Bredbandsbolagets DigitalTV, Kanalutbudet
135 svar till detta ämne
Postad 08 June 2005 - 10:14
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Tog upp just det med säljaren, att någon rabatt skulle man väl kunna få som helkund och jämförde just med comhem. Det resulterade i en liten utläggning om "jovisst, det vore inte mer än rätt... vi har pratat mycket om det här... det kommer vi kanske införa" m.m. Med andra ord - glöm det. Och skulle de införa det kan man ge sig fan på att det inte skulle erbjudas befintliga kunder...
(P.S. Men med min erfarenhet av Comhem skulle jag inte välja dem ens med en saftig rabatt...)
<{POST_SNAPBACK}>
Förstår inte att så många ogillar Comhem. Vad är det för fel med dom?
Postad 08 June 2005 - 10:29
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Nu ser jag att sakerna kommit på posten, ska ner och hämta ut grejerna. Sen ska det kollas hur bilden blir, och det viktigaste, om det påverkar internetlinan..
Postad 08 June 2005 - 14:21
LastingDamage
-
LastingDamage
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tog upp just det med säljaren, att någon rabatt skulle man väl kunna få som helkund och jämförde just med comhem. Det resulterade i en liten utläggning om "jovisst, det vore inte mer än rätt... vi har pratat mycket om det här... det kommer vi kanske införa" m.m. Med andra ord - glöm det. Och skulle de införa det kan man ge sig fan på att det inte skulle erbjudas befintliga kunder...
(P.S. Men med min erfarenhet av Comhem skulle jag inte välja dem ens med en saftig rabatt...)
<{POST_SNAPBACK}>
Förstår inte att så många ogillar Comhem. Vad är det för fel med dom?
<{POST_SNAPBACK}>
Dåliga i MIN erfarenhet: kass (obefintlig och inkompetent) support, dålig teknisk lösning vad gäller internet (modemet pajade hela tiden + inloggning), och vad gäller digital TV att inte alla kanaler sänds... digitalt. Men om du är nöjd, bra för dig. Så då var allt ikopplat, Klart lyft för bilden jämfört med comhem. Testade direkt internet farten, och ja den snodde 5mb av linan. Ringde BBB direkt och dom sa att de skulle fixa det. Än så länge mkt nöjd.
<{POST_SNAPBACK}>
Bra att du är nöjd med bilden - min box borde komma snart Mindre bra med bandbredden, hoppas att det fixar sig för dig. Verkar inte vara något som de ställer in automatiskt i alla fall.
Postad 08 June 2005 - 22:34
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Tror inte det går att göra egna kanallistor, en annan fråga. Står på deras hemsida att det är 37 kanaler , jag får det bara till 29 st...
Postad 09 June 2005 - 11:06
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Tror inte det går att göra egna kanallistor, en annan fråga. Står på deras hemsida att det är 37 kanaler , jag får det bara till 29 st...
<{POST_SNAPBACK}>
De räknar TV1000 som 6 kanaler, Viasat Sport som 3 kanaler, Viasat Nature/Action som 2 kanaler, Barn- och Kunskapskanalen som 2 kanaler. Jag tycker det är lite falsk marknadsföring. En del av er ogillar Comhem, men är Bredbandsbolaget (i samarbete med Viasat) verkligen så mycket bättre?
Postad 09 June 2005 - 12:59
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
De räknar TV1000 som 6 kanaler, Viasat Sport som 3 kanaler, <{POST_SNAPBACK}>
??? Är inte Viasat Sport 3 olika kanaler då? Viasat Sport 1 Viasat Sport 2 Viasat Sport 3 Riiight? Isf så får man väl räkna SVTs 3 olika kanaler som 1 kanal eller hur?
Postad 09 June 2005 - 14:27
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
De räknar TV1000 som 6 kanaler, Viasat Sport som 3 kanaler, <{POST_SNAPBACK}> ??? Är inte Viasat Sport 3 olika kanaler då? Viasat Sport 1 Viasat Sport 2 Viasat Sport 3 Riiight?
Isf så får man väl räkna SVTs 3 olika kanaler som 1 kanal eller hur?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, eftersom Barn o kunskapskanalen kör på samma kanal. Men det räknas som två. Det finns flera såna konstellationer. Viasat action o Playboy kör på samma också.
Postad 09 June 2005 - 21:43
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Nej, eftersom Barn o kunskapskanalen kör på samma kanal.
Men det räknas som två.
Det finns flera såna konstellationer. Viasat action o Playboy kör på samma också.
<{POST_SNAPBACK}>
Tänkte på SVT1, SVT2 och SVT24 med "SVTs 3 olika kanaler", inget annat. Tycker du fortfarande att Viasat Sport inte är tre olika kanaler? (Viasat Sport 1, Viasat Sport 2 och Viasat Sport 3)
Postad 09 June 2005 - 22:05
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Men det räknas som två.
Det finns flera såna konstellationer. Viasat action o Playboy kör på samma också.
<{POST_SNAPBACK}>
Tänkte på SVT1, SVT2 och SVT24 med "SVTs 3 olika kanaler", inget annat. Tycker du fortfarande att Viasat Sport inte är tre olika kanaler? (Viasat Sport 1, Viasat Sport 2 och Viasat Sport 3)
<{POST_SNAPBACK}>
Fortfarande? Jag har inte påstått något när det gäller viasat sport-kanalerna. Edit:Jag kanske ska förklara att det var den sista meningen jag svarade på.
Redigerat av Ralle1, 09 June 2005 - 22:07.
Postad 09 June 2005 - 22:35
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Jo upptäckte att en del kanaler delar på samma plats. Och ang bilden så är det enorm skillnad på min sharp lcd tv,,med comhem så ångrade jag nästan att jag köpte lcd, nu med BBB:s kanaler är bilden sååå mycket bättre än comhem..
Postad 09 June 2005 - 22:43
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Men det räknas som två.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Viasat Sport är okej att räkna som tre kanaler. Men att räkna Viasat Action/Nature som två kanaler tycker jag är fel. Likaså tycker jag det är lite fult att räkna TV1000 PlusOne som en kanal. Den visar ju exakt samma filmer som TV1000 fast med en timmes förskjutning. Iofs kan ju det vara praktiskt men det känns ändå som att de har lagt in den för att kunna säga att de har fler kanaler än Canal Plus. Jo upptäckte att en del kanaler delar på samma plats. Och ang bilden så är det enorm skillnad på min sharp lcd tv,,med comhem så ångrade jag nästan att jag köpte lcd, nu med BBB:s kanaler är bilden sååå mycket bättre än comhem..
<{POST_SNAPBACK}>
Får hoppas att BBB börjar sända Canal Digitals utbud då så kommer jag också till BBB.
Redigerat av Aroskillen, 09 June 2005 - 22:46.
Postad 13 June 2005 - 19:42
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Har fått bekräftat från Kratel direkt att BBB har problem med 16:9 flaggan.
Dom jobbar på att lösa problemet.
Ligg på BBBs ktj om ni har problemet.
Postad 14 June 2005 - 23:43
LastingDamage
-
LastingDamage
-
Användare
-
-
140 inlägg
OK, mottaget o installerat.
Bilden upplever jag hittills som mycket bra - i komposit.
S-Video blev bara blaj, kan vara fel på kabeln, och jag kunde inte testa scart ikväll.
Bara för att få vara säker - får någon av er ut s-video med bra bild? I Kreatel manualen står det att man inte ska ha både scart och s-video inkopplade, "kan försämra bildkvaliteten". Men om man bara har s-video (som jag hade)?
Jag är också nöjd med hanteringen, guide osv. Men jag kommer från vanlig TV helt utan såna finesser så det kanske inte är så konstigt. En annan sak jag blev smått imponerad av var Video-on-demand. Inte direkt nya filmer precis, jag har sett nästan alla och har redan skaffat flera av dem. Men funktionaliteten känns onekligen bra. Om de nu bara fixar en gratist kanal med beställbara musikvideos...
Bandbredden ströps... TPTest visar 9.6 M/bit sändning, men bara 3 i mottagning. Så det blir klagomål.
Jävligt fult gjort av BBB - de kan uppenbarligen åtgärda det, går ut med det på webbsidan och instruerar säljarna om det, svarar så på direkt fråga...
Redigerat av LastingDamage, 14 June 2005 - 23:49.
Postad 15 June 2005 - 01:05
gorbag
-
gorbag
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
S-Video blev bara blaj, kan vara fel på kabeln, och jag kunde inte testa scart ikväll. Bara för att få vara säker - får någon av er ut s-video med bra bild? I Kreatel manualen står det att man inte ska ha både scart och s-video inkopplade, "kan försämra bildkvaliteten".
[snip]
Jag kopplade in grejjerna igår. Men har också problem med svideo, får ingen bild alls med den.  Får köra komposkit tills vidare, men trots det så är ju bilden ljusår bättre än vad den var tidigare (analog kabel-tv).  Skillnaden blir verkligen enorm på projektorn. Riktigt bra bandbredd på kanalerna, runt 7mbit.
Postad 15 June 2005 - 08:15
LastingDamage
-
LastingDamage
-
Användare
-
-
140 inlägg
S-Video blev bara blaj, kan vara fel på kabeln, och jag kunde inte testa scart ikväll. Bara för att få vara säker - får någon av er ut s-video med bra bild? I Kreatel manualen står det att man inte ska ha både scart och s-video inkopplade, "kan försämra bildkvaliteten".
[snip]
Skillnaden blir verkligen enorm på projektorn.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan inte annat än hålla med. Ringde precis BBB support, som ska 'fixa bandbredden direkt'. Får hoppas det. Angående S-video, sa supportkillen att jag måste starta om boxen och under uppstartningen hålla in Meny knappen på fjärren ('ganska länge'), så kommer jag kunna välja mellan scart, s-video och komposit i utsignal. Ska testa ikväll. Vore mycket härligt att kunna skicka både scart och s-video samtidigt (till TV och projektor) och därmed undvika splitter. Har för mig att någon i den här tråden fått det att fungera.
Postad 15 June 2005 - 08:54
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
[snip]
Skillnaden blir verkligen enorm på projektorn.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan inte annat än hålla med.
Ringde precis BBB support, som ska 'fixa bandbredden direkt'. Får hoppas det. Angående S-video, sa supportkillen att jag måste starta om boxen och under uppstartningen hålla in Meny knappen på fjärren ('ganska länge'), så kommer jag kunna välja mellan scart, s-video och komposit i utsignal. Ska testa ikväll.
Vore mycket härligt att kunna skicka både scart och s-video samtidigt (till TV och projektor) och därmed undvika splitter. Har för mig att någon i den här tråden fått det att fungera.
<{POST_SNAPBACK}>
Du får bara ut en signal i taget. Antingen S-video eller RGB.
Postad 15 June 2005 - 22:09
LastingDamage
-
LastingDamage
-
Användare
-
-
140 inlägg
Du får bara ut en signal i taget. Antingen S-video eller RGB.
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat nu - som du säger kan man inte få s-video och RGB samtidigt. Men man kan få flera signaler... Med RGB kan man få komposit samtidigt, eller så kan man få s-video både genom s-video utgången och scart utgången. Eller komposit - komposit. Inte den bästa av världar, men det fungerar bra för mig - det största hindret är att få ut två signaler över huvudtaget, en till TV:n och en till projektorn. Bilden blir helt klart acceptabel via komposit till projektorn ( mycket bättre än tidigare, via RF och VCR) och sen RGB till TV:n. Utsignalskombinationen väljs genom att starta om boxen och trycka 'menu'. Det anges även där att man inte ska ha både scart och s-video inkopplad samtidigt, men det verkar fungera bra... BBB har också fixat bandbredden - TPtest visar över 9 mbit/s nu
Postad 16 June 2005 - 03:34
gorbag
-
gorbag
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Allt fungerade perfekt i ungefär 24 timmar.
Nu har dock boxen begett sig till de sälla jaktmarkerna, det går inte längre att få någon sorts av livstecken från den.
Att saker och ting alltid ska strula
Postad 16 June 2005 - 15:29
Unregisterede7800a6b
-
Unregisterede7800a6b
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej på er.
En fråga till er som använder den digitala ljudutgången på eran kreatel.
Får ni det att fungera tillsammans med en scart-kabel?
Enligt BBB's support så kan man bara ta ut digitalt ljud om man använder komposit för bilden, vilket låter mysko.
Jag har den senaste boxen som det står Viasat på.
Tack på förhand!
Postad 18 June 2005 - 15:49
Inquisitor
-
Inquisitor
-
Rookie
-
5 inlägg
Som jag ser det finns det lite nackdelar med digitalboxen:
* Det finns ingen möjlighet att programmera videon för inspelning av program på olika kanaler ?
* Den knycker 5Mbit. (BBB fixar om man ringer)
* Visning på flera TV-apparater eller datorskärm ?
Någon sa att man kan koppla in utrustning för att sända bilden vidare, vad heter den typen av utrustning och var kan man köpa den ?
Hur kan jag spela upp strömmen från min dator ? Finns det någon programvara/hårdvara för detta ?
I övrigt tycker jag att bildkvalitén är väldigt bra. En annan snygg finess är programinformationen som visar nästa program och en kort beskrivning av det som visas just nu.
Postad 06 September 2005 - 02:55
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej alla,
Jag har en mycket trixig fråga (för mig i allafall):
Jag bor i en lägenhet där jag har COMHEM uttag, har oxå BBB fiber i huset som jag använder för mitt Internet/Telefoni.
Detta undrar jag över:
Jag har precis beställt en 42" Plasma och tänkte beställa digital-tv, som jag förstår kan jag endera välja COMHEM eller BBB, bägge ger mig lika många kanaler, fördelen som jag ser det med COMHEM är att jag kan får Discovery kanalera (som jag älskar), med BBB kan jag få några andra.
Kanal mässigt så får jag mer från COMHEM som jag gillar.
Fråga:
Är det någon skillnad på kvalitén mellan COMHEM vs BBBs digital-tv?
Tycker ni "proffs" att jag ska sattsa på COMHEM utbudet med tanke på att jag får Discovery eller är kvalitén/pris etc... att ändå föredra BBB?
Väldigt tacksam för svar!
Postad 06 September 2005 - 03:53
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Hej alla,
Jag bor i en lägenhet där jag har COMHEM uttag, har oxå BBB fiber i huset som jag använder för mitt Internet/Telefoni.
Detta undrar jag över:
Jag har precis beställt en 42" Plasma och tänkte beställa digital-tv, som jag förstår kan jag endera välja COMHEM eller BBB, bägge ger mig lika många kanaler, fördelen som jag ser det med COMHEM är att jag kan får Discovery kanalera (som jag älskar), med BBB kan jag få några andra. Kanal mässigt så får jag mer från COMHEM som jag gillar.
Fråga:
Är det någon skillnad på kvalitén mellan COMHEM vs BBBs digital-tv? Tycker ni "proffs" att jag ska sattsa på COMHEM utbudet med tanke på att jag får Discovery eller är kvalitén/pris etc... att ändå föredra BBB?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle nog ha valt ComHem pga Discovery som är en väldigt viktig kanal för mig dessutom så är ju BBB's boxar och programvara rätt kasssa ännu med långsama kanalbyten bla. Fördelen för BBB är dock nog något bättre bildkvalitet på vissa kanaler då ComHems maxbitrate ligger kring 4.5Mbit/s medans för BBB är max kring 5-5.5Mbit/s. Dvs något bättre! Men sammantaget skulle det blivit ComHem för mig!. BBB saknar ju dessutom Canal + vilket jag anser vara betydligt bättre än TV 1000.
Redigerat av Joakim_A, 06 September 2005 - 04:01.
Postad 06 September 2005 - 04:38
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej alla,
Detta undrar jag över:
Jag har precis beställt en 42" Plasma och tänkte beställa digital-tv, som jag förstår kan jag endera välja COMHEM eller BBB, bägge ger mig lika många kanaler, fördelen som jag ser det med COMHEM är att jag kan får Discovery kanalera (som jag älskar), med BBB kan jag få några andra. Kanal mässigt så får jag mer från COMHEM som jag gillar.
Fråga:
Är det någon skillnad på kvalitén mellan COMHEM vs BBBs digital-tv? Tycker ni "proffs" att jag ska sattsa på COMHEM utbudet med tanke på att jag får Discovery eller är kvalitén/pris etc... att ändå föredra BBB?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle nog ha valt ComHem pga Discovery som är en väldigt viktig kanal för mig dessutom så är ju BBB's boxar och programvara rätt kasssa ännu med långsama kanalbyten bla. Fördelen för BBB är dock nog något bättre bildkvalitet på vissa kanaler då ComHems maxbitrate ligger kring 4.5Mbit/s medans för BBB är max kring 5-5.5Mbit/s. Dvs något bättre! Men sammantaget skulle det blivit ComHem för mig!. BBB saknar ju dessutom Canal + vilket jag anser vara betydligt bättre än TV 1000.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för ditt svar! Det som är absolut viktigast för mig är Discovery, resten av kanal utbuden är bara en massa bonus men inget måsten. Ser jag filmer så gör jag detta via datorn till TV:en.
Postad 06 September 2005 - 15:40
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Hej
- BESLUTADE ATT SKAPA EN NY TRÅD AV DETTA INLÄGG -
Jag sitter också och väljer digital-tv leverantör just nu. Vad jag kommit fram till är följande för och nackdelar.
BBB
+ Bra bild
+ Triple play möjlighet (Tv. telefon och bredband)
- Ingen seriös leverantör (Viasat) Varför??? läs vidare...
- Inget 5.1 ljud i sändningarna
- Inga äkta bredbilds sändningar
- Kortavgifter varje halvår
- Bara ett paketval
- Ingen möjlighet till HTPC-lösning
Satsning på HDTV verkar inte heller vara något prioriterat på viasat.
ComHem
+ Många paketlösningar (Sitter med ett small-kort just nu för att testa HTPC med Comhem, 29 pix, överkommligt)
+ Inga kortavgifter
+ 5.1 ljud
+ Äkta bredbildssändningar
+ HTPC-lösning möjlig (Hoppas jag...)
+ Många kanaler attt välja på
+ A la carte (?)
+ Möjlighet till triple play med en faktura.
+ Möjligt med CardSharing
- Dyra styckpriser på kanaler
- Kunde haft lite bättre bitrate (om 4.5 Mbit stämmer)
HDTV verkar vara på gång, kanske till våren. Eller vad säger rycktena?
Boxer
+ CardSharing möjlighet
+ HTPC-lösning möjlig
+ 5.1 ljud
+ Äkta bredbildssändningar
- Kortavgifter
- Trångt om utrymmen
Långt innan HDTV kommer att bli aktuellt, pga utrymmesskäl.
Telia
- Telia... Behöver jag skriva något mer?
Det blev visst mer en allmän syn på hur jag ser på mina allternativ. Fyll gärna på lite med egna kommentarer. Lika bra att spinna vidare... Kommer jag att få till en fungerande lösning med en HTPC och ComHem kommer nog min pengar hamna i ComHems fickor. Det kommer nog bli en triple play lösning.
Prisöversikt (mina alternativ)
ComHem: 498:- / mån
-Medium TV, Large Bredband och telefoni.
BBB: 708:- / mån
-Bredband 24+ 329:-
-Telefoni 99:-
-TV 280:- (Snitt under 24 månader utan startavgifter)
Boxer/Comhem: 599:- / mån
-Bredband/Telefoni 339 + 60 = 399
-Tv 200:- (Snitt under 12 månader utan startavgifter)
Som sagt ekonomiskt lönar sig ComHem bäst, men hur fungerar deras tjänster? Sitter idag med ComHem analog, Telia och BBB och betalar mer än vad jag kommer att göra till ComHem.
mvh
Stefan Bäckman
Postad 06 September 2005 - 21:39
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hej
Jag sitter också och väljer digital-tv leverantör just nu. Vad jag kommit fram till är följande för och nackdelar.
BBB + Bra bild + Triple play möjlighet (Tv. telefon och bredband) - Ingen seriös leverantör (Viasat) Varför??? läs vidare... - Inget 5.1 ljud i sändningarna - Inga äkta bredbilds sändningar - Kortavgifter varje halvår - Bara ett paketval - Ingen möjlighet till HTPC-lösning Satsning på HDTV verkar inte heller vara något prioriterat på viasat.
ComHem + Många paketlösningar (Sitter med ett small-kort just nu för att testa HTPC med Comhem, 29 pix, överkommligt) + Inga kortavgifter + 5.1 ljud + Äkta bredbildssändningar + HTPC-lösning möjlig (Hoppas jag...) + Många kanaler attt välja på + A la carte (?) + Möjlighet till triple play med en faktura. + Möjligt med CardSharing - Dyra styckpriser på kanaler - Kunde haft lite bättre bitrate (om 4.5 Mbit stämmer) HDTV verkar vara på gång, kanske till våren. Eller vad säger rycktena?
Boxer + CardSharing möjlighet + HTPC-lösning möjlig + 5.1 ljud + Äkta bredbildssändningar - Kortavgifter - Trångt om utrymmen Långt innan HDTV kommer att bli aktuellt, pga utrymmesskäl.
Telia - Telia... Behöver jag skriva något mer?
Det blev visst mer en allmän syn på hur jag ser på mina allternativ. Fyll gärna på lite med egna kommentarer. Lika bra att spinna vidare... Kommer jag att få till en fungerande lösning med en HTPC och ComHem kommer nog min pengar hamna i ComHems fickor. Det kommer nog bli en triple play lösning.
ComHem: 498:- / mån -Medium TV, Large Bredband och telefoni.
BBB: 708:- / mån -Bredband 24+ 329:- -Telefoni 99:- -TV 280:- (Snitt under 24 månader utan startavgifter)
Boxer/Comhem: 599:- / mån -Bredband/Telefoni 339 + 60 = 399 -Tv 200:- (Snitt under 12 månader utan startavgifter)
Som sagt ekonomiskt lönar sig ComHem bäst, men hur fungerar deras tjänster? Sitter idag med ComHem analog, Telia och BBB och betalar mer än vad jag kommer att göra till ComHem.
mvh Stefan Bäckman
<{POST_SNAPBACK}>
Om du bara har tillgång till BBB ADSL skulle jag nog välja Com Hem. Men för mig ser det t.ex. lite annorlunda ut som kommer få BBB gruppanslutning från 1 oktober så jag betalar 150:- per månad för internet+telefon och 298:- för tv. Jag kan hålla med om att Com Hem digitaltv har lite större utbud men det är faktiskt bättre bildkvalitet hos Bredbandsbolaget vilket jag prioriterar högre då jag äger en projektor. Jag förstår inte ditt resonemang att man inte kan ha htpc med Bredbandsbolaget fungerar utmärkt för mig använder ett Sweespot för att få in bilden i datorn http://www.pluggedin...ssor--PITVSS001För mig verkar det fungera med bredbild går att välja i menyn mellan 4:3 och 16:9. Har dock inte testat 5.1 ännu då jag inte fått ordning på min hembio sen jag flyttade till en ny lägenhet. Jag hade Boxer förut och det var jättemycket störningar i bilden så det skulle jag undvika så långt som möjligt.
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 06 September 2005 - 21:41.
Postad 06 September 2005 - 22:10
SysOp
-
SysOp
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej
BBB + Bra bild + Triple play möjlighet (Tv. telefon och bredband) - Ingen seriös leverantör (Viasat) Varför??? läs vidare... - Inget 5.1 ljud i sändningarna - Inga äkta bredbilds sändningar - Kortavgifter varje halvår - Bara ett paketval - Ingen möjlighet till HTPC-lösning Satsning på HDTV verkar inte heller vara något prioriterat på viasat.
ComHem + Många paketlösningar (Sitter med ett small-kort just nu för att testa HTPC med Comhem, 29 pix, överkommligt) + Inga kortavgifter + 5.1 ljud + Äkta bredbildssändningar + HTPC-lösning möjlig (Hoppas jag...) + Många kanaler attt välja på + A la carte (?) + Möjlighet till triple play med en faktura. + Möjligt med CardSharing - Dyra styckpriser på kanaler - Kunde haft lite bättre bitrate (om 4.5 Mbit stämmer) HDTV verkar vara på gång, kanske till våren. Eller vad säger rycktena?
Boxer + CardSharing möjlighet + HTPC-lösning möjlig + 5.1 ljud + Äkta bredbildssändningar - Kortavgifter - Trångt om utrymmen Långt innan HDTV kommer att bli aktuellt, pga utrymmesskäl.
Telia - Telia... Behöver jag skriva något mer?
ComHem: 498:- / mån -Medium TV, Large Bredband och telefoni.
BBB: 708:- / mån -Bredband 24+ 329:- -Telefoni 99:- -TV 280:- (Snitt under 24 månader utan startavgifter)
Boxer/Comhem: 599:- / mån -Bredband/Telefoni 339 + 60 = 399 -Tv 200:- (Snitt under 12 månader utan startavgifter)
mvh Stefan Bäckman
<{POST_SNAPBACK}>
Om du bara har tillgång till BBB ADSL skulle jag nog välja Com Hem. Men för mig ser det t.ex. lite annorlunda ut som kommer få BBB gruppanslutning från 1 oktober så jag betalar 150:- per månad för internet+telefon och 298:- för tv. Jag kan hålla med om att Com Hem digitaltv har lite större utbud men det är faktiskt bättre bildkvalitet hos Bredbandsbolaget vilket jag prioriterar högre då jag äger en projektor. Jag förstår inte ditt resonemang att man inte kan ha htpc med Bredbandsbolaget fungerar utmärkt för mig använder ett Sweespot för att få in bilden i datorn http://www.pluggedin...ssor--PITVSS001 För mig verkar det fungera med bredbild går att välja i menyn mellan 4:3 och 16:9. Har dock inte testat 5.1 ännu då jag inte fått ordning på min hembio sen jag flyttade till en ny lägenhet. Jag hade Boxer förut och det var jättemycket störningar i bilden så det skulle jag undvika så långt som möjligt.
<{POST_SNAPBACK}>
Personligen så skulle jag inte tveka 1 min att köra med BBB eftersom dom har bättre bild + att jag har alla deras andra tjänster (Internet/Telefoni) OM dom bara hade haft Discovery kanalerna i sitt utbud eller som sämst åtminstonde kunnat köpa till dom till utbudet. För mig blir Discovery avgörandet att jag väljer COMHEM + att HDTV är på G gör ju inte saken sämre
Postad 06 September 2005 - 22:47
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Om du bara har tillgång till BBB ADSL skulle jag nog välja Com Hem. Men för mig ser det t.ex. lite annorlunda ut som kommer få BBB gruppanslutning från 1 oktober så jag betalar 150:- per månad för internet+telefon och 298:- för tv. Jag kan hålla med om att Com Hem digitaltv har lite större utbud men det är faktiskt bättre bildkvalitet hos Bredbandsbolaget vilket jag prioriterar högre då jag äger en projektor. Jag förstår inte ditt resonemang att man inte kan ha htpc med Bredbandsbolaget fungerar utmärkt för mig använder ett Sweespot för att få in bilden i datorn http://www.pluggedin...ssor--PITVSS001 För mig verkar det fungera med bredbild går att välja i menyn mellan 4:3 och 16:9. Har dock inte testat 5.1 ännu då jag inte fått ordning på min hembio sen jag flyttade till en ny lägenhet. Jag hade Boxer förut och det var jättemycket störningar i bilden så det skulle jag undvika så långt som möjligt.
<{POST_SNAPBACK}>
Sänds det i bredbild då? Det är inte så att du får en letterbox signal där boxen skalar bort dom svarta banden på? Är det letterbox, som jag har läst rapport om på andra håll, så förlorar du ju kvalite. Om du ställer in att boxen är kopplad mot en 16:9 tv, ställer då bilden om sig automatiskt mellan 4:3 bild och 16:9? TVs automatik ska också vara avslagen. Den skall alltså inte dra ut 4:3 bilden till fullskärm. Är det något jag hatar är det 4:3 bild i widescreenformat. Det vore schysst om du kunde luska ut hur det ligger till. Hur mycket bättre bild är det? Finns det några bitrate värden som man kan kolla någonstans? Jag vet att bitrate inte är allt när det gäller kvaliten men den sätter ju ändå förutsättningarna för en bra bild. Hur som helst kommer nog bilden bli bättre än det analoga vi har idag. Dessutom tycker jag ljudet har stor betydelse också. Hellre riktigt ljud än lite bättre bild (Om det nu är skaplig bild). /Stefan Bäckman
Postad 07 September 2005 - 12:11
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Vissa sändningar verkar vara i 16:9, då ändras bilden om man växlar emellan 4:3 och 16:9 på boxen.
Dvs att bilden fylls ut fullt i min 16:9 tv och allt ser korrekt ut, switchar jag då till 4:3 på boxen så blir det svarta maskningar över och under och bilden blir avlång/utdragen och felaktig.
Sen på en annan film tex så är det ett Widescreen format svarta maskningar uppe o nere, fast inget ändras om man switchar emellan 16:9 och 4:3 på boxen.
Detta är helt åt **** då de är 16:9 format på filmen fast personer är avlånga.
Man måste ändra till 4:3 på "tvn" för att det skall bli normalt.
// Cineoholic
Postad 08 September 2005 - 22:57
richard788
-
richard788
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har läst hela tråden men inte sett några jämförelser i bildkvalitét med Canal Digital. Jag bor i villa och har Canal Digital via parabol. Vad jag förstått ska det ge den bästa bilden som går att få med högre bandbredd än övriga alternativ på marknaden. Men jag hoppas att bredbandsbolaget med sina 5-5.5Mbit/s ska ge ännu bättre bild än min befintliga Canal Digital box. Vad gäller, är jag helt ute och cyklar?
Postad 16 September 2005 - 21:50
iller_
-
iller_
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Funderar på att skaffa BBB digital-tv via telejacket, och undrar om det fungerar bra via adsl? Störningar osv.. Någon som skaffat via telejacket ännu? Någon som vet om TV4 Fakta ingår?
Postad 21 September 2005 - 20:33
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag var på ett möte idag med en säljare från Bredbandsbolaget och enligt han så finns det planer på att erbjuda Canal digitals utbud. Fast han kunde inte ge något datum. Han påpekade att när nuvarande samarbete med Viasat inleddes var det ju andra ägare än det är nu. Så antagligen trycker nog nya ägaren Telenor på om att Bredbandsbolaget ska leverera Canal digital, eftersom Telenor är ägare till Canal digital också. Han nämnde också att Canal digital har börjat med HDTV och det var också en anledning till att de skulle erbjuda Canal digitals utbud med HDTV. Så det finns nog chans.
Redigerat av Aroskillen, 21 September 2005 - 20:35.
Postad 21 September 2005 - 21:18
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Jag var på ett möte idag med en säljare från Bredbandsbolaget och enligt han så finns det planer på att erbjuda Canal digitals utbud. Fast han kunde inte ge något datum. Han påpekade att när nuvarande samarbete med Viasat inleddes var det ju andra ägare än det är nu. Så antagligen trycker nog nya ägaren Telenor på om att Bredbandsbolaget ska leverera Canal digital, eftersom Telenor är ägare till Canal digital också. Han nämnde också att Canal digital har börjat med HDTV och det var också en anledning till att de skulle erbjuda Canal digitals utbud med HDTV. Så det finns nog chans. 
<{POST_SNAPBACK}>
Rätta mig om jag har fel, men inte kan väl de nuvarande boxarna hantera HDTV material?, krävs väl komponentutgång, eller digital utgång för signalen. Eller? I så fall krävs väl nya boxar också.
Postad 21 September 2005 - 21:19
johanhi
-
johanhi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Funderar på att skaffa BBB digital-tv via telejacket, och undrar om det fungerar bra via adsl? Störningar osv.. Någon som skaffat via telejacket ännu? Någon som vet om TV4 Fakta ingår?
<{POST_SNAPBACK}>
Nu kan jag svara, boxen uppdaterades idag och tv4 fakta var med på kanallistan. Men tyvärr är vår internetförbindelse fortfarande kassssssssss. Så man kan bara se fragment av kanalen. (på måndag kommer reparatören, då j#vlar) / Johan
Redigerat av johanhi, 21 September 2005 - 21:20.
Postad 21 September 2005 - 21:34
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Rätta mig om jag har fel, men inte kan väl de nuvarande boxarna hantera HDTV material?, krävs väl komponentutgång, eller digital utgång för signalen. Eller? I så fall krävs väl nya boxar också.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är inte så insatt i vad Bredbandsbolaget har för box nu. Men om de ska satsa på det så borde de väl erbjuda en box som stödjer det.
Postad 21 September 2005 - 21:59
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Rätta mig om jag har fel, men inte kan väl de nuvarande boxarna hantera HDTV material?, krävs väl komponentutgång, eller digital utgång för signalen. Eller? I så fall krävs väl nya boxar också.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är inte så insatt i vad Bredbandsbolaget har för box nu. Men om de ska satsa på det så borde de väl erbjuda en box som stödjer det.
<{POST_SNAPBACK}>
Vi kan bara hoppas att det blir så. Och att man kan handplocka de kanaler man vill ha. Och att de fixar bort alla störningar.
Postad 04 October 2005 - 18:48
iller_
-
iller_
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Ja nu kanske man kan börja fundera på att skaffa digital-tv igen via dem.. Synd att man inte har samma utbud som för dem med parabol med tanke på att priset är de samma.. Läste en test på: My Webpage Finns Cartoon network/TCM i BBB´s utbud ännu?
Postad 04 October 2005 - 20:57
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Ja nu kanske man kan börja fundera på att skaffa digital-tv igen via dem.. Synd att man inte har samma utbud som för dem med parabol med tanke på att priset är de samma.. Läste en test på: My Webpage Finns Cartoon network/TCM i BBB´s utbud ännu?
<{POST_SNAPBACK}>
Finns ingen som helst anledning att beställa digital-TV från Bredbandsbolaget så länge de bara tillhandahåller Viasats utbud. Men den dagen som de lanserar Canal digitals utbud kommer jag beställa direkt.
Postad 05 October 2005 - 08:05
johanhi
-
johanhi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
ja, du får ju the big five till skillnad från vanliga guld-paketet (5an). Så jag tycker det är värt det. Till skillnad från canal digital så får du även 3an och Ztv. Det skiljer mycket i pris jämfört med canal digital med CD: familjepaketet+canal+=369 kr/mån guldpaketet första året= 199kr/mån (sen 299/149) film ser vi på dvd-spelaren. Sport... /Johan
Redigerat av johanhi, 05 October 2005 - 08:08.
Postad 05 October 2005 - 10:07
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
ja, du får ju the big five till skillnad från vanliga guld-paketet (5an). Så jag tycker det är värt det. Till skillnad från canal digital så får du även 3an och Ztv. Det skiljer mycket i pris jämfört med canal digital med CD: familjepaketet+canal+=369 kr/mån guldpaketet första året= 199kr/mån (sen 299/149)
film ser vi på dvd-spelaren. Sport...
/Johan
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ju som vanligt när det gäller Stenbeckbolagen, billigare och sämre. Välj Viasat om du vill ha lägre pris men då får du sämre kanaler. Välj Canal digital om du vill ha bra kanaler men då får du betala mer. Det är samma sak när det gäller Stenbecksägda Tele2. Tele2 är billigare än Telia men sämre. Telia är bättre men dyrare. Det är helt enkelt så att vill man ha det bästa får man betala för det.
Redigerat av Aroskillen, 05 October 2005 - 10:09.
Postad 17 October 2005 - 11:26
Porthos
-
Porthos
-
Rookie
-
7 inlägg
Sisådärja, reggat sig på ytterligare ett forum ute på nätet...
Har precis flyttat till villa, där vi idag har SVT 1, SVT 2, FTV och TV4... Detta känns ju inte som en lösning som är utav yttersta klass. Jag kommer i dagarna få mitt abbonemang från BBB flyttat till nya adressen (Hade 10 Mbit LAN i lgh.) men då blir det ju ADSL. Dom har precis byggt ut POP:en där jag bor, så det är ju positivt, hoppas jag
Jag har sen tidigare BBB's IP-telefoni och funderar nu allvarligt på att köra även deras TV-lösning. Jag har läst igenom denna tråd men har inte fått något bra svar... Vi har 3 tv-apparater (And counting  ) och vill ju således kunna se på olika program på de olika tv-apparaterna. Jag har tidigare hittat en lösning som passar t.ex. Boxer, en sk. card-splitter där man kan med huvudkortet skicka ut signal till tre kort, trådlöst, som sitter i varsin digitalmottagare vid varje tv och på så vis kunnat se på tre separata tv-program. Tyvärr verkar det som om Boxer inte är speciellt bra där jag bor (dock ej verifierat av mig själv  ) därav funderar jag på BBB.
Så, ngn som vet, eller det kanske rent av är så att BBB löst detta? För vad jag förstått så får man inte ett kort med till iptv?
Går det då att ha flera boxar som men "helt enkelt" kopplar in på nätverket och får tillgång till separata tv-anslutningar så att säga...
Ngn som förstod överhuvudtaget vad jag försökte säga?
Postad 19 October 2005 - 13:52
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Sisådärja, reggat sig på ytterligare ett forum ute på nätet...
Har precis flyttat till villa, där vi idag har SVT 1, SVT 2, FTV och TV4... Detta känns ju inte som en lösning som är utav yttersta klass. Jag kommer i dagarna få mitt abbonemang från BBB flyttat till nya adressen (Hade 10 Mbit LAN i lgh.) men då blir det ju ADSL. Dom har precis byggt ut POP:en där jag bor, så det är ju positivt, hoppas jag 
Jag har sen tidigare BBB's IP-telefoni och funderar nu allvarligt på att köra även deras TV-lösning. Jag har läst igenom denna tråd men har inte fått något bra svar... Vi har 3 tv-apparater (And counting ) och vill ju således kunna se på olika program på de olika tv-apparaterna. Jag har tidigare hittat en lösning som passar t.ex. Boxer, en sk. card-splitter där man kan med huvudkortet skicka ut signal till tre kort, trådlöst, som sitter i varsin digitalmottagare vid varje tv och på så vis kunnat se på tre separata tv-program. Tyvärr verkar det som om Boxer inte är speciellt bra där jag bor (dock ej verifierat av mig själv ) därav funderar jag på BBB.
Så, ngn som vet, eller det kanske rent av är så att BBB löst detta? För vad jag förstått så får man inte ett kort med till iptv? Går det då att ha flera boxar som men "helt enkelt" kopplar in på nätverket och får tillgång till separata tv-anslutningar så att säga...
Ngn som förstod överhuvudtaget vad jag försökte säga?
<{POST_SNAPBACK}>
Om jag bodde i villa och inte hade tillgång till BBB fiber skulle jag lätt skaffa parabol. ADSL duger till internet men att köra både internet, tv och telefoni tror jag inte riktigt på. Jag tror dessutom det bara går att ha en box så du kommer endast kunna se på 1 kanal samtidigt.
Postad 19 October 2005 - 13:58
Slingshot
-
Slingshot
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Kan man däremot få VDSL så finns det ju gott om plats i linan. Inte som fiber förstås men det kan ju inte behövas bara för att köra lite TV...
Postad 20 October 2005 - 20:15
iller_
-
iller_
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Kul att det fungerar! Ingår bara de kanalerna som finns med på bredbandsbolaget´s hemsida? Via parabol har ju tex TCM, Cartoon och några till tillkommit på senare. Finns det några musikkanaler som tex Viasat har via sin sattelit plattform?
Postad 23 October 2005 - 20:45
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Kul att det fungerar! Ingår bara de kanalerna som finns med på bredbandsbolaget´s hemsida? Via parabol har ju tex TCM, Cartoon och några till tillkommit på senare. Finns det några musikkanaler som tex Viasat har via sin sattelit plattform?
<{POST_SNAPBACK}>
Dom har tyvärr inga musikkanaler och tcm och cartoon finns inte heller. Däremot har dom två stycken disney kanaler och barnkanalen. Det är sammanlagt 32 kanaler.
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 23 October 2005 - 20:48.
Postad 24 October 2005 - 15:15
iller_
-
iller_
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Ni som har deras digital-tv, hur fungerar lokala sändingarna från SVT och TV4, kan man se dem? eller är de från stockholm som sedan sänds ut i hela deras nät?
Postad 24 October 2005 - 18:06
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
För SVT fungerar det inte.
Postad 01 November 2005 - 22:22
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag tänkte höra om någon testat hyra film (video on demand) nyligen? Jag gjorde det i helgen och det var verkligen bortkastade pengar. Det var störningar i bilden i princip hela tiden, mycket värre än på dom vanliga tv kanalerna. Vi flertal tillfällen försvann ljudet och boxen krashade helt två-tre gånger (dvs startade om sig själv). Fick även upp nedanstående felmeddelande "Ett fel uppstod (MP-1). Var god försök igen lite senare." Jag blev lite sur då jag hyrt en film för 39:- och så blir det bara en massa strul istället för att kunna koppla av och se på film. Nu blev jag bara förbannad istället. Mailade Bredbandsbolaget och dom ger ju bara sina standardsvar typ byt nätverkskabel. Men när t.ex. tv3 fungerar utmärkt kan det ju inte vara fel på kabeln utan jag tror det är deras video on demand servrar som är överbelastade och inte klarar av och streama eller något annat fel på boxen. Jag hyrde film för cirka 2 månader sedan och då var det inga störningar så det är lätt att dra slutsatsen att dom fått för många nya kunder sedan dom började sälja tv tjänsten även till dom som kör adsl etc. https://www.minhembi.../bild/47266.jpg
Postad 02 November 2005 - 00:34
Unregistered20ec675f
-
Unregistered20ec675f
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag tänkte höra om någon testat hyra film (video on demand) nyligen? Jag gjorde det i helgen och det var verkligen bortkastade pengar. Det var störningar i bilden i princip hela tiden, mycket värre än på dom vanliga tv kanalerna. Vi flertal tillfällen försvann ljudet och boxen krashade helt två-tre gånger (dvs startade om sig själv). Fick även upp nedanstående felmeddelande "Ett fel uppstod (MP-1). Var god försök igen lite senare." Jag blev lite sur då jag hyrt en film för 39:- och så blir det bara en massa strul istället för att kunna koppla av och se på film. Nu blev jag bara förbannad istället. Mailade Bredbandsbolaget och dom ger ju bara sina standardsvar typ byt nätverkskabel. Men när t.ex. tv3 fungerar utmärkt kan det ju inte vara fel på kabeln utan jag tror det är deras video on demand servrar som är överbelastade och inte klarar av och streama eller något annat fel på boxen. Jag hyrde film för cirka 2 månader sedan och då var det inga störningar så det är lätt att dra slutsatsen att dom fått för många nya kunder sedan dom började sälja tv tjänsten även till dom som kör adsl etc.
https://www.minhembi.../bild/47266.jpg
<{POST_SNAPBACK}>
Hände mig också nyligen. Har aldrig varit några problem annars förutom nu efter uppgraderingen. Samma fel (MP-1) fick jag. Men det verkar vara något tillfälligt
Postad 02 November 2005 - 00:38
Unregistered20ec675f
-
Unregistered20ec675f
-
Amatör
-
-
77 inlägg
har testat att se på "kommissionen" på SVT nu. 5.1 fungerar utmärkt! nu är det bara att hoppas på att tv1000 börjar använd 5.1... sen är jag riktigt riktigt nöjd med min digitaltvtjänst..
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här, såg just kommissionen och det fungerade perfekt. gissa om det känndes fint med 5.1.. Ringde Viasat igår och frågade. Viasat har INGA som helst planer på 5.1 ljud - tappade nästan hakan och var tvungen och fråga 3 ggr innan jag gav upp och la på "No. 1 in Entertaiment" vad gäller det? Porrfilmer och sunkig golf? Enligt BBB så matar dom 5.1 från SVT och TV4 (även om TV4 inte börjat sända än - väntar bara på att man kan få njuta av en söndags-BECK rulle i 5.1).. mm SF-Anytime har flera filmer i 5.1 även om dom klantballarna "glömt" att encoda många i Dolby ljud. 6 Points hade dock riktigt fint ljud när jag tittade på den i helgen. Äntligen kan man kasta ut UPC och be dom dra åt ****.. Ps. För ni som inte visste - (kanske sagts här i tråden iofs). så har Kreatel (Boxertillverkaren) en HDTV box färdig, dock med MPEG-2 tror jag (Ingen H.264 än, dom kräver ju lite mer CPU = Dyrare) /Glad kund (www.alltombredband.se)
Postad 02 November 2005 - 00:40
Unregistered20ec675f
-
Unregistered20ec675f
-
Amatör
-
-
77 inlägg
lånade hem en box av en kompis idag, men när jag startar den så står den bara på första gula runda saken i startupen. Den gick dock hela vägen en gång, men när den nådde sista gula plutten så startade den om sig..
vad kan vara fel ?
Är boxen låst till ett visst bredbandsutag ?
<{POST_SNAPBACK}>
Klart den är pucko  Dom kan ju inte strema till kunder i hela världen  På samma sätt som telefoni inte lär fungera om du tar med dig din IP-telefoni adapter till polaren o försöker ringa...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|