Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAS som mediaserver?

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2006 - 13:26

Hugin
  • Hugin
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har en Synology DS-106 men en 500G diskk och den fungerar kalas för både MAC och PC.

Fungerar att streama video och annat från den med nätverksuppkoppling, skönta att köra torrents från den, kan då stänga av alla dataorer.

Har därimot mystiska problem när jag kör VLC på mac mini att den hackar lite, då och då. Får det bara i VLC inte i quicktime osv, så det är felsökningsdax.

---
MAC mini, DELL 37" LCD, Synology DS-106e 500Gb, allt styrs med Logitech Harmony 885 och diNovo

Redigerat av Hugin, 19 October 2006 - 13:26.

Postad 19 October 2006 - 14:18

fth
  • fth
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Någon som kan ge några förslag kring hur jag kan köra en "Slugg" och få bra "hastighet" mot en Squeezebox, eller kan någon rekommendera någon annan typ av NAS, för en billig pening?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också försökt med SlimServer på en NSLU2, men det var rätt yxigt att få igång det, och när det väl snurrade så gick det hemsk långsamt... Jag tror att NSLU2 helt enkelt inte är kraftfull nog att köra SlimServer med acceptabel prestanda.

Jag gick sedan över till mt-daapd (eller FireFly som den nu heter), och det var betydligt trevligare: installationen tog två minuter (ipkg install <filnamn>) och än så länge inga problem med prestanda (jag håller på att rippa om min musik, hittills c:a 40GB FLAC).

Jag har dock som du kanske förstår en SoundBridge och inte en SqueezeBox, jag vet inte hur bra SqueezeBox och mt-daapd funkar ihop.

/fth

Postad 03 December 2006 - 08:57

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0

Har en Synology DS-106  men en 500G diskk och den fungerar kalas för både MAC och PC.

Fungerar att streama video och annat från den med nätverksuppkoppling, skönta att köra torrents från den, kan då stänga av alla dataorer.

Har därimot mystiska problem när jag kör VLC på mac mini att den hackar lite, då och då. Får det bara i VLC inte i quicktime osv, så det är felsökningsdax.

---
MAC mini, DELL 37" LCD, Synology DS-106e 500Gb, allt styrs med Logitech Harmony 885 och diNovo

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Vilken version synology har du? Är det inte så att du också kan koppla in en hårddisk till den via usb? Jag undrar om man kan köra en image till usb-hårddisken.

Tacksam för svar

Eric

Postad 04 December 2006 - 16:06

M#_
  • M#_
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa denna server från Dell. Fördelen mot att använda någon gammal burk man har liggande är att denna är gjord att köra 24/7. Kostar från 2099:- plus moms och frakt, inklusive en 250GB HDD.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.