePlace upplevs som allmänt seg, slippa gå via app för att se tv-kanaler, samt att få möjligheten att schemalägga inspelningar från satellitkanalerna.
Allente support varnade för att det var många problem med dessa moduler, och ville istället sälja på mig en ny box!
Jag ser att några redan hunnit skriva några rader. Det jag kan tillägga är:
Bildkvaliteten kommer i princip vara samma. Sen är det klart att ju nyare TV, desto nyare processor och bättre bildhantering, plus att du använder TV:ns inbyggda tuner. Själva signalen är densamma, med samma bitrate och ljudkvalitet.
Du slipper också den uppskalning som kan ske i boxen. TV:n får istället den ursprungliga signalen som skickas från Allente och sköter bildbehandlingen och eventuell uppskalning själv.
När det gäller appar så har i princip alla nya TV-apparater idag någon form av App Store. Netflix och de andra stora streamingtjänsterna brukar finnas tillgängliga. Man kan ju även köra en Apple TV, Nvidia Shield TV eller liknande box för just streaming.
Angående det där med att ”Allente support varnade …” Det är lite säljsnack från supportens sida. Jag delar inte riktigt den bilden. Som ”junkan” skrev ovan har jag också kört CA-modul i snart 15 år, och jag har vänner som har kört CA-modul länge. När andra har klagat på strul med sina leverantörsboxar har jag aldrig haft några problem.
Det finns några saker som kan vara bra att känna till:
Du kan titta på en kanal och spela in samma kanal, men du kan inte titta på en kanal och samtidigt spela in en annan. I standbyläge fungerar tidsinställda inspelningar som de ska. Modulen stöder egentligen avkodning av två kanaler, men den funktionen är tyvärr avstängd. Allentes boxar har, vad jag hört, inte samma begränsning. PIP (Picture-in-Picture) är också begränsad. Du kan inte köra två krypterade Allentekanaler samtidigt, men det fungerar om den andra kanalen är en FTA-kanal (okrypterad), till exempel från en samma/annan satellit eller källa.
När Allente/Space Norway gör frekvensomläggningar och kanaler byter frekvens behöver man göra en ny kanalsökning på TV:n, men det tar max någon minut, så det är ingen stor grej.
På vissa av Allentes boxar kan man inte lägga till andra satelliter. Med TV kan du däremot lägga till till exempel Astra 19,2°E och andra satelliter.
Det är också enklare att växla mellan radio- och TV-kanaler direkt på en vanlig TV.
Och en ganska stor fördel enligt mig är att man slipper en extra box helt och hållet. En enda fjärrkontroll och allt sköts direkt från TV:n. Du slipper dessutom HDMI-CEC strul mellan boxen och TV:n och eventuella HDMI-handshake problem, som till exempel svart bild, fel upplösning eller att ljud och bild inte kommer igång som de ska.
Postad 08 August 2026 - 22:55
Ted_B
-
Ted_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det är just inspelning som är grejen för mig.
Var sker inspelningen, i tv:n eller modulens minne?
I boxen kan jag spela in en kanal medan jag tittar på en annan, eller spela in två kanaler samtidigt om jag inte tittar på en tredje kanal, fast det är inte avgörande utan bara just det att spela in något när jag inte tittar alls.
Kan man ha både box och modul samtidigt? Jag tänker på programkort då, måste man betala för ett till kort till modulen varje månad?
Postad 09 August 2026 - 10:02
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2539 inlägg
I boxen kan jag spela in en kanal medan jag tittar på en annan, eller spela in två kanaler samtidigt om jag inte tittar på en tredje kanal, fast det är inte avgörande utan bara just det att spela in något när jag inte tittar alls.
Kan man ha både box och modul samtidigt? Jag tänker på programkort då, måste man betala för ett till kort till modulen varje månad?
Skall du spela in via TV behöver du en extern hårddisk. TV i flera rum (tre st) går på 199. i månaden.
Postad 09 August 2026 - 10:59
Ted_B
-
Ted_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Postad 09 August 2026 - 13:15
essge
-
essge
-
Rookie
-
4 inlägg
…………. Du kan inte köra två krypterade Allentekanaler samtidigt, men det fungerar om den andra kanalen är en FTA-kanal (okrypterad), till exempel från en samma/annan satellit eller källa.
…………
På vissa av Allentes boxar kan man inte lägga till andra satelliter. Med TV kan du däremot lägga till till exempel Astra 19,2°E och andra satelliter.
……..
Tack för ditt utförliga svar!
Går det att ta emot några FTA-kanaler med hårdvaran från Allente eller behövs någon komplettering?
Postad 09 August 2026 - 13:50
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har haft tre moduler, två hemma och en som jag brukar ta med till sommarstället eller husvagnen. Som Huddingebo nämnde ovan kostar det 199 kr för tre kort. Själv betalar jag 99 kr, så det går att förhandla om priset om man pratar med uppsägningsavdelningen. Det går också bra att kombinera box och CA-modul. Då kan man använda TV med CA-modulen för att titta på TV som vanligt och ha boxen enbart för inspelningar. (I ditt fall blir det två moduler + box) Det ger helt enkelt mycket större frihet att använda utrustningen på det sätt som passar en själv bäst.
Postad 09 August 2026 - 14:08
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tack för ditt utförliga svar!
Går det att ta emot några FTA-kanaler med hårdvaran från Allente eller behövs någon komplettering?
Med Allentes Android-box kan du inte lägga till flera satelliter. Den är ganska nedlåst och i princip avsedd för Thor-satelliten där Allente sänder sina kanaler. Har du däremot någon av Allentes äldre mottagare går det att lägga till andra satelliter och kanaler. Nicklas får rätta mig om jag har fel.
Kanske deras kommande premiumbox kommer att ge möjlighet att lägga till flera satelliter, men det återstår att se.
På Thor finns det tyvärr inte så många FTA-kanaler. Det finns några musik och radiokanaler från bland annat Rumänien, Slovakien, Ungern och Norge.
Postad 09 August 2026 - 15:28
Ted_B
-
Ted_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har haft tre moduler, två hemma och en som jag brukar ta med till sommarstället eller husvagnen. Som Huddingebo nämnde ovan kostar det 199 kr för tre kort. Själv betalar jag 99 kr, så det går att förhandla om priset om man pratar med uppsägningsavdelningen. Det går också bra att kombinera box och CA-modul. Då kan man använda TV med CA-modulen för att titta på TV som vanligt och ha boxen enbart för inspelningar. (I ditt fall blir det två moduler + box) Det ger helt enkelt mycket större frihet att använda utrustningen på det sätt som passar en själv bäst.
Perfekt, du förstod precis vad jag var ute efter.
Att använda boxen bara för inspelningar och modulen för vanligt tittande, jag borde väl skrivit att det var tanken 
Å andra sidan finns det väl ingen fördel att göra så, man måste ju då ändå ha fjärren till boxen framme så det blir ingen skillnad i antalet fjärrkontroller på bordet 
Postad 18 August 2026 - 18:10
angelsevov
-
angelsevov
-
Användare
-
-
105 inlägg
Om den nya avancerade boxen och nya gränssnittet
https://www.broadban..._cid=353d119456
Viaplay Group has launched a major upgrade to its Allente television platform, introducing a next‑generation user experience designed to meet the rapidly changing viewing habits of Nordic audiences.
The new interface, live since early August, is built on 3 Screen Solutions’ 3Ready Platform and marks one of the most significant UX overhauls in Allente’s history.
Allente, the leading pay‑TV provider in Sweden, Norway, Denmark and Finland, now offers subscribers a modern, AI‑enhanced experience that blends live TV, streaming and personalised profiles into a single, seamless environment. The rollout follows Viaplay’s full acquisition of Allente in 2025 and reflects the company’s ambition to strengthen its convergent entertainment offering.
The new Allente service is powered by SDMC’s latest AI‑enabled set‑top box, featuring a 4 TOPS neural processing unit and Android TV 14 Operator Tier OS. Combined with 3SS’ UX technology and a customisable remote control from Tech4home, the platform delivers faster navigation, smarter recommendations and unprecedented personalisation.
Philip Wågnert, EVP Chief Technology & Product Officer at Viaplay Group, said the launch represents “true hardware and user experience innovation,” adding that Allente customers now benefit from a service that is “fast, stable and user‑friendly.”
A standout feature of the upgrade is the introduction of 3Ready Experience Modes — tailored interfaces designed for different types of viewers: Live TV Mode opens directly on the last‑watched channel, preserving the traditional broadcast experience. On Demand Mode prioritises streaming, launching straight into a personalised home screen with quick access to apps and recently watched content. Kids Mode provides a safe, simplified environment with pre‑filtered age‑appropriate programming.
Pierre Donath, Chief Product & Marketing Officer at 3SS, said the modes solve a long‑standing industry challenge: serving both live‑TV loyalists and streaming‑first audiences without compromise.
The upgraded Allente platform integrates third‑party apps including Viaplay, Apple TV, Amazon Prime Video, HBO Max and SkyShowtime. Subscribers can activate services directly on the device and bookmark content from multiple providers in one unified interface.
Tech4home’s Notus L12 remote introduces four customisable shortcut buttons, allowing users to tailor the device to their viewing habits. Graça Cândido, Co‑Founder of Tech4home, said the remote “adapts to how viewers watch, not the other way around.”
The launch continues a partnership between Viaplay and 3SS dating back to 2018. Today, 3SS technology powers Allente’s services across smart TVs, mobile devices, Apple TV, Android TV and hybrid STBs, as well as its hospitality TV solutions.
The new Allente experience will be showcased at IBC 2026 on the 3SS stand.
Postad 18 August 2026 - 19:20
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Ja, ungefär sådär lät det när Allente1 lanserades.
Och kolla hur bra den blev. Typ tre uppdateringar och levererar inte det som lovades än.
Postad 19 August 2026 - 08:05
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Postad 24 August 2026 - 21:03
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3331 inlägg
Det verkar som Allentes Premium box kommer att heta Allente AI box (eller nåt liknande). Den kommer bygga på SDMC DV9865 som bygger på Amlogic S905X5. Detta är samma hårdvara som Telias senaste box. Söker ni på Allente AI box hittar ni diverse pressmaterial från Asien om Allentes satsning. Det finns dock frågetecken, för mig handlar det mycket om brist på förtroende för Allente...
Varför ska man köpa den nya boxen, Allente har på ett tydligt sätt visat att dom faktiskt skiter i sina kunder. Uppföljning/utveckling av Mjukvaran har varit tämligen skral på Allente1 boxen, senast löfte om en ny Android version i ett års tid? Inget händer? Vad säger att denna boxen kommer skötas på ett bättre sätt?
"Kungen av underhållning"... Jo, Tjena... Kungen av skitsnack kanske. Man levererar en box där inte alla Streamingtjänster stöds, detta innebär att du måste ha en box till... Värdelöst! Bättre att välja i princip vilken annan leverantör som helst, alla andra har stöd för Netflix...
Dags att vakna Allente!
Redigerat av Kanelbulle, 24 August 2026 - 21:05.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|