Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 3

162 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 (PC) (PC-spel) 9 8,71 (16) 23:-
Fallout 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8,8 (19) 349:-
Fallout 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 9 8,73 (10) 179:-
2 relaterade trådar

#51

Postad 28 juni 2008 - 23:40

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Bethesdas egen sajt om spelet

http://fallout.beths...g/home/home.php

Smått & gott med previews & intervju länkar.

Ang. speltiden:
First estimates were of ~20 hours for the main quest and an additional 20 hours for the various side quests. This has recently been updated to an estimated 100 or more hours of gameplay.

Verkar bli sjukt bra, multiformat & släpps i höst någon gång. Kan knappt bärga mig.

(Liten spoiler)
Spoiler

Redigerat av Unregistered76636631, 29 juni 2008 - 00:01.


#52

Postad 03 juli 2008 - 14:37

LightsOut
  • LightsOut
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ser fram emot detta grymt mycket! Spelade igenom både ettan och tvåan för några månader sen på nytt, blev så sugen av allt läsande om 3:an. Har inga problem med att Bethesda tar sig lite friheter med formatet, det tror jag man måste för att få till ett bra spel så här långt efter de ursprungliga spelen.

Någon som hört om det kommer komma samtidigt på alla plattformar, eller om oktober-datumet bara gäller någon av plattformarna? (PS3 som gäller för min del).

#53

Postad 08 juli 2008 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Lång Q&A

Inte samma intervju som du postade Chuck va?

#54

Postad 05 augusti 2008 - 00:22

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Nu måste den här upp igen! ;)

Hur är det, funkar det som ett fps eller inte.. ;) Vad skiljer? (typ fighterna vad jag sett/hört?) Iaf om det är ungefär som ett vanligt fps väntar man ju tills nya datorn inskaffas...annars vore det nog grymt på storbildsplasma :(

Verkar hur som helst grymt, och storyn verkar maffig! ;)

Man blir så jäklarns avis på er som lirat 1:an och 2:an och kan se fram emot detta med all tidigare story mm i ryggen :P Känner samma om MGS4, pallar helt enkelt inte lira igenom dom första, även om det säkert skulle vara värt det för att få ut max av 4:an.

#55

Postad 05 augusti 2008 - 00:44

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Nu måste den här upp igen! ;)

Hur är det, funkar det som ett fps eller inte.. ;) Vad skiljer? (typ fighterna vad jag sett/hört?) Iaf om det är ungefär som ett vanligt fps väntar man ju tills nya datorn inskaffas...annars vore det nog grymt på storbildsplasma :(

Verkar hur som helst grymt, och storyn verkar maffig! :P

Man blir så jäklarns avis på er som lirat 1:an och 2:an och kan se fram emot detta med all tidigare story mm i ryggen :P Känner samma om MGS4, pallar helt enkelt inte lira igenom dom första, även om det säkert skulle vara värt det för att få ut max av 4:an.

För lite gameplay se:
http://www.gamespot....-3-stage-demo-1
Då man fortfarande kan få tag på båda och många anser Fallout serien tillhöra ett av de absolut bästa rpg spelen som gjorts så kanske det kan vara värt att spela igenom iaf det första ;). Man bör dock ha i åtanke att de två första spelen utvecklades av Black Isle och till slut hamnade rättigheterna till serien hos Bethesda, detta är en stor anledning till att vissa är skeptiska till del 3.

Problemet är nog att om man gillade de två första är chansen nog rätt så stor att man blir besviken på detta. Visst det ser snyggt ut och kan mycket väl bli ett bra spel men det återstår att se om det kommer bli den värdiga uppföljaren som fansen väntat på...

Redigerat av Jack of all trades, 05 augusti 2008 - 01:20.


#56

Postad 05 augusti 2008 - 06:25

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Tre nya bilder - som jag inte hittar på hemsidan ännu:

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#57

Postad 05 augusti 2008 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Hur är det, funkar det som ett fps eller inte.. :) Vad skiljer?

Man kan välja om man vill pausa när man attackerar eller köra som ett vanligt FPS. Kan också välja 3rd person vy.

#58

Postad 13 augusti 2008 - 22:14

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har precis nostalgispelat klart både 1:an och 2:an igen. Ser grymt mycket fram emot 3:an.
Kul att båda gamla spelen fungerar på Vista 64-bit. :unsure:

#59

Postad 14 augusti 2008 - 00:10

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Efter att äntligen ha klarat Oblivion nu i veckan och lagt ner 110 timmar på det spelet kan jag säga att jag verkligen inte hoppas att det blir som Oblivion (Trots att jag verkligen gillade Oblivion). Vill de göra mer oblivion kan de väl släppa en ny expansion eller bara göra nästa elder scrolls titel.

Det absolut viktigaste är att de fixar så att man verkligen kan spela med en personlighetsbaserad karaktär och att intelligens och charisma inverkar på dialogen. Vad var det för mening med hög intelligens eller charisma i oblivion? Att få lite billigare priser i affären är inte rollspelande. Dessutom borde alla pusselspel från oblivion skrotas, lönt att ha en security eller speechcraft skill när man kan öppna alla dörrar och muta/övertala alla i hela spelet på lvl 1. Iofs hade kanske lite trauma center varit coolt när man använder Doctor. ;)

Sen vill jag kunna göra politiskt okorrekta saker som att bli beroende av knark, bli porrskådis, pimpa min fru eller spränga hemlösa tjuvande barn.

På tal om speltiden, 20 eller 100 timmar blir bra.. Gör de det ordentligt så blir det en stor skillnad på att spela en snubbe med 3 i intelligens och charisma vars dialogval är 1.ughg! 2.gugh! 3. Hgugg?? och en snubbe med 10 i intelligens som kan prata sig ur varje situation att man spelar om spelet mer än en gång.

Edit: De får gärna ta bort all Bloom från oblivion med..

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 14 augusti 2008 - 00:16.


#60

Postad 14 augusti 2008 - 02:02

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Man blir så jäklarns avis på er som lirat 1:an och 2:an och kan se fram emot detta med all tidigare story mm i ryggen ;)

Man behöver inte spela 1:an eller 2:an för att fatta 3:an. Många "hardcore" fans av de första Falloutspelen är väldigt skeptiska trean, och gillar inte ändringarna i stridssystemet osv, och främst skeptiska till hur dialogerna är då de visade sig vara mindre bra i Oblivion.

Som i och med att du inte spelat 1:an eller 2:an så är det möjligt att du gillar 3:an mer än vad du hade gjort annars.

För övrigt så fick jag en Fallout 3 plansch igår, med autografter på. Trevligt, trevligt, men tror inte det är något jag sätter upp på väggen.

#61

Postad 14 augusti 2008 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Iofs hade kanske lite trauma center varit coolt när man använder Doctor. ;)

Hrm, utan motionsensing?

#62

Postad 14 augusti 2008 - 21:26

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Har inte sett mycket nytt på senaste tid från detta spel.. När kommer det släppas egentligen?

#63

Postad 15 augusti 2008 - 05:43

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
28 november har jag för mig :>

#64

Postad 15 augusti 2008 - 06:20

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Inget som helst datum sagt har jag för mig. Men utan tvekan i år.

#65

Postad 15 augusti 2008 - 08:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
antagligen till julhandeln :>

#66

Postad 15 augusti 2008 - 10:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
kollade nyss survival edition, och daumn. do want. coolt som fan att ha pip-boy som väckarklocka :)

kolla här

får se om jag vill ha spelet överhuvudtaget dock. gillade fallout och fallout 2 jäkligt mycket, men detta är jag smått osäker på =/. får väl ta och tanka ett demo sen och se om det är nåt att ha.

#67

Postad 15 augusti 2008 - 12:03

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

kollade nyss survival edition, och daumn. do want. coolt som fan att ha pip-boy som väckarklocka :)

kolla här

Hoppla, den där var fin! Hmm får bestämma mig nu får vilken specialutgåva om jag egentligen vill ha ^^

#68

Postad 15 augusti 2008 - 12:08

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
haha jo fast att inte spela 1an och 2an för att inte bli besviken på 3an känns ju lite bakvänt, 2an är imo bästa singelplayer rpget som gjorts och att strunta i och spela det för att man inte ska behöva jämföra det mot 3an som då lätt kan verka sämre är dumt i min mening, alla som rpg genren SKA ha spelat igenom fallout2 minst en gång. gärna fler då det finns många vis att klara spelet på!

#69

Postad 21 augusti 2008 - 05:20

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Har ett officiellt datum nu. 31 oktober.

#70

Postad 24 augusti 2008 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Hade sagt Fallout 3 före årets E3. Men det spelet verkar bli den besvikelse som så många har förutspått.


Några previews från CG och E3 :)

IGN

To sum up, Fallout 3 looks and feels exactly what you'd expect a hybrid of Fallout 2 and Oblivion to look and feel like. Even after an hour of play, it's more than evident that it's as deep as the ocean, handles responsively, and brings enough fan-service from Bethesda's two franchises to make it a strong contender for the best RPG of the year. The only knock against it right now, other than the fact that role-players who like to go light on the combat are up against frequent skirmishes here, is that we can only play it an hour at a time. Hopefully we'll get more looks at additional areas soon, but even now the evidence is overwhelming -- Fallout 3 is destined for great things.


Teamxbox

Former franchise success, tongue-in-cheek Cold War humor and clever marketing have created a buzz for Fallout 3 that is off the Geiger counter. But up until now, we’ve only been able to watch Bethesda’s finest play this potential Game of the Year.


Gamespot

We love that we keep finding so much to explore in Fallout 3, but each visit to its postapocalyptic landscape is never long enough. Luckily the full game is out on October 28,



Thunderbolt

A lot of people were buzzing throughout E3 and already talking about Game of the Year. Of course, everybody said it “off the record.” I’m not going to say anything as bold. I’ll just say I’ve played the game and I want to play more. A lot more.


Gamershell

Fallout 3 is quite possibly the best game at E3 this year, and that's from only having played roughly 30 minutes of the game. It simply goes above and beyond the call of duty much in the same way that the original Fallout titles did on the PC. It's easy to pick up and play, incredibly immersive, and from the character customization and gameplay options that I saw, Fallout 3 will feature replay value that puts even Elder Scrolls: Oblivion to shame. Even those who are not very good at the precise aiming usually required for an FPS will have little trouble picking up Fallout 3 due to the simple and easy V.A.T.S. targeting system. Fallout is back, and Bethesda has done its fans proud. The only hard part will be waiting until this autumn.


Gamespy

While it might have taken a while to finally get our hands on the game, it appears that Fallout 3 will be well worth the wait. Sure, the game strays from its roots and it's similar to Oblivion in many ways, but that's not necessarily a bad thing. Not only does the game look beautiful and run quite smoothly, it features a number of interesting new gameplay mechanics. While V.A.T.S. seems a bit simplistic at first, you'll likely be surprised by its depth, and it never feels like you'll be able to use it to cruise through the game. After years and years of starts and stops, we're closer than ever to finally getting the Fallout game we've all been waiting for.


Du har rätt, det verkar bli uselt :P . Ärligt talat. Är det här någorlunda samma som som när Metroid gick 3D och alla började lipa över att det inte var samma spel som till SNES och sedan blev hysteriskt glada när de spelade det? Folk som bashar spel de inte spelat..... suck.

Alla säger att det verkar bli typ GOTY men vissa fans är ledsna för att det inte är 2D och turbaserat eller vad är det frågan om?

Redigerat av Zoiler, 24 augusti 2008 - 15:33.


#71

Postad 24 augusti 2008 - 17:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Dom kanske skulle släppa 2 versioner....Fallout 2 via LIVE och Fallout 3 för oss andra som gillar att spel utvecklas :)

#72

Postad 24 augusti 2008 - 18:54

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Kan knappt bärga mig! Håller med föregående talare lite längre upp att Fallout 2 är ett av de bästa spelen som gjorts. Älskar verkligen det. Hoppas trean håller samma klass och blir ännu bättre och större.

Längtar :)

#73

Postad 25 augusti 2008 - 20:50

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Käckt att det har fått ett datum - missade totalt den nyheten, tror det var min nya projektor och arbetslösheten som gjorde det :blink: Hursomhelst känns det ju väldigt bra att ha någonting att rikta in sig på! :P

...men samtidigt också någonting som kan tas ifrån en -_-

#74

Postad 29 augusti 2008 - 21:55

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Nya gameplayvideos: (En del spoilers för början av spelet) http://kotaku.com/50...gameplay-videos

Ser nice ut, splattigt, man kan välja på jättemånga skägg och man verkar kunna vara ond på riktigt. Men vad f*n tänkte utvecklarna med när de behöll lockpicks från oblivion? Det var ju det absolut tråkigaste med spelet och gör lockpick skillen helt meningslös. För att göra det hela ännu löjligare så hittar han en Power Fist och säger "this will turn my punch into a battering ram" för att omedelbart dra fram en lockpick istället för att slå in dörren.
Dessutom så verkar de ha lagt till minispel på hacking osv.. ;) :)

#75

Postad 30 augusti 2008 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Nya gameplayvideos: (En del spoilers för början av spelet) http://kotaku.com/50...gameplay-videos

De finns på Gametrailers i HD. Rekommenderar alla att titta på dem. Det här spelets aktier höjdes rätt markant nu. GOTY-material.

#76

Postad 30 augusti 2008 - 20:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

De finns på Gametrailers i HD. Rekommenderar alla att titta på dem. Det här spelets aktier höjdes rätt markant nu. GOTY-material.


Tyckte så om Oblivion tills jag började spela spelet, har aldrig blivit så besviken på ett spel. Är rädd att samma sak ska hända här men jag hoppas samtidigt att de lärt sig av sina misstag för här finns otroligt fin potential. ;)

#77

Postad 30 augusti 2008 - 20:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Bara alla olika sätt att döda alla på kommer göra spelet värt att spela. Den snygga grafiken, stämningen, de Mass Effect liknande dialogerna, valet mellan realtime eller dismembermenttime, multituden av vapen, alla olika sätt att spela spelet på via de olika egenskaperna.... är ju bara bonus.

Det här spelet verkar ha allt. Förvånar mig inte ett dugg att det får så grym respons på internetsiterna.

Och kom igen.. han sprängde en stad via en atombomb i slutet, slog skallen av en fiende med powergloven, nailade fast en killes kranium i väggen via ögat och stealthplanterade en granat på en zombie bakifrån. Hur kan det bli annat än bra :)

#78

Postad 31 augusti 2008 - 11:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nu blev jag faktiskt lite peppad på det här. :)

#79

Postad 31 augusti 2008 - 18:00

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Bara alla olika sätt att döda alla på kommer göra spelet värt att spela. Den snygga grafiken, stämningen, de Mass Effect liknande dialogerna, valet mellan realtime eller dismembermenttime, multituden av vapen, alla olika sätt att spela spelet på via de olika egenskaperna.... är ju bara bonus.

Det här spelet verkar ha allt. Förvånar mig inte ett dugg att det får så grym respons på internetsiterna.

Och kom igen.. han sprängde en stad via en atombomb i slutet, slog skallen av en fiende med powergloven, nailade fast en killes kranium i väggen via ögat och stealthplanterade en granat på en zombie bakifrån. Hur kan det bli annat än bra :)


Ok, jag kapitulerar. Det där är aweeeeeesome! Så lovande var aldrig Oblivion.

#80

Postad 31 augusti 2008 - 21:35

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Efter de där fem gameplay-videorna så rök Star Wars: The Force Unleashed rakt av min lista av spel jag ska köpa.
Det ser riktigt dåligt ut i jämförelse med detta spel.. Fy fan va coolt! Helt underbart. :P

Frågan är bara om man ska ha det till Xbox 360..? *hmm*

#81

Postad 31 augusti 2008 - 23:48

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Ok, jag kapitulerar. Det där är aweeeeeesome! Så lovande var aldrig Oblivion.


Hmm jadu, lyckas det slå Oblivion kommer jag bli fruktansvärt imponerad. Ska då nämna att jag är en riktig Oblivion geek som levde mig in i dess värld totalt (älskar den typen av spel).
Dock så hoppas jag ju att det slår Oblivion, då har man ju VERKLIGEN något gott att vänta :P

Efter de där fem gameplay-videorna så rök Star Wars: The Force Unleashed rakt av min lista av spel jag ska köpa.
Det ser riktigt dåligt ut i jämförelse med detta spel.. Fy fan va coolt! Helt underbart. :D

Frågan är bara om man ska ha det till Xbox 360..? *hmm*


Sitter i samma frågeställning...
Antingen PC där de Förmodligen lär vara snyggare + förhoppningsvis mods osv osv.
ELLER till 360 där man får uppleva det på 90" duk + maffigt ljud :D
Svårt att bestämma sig :blink:

#82

Postad 01 september 2008 - 06:47

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
PC:
Mus och tangentbord
Antagligen bättre grafik
Mods.

Xbox 360:
Bra kontroll (förhoppningsvis)
STOR skärm.
HÄRLIGT ljud.

Känns lite som en Xbox 360 version när jag skrev det så.. :P

#83

Postad 01 september 2008 - 09:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Oblivion med skjutvapen. Givet köp!
Hoppas de kan komma upp i samma klass som Oblivion bara.

#84

Postad 01 september 2008 - 09:47

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Spelet ser ut att kunna bli hur grymt som helst men (och detta är ett stort men för mig iaf) kan man inte ta bort slowmotion effekterna så fördärvar det en hel del av spelet då jag stör mig något enormt på detta. Bethesda verkar faktiskt ha fångat mycket av det som jag gillade med Fallout men de har även med saker som får det att verka löjligt, hur som helst så hoppas jag att slutresultatet lever upp till allt som gjorde Fallout till ett av de bästa rpg spelen som gjorts=).

#85

Postad 01 september 2008 - 10:07

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Vilken slowmotion menar du?

#86

Postad 01 september 2008 - 10:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Spelet ser ut att kunna bli hur grymt som helst men (och detta är ett stort men för mig iaf) kan man inte ta bort slowmotion effekterna så fördärvar det en hel del av spelet då jag stör mig något enormt på detta. Bethesda verkar faktiskt ha fångat mycket av det som jag gillade med Fallout men de har även med saker som får det att verka löjligt, hur som helst så hoppas jag att slutresultatet lever upp till allt som gjorde Fallout till ett av de bästa rpg spelen som gjorts=).


Det är frivilligt att använda den skillen. Kan dock bli svårt att sikta exakt utan den.

#87

Postad 01 september 2008 - 12:01

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Det är frivilligt att använda den skillen. Kan dock bli svårt att sikta exakt utan den.

Det är det jag menar, det borde gå att ställa in om man vill att slowmotion effekterna ska användas eller ej, VATS var en stor del av Fallout så det är inte det jag är kritiskt till utan att kameran ändras från första person till att visa den kritiska träffen. Detta borde inte vara så svårt att ändra så att man fortfarande ser det i första person men då att skottet blir automatiskt så att säga...

Är det någon som vet om detta är möjligt eller inte? Jag gillar annars allt annat från det jag sett (med vissa undantag men detta är det jag stör mig mest på än så länge iaf) men just detta tror jag man skulle tröttna rätt så fort på eller är jag ensam om att tycka så?

Hur som helst så verkar Fallout 3 bli ett bra spel och dom verkar fattat att det inte är smart att låta fienderna hamna på samma level som en själv m.m vilket dom helt klart missade i Oblivion trots att dom tidigare ligger bakom spel som Daggerfall och Morrowind.

Redigerat av Jack of all trades, 01 september 2008 - 12:06.


#88

Postad 01 september 2008 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Vilken slowmotion menar du?

Det måste du väl veta om du kollat filmerna?

#89

Postad 01 september 2008 - 14:58

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Det måste du väl veta om du kollat filmerna?


Jag märkte.. ingen.. slowmotion..? :P

#90

Postad 01 september 2008 - 15:55

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Bara dom bygger om AIn till detta så det inte dras med samma skit som Oblivion gjorde och dumpar fasttravel. Hoppas på mer lewtomania också och som redan nämnts: Fienderna får ju bara inte skala! :)

#91

Postad 01 september 2008 - 15:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Fienderna skalar inte.

Jag märkte.. ingen.. slowmotion..? :)

När man stannar och väljer kroppsdelar att attackera. Du märker inte slowmotion där =P?

#92

Postad 01 september 2008 - 16:13

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Bara dom bygger om AIn till detta så det inte dras med samma skit som Oblivion gjorde och dumpar fasttravel. Hoppas på mer lewtomania också och som redan nämnts: Fienderna får ju bara inte skala! :)


skalningen av fienderna i oblivion var det som gjorde det till en total turn off för min del.. men men.. f3 ser onekligen bra ut..

För övrigt kan man koppla datorn till diverse ljudsystem/stora skärmar :>

#93

Postad 01 september 2008 - 17:19

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
När jag kollar på gametrailarna så ser det ut som riktigt kass framerate. Om det stämmer så blir det inget köp.

#94

Postad 01 september 2008 - 17:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

När jag kollar på gametrailarna så ser det ut som riktigt kass framerate. Om det stämmer så blir det inget köp.


Håller med om frameraten, men jag kan inte tänka mig att de skulle släppa ett spel med så dassig framerate så jag utgår ifrån att det där är ett demoexemplar.

Är skalningen kvar från Oblivion låter jag det här spelet ligga. Förstörde hela upplevelsen.

#95

Postad 01 september 2008 - 17:42

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
När ni skriver "skalning", menar ni då att fienderna stiger i level i takt med att man själv avancerar? I så fall håller jag med er, det gjorde oblivion fruktansvärt jobbigt.

#96

Postad 01 september 2008 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Är skalningen kvar från Oblivion låter jag det här spelet ligga. Förstörde hela upplevelsen.


Fienderna skalar inte.



#97

Postad 01 september 2008 - 17:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blir alldeles varm av ditt inlägg. :)

#98

Postad 01 september 2008 - 17:53

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

När ni skriver "skalning", menar ni då att fienderna stiger i level i takt med att man själv avancerar? I så fall håller jag med er, det gjorde oblivion fruktansvärt jobbigt.

Japp det är nog vad dom menar och det är precis det som jag menar. Hela grejen med rpg är att man ska vara tvungen att nå en viss nivå innan man har någon som helst chans att ta död på en fiende. Detta är på samma gång ett sätt att se till att man inte kan ta sig till vissa områden innan man har "rätt" level och det är detta som fått mycket kritik i Oblivion då man i princip kan klara spelet på väldigt låg level. I spel från Bioware hade man varit rätt så körd om man slogs mot en trollkarl med hög level och det är så ett rpg ska vara, utmanande...

Redigerat av Jack of all trades, 01 september 2008 - 17:54.


#99

Postad 01 september 2008 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Iallafall.. ni kan läsa mer om levelsystemet här:

http://fallout3.word...g-on-fallout-3/

#100

Postad 01 september 2008 - 18:12

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

När man stannar och väljer kroppsdelar att attackera. Du märker inte slowmotion där =P?


Det va ju inte slowmotion.. Det va stopmotion :)

Redigerat av Coistrel, 01 september 2008 - 18:12.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.