Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officielltråd - Andersson HD Y70

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 januari 2006 - 22:25

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Ska själv vänta ett tag innan det köps en ny Mac :lol:

Postad 22 januari 2006 - 19:09

Mushroom
  • Mushroom
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Vågar man satsa på en Y70 eller skall man gå på mer kändare märken som Viewsonic som har en 32:a som bara kostar en tusenlapp mer?

Postad 23 januari 2006 - 17:44

Mushroom
  • Mushroom
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ingen?

Postad 17 februari 2006 - 21:05

mister m
  • mister m
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Här kommer lite tycka till om Y70:n

Bra bild vid digital matning,com hem digital box i mitt fall via scart.
Hygglig bild vid analog matning,det e ju inte tv:n som har begränsningen vid analog sändning.
Bra bild från dvd via scart, kommer snart med mer info vad som händer med sändning om man kör med hdmi-dvi.förhoppningsvis grym bild.
Tyvärr e den trög i menyerna,tex kanal byte.Ang diskussionerna med vita fläckar i bilden så har iallafall inte jag några såna. Ljudet e ok för vanligt tv tittande men oftast kör man väl via hem bio förstärkaren.
Den funkar finfint som data skärm.Bilder kommer så snart jag hinner.
Har haft ett tag på mig att prova tvn nu,köpte den i julas.
Än så länge e jag kanon nöjd.

Postad 18 februari 2006 - 15:34

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jag ska åka iväg nu i veckan till netonnet i Borås och köpa denna TV till min mor. Jag tror den kommer passa henne alldeles utmärkt!

Tror ni att jag kommer göra ett dumt val?

Postad 19 februari 2006 - 13:49

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jag har en ytterst ganska viktig fråga för min del. Ska åka till netonnet Borås snart. Kan någon säga mig vilka mått paketet har? Det vore underbart bra att veta. Hoppas den får plats i bagageutrymmet i en ford focus 05a.

Har nu köpt TV:n. Kan ju dra lite snabba kommentarer. Har inte direkt hunnit testa den.

Den analoga bilden va ingen höjdare direkt, ganska så flimmrig. Vad kör ni för inställningar vid analog tvtittning?

Jag testade att koppla in datorn via VGAporten... Fytusan vad imponerad jag blev. Redigt skarp bild alltså.

Jag ska testa DVI sen ikväll med min oppo/bbk dvd.

Redigerat av lundvall, 19 februari 2006 - 18:42.

Postad 23 februari 2006 - 15:23

cr0wn
  • cr0wn
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hur är det och se på Hockey & Fotboll med denna TV? Om jag nu köper denna så tänkte jag ha min digitalbox kopplad till TV:n via scart.

Postad 23 februari 2006 - 18:34

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jag kör med analogTV och man ser att bollen blir liiite avlång i fotbollen ibland när det kommer långbollar och hårda skott. Men som sagt, jag kör analogt. Antar att det e mycket bättre digitalt.

Ang. Hockey så har jag inte märkt några eftersläpningar, borde ju iofs finnas där med eftersom det finns i fotbollen. Men jag har ialf inte märkt det.

Postad 30 mars 2006 - 20:23

DrJP
  • DrJP
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Tjo, åkte förbi NoN i Ullared för att kolla på denna, var sugen på att köpa den som komplement till min proj. Hittade en som var nedsatt 500 kr och slog till.

Kom hem, kopplade upp den och - vips - fyra vita hörn. Tack och adjö. Öppet köp är bra. Tillbaks till NoN i morgon. Blir nog en annan LCD då :-)

/JP

Postad 31 mars 2006 - 13:01

DrJP
  • DrJP
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Tänkte mest kolla ett par saker innan den åkte tillbaks. Har kopplat in den med en HDMI-DVI från min förstärkare. Trodde nog i min enfald att ljud också skulle följa med i den sladden. Produktinformationen säger att tvn stöder hdmi via dvi-porten + adapter. Detta är dock inte samma som en hdmi->dvi sladd. Till råga på allt upptäckte jag att NoN inte har någon support på denna TV. Ofattbart. Sedan har NoN inte någon adapter i sitt sortiment. Heheh... Skit också...

Postad 17 april 2006 - 21:32

LBERG
  • LBERG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag beställde en y70 i söndags, hoppas nu på en okej tv. Köpte den tillsammans med hembiopaket och fick betala 13490 för hela kalaset. Ganska överkomligt tycker jag. Omdöme kommer när jag får tv...Förhoppningsvis snart :blink:

Postad 20 november 2008 - 14:06

Qlaz
  • Qlaz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Köpte min Andersson Y70 HD för snart fyra år sedan, antar jag. Hade för ungefär ett år sedan problem med att DVI och PC försvann som möjlighet att välja när man klickade på Source. Lämnade in den med några veckor kvar på garantin och när jag hämtade den så frågade jag om det var något man kunde göra själv om det skulle hända igen. Killen sa att det inte gick att göra hemma utan måste göras i verkstad.

Nu, 10 månader efter garantins slut, så händer samma sak igen. Jag har genom sökningar här hittat att det finns en system-meny man kan ta sig in i och där göra bl.a. factory reset, men jag får inget att fungera. Har någon kunskap eller tips?

MVH
Klas

Postad 17 november 2009 - 20:48

Kalletheboy
  • Kalletheboy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Finns det hdmi på denna tv?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.