Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W900i

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W900i (Mobiltelefoner) 1 8.583332 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 21 February 2006 - 19:49

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1210 inlägg
  • 0
Som krasse sa , det är ingen jätteskillnad mellan bilderna , men ändå märks att W900 har autofokus och S700 inte har det. Men som också krasse sa så är det optiken som begränsar bilderna , inte själva CMOS sensorerna.

Postad 21 February 2006 - 20:32

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Jag tog typ dom sämsta bilderna :) Kan lägga upp mkt bättre bilder imorrn.

<{POST_SNAPBACK}>

Gör det. Jag är mer intresserad av HUR bra det kan bli med en sådan mobil-kamera (även om det inte är helt ointressant hur illa det kan bli också)...

Postad 22 February 2006 - 14:58

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
jopp, ska lägga upp lite fler senare :angry:, kortet på sparken var i riktigt dåligt ljus. Men den jag tog på min katt, tyckte jag ble riktigt bra faktiskt :)

Redigerat av Mr_nygren, 22 February 2006 - 15:01.

Postad 24 February 2006 - 21:58

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Nu när du har "lekt" lite med telefonen i några dagar, hur tycker du att stanby-tiden är?
Behöver du ladda telefonen ofta (utgår ifrån att du kör över 3G-nätet hela tiden)?

Det råkar vara en av de grejer som oroar mej lite när det gäller 3G telefoner. Jag har försökt hitta information om man kan konfigurera telefonen för att ständigt nyttja det vanliga GSM-nätet (2G) och endast i de fall man sitter och surfar, messar och liknande gå över till att nyttja den högre bandbredden i 3G-nätet.

Jag har nämligen fått höra från flera olika håll att 3G-telefoner har sämre standby-tid p.g.a. att de ständigt ligger och bevakar både 3G och 2G-nätet (om ifall det ena skulle sakna täckning). Då vore det ju fint om man kunde konfigurera en sådan telefon till att INTE bevaka 3G-nätet utan istället bara använda telefonen som en vanlig gsm i alla lägen utom då man behöver den högre bandbredden (t.ex. se video-klipp, surfa, ladda ner grejer eller skicka grejer)...

Jag har också fått höra att W900 ska vara ganska duktig på att ta filmer (640x480 @30fps)...

Du får gärna lägga upp ett videoklipp taget av W900 också :P ....

Postad 24 February 2006 - 22:19

DaMan
  • DaMan
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Bifogad fil  B_tbild.JPG   357.04K   177 Antal nerladdningar
Här är en bild som är tagen med en W900. Kameran ska vara densamma somi W800, men jag tycker att bilderna blir bättre, speciellt med dåligt ljus. Om man ska ta bilder utomhus i bra ljus så finns det inte någon anledning att köra med en annan digitalkamera. :P

Postad 24 February 2006 - 23:56

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Ja, har inte testat 3g så mkt, men åter kommer med mer info senare. Mmm ett video klipp kan jag lägga upp, det är otroligt bra kvalitee` på videos, och mp4 filmer som går att se utmärkt. :P

Nu när du har "lekt" lite med telefonen i några dagar, hur tycker du att stanby-tiden är?
Behöver du ladda telefonen ofta (utgår ifrån att du kör över 3G-nätet hela tiden)?

Det råkar vara en av de grejer som oroar mej lite när det gäller 3G telefoner. Jag har försökt hitta information om man kan konfigurera telefonen för att ständigt nyttja det vanliga GSM-nätet (2G) och endast i de fall man sitter och surfar, messar och liknande gå över till att nyttja den högre bandbredden i 3G-nätet.

Jag har nämligen fått höra från flera olika håll att 3G-telefoner har sämre standby-tid p.g.a. att de ständigt ligger och bevakar både 3G och 2G-nätet (om ifall det ena skulle sakna täckning). Då vore det ju fint om man kunde konfigurera en sådan telefon till att INTE bevaka 3G-nätet utan istället bara använda telefonen som en vanlig gsm i alla lägen utom då man behöver den högre bandbredden (t.ex. se video-klipp, surfa, ladda ner grejer eller skicka grejer)...

Jag har också fått höra att W900 ska vara ganska duktig på att ta filmer (640x480 @30fps)...

Du får gärna lägga upp ett videoklipp taget av W900 också :) ....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 26 February 2006 - 23:15

jeccou
  • jeccou
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Om man ska ta bilder utomhus i bra ljus så finns det inte någon anledning att köra med en annan digitalkamera.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du allvar? Den där bilden duger kanske till en Blocket-annons eller i nåt mms, men knappast för att spara som reproduktion av verkligheten tycker jag. Jag har ärligt talat aldrig begripit tjusningen med att ha en rutten digitalkamera i mobilen, men jag har kanske missat nåt väsentligt. :)

Postad 26 February 2006 - 23:25

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Jupp!
Du har missat något väsentligt...

Dagens mobilkameror som t.ex. den i W900'an är kameror som följer med sin ägare i stort sett överallt och alltid!
Hur kul är det med en jättebra kamera t.ex. av typen system-kamera när den inte finns till hands när man skulle önska sej att man hade en kamera i närheten...

Det som hittills har varit för sorgligt med mobilkameror är att kvaliten knappt har räckt till för att skicka mms, men sedan K750'n (och i viss mån min gamla S700) så går det faktiskt att ta bilder som åtminstone duger för vanliga 10x15 kort. Även om inte kvaliten är den bästa tänkbara så har man inte längre några problem med att se vad motivet på bilderna ska föreställa.

För de flesta människor så räcker det när det handlar om att föreviga ett speciellt tillfälle (av alla dom som inte är planerade i förväg alltså)...

Trenden med bättre och bättre kameror i mobilerna är något som jag tycker är bra och bör uppmuntras (bl.a. genom att köpa dom) och som bilderna ser ut nu så är det inte långt kvar tills kvaliten på bilderna är jämförbar med de gamla 2Mpixels kamerorna som var så populära för några år sedan...

Naturligtvis så är det väl ingen som har för avsikt att köpa en mobiltelefon för att föreviga sitt bröllop med eller liknande, å andra sidan så brukar man ju inte direkt bli överaskad av sitt eget bröllop.

Postad 27 February 2006 - 12:35

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har precis köpt en W900i, är mycket nöjd med telefonen. Har dock en liten fråga, enligt alla tester jag läst om den så ska den kunna filma i 640*480. Jag kan bara filma i 320*240, hur kan man ändra det? Eller går det inte?

Vore mycket tacksam om någon kunde svara...

Mvh
Abraham

Postad 27 February 2006 - 15:45

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Tjabba !

Har den lur RDS radio? eller är det bara "vanlig" radio ?
Funderar på att införskaffa den, eller vänta till w810... Finns denna telefon i nån annan färg än vit ?

Postad 27 February 2006 - 16:14

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Bra fråga det, vet faktiskt inte om det går, jag skulle också vilja veta om det går! Någon som kan förklara det för jag och Abraham ?? :(

Hej!
Jag har precis köpt en W900i, är mycket nöjd med telefonen. Har dock en liten fråga, enligt alla tester jag läst om den så ska den kunna filma i 640*480. Jag kan bara filma i 320*240, hur kan man ändra det? Eller går det inte?

Vore mycket tacksam om någon kunde svara...

Mvh
Abraham

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 27 February 2006 - 17:04

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
I kamera läget så finns det ju diverse inställningar för att bl.a. ändra upplösning, finns det inte motsvarande i video-läget?`

Postad 27 February 2006 - 17:06

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Tjabba !

Funderar på att införskaffa den, eller vänta till w810... Finns denna telefon i nån annan färg än vit ?

<{POST_SNAPBACK}>

Av det jag har kunnat läsa mej till så ska visst den här telefonen bara ha en "vanlig" radio...

Postad 27 February 2006 - 21:51

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag ringde till se idag, telefonen kan bara filma i 320*240. Konstigt att dem anger något annat i alla tester av telefonen. Gör dem tester över huvud taget eller bara lånar dem andras resultat? Möjligen att någon gjort fel från början, sedan har alla kopierat av det…
Eller kanske den filmar i högre upplösning om man skaffar ett snabbare minneskort än vad som sitter i telefonen från början. Personen jag frågade kunde bara svara på hur telefonen är i grundutförande…
En fråga till, är 3gp-formatet och mpeg4 samma sak? Den skall kunna filma i mpeg4, men jag får bara 3gp...

Mvh
Abraham

Postad 27 February 2006 - 22:06

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
...jag bifogar några bilder som jag har tagit också. Är nöjd med kameran, men det går inte att jämföra med en riktig digitalkamera.

Bifogad fil(er)

Postad 28 February 2006 - 14:56

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Vad korniga bilderna var? :( Har du på högsta upplösningen eller är det på normal ??

...jag bifogar några bilder som jag har tagit också. Är nöjd med kameran, men det går inte att jämföra med en riktig digitalkamera.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 28 February 2006 - 19:30

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
jag tog lite bilder på samma motiv med lite olika inställningar, skickar med dem här...de kort som jag har bifogat är med högsta upplösning....kanske är fel på min telefon då...ser dock bättre ut när man skriver ut dem...ladda ner dessa två bilder och kör dem i "visningsprogram för bilder och fax", skifta fram och tillbaka för se skillnaderna…den ena är i normal och den andra på bästa…kortet som är grynigast är med de bästa inställningarna, men har mycket högre kontrast...det kanske är fel på min lur...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bil.JPG   489K   134 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  DSC00019.jpg   490.62K   113 Antal nerladdningar

Postad 28 February 2006 - 19:40

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
okey :huh: Den lite mörkare bilden tyckte jag var bättre fast den ljusare hade starkare och skarpare färger och kontraster , visst är den ljusare normal ?

jag tog lite bilder på samma motiv med lite olika inställningar, skickar med dem här...de kort som jag har bifogat är med högsta upplösning....kanske är fel på min telefon då...ser dock bättre ut när man skriver ut dem...ladda ner dessa två bilder och kör dem i "visningsprogram för bilder och fax", skifta fram och tillbaka för se skillnaderna…den ena är i normal och den andra på bästa…kortet som är grynigast är med de bästa inställningarna, men har mycket högre kontrast...det kanske är fel på min lur...

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 28 February 2006 - 19:56

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
den ljusare är normal. blir bilderna sämre på min lur mot andras?

Postad 01 March 2006 - 16:23

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Nej, det tror jag inte ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 01 March 2006 - 17:05

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Nej, det tror jag inte ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Måste säga att jag blev besviken på bildkvaliteten på bilderna w900i presterar.

Den som var på fine är på god väg, men den var riktigt grynig. Kanske kommer uppdateras i kommande firmware, hoppas på det.

Postad 01 March 2006 - 18:30

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0

Tjabba !

<{POST_SNAPBACK}>

Av det jag har kunnat läsa mej till så ska visst den här telefonen bara ha en "vanlig" radio...

<{POST_SNAPBACK}>

den har rds....

ang kameran! gör egna inställningar och skippa autofokus, det blir ( om man är bra på att hitta inställningarna ) bättre bilder då.

Postad 01 March 2006 - 18:39

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Kan säga att jag var besviken från början när jag såg bilderna i datorn. Men när man tänker efter vad man skall använda dem till tycker jag att dem duger, dvs när man inte har sin digitalkamera med sig (man har nästan alltid telefonen) så är det enkelt att ta en bild och förlänga minnet. När jag sedan skrev ut en bild på min canon pixima ip5200, så blev jag riktigt nöjd. Då ser man inte grynigheten alls, duger helt klart för 10*15 utskrifter. Visar man bilderna i 50% av storleken på datorn så duger dem också tycker jag. Vid utskrift kan jag nästan jämföra dem med min digitalkamera, som är en canon ixus 400 på 4 mpix. I A4 är det som natt och dag. Har precis testat att skriva ut dem...

Postad 01 March 2006 - 19:01

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan filma i 640*480? Hjälper det att sätta i ett minneskort?

Postad 01 March 2006 - 20:11

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Det går inte att filma i 640*480, vad jag vet...en sak till, bilderna jag tar ser konsigt nog bättre ut en en del som också tagit med sin w900, vet ej varför...jag tycker att bilderna blir i bra kvalitee.
Jocke

Postad 02 March 2006 - 19:32

fredrik_borjeson
  • fredrik_borjeson
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det hjälper inte att sätta i minneskort man kan fortfarande inte ändra storleken på inspelningsläget

Är det någon som vet om man kan filma i 640*480? Hjälper det att sätta i ett minneskort?

<{POST_SNAPBACK}>

:huh:

Postad 02 March 2006 - 19:45

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0
hallå alla !!!

om ni ska fixa MS kort till era nallar så funkar highspeed korten fint, köpte mitt på ebay, 2gb för 853kr inkl frakt och allt.
detta kort ligger mellan 3600 och 4500 i sverige... tog ca 4 dagar från england...

http://search.ebay.c...5QQsassZxsha511

ovan ser ni länk till den säljaren jag köpte ifrån, han erkar bra och som sagt så har jag ju fått mitt kort. han har för både fast pris och budgivning - själv plockade man en i bud för 46 pund.

Postad 03 March 2006 - 08:47

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Tyvärr är Sony's highspeed ca 3ggr långsammare än Sandisk's gaming kort som bara kostar 1000kr i Sverige.

Länken funkade inte nu imorse, vilket den gjorde igår. Får se om den kommer igång igen:
http://hardware.game...0872-2229-x-x-x

Edit:
Google's cache

Redigerat av tqh, 03 March 2006 - 16:01.

Postad 03 March 2006 - 19:11

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0

Tyvärr är Sony's highspeed ca 3ggr långsammare än Sandisk's gaming kort som bara kostar 1000kr i Sverige.

<{POST_SNAPBACK}>

får man verkligen 2 gb för 1000? vart kan jag hitta dessa kort för dessa priser????

Postad 03 March 2006 - 23:10

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

får man verkligen 2 gb för 1000? vart kan jag hitta dessa kort för dessa priser????

<{POST_SNAPBACK}>

En snabbtitt på prisjakt visar att priserna har rasat snabbt i år.
Bara att välja och vraka mellan butikerna.
Webbhallen har för närvarande lägst pris på "Gaming" kortet, bara 1019:-.

Kommer definitivt att köpa en 2.0 gb kort till min walkman.

Postad 04 March 2006 - 13:50

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
elgiganten släjer sin memory pro stick duo 2gb för 1390:- och 1gb för 690:- Ändå bra kurs

Postad 11 March 2006 - 09:19

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
hörlurarna till SEs mobilen är värdelösa dom ploppar alltid ut ur öronen. Måste köpa nya !!!!! ;)

Postad 11 March 2006 - 09:38

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0

hörlurarna till SEs mobilen är värdelösa dom ploppar alltid ut ur öronen. Måste köpa nya !!!!! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

byt gummit till en mindre/större då... man fick ju med fler!

Postad 11 March 2006 - 21:23

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Ja just ja..,.jag glömde bort dom :angry:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.