Mitt enda problem med moden vara att jag antagligen pillade irisen utanför ändläget, men jag öpnnade projen igen ställde den mitt på och allt lirade igen. Ibland är det f-n att man inte kan låta bli att pilla för att se hur det funkar när bitarna ändå är isär..
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 13 april 2008 - 09:24
Mitt enda problem med moden vara att jag antagligen pillade irisen utanför ändläget, men jag öpnnade projen igen ställde den mitt på och allt lirade igen. Ibland är det f-n att man inte kan låta bli att pilla för att se hur det funkar när bitarna ändå är isär..
Postad 13 april 2008 - 09:56
Beagle Five
Jag har samma problem med bilden som du har, har en w5000
Ingen vidare bakgrundsbild
Postad 13 april 2008 - 12:51
Om du vågar sumpa garantin finns det en mod du kan göra som gör att du kan zooma lite mer. Jag har gjort den själv och har inte märkt något negativt med den (kör 2m brett på 3,1 m från linsen).
jo jag vet om den där modden men den kommer jag inte ge mig på, vågar inte riskera någon garanti.
skulle det vara samma problem som brusproblemen på W5000?!
Postad 13 april 2008 - 14:46
måste köpa en riktig duk också, skäms ju att jag sitter med en tupplur med en projektor av denna kaliber.
linsskydd till denna då? någon som vet om det går att få tag i eller får man ta o göra ett själv? varför man inte fick med ett förstår jag inte, är det ingen av dessa benq projjar som har linsskydd?
Postad 13 april 2008 - 20:37
Ingen har linsskydd.
Kul att du är nöjd, men köp ett takfäste.
var väl det jag anade. får ta o tillverka ett.
och takfäste är utan tvekan lösningen, frågan är om taket håller 10kg proj hehe
Postad 15 april 2008 - 00:41
nu fick jag till och med zooma in lite för att få till bilden, körde ca 80 tum nu och det var på gränsen till för stort.
riktigt underbart, kombinationen av den storleken på bild, HD-XE1 och W10000 gjorde att det hela tiden oavsett vad man tittade på fanns så mycket små detaljer i bilden man aldrig sett förrut att man inte visste vart man skulle fästa blicken. nästan så man ville köra alla filmer i slow motion bara för att hinna se allt :-)
fick beowulf i brevlådan idag också, och såg den ikväll och slutstriden var en av dom grymmaste filmupplevelser jag har haft någonsin! riktigt mäktigt!
och löst brusproblemet också, eller i varje fall fått svar på vad det är. det är något i mjukvaran och kommer förhoppningsvis lösas med nästa firmware som kommer början av maj, samma som W5000 alltså.
han sa att det var bara på 1080 signaler, så provade man att köra 720p o det var borta då så var det just detta mjukvaruproblem. och det var just så det var för mig.
därmed inte sagt att jag köra 720p nu, absolut inte, jag köpte en 1080p proj för att få pixelmappat HD å lite brus stoppar inte det inte :-)
kopplade in digitalboxen idag också, och körde bild i bild, något jag har velat göra i typ 15 år sedan min gamla kompis hade det på sin gamla panasonic 33 tummare. asballt att kolla på hd-dvd och ha en liten ruta i ena hörnet med tv i hehe. går att flytta runt den lilla rutan hur man vill och även byta storlek på den. det är perfekt för att spela 360 och titta på tv samtidigt sen!
enda tråkiga var att jag inte fick s-video att funka riktigt, vart svartvitt, annars hade tv bilden varit himla fin. nu fick jag köra komposit signal och det var lite kladdigt o fult, men klart godkänt trots allt.
någon som vet om det går att köra RGB scart till den?
ska ta screenshots också så fort jag kommer ihåg.
Postad 16 april 2008 - 17:42
Vad kör du med för inställningar? Vill veta alla inställningar du har

Ni andra som kör denna projje får gärna skriva också.
Postad 16 april 2008 - 18:49
Beagle five:
Vad kör du med för inställningar? Vill veta alla inställningar du har
Ni andra som kör denna projje får gärna skriva också.
ja du jag har egentligen inte ens börjat ställa in den perfekt ännu, har hållit på att testa mig fram om vilken upplösning som ser bäst ut från olika källor och sådana grejer. det jag experimenterat mest med är nog irisen, men vet inte vad jag kommit fram till ännu.
fick dock idag tillbaka min xbox 360 ifrån reparation ( dom bytte moderkort och DVD läsaren ) och jag hade tänkt att om den inte ser bra ut på W10000 så får jag sälja den och köpa en HC1100 igen då spela är det jag gör mest.
MEN .... det ser helt underbart ut! har än så länge bara kört i dagsljus med dåligt upphängda lakan för fönstren för att ta bort det mesta av solljuset men det är grymt bra bild med klockrent djup och skärpa. och ännu bättre blev det då jag körde 1080p ifrån xboxen, vet inte om vissa av spelen faktist ÄR i 1080p men det tvivlar jag på, dock ser det klart bättre ut än 720p! och det trodde jag inte.
dock fick jag flytta fram projjen då inte sladdar och sådant räckte men bilden är tillräckligt stor för att vara helt vimmelkantig efter att ha lirat några timmar nu hehe
Postad 16 april 2008 - 20:29
Postad 17 april 2008 - 20:33
Vad kör ni IRE i? 0 eller 7,5?
Vill gärna veta vad folk kör med för inställningar för jag kan inte hitta nån direkt bra inställning än.
Postad 19 april 2008 - 23:18
Kan kolla allt mellan 10min till 2 timmar innan det börjar flimmra. Sen kan det hålla på mellan 5-30 min eller nått.
Kört ca 40 timmar.
Postad 21 april 2008 - 15:08
HejÄr det nån mer som upplever att bilden flimmrar ibland?
Kan kolla allt mellan 10min till 2 timmar innan det börjar flimmra. Sen kan det hålla på mellan 5-30 min eller nått.
Kört ca 40 timmar.
Har haft problem med att bilden delas på mitten så att det bildas en höger/vänstersida och då flimrar den ena av dem. Jag har inte kommit på vad som orsakar detta förutom att jag tror det är en bugg i firmware.
Det går bort genast om jag byter bildkälla till en annan än den jag visar och sedan tillbaka. Problemet brukar aldrig komma efter ett tag, utan det visar sig genast. Det verkar komma när projektorn byter upplösning, vilket den gör när man ex.vis startar en BD-film på PS3:an. Den flipprar ju då mellan 1080p60 till1080p24 lite grand.
Hoppas detta är till hjälp.
Själv funderar jag på att kontakta försäljaren å fråga om mitt problem. Skriver här om/när jag har gjort det.
Postad 21 april 2008 - 17:41
det kan se illa ut med svärtan när man växlar, men det går att ställa in med brightness
man får helt klart mer korrekt bild med 0
(iaf med ps3 som källa)

Själv så vill jag ha det helt mörk för att jag ska få en bra bild.
Vad kör ni IRE i? 0 eller 7,5?
Vill gärna veta vad folk kör med för inställningar för jag kan inte hitta nån direkt bra inställning än.
Postad 21 april 2008 - 19:58
du ska köra på 0
det kan se illa ut med svärtan när man växlar, men det går att ställa in med brightness
man får helt klart mer korrekt bild med 0
(iaf med ps3 som källa)
Ok, kör med PS3an så då ska jag testa att köra med noll och ställa in brightness för det. Får se om bilden blir bättre då.
Tack för hjälpen.
Postad 28 juli 2008 - 03:09
så det ser faktiskt toppen ut!
satte igång planet earth ikväll o vart sjutton tårögd av hur vackert det var, var tvungen att ta lite screenshots, men dom blev väl inte så bra. var med en ny kamera, nikon D40, och bilderna blev förstora för min uppkoppling att ladda upp så jag fick dra ner dom i storlek så dom tappade lite i skärpa.
länken ovan borde funka om ni vill se.
Postad 28 juli 2008 - 05:58
Det ser ju fint ut på Planet earth.tog hem projjen till min tjej o kör på hennes tapet. jag trodde att jag skulle få "stå ut" med dålig bild pga av det men allt blev inte sämre, skärpan var 100% över hela bilden i stort sett pga att väggen är rak o fin o slät och det vart mörkare i rummet pga att hennes rum är bättre än där jag brukar ha den och alltså mindre ljus tillbaka på bilden = bättre bild.
så det ser faktiskt toppen ut!

Postad 28 juli 2008 - 11:46
däremot så syns strukturen, och så är det några hål i väggen efter tavlor o sånt. så inget man kan vara nöjd med om man säger så men gör ju att man verkligen vill köpa ramspänt igen för att få skärpa jämnt över hela duken.
edit: just det, bilderna är ju lite blåa, men det är kameran som gjorde det och inte väggen.
Redigerat av Beagle five, 28 juli 2008 - 11:48.
Postad 24 oktober 2008 - 09:13
Någon av er som har koll på om det kommit någon ny firmware? Eller vilken som är den senaste? Tänkte passa på å fixa till den senaste nu innan min nya setup kommer i ordning.
Postad 24 oktober 2008 - 19:52
Hej på er
Någon av er som har koll på om det kommit någon ny firmware? Eller vilken som är den senaste? Tänkte passa på å fixa till den senaste nu innan min nya setup kommer i ordning.
vet att det för några månader sedan åtminstone fanns en uppdatering som gjorde att denon spelare funkar till den. skulle skicka in min för den men dom skickade aldrig ut någon postlapp o jag har glömt bort att ringa dom igen.
men då W5000 fått en uppdatering som fixat en massa problem med den som till viss del även denna lider av så tycker man ju att dom kunde ta o uppdatera denna också, med tanke på vad den har kostat så skulle ju sådan customer service vara något dom borde satsa på.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar