Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 12 April 2016 - 15:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Där har du ju lösningen klappat och klart :D

Postad 13 April 2016 - 14:23

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Bra förslag, har faktiskt tränat baksida rygg med dom där banden och det är sjukt mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara innan jag testade! :P Ska ha en påse med massa olika band nu när jag tänker efter

Finns en rätt smidig app med kroppsvikts träning: "Max Capacity" heter den. Finns på nätet också.

Körde den för 2-3 år sedan och tyckte att den funkade bra.

Postad 26 April 2016 - 21:00

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Dags att väcka liv här igen.

Alla verkar ha fullt upp med träningen helt enkelt. 😃

Själv ligger jagi för fullt och allt rullar på. Imorgon bitti är det dags igen.

Köpte citrullin och känner att jag mentalt känner mig fräschare när jag druckit det innan träningen. Tar det tillsammans med BCAA på träningsdagarna och tycker att jag får en lite extra push jämfört med enbart BCAA.

Hur går det för er andra?

Postad 26 April 2016 - 22:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ta mer citrullin! Mer sånt blir bara bättre :D

Postad 27 April 2016 - 13:02

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ta mer citrullin! Mer sånt blir bara bättre :D

Haha, kör med en skopa nu. Hur många kör du med?

Postad 27 April 2016 - 13:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Haha, kör med en skopa nu. Hur många kör du med?

Två skopor. Men inte standardskopan, större :D

Postad 27 April 2016 - 14:16

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Har alltid varit kass på chins, trots relativt mycket muskler...

Fick i veckan tipset att dra ner armbågarna till midjan istället för att dra upp mig till stången.

Nu är jag inte kass längre. Sjukt vad lite kan göra så mycket.

Postad 27 April 2016 - 14:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Har alltid varit kass på chins, trots relativt mycket muskler...

Fick i veckan tipset att dra ner armbågarna till midjan istället för att dra upp mig till stången.

Nu är jag inte kass längre. Sjukt vad lite kan göra så mycket.

Hur menar du? Att armarna ska va mer framför kroppen? Eller att man ska tänka så..?  :mellow:

Postad 27 April 2016 - 15:34

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Ja, lite så, kanske? Vrida fram armbågarna snarare än hålla ut dem; detta görs genom att lägga lillfingret över stången så att jag får ett mer supinerat grepp än normalt - det gör att det blir en naturligare läge för mina axlar då.

Men framförallt att övningen inte går ut på att dra upp hakan till/över stången, utan snarare att dra ner armbågarna till midjan. Detta innebär för mig att rörelsen gör att hakan inte strävar över stången, utan den hamnar egentligen rätt långt över stången när rörelsen är avslutad. Mer ROM.

Det innebär lite annorlunda teknik som passar (iallafall mig) bättre; greppet är omedvetet lite smalare också, på gott och ont.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 27 April 2016 - 15:35.

Postad 27 April 2016 - 15:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En tvåa på 100 kg plus 60 kilo hängande i gummiband. Catapult <3

Postad 27 April 2016 - 18:22

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ja, lite så, kanske? Vrida fram armbågarna snarare än hålla ut dem; detta görs genom att lägga lillfingret över stången så att jag får ett mer supinerat grepp än normalt - det gör att det blir en naturligare läge för mina axlar då.
Men framförallt att övningen inte går ut på att dra upp hakan till/över stången, utan snarare att dra ner armbågarna till midjan. Detta innebär för mig att rörelsen gör att hakan inte strävar över stången, utan den hamnar egentligen rätt långt över stången när rörelsen är avslutad. Mer ROM.

Det innebär lite annorlunda teknik som passar (iallafall mig) bättre; greppet är omedvetet lite smalare också, på gott och ont.

Är det chins i den svenska bemärkelsen vi pratar om dvs pull-ups i engelska sammahang med handflatan bort från dig?

Två skopor. Men inte standardskopan, större :D

Haha, lagt ner dl måttet? 😄

Ska pröva att lägga i lite mer då och se om jag får en bättre respons.

Postad 27 April 2016 - 20:04

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Yes, handflatan bort från kroppen, men strävar kanske efter att typ böja ihop stången, vilker får armbågarna att sträva framåt;ungefär som i bänkpress, för att få bättre vinkel på axeln.

Postad 27 April 2016 - 20:08

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Yes, handflatan bort från kroppen, men strävar kanske efter att typ böja ihop stången, vilker får armbågarna att sträva framåt;ungefär som i bänkpress, för att få bättre vinkel på axeln.

Ok, då är jag med.

Får testa nästa gång jag kör chins/pull-ups.

Postad 27 April 2016 - 20:08

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Det är så j*vla svårt att förklara :D

Postad 27 April 2016 - 20:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Det är så j*vla svårt att förklara :D

Du får spela in en tutorial. 😃

Postad 29 April 2016 - 09:36

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Var det ngn som skulle på fitnessfestivalen nästa helg? 

Jag kommer stå i Proteinbolagets monter ifall någon vill säga hej  :)

Postad 30 April 2016 - 22:14

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

En tvåa på 100 kg plus 60 kilo hängande i gummiband. Catapult <3

Tänkte på det där du nämnde tidigare om högreps kontra maxvikt Zartoc. Själv kan jag inte alls köra många reps. Har tom svårt med armhävningar utan smärta i axeln. Men femmor med hög belastning(nåja) går finemang. Alltså, tjugo armhävningar smärtar, men 110kg. fem gånger funkar utmärkt?? Mobba mig nu inte, 110 kilo ÄR faktiskt hög belastning för mig. :( :)

Postad 01 May 2016 - 07:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gör det ont för pga rörelsen eller repsantalet? Samma smärta när du tränar högreps i bänk? På vilket sätt gör det ont? Var gör det ont? :)

Postad 01 May 2016 - 08:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Gör det ont för pga rörelsen eller repsantalet? Samma smärta när du tränar högreps i bänk? På vilket sätt gör det ont? Var gör det ont? :)

Nu är jag ju rätt kass på anatomi. Men smärtan sitter i en specifik punkt där så att säga den där trapetsmuskeln slutar och "axelbulan" börjar. Samma sak vid armhävningar som vid vanlig bänkpress, alltså icke lutande, för det har jag inte provat. Möjligen är det så att jag har problem med låg belastning på grund av rörelsen. Jag märker nämligen skillnad direkt när jag får ta i. Svårt att förklara, men det känns liksom som att rörelsen blir mer kontrollerad då. Som att musklerna runt om problemområdet går in och avlastar. Har jag under en period provat fler repetitioner har jag konstant smärta, men kör jag max 5 så går det bra. Jag kör 5 set med stigande vikt i femkilos steg, och så några avslutande med typ tre till en repetition. Känns som det blir skonsamt också då man ju "värmer upp" gradvis.
Så blir alltså inget volymbygge för denna gubben, men styrkan har hjälpt mig mycket. Har numera betydligt mindre problem med whiplashskadan. Ja, och shrugsövningarna du rekommenderade tror jag faktiskt man får även vid marklyft. Sedan jag började med marklyft känner jag dessutom att jag blivit väsentligt stabilare i kroppen, och faktiskt av någon anledning kan skicka på lite mer i bänken också. Lite löjligt kanske, men framsteg är ju kul. :)

Postad 01 May 2016 - 12:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

vinklar du armbågarna neråt när du tränar? jag har haft rätt mycket problem med såna saker på sistone och märkt att det försvinner mycket när jag kör slingshots ex, eftersom det forcerar ner armbågarna till en bra skonsam teknik för axlarna. jag förstår precis vad du menar, jag har samma problem i marklyft. jag kan ex inte göra marklyft på 50-60 kilo eftersom det inte går att ha teknik då, det behövs ca 100 kg på stången.

det är väldigt få som kör shrugs eftersom dom tänker att man får nog med nacke av marklyft. jag håller inte med då jag tycker att man ska ha traps som går till öronen. för folk som inte tycker det så räcker marklyft extremt långt :D

nej, det är faktiskt en av dom största fördelarna med styrketräning, musklerna bygger upp bättre kommunikation med varandra, vilket gör att man blir stabilare och får bättre balans. man lär sig även att använda musklerna på bättre sätt då man lär sig när musklerna är starka och svaga. att köra med fria vikter ökar användningen av balansmuskler, och när dessa blir starkare så blir du stabilare i alla lägen, inte bara när du tränar. så dina upplevelser är absolut inte löjliga, du ska vara jäkligt glad över dessa och ta emot beröm för att du kommit igång med träningen även fast du är över 30. vilket jag antar att du är =)

Postad 01 May 2016 - 14:54

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

vinklar du armbågarna neråt när du tränar? jag har haft rätt mycket problem med såna saker på sistone och märkt att det försvinner mycket när jag kör slingshots ex, eftersom det forcerar ner armbågarna till en bra skonsam teknik för axlarna. jag förstår precis vad du menar, jag har samma problem i marklyft. jag kan ex inte göra marklyft på 50-60 kilo eftersom det inte går att ha teknik då, det behövs ca 100 kg på stången.

det är väldigt få som kör shrugs eftersom dom tänker att man får nog med nacke av marklyft. jag håller inte med då jag tycker att man ska ha traps som går till öronen. för folk som inte tycker det så räcker marklyft extremt långt :D

nej, det är faktiskt en av dom största fördelarna med styrketräning, musklerna bygger upp bättre kommunikation med varandra, vilket gör att man blir stabilare och får bättre balans. man lär sig även att använda musklerna på bättre sätt då man lär sig när musklerna är starka och svaga. att köra med fria vikter ökar användningen av balansmuskler, och när dessa blir starkare så blir du stabilare i alla lägen, inte bara när du tränar. så dina upplevelser är absolut inte löjliga, du ska vara jäkligt glad över dessa och ta emot beröm för att du kommit igång med träningen även fast du är över 30. vilket jag antar att du är =)

Ja, tiden går ju fort när man har roligt. 47 har jag hunnit bli, vette fasen hur det gick till. :)
Skall kolla in armbågarna. Tack för tipset. :)

Postad 02 May 2016 - 16:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Så, nu är jag tillbaka hemma i Sverige också. Det har varit en riktigt kul månad i Vietnam men inte så gynnsam för träningen. Öl i stort sett varje dag och väldigt lite och dålig mat. Magen har varit dålig sedan typ dag två och jag har både haft feber och varit förkyld. Den 21a april var jag med i en mopedolycka också så jag låg på sjukhus en natt med allvarlig hjärnskakning, skrapsår, sträckta muskler och en stukad, eventuellt sprucken, handled. Åkte från Hanoi klockan 4 igår morse svensk tid och kom hem till Sundsvall typ kvart i tre i eftermiddags, så lite drygt 34 timmars resetid...

Vägde omkring 84-85 innan jag for, vägde in mig på 79.5 nu när kom hem. Rätt skaplig viktnedgång på en månad med tanke på alla dessa liter med öl. Men är nog lite uttorkad också, har ju svettats och skitit bort så mycket vätska.

Tänker vänta med träningen tills att jag varit på vårdcentral/sjukhus och kollat upp min handled men kanske smyger ner imorgon eller i övermorgon och kör lite böj i alla fall.

Postad 03 May 2016 - 10:03

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Så, nu är jag tillbaka hemma i Sverige också. Det har varit en riktigt kul månad i Vietnam men inte så gynnsam för träningen. Öl i stort sett varje dag och väldigt lite och dålig mat. Magen har varit dålig sedan typ dag två och jag har både haft feber och varit förkyld. Den 21a april var jag med i en mopedolycka också så jag låg på sjukhus en natt med allvarlig hjärnskakning, skrapsår, sträckta muskler och en stukad, eventuellt sprucken, handled. Åkte från Hanoi klockan 4 igår morse svensk tid och kom hem till Sundsvall typ kvart i tre i eftermiddags, så lite drygt 34 timmars resetid...

Vägde omkring 84-85 innan jag for, vägde in mig på 79.5 nu när kom hem. Rätt skaplig viktnedgång på en månad med tanke på alla dessa liter med öl. Men är nog lite uttorkad också, har ju svettats och skitit bort så mycket vätska.

Tänker vänta med träningen tills att jag varit på vårdcentral/sjukhus och kollat upp min handled men kanske smyger ner imorgon eller i övermorgon och kör lite böj i alla fall.

hoppla, låter som en super semester =D!!!!

men du ta det jävligt försiktigt med din handled, fuskträna inte bara för att du känner ett sug.

Handledskador kan bli permanenta om man inte är försiktig, dina vikter och skivstänger och allt ligger kvar där de ligger =).

Postad 03 May 2016 - 10:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gick handleden inte att kolla upp i Vietnam på sjukhuset? :o

Postad 03 May 2016 - 16:50

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 1

Klockren semester!

Håller med i det Lyfali säger. Ta det hellre piano ett par dagar extra istället för att chansa.

Postad 03 May 2016 - 17:24

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Muhah, påminner mig om när jag knäckt revbenet en gång under kampsportssparring.

Gick på lite lite lite för tidigt och körde ett bröstpass; detta kan ha varit 2008 kanske.

Körde försiktigt med lite bänk, snebänk, cablecross och hantelpress, typ. Kanske på 70-80% av normal träningsvikt. Allt gick skitbra. Avslutade med 3 set pullovers a 10st per set. På tionde repetitionen på tredje setet, alltså under träningspassets allra sista lyft, låter det "KLICK" i mitt skadade revben, och jag var tillbaka på noll igen med ett knäckt revben (ja, samma revben, duh).... Inte för att jag kollade upp det, men smärtan följde samma mönster som vanligt :)

Värt.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 03 May 2016 - 17:25.

Postad 03 May 2016 - 17:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

hoppla, låter som en super semester =D!!!!

men du ta det jävligt försiktigt med din handled, fuskträna inte bara för att du känner ett sug.

Handledskador kan bli permanenta om man inte är försiktig, dina vikter och skivstänger och allt ligger kvar där de ligger =).

Gick handleden inte att kolla upp i Vietnam på sjukhuset? :o

Klockren semester!

Håller med i det Lyfali säger. Ta det hellre piano ett par dagar extra istället för att chansa.

Märkte inte då i Vietnam att jag hade ont i handleden, hade så mycket ont i resten av kroppen att jag inte märkte av handleden. Det var först efter typ tre dagar som jag började märka av att den inte var helt bra men jag tänkte som så att jag kunde nog vänta tills jag kom till Sverige.

Ringde och pratade med vårdcentralen idag och dom sa att det var en stukning och att jag kunde träna men att jag skulle ta det lite försiktigt i början och det ska inte göra allt för ont. Dom sa också att träningen i sig är inget som kommer göra skadan värre så länge jag inte lägger mig och bänkar typ 150kg.

Var ner och körde ett pass idag. Började med böj och 50kg. Rörligheten var bra men låren krampade efter två set så fick avbryta. Brukar alltid få sån där kramp i låren om jag haft uppehåll längre än typ tre veckor. Bänk nästa. Stången kändes tung men jag provade att lägga på 50kg. Kändes ungefär som 90 brukar kännas vanligtvis. Sänkte till 40 vilket kändes mycket bättre så jag gjorde tre tolvor på det. Tyvärr så kände jag lite smärta där vid nyckelbenet som jag kände innan jag for. Får hålla lite koll på det framöver, annars måste jag nog gå och kolla upp det. Efter bänken blev det marklyft. Tog det väldigt lugnt eftersom jag fortfarande har lite sår på ena knät och mina lår är fortfarande blågula sen olyckan. Började med tre tior på 50 och sen två åttor på 80. Körde sedan lite curls, triceps pushdowns, axelpressar med hantlar, latsdrag. Kände mig fruktansvärt svag hela passet och det var inte speciellt skönt att träna heller. Får se till att komma igång med ätandet igen så får jag hoppas att styrkan kommer tillbaka också. 

Handleden känns inte sämre nu än innan passet, men jag lär få en hiskelig träningsvärk i hela kroppen dom kommande dagarna.

Postad 04 May 2016 - 17:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Kortpass idag pga möte. Fick improvisera. Blev bänkpress. Har ju kört en del 10/10 på slutet, men kände att det var dags att testa lite tyngre vikter.

Efter uppvärmning på 20kg blev det 10x60kg, 2x90kg, 10x80kg, 5x80kg, 5x80kg.. Vilade en stund och tänkte "nuu fan ska kroppen få slita lite", så jag körde 10x70kg,10x60kg,10x50kg,10x40kg, 20x30kg, 20x25kg, 20x22,5kg och avslutade med 20x20kg... Alla dessa gjordes utan annan vila än att snabbt byta vikter... Var bra stum efteråt :D

Postad 06 May 2016 - 15:07

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
På plats i friends arena

Bifogad fil(er)

Postad 07 May 2016 - 17:52

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
12 ton jord skottas och flyttas med skottkärra i helgen. Får räcka så.

Postad 07 May 2016 - 19:00

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hårt kroppsarbete = alla träningars moder..keep on skotting...

Postad 07 May 2016 - 20:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

På plats i friends arena

Hade gärna varit där men är så in i ****s fattig nu efter resan att jag får leva som fattiglapp hela sommaren, även om jag nu får jobb vilket det verkar som.

Tränade både igår och idag. Igår körde jag 5x15 på 50 i bänken, kändes nästan som det borde göra men vågar inte lasta på så mycket mer på handleden. Mark och böj idag, kändes väl fortfarande rätt tungt men tar det lugnt nu i början ändå.

Postad 09 May 2016 - 07:41

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Kul helg på mässan fick lite motivation till att ta tag i dieten igen.träffade lite profiler och höll även rekordet i bänkpressen montern bakom större delen av dagen innan Noghor som var med i gladiatorerna krossade det

Bifogad fil(er)

Redigerat av Degpojken, 09 May 2016 - 07:42.

Postad 09 May 2016 - 09:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vad gjorde han? 200 raw? :D

Postad 09 May 2016 - 10:00

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

tror de va 70 eller 75kg maxreps var rätt nöjd med mina 44reps, och folk kom fram å skaka hand å va impade.

Nogor drog 73 reps  :D

Postad 09 May 2016 - 10:22

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

tror de va 70 eller 75kg maxreps var rätt nöjd med mina 44reps, och folk kom fram å skaka hand å va impade.

Haha, galet!  :D

Postad 09 May 2016 - 10:44

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Kanske man skulle prova.. Var det stop eller bara studsa så mycket man pallade?

Postad 09 May 2016 - 10:50

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Fick köra fort men full ROM 

Postad 09 May 2016 - 11:26

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ska jag testa.. Troligtvis långt efter er.. 75 eller 70 är frågan.. Nära på kv ju haha

Postad 09 May 2016 - 13:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Fyfan, 44st är inte illa! Har inte testat maxreps på 70 men brukar göra det på 50 ibland i slutet av bänkpasset. 20st brukar inte vara några problem, 25 går vissa dagar. Är jag utvilad skulle jag nog kunna klara av 35-40 på 50kg men på 70 tror jag inte att jag klarar mer än kanske 17-20st om är jag utvilad och i bra form.

Postad 09 May 2016 - 14:03

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Hade dragit 3 buffe`r på 2 dagar  :P så var lite lagom glykogenlagrad

Postad 09 May 2016 - 14:11

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

Men det som imponerar mest är nog ändå skägget.  ;)

Postad 09 May 2016 - 15:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

... det var som fan. jag har ju gjort 50 reps på 60 och det var när mitt max var 30 kilo UNDER det jag gjort nu i år... måste testa igen när jag blir frisk =)

jag har någon gång gjort 30reppare på 80 som avslutning också. nu jädrans fanns det ju något intressant här.

jag ska göra 75 reps på 75 kilo! XD

Redigerat av Zartok, 09 May 2016 - 15:05.

Postad 09 May 2016 - 22:27

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

och planeras naturligtvis..

Kände mig fan sliten idag. Så pass sliten att jag inte gymmade alls, utan valde att köra intervaller upp och ner för slalombacken istället. Hur fan tänkte jag där?

Inte fan är jag mindre sliten nu??

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 09 May 2016 - 22:27.

Postad 10 May 2016 - 07:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jobbar ni allihop på kontor?

Postad 10 May 2016 - 08:09

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Rätt tungt jobb i en liten fabrik :P

Postad 10 May 2016 - 09:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Har aldrig haft sån träningsvärk som jag har i armarna idag, helt sjukt! Kan inte sträcka ut armen och om jag låter armarna hänga bredvid kroppen så gör det nästan för ont. Jag kan knappt nå baksidan av huvudet med händerna. Tur att jag inte har något planerat idag, för jag kan typ inte göra ett skit. Jaja, såhär går det när man kör ett riktigt hårt armpass efter över en månads uppehåll. Lesson learned.

Postad 10 May 2016 - 11:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jobbar ni allihop på kontor?

stuuuudent! här görs inga knop i onödan :D

skämt åsido, det handlar också om hur mycket vila man behöver och hur känslig kroppen är för ex träningsvärk och sånt. det tyngsta jobbet jag gjort är äldreboende, det var jobbigare än när jag la sten i några dagar. dock så fungerade det bra med träning iaf just eftersom jag sällan får träningsvärk och har energi nog att träna efter jobb. har man lätt att få träningsvärk så är det nog svårare att kombinera kan jag tänka mig.

Postad 10 May 2016 - 17:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det är inte alls ovanligt att jag lyfter och bär flera ton på en dag.

Kanske inte så konstigt att det inte är något jättesug efter gymmet...

Postad 10 May 2016 - 17:33

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Jag anser mig vara långt över medel när det gäller hur pass tränad/grundtränad jag är. Däremot den långvariga belastningen med samma j*vla ovana rörelse hela tiden tog ut sin rätt.

Idag blev det ett maxningsförsök i bänkpress. Som tidigare sagt så är jag inte trygg i tekniken; sätter inte ner stången på samma ställe hela tiden, och träffar således inte alltid rätt på väg upp, vilket gör att axlarna kopplas in onödigt ofta.

Idag värmde jag på 50kg och körde 2x14. Sedan 10x70. Sedan upp på 95kg (PB är 100kg, antagligen mer:1996/1997 när det begav sig skulle jag bara kolla om jag klarade 100kg vilket jag gjorde och fortsatte inte mer).

Nåja. Lyxade med passning idag så tänkte wth.

Träffade klockrent och en singel på 95kg var inte ens tungt. Sköööööönt. Kanske skulle jag fixa 100kg idag?!

Lastade på 100kg och testade glad i hågen. Kom alldeles för långt ner på bröstet och tog mig inte upp alls. Jävligt drygt.

Testade igen men misslyckades ordentligt igen.

Skit också. Avslutade med 14x70kg och 14x50kg samt 20x40kg och lite snebänk...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.