Måste vara ganska onödigt med scaler för min egen del då jag har HTPC samt en receiver med HDMI switch(onkyo 805) till min HD80a.
Optoma HD81
(Projektorer)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 14 April 2008 - 19:40
Största och enda skillnaden mellan HD80 och HD81 är väl extern scaler till HD81 ?
Måste vara ganska onödigt med scaler för min egen del då jag har HTPC samt en receiver med HDMI switch(onkyo 805) till min HD80a.
Postad 15 April 2008 - 19:51
Finns på Flatscreencenter i Löddeköpinge för 19.890 kr. Sitter uppe och är kalibrerad.....
Postad 16 April 2008 - 07:42
Nja, DC3 DLP-bricka i HD81, samt Gennum VXP, där HD80 tillämpar dnx pixelworks i bildbehandlingsbiten.Största och enda skillnaden mellan HD80 och HD81 är väl extern scaler till HD81 ?
Bara så inte missförstånd uppstår med tanke på trådrubriken. HD81finns ej hos FSC, däremot HD80.Finns på Flatscreencenter i Löddeköpinge för 19.890 kr. Sitter uppe och är kalibrerad.....
/Fredrik
ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 11 May 2008 - 13:19
Hej igen FFrrEEddRRiiKK! Kan man byta optik med lite extra kostnad ? utan skärpan blir sämre. Eftersom jag har 110tum duk och 4,1 m avstånd.
Postad 11 May 2008 - 14:45
Tyvärr. Och så skulle det bli väldigt dyrt.
I detta fall valde man på HD8x serien att välja hög optikkvalitet och optiskt resultat, framför installationsflexibilitet.
/Fredrik
ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
I detta fall valde man på HD8x serien att välja hög optikkvalitet och optiskt resultat, framför installationsflexibilitet.
/Fredrik
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 11 May 2008 - 14:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?