Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

sagem 6680t

73 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2005 - 00:41

LEE Cordon Bleu
  • LEE Cordon Bleu
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
;) Ja du discjokJuha MP3 verkar ha försvunnit från denna box.
Tyckte jag läste att den skulle klara detta. Men om så är det väl endast Usb vägen från datorn då, som jag inte hunnit prova än.

Tycker att Sagem valt en rätt ologisk fjärr kontroll för vissa delar.
Annars tycker jag allt verkar fungera bra efter den nya programvaran. Och Boxer har godkänt Sagem 6680T !
Hade velat se en jog ratt som man blivit van vid ifrån pioneer mfl.
Och inte ens märkt upp ok och knapp 5 var ju svagt.
Synd också att det inte går att spela in 2 kanaler samtidigt.
Men man kan ju inte få allt <_<
Mvh /LEE Cordon Bleu

Postad 17 November 2005 - 17:05

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
En grej som jag inte gillar när jag spelar in från programguiden. Den spelar automatiskt in 5 min före och 15 min efter programmet. Varför spela in 5 min före? Har ett program någonsin startat för tidigt? Sagem ändra detta i nästa version. Tack!

Postad 17 November 2005 - 19:10

FitzJ
  • FitzJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

En grej som jag inte gillar när jag spelar in från programguiden. Den spelar automatiskt in 5 min före och 15 min efter programmet. Varför spela in 5 min före? Har ett program någonsin startat för tidigt? Sagem ändra detta i nästa version. Tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Det där låter ju inget vidare... Vad händer om du programmerar in två program i följd i olika kanaler (med EPGn)..? Missar du en kvart av program nummer två då eller??

Postad 18 November 2005 - 10:51

Unregistered27643b68
  • Unregistered27643b68
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
:P Grattis ni som fått ordning på era boxar

Jag har fått inspelning/uppspelning att fungera sedan senaste uppdateringen.
Men tyvärr saknas fortfarande text på vissa kanaler. (Discovery + Animal planet) Dessutom saknar jag "Programguide". Har försvunnit sedan vi flyttade, fanns när jag installerade boxen första gången. Jag har kollat med en gammal Triax-box, och där fungerar både Programguiden och textningen. Nä - nu tror jag att jag åker in till EXPERT och lämnar igen boxen, det här var inte nåt kul längre.. :D

Redigerat av Unregistered27643b68, 18 November 2005 - 10:54.

Postad 18 November 2005 - 15:56

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Textning och programguide funkar finfint för mig efter uppgraderingen. Programguiden är dessutom mkt bra. När det gäller inspelning på olika kanaler efter varandra så säger boxen ifrän när jag ska ställa in inspelning nr 2. Vad man får göra är att manuellt ändra tiden så överlappet försvinner, sen går det bra att lägga in inspelning nr 2. Lite extra meck m a o. Jag önskar att Sagem tar bort överlappet till nästa version, man får gärna möjliggöra inspelning av 2 samtidiga kanaler oxå.

Postad 20 November 2005 - 22:47

LEE Cordon Bleu
  • LEE Cordon Bleu
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
:D Hej igen din där ute med Sagem 6680T burkar.
Jag börjar gilla burken men blir orolig för värmen och den usla luft gemom strömmningen. Detta kommer att ge hårddisken en kort livslängd. Går man in och avläser smart informationen så ligger hårddisken på över 45 grader. Jag har iaf. satt dit en extra fläkt för så här får det inte vara.

Sedan så får man hoppas detta konstiga påfund att överlappa så mycket vid inspelning försvinner vid nästa version.
Sedan vet jag inte hur det fungerar med Text tv informationen men det kan stå att en film börjar ett visst klockslag och det stämmer inte alls samt att det inte ens är rätt film :) ja ja vem ska man lita på ?
Kan det vara så att det sitter någon hos Boxer och ändrar :P

Nu skulle jag bara vilja få tag på en billigt box utan hårddisk med två mottagare också. Så man kan koppla den till husets andra TV apparater.
Någon som känner till någon ?

Mvh. /LEE Cordon Bleu

Postad 25 November 2005 - 10:22

Engan23
  • Engan23
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Min mottagare har sedan uppgradering fungerat bra. Däremot så har jag de senaste dagarna råkat ut för att mottagaren hänger sig, man kan inte byta kanal och ibland kan man inte ens stänga av den och slå på den via fjärren, man får dra elkabeln. Sedan fungerar det ett tag igen. Någon som känner igen sig? Vad kan man göra?

Postad 25 November 2005 - 11:16

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Känner inte igen dina problem. Vad gör du när den hänger sig? Spelar in, av, kodad kanal, okodad?

Postad 25 November 2005 - 12:55

Unregistered7932305a
  • Unregistered7932305a
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag köpte min Sagem 6680T för ett par dagar sedan. Har dessvärre stött på ett problem som jag hoppas att jag kan få hjälp med.

När jag gjort en inspelning och bytt kanal under pågående inspelning så fryser bilden när jag spelar upp det jag spelat in. Jag misstänker att det kan ha att göra med den firmware-uppdatering som omnämns i föregående inlägg. Har prövat att göra om en kanalsökning för att uppdateringen ska laddas ner till boxen, men det verkar inte som det sker, varken då eller vid omstart av boxen.

Vilken version ska man ha för att ha den senaste?
Kan det här felet bero på något annat?

Edit: Kanalen jag försökt spela in från var Kanal 5.

Redigerat av Unregistered7932305a, 25 November 2005 - 12:56.

Postad 25 November 2005 - 18:09

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
version 0033 är den senaste. Innan uppdateringen var det något 27 har jag för mig.

Postad 28 November 2005 - 16:22

LEE Cordon Bleu
  • LEE Cordon Bleu
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
:) Nu har min Sagem 6680T börjat strula !
Kan någon hjälpa mig att förklara lite kring Antenn signalen ?
Allt var okey den första veckan men så kom rutan upp att ingen signal kontrollera antenn mottage mm. OCH detta endast på TV 4 TV4 Fakta TV4 Plus TV 400 TV Film VARFÖR när alla andra fungera samt inga problem med TV 4 analogt som visserligen inte är så känslig.

Ge tips om bra Digital antenn för utomhus bruk ?
Fungera Aktiva digitala antenner inomhus bra ?
Digitala antenner för uomhus måste de vara aktiva ? Och därmed ha ström ?

Hjälp en stackare i nöd :)
Tqcksam för svar !
/LEE Cordon Bleu

Postad 28 November 2005 - 18:58

Engan23
  • Engan23
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Känner inte igen dina problem. Vad gör du när den hänger sig? Spelar in, av, kodad kanal, okodad?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gör väl egentligen inget speciellt. Det kan räcka med att barnen tittar på Bolibompa och jag sedan ska skifta till en annan kanal, då hänger sig eller startar boxen om. Eller ett garanterat problem jag fått som jag inte haft tidigare är att om jag använder Guiden och kollar igenom Tv programmen då tokhänger burken och man får dra nätsladden för någon annan utväg finns ej... Jag tänkte jag skulle testa att reseta till default och ställa in inställningarna på nytt. hjälper inte detta så ringer jag Sagems support.

Eller någon annan idé kanske?

Förresten någon som testat att flytta över en film till en dator från boxen?

Postad 29 November 2005 - 15:27

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Hjälp! Jag som lovordat denna box. Jag har liknande problem. Jag har inte kollat om det är just TV4-kanalerna som strular men det började i söndags. Helt plötsligt låser sig boxen och jag kan inte byta kanal. Måste stänga av den helt eller rent av dra ur sladden. Det sker när jag byter kanal, på vissa kanaler.

Postad 29 November 2005 - 21:56

Engan23
  • Engan23
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
japp då är vi åtminstone 2 som har problem med hängningar. konstigt är det att det helt plötsligt dök upp, har nu haft mottagaren sedan den släpptes på marknaden och dessa problem dök upp fösta gången i förra veckan? Hade hunnit köra på nya programvaran i minst 1 vecka utan problem.

Postad 30 November 2005 - 07:32

jue
  • jue
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag gjorde en ny kanalsökning i går kväll och det fanns en ny uppdatering :) så nu funkar textningen på discovery när man spelar in. Jag har inte canal + men det borde ju funka nu. Sen vill jag bara tillägga att jag är super nöjd med denna box

Postad 30 November 2005 - 13:28

LEE Cordon Bleu
  • LEE Cordon Bleu
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
:) Tack för alla svar och den hjälp jag fått i denna grupp.
Adjö !
/LEE Cordon Bleu

Postad 30 November 2005 - 13:31

Engan23
  • Engan23
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
japp å jag fick min uppdatering i morse (behövde inte kanalsöka då jag gjorde det innan förra mjukvaran kom), Hoppas nu att jag slipper hängningarna.

Postad 30 November 2005 - 14:26

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Yes, 0.3.4 är här och installerad. Funkar bra. Inga problem med tv4-kanalerna längre. Textningen funkar som den ska, även under inspelning och kanalbyten.

Postad 01 December 2005 - 16:02

Unregistered27643b68
  • Unregistered27643b68
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN :ph34r:
För första gången så funkade alltihop igår. Trodde knappt det var sant - men nu har jag en kanalguide också :D
Ett tag hade jag alla kanaler men ingen kanalguide -sen fick jag kanalguide men då funkade inte kanal 1 och 2. Och inspelningen hängde sig i början. Jag har också råkat ut för en del "hängningar" - får se hur det blir med det nu..

Köpte boxen i september och var faktiskt ganska skeptisk till att den nånsin skulle fungera.

Postad 05 December 2005 - 14:18

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Jag fattar inte hur jag klarade mig utan hårddisk och dubbla tuners tidigare.

Postad 06 December 2005 - 09:59

aheydeck
  • aheydeck
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
HILFE!!!

Okej, jag köpte 6680 på expert häromdagen.

De problem jag har med boxen är;

Jag har bara EPG på canal +, canal + film och canal + sport. Inte på de andra kanalerna. Jag har även en Humax-låda och en Dilog-låda (utan hårddisk) och på de funkar EPG utan problem.
Löses detta iochmed nya mjukvaran?

Jag kan inte ladda ner ny mjukvara... jag har 0033, men det ska väl vara 0034 nu antar jag. Jag gör ny kanalsökning, startar om lådan, men det händer inte ett smack... den går på som vanligt.

Jag har boxerabonnemang.

Kan någon hjälpa mig? Vad mer behöver jag göra för att få ner nya mjukvaran? Alternativet i menyn är gråmarkerat, och jag kan inte använda den.

Postad 06 December 2005 - 13:15

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Testa att dra ur sladden och sätt i den igen efter 30 sek.

Postad 11 December 2005 - 23:01

jaero
  • jaero
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att titta på digitalfoto ?
Går det att lyssna på MP3 ?
Hur stor plats är reserverat på disken för detta ?
Går det att ändra storleken på denna "partition" ?
Vilken är bäst Dilog eller Sagem ?

Postad 12 December 2005 - 13:55

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Bra funktion för foto, c:a 3 gig tror jag. Mp3 har jag inte testat. Sagemboxen är nu efter alla uppdateringar en bra box. Det känns lyxigt med dubbla tuners och hårddiskinspelning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.