digitalo.de är utan tvekan europas bästa butik!
Postad 04 February 2007 - 17:43
Postad 16 February 2007 - 15:34
Köpte ju en projektor och en espressomaskin från Digitalo i december. Espressomaskinen va en julklapp till tjejen, så när hon öppna den på julafton såg vi 3 små skadar i lacken å på vattentanken b la. Absolut inget märkvärdigt, men rätt fult ur estetisk synpunk.
Så jag tog kontakt med Digitalo, å efter en hel del mailande fram å tillbaka så kom vi i mitten av januari överens om att jag skulle få kompensation i form av cash insatt på mitt konto. Nu har det gått ca 4 1/2 vecka från dess att vi kom överens om summa å konto nr det skulle in på.
Å de senaste två veckorna så har jag mer eller mindre bara väntat då det de sagt att en banklapp skulle ha varit skriven och pengar kommer förhoppningsvis in i slutet av veckan. När veckan gått så tog jag kontakt med dem å fick svar att det skulle kolla upp det och att de meddelat sin ekonomiavdelning å i slutet av veckan skulle pengarna komma (läs idag). Men inga pengar har ännu kommit, nu undrar jag om det finns nån motsvarighet till ARN eller nått liknande i Tyskland/EU som man kan hota dem med en anmälan. Tänkte maila dem på söndag/måndag å kräva cash direkt annars skickar jag in en anmälan. Jävligt frustrerande detta. Lite knepigt, för innan hade de riktigt bra mailsupport, å även fortfarande, är även rätt nöjd med kompensationen vi kom överens om. Kändes som en grymt bra å seriös affär innan detta, men nu vetifan.
Men de just att det tagit sån ###### tid så har jag börjat tveka om Digitalo
Postad 22 February 2007 - 12:44
Postad 22 February 2007 - 15:49
Postad 22 February 2007 - 15:53
Beställde en PV60. Fick snabbt svar på svenska
. Satte in pengar och dom medellade om att tv´n inte fanns på lager. Men jag fick ända tv´n efter en vecka.
Som sagt, så länge du får tv:n å den fungerar så e allt bra. Men hoppas verkligen inte du får nå problem med den!
Postad 24 March 2007 - 12:29
det hela började redan i augusti då jag köpte en kaffemaskin. efter beställning blev jag uppringd och informerades att denna vara krävde speciell frakt, som givetvis var dyrare. Detta accepterade jag.
Trots att jag betalde extra för frakten så var maskinen skadad när den kom fram. Nu började problem som inte ens nu, 7 månader senare, förblir olösta. Först tog det ca två månader innan de skickade en ny maskin. Även denna visade sig vara skadad då de inte heller nu använde sig av den säkrare frakt som jag betalde extra för. Denna gång ansåg Digitalo att vi skulle häva köpet, vilket jag höll med om var en bra idé.
De mottog maskinen i början av januari och har sedan dess hela tiden hävdat att pengarna snart ska betalas ut. Vid ett tillfälle fick jag även beskedet att pengarna hade betalts ut den 13 februari, vilket visade sig vara felaktigt. Och nu för 1½ vecka sen fick jag svar på mail att de för tillfället hade problem med utbetalningar till andra länder.
Jag rekommenderar övriga konsumenter att tänka efter ett par gånger innan ni beställer något hos Digitalo. Visst går allt bra utan problem, då är de kanske bra att ha att göra med. Men eftersom det ofta rör sig om relativt mycket pengar så blir det väldigt jobbigt när det går fel och de börjar krångla. Jag har ändå varit väldigt aktiv och har mail-kontakt med Digitalo en gång i veckan cirka. Men de ger hela tiden falska besked och dåliga ursäkter.
Postad 08 June 2007 - 11:13
Vet inte hur jag ska göra nu! Ska man avbeställa och få pengarna tillbaka och bita i det sura äpplet och betala några tusen extra och få den på tisdag eller vänta på om/nör digitalo.de skickar den....
Är det någon till här på forumet som väntar på något kan vi ju ta en bil ner och handla lite öl och sprit
Postad 17 June 2007 - 15:02
Beställde en TV Amoi37" och en hemmabioanläggning Lg med förskottsbetalning den 30/4 pris totalt 1740 Euro varorna fanns på lager, i bekräftelsen står en leveranstid på 2-5 arbetsdagar, efter en vecka ringde jag svenska kundtjänsten då säger han att det tar 5-10 arbetsdagar, kom ingenting efter 12 arbetsdagar då ringde jag igen då säger han att det kommer senast på fredag. När jag ringde måndan där på säger David på kundtjänsten att den skickades med ett tysk företag ”trans-o-flex”. 20 dagar efter beställningen får jag veta att det skickades med fel fraktbolag som inte jobbar inom Sverige med privata kunder då skickades tillbaka till Tyskland igen efter en månad på ruta ett då skickas igen från Tyskland och nu lovar kundtjänsten att den skickas express och det tar 2-5 arbetsdagar tills jag får dem.
Nu har det gått 45 dagar jag har inte fått mina varor än!!!!! det sägs att dem är på väg......
Jag har ändå varit väldigt aktiv och har mail och telefon kontakt med Digitalo flera gång i veckan. Men de ger hela tiden falska besked och dåliga ursäkter.
nu vet jag inte vad jag skall göra
. Tänk genom en gång till om du ska beställa genom det här företaget. Jag rekommenderar inte .svensken är snäll på kundtjänst men det händer ingenting helt maktlös!!!!
MYCKET STRUL MED LEVERANS
Återkommer med mer info. senare.
Redigerat av alex_nr6, 17 June 2007 - 16:02.
Postad 16 September 2007 - 20:17
Måste också tyvärr varna! Tror jag aldrig har varit med om en segare Internet butik! Köper nästan allt från nätet och blev sugen på en 50" plasma som jag först beställde från Netsuperstore men avbeställde den pga otrolig seg leverans. Tog sedan mod till mig och beställde från digitalo.de. Mycket snabb respons vi beställning, satte in pengar sen tog det stop! Först hade dom inte varan inne fast när jag beställde den så fanns den inne. Nu är det problem med frakten... Jag gjorde beställningen 15 maj och den är fortfarande inte skickad.
Vet inte hur jag ska göra nu! Ska man avbeställa och få pengarna tillbaka och bita i det sura äpplet och betala några tusen extra och få den på tisdag eller vänta på om/nör digitalo.de skickar den....
Är det någon till här på forumet som väntar på något kan vi ju ta en bil ner och handla lite öl och sprittror tyvärr det går fortare!
Hur har det gått??? ...så här 3 + månader senare?
Postad 28 September 2007 - 08:42
GIESSEN, DE 28/09/2007 6:24 AVSÄNDAREN BEGÄRDE HÅLL KVAR FÖR HÄMTNING PÅ EN UPS-ANLÄGGNING. UPS HÅLLER KVAR FÖR HÄMTNING I 5 ARBETSDAGAR
Wtf? Nån som har vart med om något liknande?
Edit: Pratade precis med UPS och Digitalo...
UPS - "Avsändaren har stoppat paketet"
Digitalo - " UPS har stoppat paketet"
Edit: Paketet kom idag, wee! Kundtjänsten skötte snacket med UPS.
Redigerat av SweMart, 01 October 2007 - 21:14.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
29 bilder
49 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?