Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DVD R-125 hdmi+inspelning, prog.scan

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DVD-R125 (DVD-spelare) 1 7,34 (28) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 januari 2006 - 17:08

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
[QUOTE]PS, den tar inte alls 15 sekunder att ladda med skivor, min går in och ut i princip på en gång när man trycker på knappen.

På min så är det olika tider, ibland tar det ingen tid alls andra gånger tar det lite längre tid...Inget som jag stör mig på direkt...

Postad 02 januari 2006 - 23:54

Korvskall
  • Korvskall
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har även en samsung dvd r-125 och är nöjd med dess prestation till min samsung lcd tv. Dock är jag inte lika nöjd med stödet för HD material, varken hd filmerna som finns på microsoft's sida i wmv format eller högupplöst xvid material i ex 720p fungerar. Vad är meningen med uppskalning om den inte kan visa material i upplösningen?

Har även gjort min spelare regionsfri

Postad 03 januari 2006 - 07:08

Rooney is king
  • Rooney is king
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har även en samsung dvd r-125 och är nöjd med dess prestation till min samsung lcd tv. Dock är jag inte lika nöjd med stödet för HD material, varken hd filmerna som finns på microsoft's sida i wmv format eller högupplöst xvid material i ex 720p fungerar. Vad är meningen med uppskalning om den inte kan visa material i upplösningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har hittat regionshacket men inte hdcphacket. på samsung 850 är det två skilda "hack".
Hur är det med denna :D gör reg hacket den även hdcp fri ???
Svar gärna så fort som möjligt den som vet,ska in på lunchen idag och köpa 125 eller 850:an :P .
Vill gärna ha 125:an men jag måste kunna få bort hdcp krypteringen :P

MVH

Postad 03 januari 2006 - 09:10

Korvskall
  • Korvskall
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har hittat regionshacket men inte hdcphacket. på samsung 850 är det två skilda "hack".
Hur är det med denna :D gör reg hacket den även hdcp fri ???
Svar gärna så fort som möjligt den som vet,ska in på lunchen idag och köpa 125 eller 850:an :P .
Vill gärna ha 125:an men jag måste kunna få bort hdcp krypteringen :P

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ingen aning, men jag kör ju via HDMI men de verkar som den inte tar bort hdcp hacket. Fast ifall jag fattat det hela rätt är de hdcp krypteringen som spärrar dvd,n från att spela upp wmv eller äkta 720p/1080i material?

Jag testa även att göra om en transport stream hdtv film till mpeg2 för ja tänkte, det måste väl spelaren ta. Men ikke, stog bara att formatet inte stöds och det vet jag ju att de gör.

Jag måste verkligen få den att kunna läsa lite hd material, jag vill kunna se mina serier på dvd spelaren i 720p native :rolleyes: :P :P

Redigerat av Korvskall, 03 januari 2006 - 09:11.

Postad 03 januari 2006 - 09:59

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0
Vad finns det för olika inställningar på denna Samsung för scartingångarna. Kan någon som äger denna kolla scart in respektive ut i dess menyinställningarna och kolla om det på tex Scart-In finns möjlighet att skifta mellan Video(Komposit) S-Video och RGB för den scartingången dvs vilken signaltyp som den tar emot!.

Kan man stänga av respektive sätta på HDMI i någon menyinställning??

Postad 03 januari 2006 - 21:20

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den stödjer väl inte wmv filer? Så att det som microsoft har publicerat på sin site är nog helt naturligt att det inte fungerar. Vad gäller xvid filer i upplösningen 720p så har jag nog inget bra svar utan skulle själv vilja veta varför det inte fungerar, så länge det rör sig om xvid filer och inte ngt annat obskyrt format

Postad 03 januari 2006 - 22:07

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och införskaffat en r-125 men upptäckt ett ytterst irriterande problem den tappar ljudet mellan kapitlen så att min fina AX2AV tappar signal för Dolby digital eller DTS. testat både med HDMI och coaxial något lite bättre med coax men inte bra.Någon med samma problem??

Postad 05 januari 2006 - 11:13

Unregistered3d83a54f
  • Unregistered3d83a54f
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Om jag inte är alldeles felunderättad så är det så här det ligger till.

Regionshacket gör den både regionsfri och tar bort hdcp men gör också att upscalingen till 720 inte fungerar. Så det är bara att välja - En spelare som inte är regionsfri med High End bildkvalite eller en regionsfri spelare utan hdcp som presterar som en dussinspelare. Detta gäller inte bara denna spelare utan de flesta (om inte alla?) som klarar upscaling till 720. Mitt val var enkelt, jag vill ha den allra bästa bildkvaliten

Parresurre

Postad 05 januari 2006 - 15:13

kpeson
  • kpeson
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Finns det någon som äger en R-125 som kan bekräfta att det "funkar/Inte funkar" att köra in en RGB-signal från en digitalbox och skicka vidare en uppskalad digital signal på HDMI kontakten till en LCD-TV.

Och vidare blir det RGB kvalitet på inspelningar från RGB-kopplad digitalbox.Har hört/läst om någon bugg som gör att det endast blir composite kvalitet.

Dessa 2 funktioner är enligt mig de viktigaste egenskaperna för att köpa denna DVD.

//kpeson

Postad 05 januari 2006 - 19:43

Korvskall
  • Korvskall
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Regionshacket gör den både regionsfri och tar bort hdcp men gör också att upscalingen till 720 inte fungerar. Så det är bara att välja - En spelare som inte är regionsfri med High End bildkvalite eller en regionsfri spelare utan hdcp som presterar som en dussinspelare. Detta gäller inte bara denna spelare utan de flesta (om inte alla?) som klarar upscaling till 720. Mitt val var enkelt, jag vill ha den allra bästa bildkvaliten

Parresurre

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte riktigt hålla med din teori där, det första jag gjorde när jag fick dvd spelaren utan att ha gjort regions hacket var just att stoppa in en xvid skiva med högupplöst material alá 720p. Till min extremt stora besvikelse stog det bara "format not supported", för att vara på den säkra sidan testa jag en vanlig "låg-upplöst" xvid film i 624x** upplösning om ja inte minns fel. Den funka som förväntat utan problem.

Anledningen till att jag reagera lite på wmv, var att jag i ett galleri sett en användare här i forumet spela upp en av microsofts wmv hd filmer på sin samsung dvd spelare tror jag. Därför blev jag konfundersam över att den inte funkar med 125:an..

Ska ta reda på lite mer fakta där...

--------------------------------
Finns det någon som äger en R-125 som kan bekräfta att det "funkar/Inte funkar" att köra in en RGB-signal från en digitalbox och skicka vidare en uppskalad digital signal på HDMI kontakten till en LCD-TV.

Och vidare blir det RGB kvalitet på inspelningar från RGB-kopplad digitalbox.Har hört/läst om någon bugg som gör att det endast blir composite kvalitet.

Dessa 2 funktioner är enligt mig de viktigaste egenskaperna för att köpa denna DVD.

//kpeson

Jag har testat att köra min digitalbox via dvd spelaren med en rgb scart kabel uppskalat till 720p via Hdmi. Måste säga att det blev sämre än att köra rgb scart direkt till tv,n i 480p eller va de nu blir i. Kanske går att få till bra men jag har iaf inte fixat de...

Postad 05 januari 2006 - 21:48

kpeson
  • kpeson
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
"Jag har testat att köra min digitalbox via dvd spelaren med en rgb scart kabel uppskalat till 720p via Hdmi. Måste säga att det blev sämre än att köra rgb scart direkt till tv,n i 480p eller va de nu blir i. Kanske går att få till bra men jag har iaf inte fixat de... "

Illa det var väll det jag befarade.Det blir förmodligen bara composite kvalitet.
Kan du testa vad som händer om du spelar in via scart RGB,och sedan spelar upp materialet igen via HDMI.Blir det någon skillnad i kvalitet.Är det inspelade materialet i RGB-kvalitet eller i composite kvalitet.....

//kpeson

Postad 08 januari 2006 - 17:07

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag trodde jag skulle bli tokig iom att bilden blev så dålig fast jag körde in RGB scart från digitalboxen för att sen ta ut bilden via HDMI men det är alltså så att bilden bara blir komposit.
Grymt besviken blir man ju alltså.

Postad 08 januari 2006 - 18:43

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Någon som har fått era samsung dvd att funka med xvidfilm i högupplöst (720)???

Själv har jag lånat hem 725 modellen med inbyggd hårddisk och jag fick en väldigt bra bild med min LCD när jag använde HDMI. Bra funktioner i övrigt på samsungen också men djävligt trist att den inte klarar av att scala upp bilden till 720p/1080i :)

Vad tycker ni som kan lite mer än mig. Bör man absolut sikta in sig på en DVD som klarar av att skala upp bilden till 720p/1080i nu när man ska köpa högupplöst LCD-tv? Har liksom inte sett live vilka skillnader det blir och kan inte så mycket om ämnet.

Svårt att hitta en dvd med hårddisk som har alla finesser man vill ha tydligen :)

Postad 16 januari 2006 - 17:20

FreSve
  • FreSve
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har fått bekymmer med en sak, tänkte att ni andra som har R125:an kunde svara på detta:

När jag gör vanlig analog koax in, och sedan scart ut till TV:n, så skalar spelaren bort text-tv!
Även via min Box så sker detta, scart in till spelaren. ( Dock så funkar Boxens Text-tv, men den är låååångsam)

Har ni samma fel?

/ Fredrik :)

Redigerat av FreSve, 16 januari 2006 - 17:22.

Postad 17 januari 2006 - 19:40

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Har fått problem med min fjärrkontroll, On/off knappen vägrar att fungera, allt annat funkar som det ska....blir väl till o lämna in :D

Postad 19 januari 2006 - 16:16

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Faaan även tangenterna 1-9 vägrar fungera...

Postad 28 januari 2006 - 18:44

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
:lol: Nu funkar allting utan att jag gjort något åt fjärren.....den var väl bara på dåligt humör

Postad 30 januari 2006 - 08:12

Unregistered5376ab7e
  • Unregistered5376ab7e
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Jag köpte denna spelare på impuls igår.
Det som jag känner är lite tråkigt är bristen på information, det finns inga tester på denna spelare.

Jag grundar dess förmåga att hantera progressiv bild på samsung HD850 samt 950.
Personligen tycker jag den gör det halvbra, med jaggies i vissa filmer.
Spelaren är snabb vid lagerbyten, tyst och lättarbetad.

Vad gäller diskussionen om RGB in på scart, fungerar inte det som det står skall fungera i manualen? Kan någon beskriva felet mer ingående?

Håller inte spelaren vad den ska göra i manualen så har de sålt en felaktig vara enligt mig.

Förövrigt en mycket snygg spelare.

Postad 03 februari 2006 - 12:37

roto
  • roto
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Avaktivera HDCP ?

Finns här någon som lyckats avaktivera HDCP på sin R-125:a ?

Och i så fall - hur ?

/roto

Postad 07 februari 2006 - 19:36

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hej !

Är det nån som kan bekräfta att uppskalning försvinner när man gör den regionsfri ?

Nån som har provat själv ?

/natal

Postad 10 februari 2006 - 19:24

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Hej !

Är det nån som kan bekräfta att uppskalning försvinner när man gör den regionsfri ?

Nån som har provat själv ?

/natal

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag ägde denna så skulle jag inte våga experimentera med detta i alla fall!
To risky! :)

I alla fall själv äger jag en Samsung DVD-R119 Recorder som jag nyss börjat använda. Den är samma som DVD-R125 förutom DivX stöd och saknar HDMI och uppskalning. Den är mer basic helt enkelt men i övrigt lika bra som DVD-R125. Hittills är jag nöjd med min recorder!.

En sak som gör mig förbryllad och som jag skulle vilja att någon av er DVD-R125 ägare testade är det faktum att jag om jag för Video Out väljer RGB i inställningarna för Video i recordern så får jag på min 28" CRT Sanyo TV mörkare och grådassigare bild via Scart. Jag har kopplat AV1 Scart till AV1 på min TV vilket är den ingång med stöd för just RGB. Om jag däremot låter Video Out stå kvar på Component i inställningarna för video på recordern så får jag en ljusare mer behaglig och klarare bild. Detta är ett mysterium för enligt manualen så finns det antingen RGB signal via AV1 eller Video dvs kompositsignal. Men jag får ju bättre bild vilket tyder på att det är defakto componentsignal som skickas ut via Scarten och att min TV av någon anledning har stöd för detta. Då kvarstår frågan varför RGB signalen är så dålig??

Skulle ni som har DVD-R125 testa samma sak dvs skifta mellan Component och RGB i inställningen för Video Out. Får ni då en ljusare och bättre bild respektive mörkare och sämre bild vid RGB-läget??.

Postad 10 februari 2006 - 21:10

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av Unregisteredae33b3b8, 14 februari 2006 - 18:35.

Postad 14 februari 2006 - 21:04

Unregistered5376ab7e
  • Unregistered5376ab7e
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Jag får inte mina Divx Filmer att fungera.... Det är inga HD klipp.
Vad supportar den för format på Divx oxh Xvid?

Postad 17 februari 2006 - 00:08

Infoclips
  • Infoclips
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag trodde jag skulle bli tokig iom att bilden blev så dålig fast jag körde in RGB scart från digitalboxen för att sen ta ut bilden via HDMI men det är alltså så att bilden bara blir komposit.
Grymt besviken blir man ju alltså.

<{POST_SNAPBACK}>

Problemen med uppkoppling mot digitalbox kommer att lösas när dom nya HDTV-boxarna kommer i sommar. Dom har HDMI-utgång (se länken).

http://www.satundkab...rticle&sid=6522

Postad 18 februari 2006 - 14:22

E-type
  • E-type
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Problem med ljudet.
Får inte ut något ljud via optisk utgång däremot med HDMI.
Någon klok där ute som har ideer

Postad 22 februari 2006 - 13:15

qante
  • qante
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,

Jag funderar på att köpa R-125 och slänga ut min gamla VHS :)

En fråga är vad ni säger om kvaliteten när ni kopplar den genom en digitalbox (Samsung DTB-9401V).

Jag tänkte koppla som följer:

Signal in => (via vanlig coax antennkabel) => Digitalbox => (via scartkabel) => Samsung DVD R-125 => (via HDMI-kabel) => LCD-skärmen

Har hört att det bästa är egentligen att ha en inspelningsbar digitalbox eftersom signalen är bäst där, men vad tror ni om denna koppling? Blir kvaliteten mkt sämre?

Tack!

Postad 25 februari 2006 - 17:53

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Det verkar som RGB-problemet är löst.

Kolla in

http://www.avforums....ght=samsung 125

Dock så måste spelaren in på reperation, räcker inte med ny firmware.

Postad 01 mars 2006 - 22:21

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Hur är bilden på R-125 jämfört med Kiss DP-585 t.ex. Vilken ska man satsa på?
Kiss har ju en hel del skojiga features men visst är det bilden man är ute efter främst. Har ingen HMDI/DVI-TV idag...

Postad 03 mars 2006 - 17:55

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Ny på forumet...

Precis som knepson och nickeh75 ovan så har jag problem med RGB ingången i DVD-R125:an.

RGB scart från Comhem boxen direkt till RGB scart ingången på TV:n (LE-40M61) ger en stabil bild med ok färg och ljusstyrka. Tar jag samma utsignal men ansluter den via DVD:n så blir bilden fortfarande stabil men färgerna och ljusstyrkan blir heltokiga (läs mörka och dassiga) och det oavsett om jag kör HDMI eller scart mellan DVD:n och TV:n. (VHS scart ut från Comhem boxen ger ok färg men väldigt blurrig bild och hemska textkonturer. DVD-uppspelning däremot ger mycket bra bild och rätt färger och ljusstyrka.) Inspelningar verkar bli i motsvarande kvalitet som den visade TV-bilden då jag inte spelar in.

Summa summarum, RGB ingången på min DVD fungerar inte som den ska.

Nämnas bör att jag även får frysningar i många DVD-film menyer och frysningar i bilden (stora block) då jag spelar DVD-skivor. Frågan är nu om detta är ett genomgående fel på DVD-R125 eller om jag har fått ett måndagsex?

Finns det något alterativ runt samma prisklass? Jag är inte intresserad av att bränna mer än 5tkr då HD-DVD spelare och förhoppningsvis Comhem boxar med HDMI lurar runt hörnet...

//Förväntasfull...

Postad 04 mars 2006 - 02:55

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Lite sent att slänga in ett inlägg men jag vill inte att mitt förra inlägg ska avskräcka.

Sådär ja, var inne på på Power tidigare idag (läs igår) och bytte spelaren mot en annan DVD-R125 och skillnaden är som natt och dag mot den "gamla". Den "gamla" kan definitivt inte ha kontrollerats före leverans. Inte en enda frysning (hittills iallafall) vid DVD-uppspelning och RGB ingången fungerar bra!!!

Med Svt:s testbild:

* Comhem RGB => TV
Riktigt bra bild med rätt färg och inget flimmer överhuvudtaget

* Comhem RGB => DVD (HDMI 720p) => TV
Något sämre än direkt kopplingen men fullt acceptabel även om det förekommer lite (med betoning på lite) flimmer. Färgerna och ljusstyrkan skiljer sig något men går lätt att korrigera med TV-inställningarna. Med 1080i istället så blir flimret knappt märkbart.

* Comhem VHS => DVD (HDMI 720p) => TV
Klart sämre än med Comhem RGB till DVD:n. Aningen störande flimmer och raster/störningar mellan de avlånga vertikala färgblocken på båda sidor om mittcirkeln i testbilden från Svt.

RGB signalen blir alltså, precis som det är tänkt, bättre än VHS signalen. Inspelningarna blir motsvarande och med RGB så blir det fullt acceptabelt för min del tills dess att det kommer DVD-enheter som har HDMI ingång, kan spara HD-material och som kostar mindre än en semesterresa.

:) Så, nu måste jag bara köpa någon form av RGB-splitter eller motsvarande.

Postad 04 mars 2006 - 21:07

brunben
  • brunben
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej alla.
Jag är grymt intresserad av denna dev-recorder, men jag blir lite orolig när ni skriver att man inte kan göra den reg.fri och samtidigt spela upp filmer i 720p.
Tänkte koppla spelaren via HDMI till Hitachi PJ-TX200 projjen. Den är HDCP kompatibel HD-Ready och hela balunsen...
Skulle detta fungera ändå eller är jag helt körd?

Sedan vill jag koppa en vanlig kabel-tv signal in i recorden och ta ut den med komponten.., hur gör jag då? Bara att koppla direkt eller måste man ha ngn switch eller liknande?

Vore tacksam för något svar..., mors!

Postad 05 mars 2006 - 15:41

Unregistered68e21b95
  • Unregistered68e21b95
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

REGIONSFRI

Using the supplied Samsung remote, the procedure is as follows:

With no disc loaded, press 0 five times;
Press Repeat;
Press 3, 8, 7, 6, 7;
Current region code (2) appears in the top left-hand side of screen;
Press 9 (which will change that 2 to a 9);
Press Open followed by Close;
Machine is now multi-region.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag utför detta exakt efter instruktionerna, men det fungerar inte. Det kommer inte upp någon tvåa och efter open/close så har jag samma medelande att skivan är fel region.

Vad gör jag fel?

Postad 05 mars 2006 - 18:19

shibaja
  • shibaja
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon snäll själ som kan uttala sig hur TV-tunern fungerar med en vanlig antennkabel?
Har ingen digitalbox, och kommer inte skaffa någon. Har bara Comhems grundutbud via vanlig antennkabel.

Kör för tillfället TV via en vanlig video, men undrar om det kommer bli en stor skillnad om man kör genom den här dvd'n med inbyggd linjedubblare och sen hdmi ut till projektorn (AE-900).

Gjorde misstaget att jag köpte en Philips DVP-5900 bara för några veckor sedan utan att tänka på att jag behöver en TV-tuner för att kunna se på TV på projektorn. Så nu är alltså frågan om man ska köpa denna DVD enbart för TV-tunerns skull och sedan ge bort den gamla DVD'n till någon.

Tror ni att det blir bättre bild, eller blir det samma skit iochmed att man inte har en digitalbox?

Postad 08 mars 2006 - 11:51

Unregistered2684c35c
  • Unregistered2684c35c
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ang. TV-tunern: Jag kör min på en projektor och ca 100tum bild och bilden får i den storleken naturligtvis vissa skavanker men är helt acceptabel. Jag ser ingen större skillnad om jag kör uppskalat eller inte.

Och uppskalning fungerar fortfarande efter spelaren gjorts regionfri, åtminstone får man inget felmeddelande när man kopplar om till 720p.

Postad 08 mars 2006 - 12:11

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
finns denna spelare bara i svart eller finns den även i silver/grå?

Postad 14 mars 2006 - 15:10

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu är Jag väldigt nära på att slå till på denna...men den viktigaste frågan: Hur blir kvaliteten på det man spelar in? blir det RGB kvalitet eller bara composit? denna spelare verkar ju lovande men jag måste få veta hur det blir med inspelningarna!!?
Tacksam för svar // marcus

Postad 14 mars 2006 - 21:38

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Här var det dött idag...JAg som är så nära på att slå till...men efter att ha läst på AVforum så verkar det som att de flesta fått maskiner med fel på RGB scarten...fast samtidigt vissa som fått en fungerande.. Som "jm99" som lyckades få en fungerande från Power...e sugen på att köpa en för 2290 kr på technistore...

Postad 16 mars 2006 - 21:04

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu lade jag en beställning på denna maskin! hoppas verkligen inte att det är fel på RGB input som det verkar ha varit på någras...för då åker den tillbaka! men den verkade så lovande så satsade ändå...någon som har några kommentarer nu om spelaren?

Postad 19 mars 2006 - 13:17

brunben
  • brunben
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Parresurre

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det inte någon som kan bekräfta eller dementera detta? Är ju den viktigaste frågan ju!!!
Kom igen nu..., gör mig glad ;)

Postad 19 mars 2006 - 15:45

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag köpte min förra fredagen när Webhallen åter fått in spelare i lager. Verkar dock som om jag har fått en med RBG-problemet...

En grej jag tycker verkar konstigt är att det i manualen står att man BARA skall koppla antingen hdmi ELLER scart till tv, inte både och. Gör jag detta verkar hdmi-bilden få någon störning högst upp (några centimeter får en ljusare ton).

Kopplar jag bara HDMI så blir dock bilden bra. Men jag tycker inte att det är någon direkt skillnad på uppskalad bild. Och ändå har jag en 50" tv.

Scart vill jag ha kopplad till tv:n eftersom barnen skall kunna starta dvd:n utan att behöva välja hdmi-ingången på tv:n. Funkar alla hdmi-anslutningar hos alla tillverkare på detta sätt? Skitdåligt i så fall, vill ju att tv:n känner av när det blir signal i hdmi-anslutningen och väljer den ingången automatiskt.

En annan sak jag irriterar mig på hos spelaren är att det inte går att se om den är av eller på? Eller är jag korkad eller är det nån lampa som är trasig? Nu ser jag om den är på eller av för att displayen är aningen dimmad när den är av.

Sen verkar det inte gå att växla mellan spelad tid och klocka på displayen. Väldigt irriterande att behöva använda INFO-knappen vilket är enda sättet jag kan se vad klockan är vid tittande.

Den kommer inte heller ihåg vilken ingång som jag valt att spela in ifrån (AV2 dvs scart in borde vara vanligaste inspelningsingången), AV1 verkar alltid vara vald efter start.

Den har inget skivminne???

Har säkert glömt några saker men detta är det mest irriterande så här långt.

Mvh Richard

Postad 26 mars 2006 - 10:44

Scartvader
  • Scartvader
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan någon som äger denna maskin eller som testat den bekräfta eller dementera att den tar Xvid filer!? jag har läst på flera olika sidor att den tydligen skall ta Xvid filer! ;) (avi./mpeg4) filer.

Men Samsung har ju enbart med DivX som uppspelningsformat i produktbladet !?

Postad 30 mars 2006 - 17:22

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Köpte R125 för 1500kr idag i samband med ett köp av ny TV. Ska bli intressant att se hur den sköter sig.

Postad 30 mars 2006 - 17:49

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Kan någon som äger denna maskin eller som testat den bekräfta eller dementera att den tar Xvid filer!? jag har läst på flera olika sidor att den tydligen skall ta Xvid filer! laugh.gif (avi./mpeg4) filer.

Men Samsung har ju enbart med DivX som uppspelningsformat i produktbladet !?

Har för mig att jag sett Xvid på min! Men jag ska testa senare i kväll, så jag återkommer med ett svar.

Postad 30 mars 2006 - 22:09

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Såg nyss en xvid på min spelare, funkade jättebra. Den klarade också subs.. :huh:

Postad 02 april 2006 - 16:01

Suka
  • Suka
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nån som har haft problem med inspelning?
Mitt problem yttrar sig i att den inte spelar in mer än 56 minuter på en DVD-rw.
Först trodde jag det berodde på att jag knappat in fel tid.
Sen trodde jag att felet var att jag valt XP, dvs högsta inspelningskvaliten som bara spelar in knappt en timma, men det var det inte heller. Oavsett om jag väljer SD (2.08 timmar) LP (6 timmar) eller FR (flexibel upp till 8 timmar) så spelar den bara in 56 minuter.
När jag haft inspelning på i 1.30 timmar och låtit timern avsluta den och kollar på info så säger den: "Recording is not complete (EC:0016)"

Jag har letat på samsungs hemsida efter nån slags firmware uppdatering, men där finns bara manual att ladda ner. Finns det firmware att få tag på nånstans?

Postad 02 april 2006 - 18:13

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Nån som har haft problem med inspelning?
Mitt problem yttrar sig i att den inte spelar in mer än 56 minuter på en DVD-rw.
Först trodde jag det berodde på att jag knappat in fel tid.
Sen trodde jag att felet var att jag valt XP, dvs högsta inspelningskvaliten som bara spelar in knappt en timma, men det var det inte heller. Oavsett om jag väljer SD (2.08 timmar) LP (6 timmar) eller FR (flexibel upp till 8 timmar) så spelar den bara in 56 minuter.
När jag haft inspelning på i 1.30 timmar och låtit timern avsluta den och kollar på info så säger den: "Recording is not complete (EC:0016)"

Jag har letat på samsungs hemsida efter nån slags firmware uppdatering, men där finns bara manual att ladda ner. Finns det firmware att få tag på nånstans?

Samsung Support:

Sverige 08-585 36787

Där kan dom säkert hjälpa dig.

Postad 03 april 2006 - 23:12

Unregistered4dac292f
  • Unregistered4dac292f
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Hej, nu har jag läst igenom hela tråden och kan instämma en hel del med vad som skrivs...
Den här maskinen verkar inte ta in RGB via scart utan composit.
Jag har ännu inte provat att spela in på den för min tar inte dvd +r skivor som så passande var det jag köpte 100st ganska nyligen.

När jag kopplar som jag hade hoppats var det bästa vilket är digitalboxRGB- scart på R125- Hdmi/DVI till Skärmen, så får jag i allafall inte nån övertrevlig bild.

Läste i nya hembio angående pioneer och pana DVD-recorder att dom tydligen bara visade RGB på scarten om recordern var avstängd.

Har provat även detta med lite splittrade omdömen, jag tycker fortfarande att bilden är betydligt bättre om man helt enkelt hoppar över R125 och går direkt in i Skärmen med en scartRGB.

Lite tråkigt, eftersom det skulle betyda att den faktiskt bara spelar in en compositsignal?

En annan sak jag fått lite funderingar över: Jag tyckte det var kanon eftersom jag tidigare varit tvungen att mata projektorn med S-video, men nu kunde ju komponentutgången ta hand om detta vare sig det handlade om DVD eller TV från digitalboxen.

Men tyvärr verkar Sammy leva sitt eget liv vad det gäller detta. jag fick det faktiskt att fungera första gången jag provade, sen var jag tvungen att ta ur HDMIkontakten för att det skulle funka, sedan funka det inte alls....

Skall bli intressant att se hur kvaliteten på inspelningarna blir.
Skulle tro att parresurre fått ett riktigt kanonexemplar, för många andra verkar inte vara nöjda med bildkvaliten.

Skriv nu om alla erfarenheter ni haft med era R125, jag ringer ogärna och klagar om det är så att man kan få nån patch eller annat skit som dom redan borde försett prylarna med.

Postad 04 april 2006 - 16:58

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

En annan sak jag fått lite funderingar över: Jag tyckte det var kanon eftersom jag tidigare varit tvungen att mata projektorn med S-video, men nu kunde ju komponentutgången ta hand om detta vare sig det handlade om DVD eller TV från digitalboxen.

Men tyvärr verkar Sammy leva sitt eget liv vad det gäller detta. jag fick det faktiskt att fungera första gången jag provade, sen var jag tvungen att ta ur HDMIkontakten för att det skulle funka, sedan funka det inte alls....

Om HDMI utgången är aktiverad så fungerar inte andra A/V-utgångar. Om upplösningen är inställd på 576p fungerar komponentutgången.

Postad 04 april 2006 - 17:06

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Skall bli intressant att se hur kvaliteten på inspelningarna blir.
Skulle tro att parresurre fått ett riktigt kanonexemplar, för många andra verkar inte vara nöjda med bildkvaliten.

Jag är helnöjd med min recorder, ser mest på projektor (LG JT92) har bara spelat in på LP läget än så länge, vist är det lite sämre bild då, men inget som jag stör mig på. Ska prova spela in på XP läge o se hur det blir. Det enda jag stör mig på är att det ibland tar lite tid att mata ut skivan.

Postad 05 april 2006 - 05:58

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
R125 kopplad med HDMI till en samsung LE40M61 fungerar bra. Ska kalibrera lite snart.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.