* Officiell tråd - Thomson DTH8550E 160GB *
383 svar till detta ämne
Postad 24 maj 2006 - 13:04
manking
-
manking
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ni skriver att Thomson 8550 klarar uppskalning av bilden via HDMI. Var hittar ni den informationen? Ni som redan har den har ju naturligtvis redan testat men går det att läsa någonstanas?
Hur funkar funktionen Time shift/Chase play på maskinen? Är det en enkel hantering?
Manking
Postad 24 maj 2006 - 13:14
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Ni skriver att Thomson 8550 klarar uppskalning av bilden via HDMI. Var hittar ni den informationen? Ni som redan har den har ju naturligtvis redan testat men går det att läsa någonstanas?
Hur funkar funktionen Time shift/Chase play på maskinen? Är det en enkel hantering?
Manking
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte den utan att veta att den hade uppskalning, så jag blev positivt överraskad. Det står ju inte att den har det på hemsidan, däremot i manualen. Chase play har jag bara använt såtillvida att jag under en pågående inspelning trycker in MENU och väljer "Bibliotek" och därefter filen "In Progress". Det finns en snabbare väg för den som bara vill frysa programmet när telefonen ringer men den har jag inte letat efter ännu. Kan kolla upp det! PS) Min uppgraderingsskiva kom inte med posten idag, får vänta till fredag... Tur att jag inte har några problem med maskinen. DS
Postad 24 maj 2006 - 16:12
mabm
-
mabm
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag måste vara blind, men jag hittar inte i manualen var det står att den klarar uppskalning.
Går det att välja mellan uppskalning till 720p eller 1080i?
Var i manualen hittar ni det?
Postad 24 maj 2006 - 16:22
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Jag hittar inte heller i manualen eller i inställningarna vart man kan välja att skala upp detta. Det är inte så att just din modell som heter 8551 klarar detta och inte 8550?
Postad 24 maj 2006 - 16:35
Sandpiper
-
Sandpiper
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Ja, tyvärr... Det är ingen USB Host m.a.o. Vem vet, det kanske funkar med min nya mjukvara 5.31(får hem den idag). Återkommer!
<{POST_SNAPBACK}>
Lite nyfiken - fick du betala en massa pengar för denna nya mjukvara??
Postad 24 maj 2006 - 16:42
Sandpiper
-
Sandpiper
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Elgiganten säljer den för 3490:- nu, finns med i senaste reklamutskicket Ruggigt bra pris med tanke på allt den innehåller...
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis allihopa som köpt maskinen i Sverige! När jag betalade EUR 331 i Tyskland var det billigaste priset 3.995,- i Sverige. Och sedan dess har jag knappt tittat på maskinen.. kunde alltså lika gärna köpt den idag i Sverige. Men men.. spelar ingen större kvitta. Eftersom jag inte är en supertekniker med doktorsexamen i teknisk fysik, fattar jag fortfarande inte varför det inte går att tanka över MP3-filer från en CD-skiva till maskinens hårddisk... det lär jag väl aldrig få reda på heller antagligen. Därmed försvann en stor anledning till att jag köpte just denna maskin. Kunde kanske lika gärna köpt en maskin på Coop för 295 kr.
Postad 24 maj 2006 - 19:16
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag hittar inte heller i manualen eller i inställningarna vart man kan välja att skala upp detta. Det är inte så att just din modell som heter 8551 klarar detta och inte 8550?
<{POST_SNAPBACK}>
Det följer med en liten bilaga till manualen där det står hur man väljer olika skalningar, det finns alltså på 8550, jag har just köpt en... Men jag är lite tveksam till köpet, har problem med HDMI-anslutningen, kanske audiovector kan hjälpa till här Det är så här att om jag väljer dolby digital som ljud ut från recordern så vägrar tv:n (Samsung LE26R51B) spela upp ljudet när jag använder dvd-skivor. Vid tv-tittande (via HDMI) så funkar det, även vid uppspelning från HDD'n Blir alltså utan ljud vid uppspelning av alla skivor, köp-dvd, skivor inspelade på min andra recorder (Philips) och även skivor som spelats in med 8550 Måste in i menyn och avmarkera dolby digital för att få ljud till tv:n, med dts markerat funkar det konstigt nog, annars brukar det ju vara så att dts-ljud inte mixas ned till 2-kanal, fattar inte varför den gör så här När jag ser på tv så använder jag (och framför allt inte frugan!) inte surroundanläggningen och det blir bökigt att jag måste gå in i menyn och välja ljudformat varje gång jag ska se något från en skiva Hur är det för dig audiovector, du har väl kopplat din tv via hdmi, får du ut ljud via tv:n om du har dolby digital markerat i recorderns meny, eller kör du alltid ljudet via en surroundanläggning? En annan grej med hdmi-anslutningen är att om jag har tv:n påslagen före jag slår på recordern måste jag starta recordern två gånger! Efter första uppstarten är recordern bara igång c:a 30 sekunder, slocknar sedan och jag får starta upp den på nytt, irriterande! Detta händer inte om jag har hdmi-kontakten bortkopplad Känns inte sådär jättekul faktiskt, undrar om en firmware uppgradering kan avhjälpa detta? Vet inte om jag kommer att behålla recordern efter detta... edit: NiklasK; när du står i recorderns meny trycker du på zoom-knappen på fjärren så ändras skalningen, vilken skalning som används kommer då upp på recorderns display elis
Redigerat av eliselis, 24 maj 2006 - 19:21.
Postad 24 maj 2006 - 23:51
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Ja, tyvärr... Det är ingen USB Host m.a.o. Vem vet, det kanske funkar med min nya mjukvara 5.31(får hem den idag). Återkommer!
<{POST_SNAPBACK}>
Lite nyfiken - fick du betala en massa pengar för denna nya mjukvara??
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, det är helt gratis. Thomson har till skillnad från andra tillverkare valt att inte lägga ut mjukvaran på nätet för fri nedladdning, och då får de såklart stå för denna kostnad.
Postad 24 maj 2006 - 23:56
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Elgiganten säljer den för 3490:- nu, finns med i senaste reklamutskicket Ruggigt bra pris med tanke på allt den innehåller...
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis allihopa som köpt maskinen i Sverige! När jag betalade EUR 331 i Tyskland var det billigaste priset 3.995,- i Sverige. Och sedan dess har jag knappt tittat på maskinen.. kunde alltså lika gärna köpt den idag i Sverige. Men men.. spelar ingen större kvitta.
Eftersom jag inte är en supertekniker med doktorsexamen i teknisk fysik, fattar jag fortfarande inte varför det inte går att tanka över MP3-filer från en CD-skiva till maskinens hårddisk... det lär jag väl aldrig få reda på heller antagligen. Därmed försvann en stor anledning till att jag köpte just denna maskin. Kunde kanske lika gärna köpt en maskin på Coop för 295 kr. 
<{POST_SNAPBACK}>
Äääh, lägg ner snacket... Då har ju inte betalat mer pengar än du skulle göra i Sverige i.a.f. Och du har ju fått en ruskigt fin DVD-recorder. Att du ens nämner Coops DVD-spelare är för mig en gåta... Förresten; det funkar kalas för mig att tanka ner MP3-filer från CD/DVD till hårddisken. Enda kravet är att skivan är finaliserad.
Redigerat av Audiovector, 25 maj 2006 - 00:08.
Postad 25 maj 2006 - 00:02
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det följer med en liten bilaga till manualen där det står hur man väljer olika skalningar, det finns alltså på 8550, jag har just köpt en... Men jag är lite tveksam till köpet, har problem med HDMI-anslutningen, kanske audiovector kan hjälpa till här Det är så här att om jag väljer dolby digital som ljud ut från recordern så vägrar tv:n (Samsung LE26R51B) spela upp ljudet när jag använder dvd-skivor. Vid tv-tittande (via HDMI) så funkar det, även vid uppspelning från HDD'n Blir alltså utan ljud vid uppspelning av alla skivor, köp-dvd, skivor inspelade på min andra recorder (Philips) och även skivor som spelats in med 8550 Måste in i menyn och avmarkera dolby digital för att få ljud till tv:n, med dts markerat funkar det konstigt nog, annars brukar det ju vara så att dts-ljud inte mixas ned till 2-kanal, fattar inte varför den gör så här
När jag ser på tv så använder jag (och framför allt inte frugan!) inte surroundanläggningen och det blir bökigt att jag måste gå in i menyn och välja ljudformat varje gång jag ska se något från en skiva Hur är det för dig audiovector, du har väl kopplat din tv via hdmi, får du ut ljud via tv:n om du har dolby digital markerat i recorderns meny, eller kör du alltid ljudet via en surroundanläggning?
En annan grej med hdmi-anslutningen är att om jag har tv:n påslagen före jag slår på recordern måste jag starta recordern två gånger! Efter första uppstarten är recordern bara igång c:a 30 sekunder, slocknar sedan och jag får starta upp den på nytt, irriterande! Detta händer inte om jag har hdmi-kontakten bortkopplad Känns inte sådär jättekul faktiskt, undrar om en firmware uppgradering kan avhjälpa detta? Vet inte om jag kommer att behålla recordern efter detta...
edit: NiklasK; när du står i recorderns meny trycker du på zoom-knappen på fjärren så ändras skalningen, vilken skalning som används kommer då upp på recorderns display
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör ALLTID med min AVR 630 som ljudkälla eftersom min plasma inte har inbyggda högtalare, så jag hade inte observerat HDMI-problemet. Men nu har jag testat att ta ljudet digitalt från plasman vid DVD-tittande och det blir mycket riktigt tyst... Hoppas att firmware-bytet fixar detta problem. Jag saknar faktiskt en separat HDMI-ljud-meny där man kan välja ljud på eller av, detta hade min förra DVD-spelare...
Postad 25 maj 2006 - 07:40
timofej
-
timofej
-
Användare
-
-
113 inlägg
Köpte spelaren igår och sprang hem för att leka med den under helgen. Men... ehh... grr... har aldrig lyckats installera den! Det har aldrig hänt med mig förrut. Känner mig jättedum.
Elsladden är på plats. Antennkabeln likaså. En annan antennkabel samt scart finns mellan spelaren och TVn. Sätter maskinen på, den säger "HELLO" och... det är allt. Den reagerar inte på några knapptryckningar, går inte att öppna DVD luckan och det finns ingen signal på TVn - "HELLO" står kvar på displayen.
Har försökt att bota om den med i manualen angiven metod ("Stop"-knappen + "On/Standby" i tre sekunder) - ingen reaktion. Ringer till ElGiganten - de återkommer på fredag. Fyfaaaan! Sååå frustrerande! :-/
Har någon idéer vad kan göras? Eller gör jag någonting fel helt enkelt?
Postad 25 maj 2006 - 08:01
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Eftersom jag inte är en supertekniker med doktorsexamen i teknisk fysik, fattar jag fortfarande inte varför det inte går att tanka över MP3-filer från en CD-skiva till maskinens hårddisk... det lär jag väl aldrig få reda på heller antagligen. Därmed försvann en stor anledning till att jag köpte just denna maskin. Kunde kanske lika gärna köpt en maskin på Coop för 295 kr. 
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat nu på morgonen att föra över mp3 från dvd+rw skiva och det funkar, den spelar även upp mp3 från dvd "live" Håller just nu på att föra över mp3 från cd-r skiva och det verkar funka, har ännu inte hunnit kolla resultatet, det tar ganska lång tid att ladda över till hdd'n, säkert runt 30s/låt elis
Postad 25 maj 2006 - 08:14
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Köpte spelaren igår och sprang hem för att leka med den under helgen. Men... ehh... grr... har aldrig lyckats installera den! Det har aldrig hänt med mig förrut. Känner mig jättedum.
Elsladden är på plats. Antennkabeln likaså. En annan antennkabel samt scart finns mellan spelaren och TVn. Sätter maskinen på, den säger "HELLO" och... det är allt. Den reagerar inte på några knapptryckningar, går inte att öppna DVD luckan och det finns ingen signal på TVn - "HELLO" står kvar på displayen.
Har försökt att bota om den med i manualen angiven metod ("Stop"-knappen + "On/Standby" i tre sekunder) - ingen reaktion. Ringer till ElGiganten - de återkommer på fredag. Fyfaaaan! Sååå frustrerande! :-/
<{POST_SNAPBACK}>
Du har väl ställt tv:n i det av-läge där du har kopplat in scarten... Antar väl att du har det, men man vet ju inte hur ivrig du har varit för att få igång den Troligen har du väl fått ett felaktigt exemplar Hoppas det löser sig elis
Postad 25 maj 2006 - 08:36
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat nu på morgonen att föra över mp3 från dvd+rw skiva och det funkar, den spelar även upp mp3 från dvd "live" Håller just nu på att föra över mp3 från cd-r skiva och det verkar funka, har ännu inte hunnit kolla resultatet, det tar ganska lång tid att ladda över till hdd'n, säkert runt 30s/låt
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Får revidera mina 30s/låt, det blev nog närmare 1 minut/låt, funkar gör det i alla fall elis
Postad 25 maj 2006 - 09:06
timofej
-
timofej
-
Användare
-
-
113 inlägg
Du har väl ställt tv:n i det av-läge där du har kopplat in scarten... Antar väl att du har det, men man vet ju inte hur ivrig du har varit för att få igång den Troligen har du väl fått ett felaktigt exemplar
Hoppas det löser sig
elis
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för snälla ord, elis. Egentligen tror jag att TVn ska kunna känna av när DVDn är på och byta till den automatiskt. Men jag har naturligtvis testat även att ställa TVn till Ext 1/2 lägen också. :-( På fredag blir det ett samtal till ElGiganten. Om de inte lyckas lösa det via telefon, får jag nog släpa skiten tillbaka tll butiken. :-(
Postad 25 maj 2006 - 11:02
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Nu har jag suttit och detaljgranskat bilden via digitala svt 2's testbild och jag får sämsta bilden
via hdmi, tom kompositvideo ger bättre bild
Hdmi-bilden visar sämre skärpa och färgblödningar jämfört med s-video och komposit, detta
gäller alla olika skalningar
Tänkte kolla upp det analoga nätet också, men det fanns ingen testbild tillgänglig där just nu
Audiovector, du som kör via hdmi, har du kollat upp skillnaderna mellan hdmi och ngn annan
anslutning?
Däremot tycker jag att köp-dvd via hdmi visar en bra bild på tv'n...
elis
Postad 25 maj 2006 - 11:13
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Själv får jag en grymt fin bild via HDMI, både från DVD och den analoga tunern (har kabel-TV). Jag har inte testat komponent men bilden är mkt bättre än RGB scart. Inga färgblödningar eller skärpeförsämringar så långt ögat kan nå...
Postad 25 maj 2006 - 12:26
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har du kollat att inte omkopplaren på baksidan av recordern står i läge progressiv component, i så fall får du ingen bild via scarten elis
Postad 25 maj 2006 - 14:47
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Angående tiden det tar att ladda ner MP3 till hårddisk så körde jag ner en hel DVD-R med 656 låtar nyss, och det tog 65 minuter. 6 sekunder per låt alltså!
Postad 25 maj 2006 - 15:40
epson 740
-
epson 740
-
Amatör
-
-
66 inlägg
köpte min på el gi i dag 2800 stamkunds rabatt som hittat .har testat nu i 4 timmar funkar hur bra som helst. helnöjd
Postad 25 maj 2006 - 16:30
timofej
-
timofej
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har du kollat att inte omkopplaren på baksidan av recordern står i läge progressiv component, i så fall får du ingen bild via carten <{POST_SNAPBACK}>
Nää den står i det ursprungliga läget - RGB (AVI). Har köpt en HDMI sladd idag - ingen bild heller. :-/ *edit* stavning
Redigerat av timofej, 25 maj 2006 - 16:31.
Postad 25 maj 2006 - 16:35
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tjena. Jag slängde in 5 Xvid filmer på en DVD-RW och satte in den i spelaren. Gick skitbra att föra över till HD:n. Problemet vara bara att .srt inte verkar funka. Jag får ingen text på filmen. srt låg i samma mapp som filmen men det verkar som om den bara förde över själva filmen.... Nån som har en lösning på detta?
Sen har jag strul med timer-inspelningar. Första delen av inspelningen missas alltid och allt verkar bero på att klockan strular. Såg i tråden att nån annan haft samma probs. Hela maskinen har en tendens att hänga sig ibland och en irriternade "IN PROGRESS" inspelning ligger kvar hela tiden och den går inte att ta bort. Foto (JPG) blir förvrängda i uppspelning!! Nån som har samma problem...
Trots alla fel får man mycket för pengarna. Nån som testar den nya FW får gärna höra av sig så fort som möjligt. Den kanske löser vissa av problemen, förhoppningsvis.............
Postad 25 maj 2006 - 18:38
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Maskinen kan inte hantera separata text-filer så man får baka in dem i själva AVI-filen. Någon som vet hur man gör?
Ang. alla buggar så finns det hopp. Den nya firmwaren fixar 10 kända problem. Jag får hem en lista på exakt vad den fixar i morgon, tillsammans med skivan. Kan lägga ut infon om ni är intresserade.
Postad 25 maj 2006 - 18:41
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Lägg ut allt du kan ang uppdateringen. Jag har 28 dagar på mig att utvärdera den, sen åker den tillbaka till Elgiganten. Som den är nu så duger den inte. Speciellt inte med timer inspelning och bild visning. Nån annan som har probs med att klockan ändrar sig när den skall starta 21.00 så startar den 21.01 tex, man missar början på allt.
Postad 25 maj 2006 - 21:34
mabm
-
mabm
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Skaffade mig också en 8550 igår.
Helt ok bild via 720p. Trevligt att den skalar upp även "livesändningarna" genom den.
Däremot så krashar den ganska ofta när jag trycker på paus. Svart bild som inte går att komma ifrån... Har hänt en 4-5 gånger redan på 24 timmar.
Ska testa 5.31 av FW, men som det är nu så är den inte stabil nog för familjen att använda.
[EDIT] 5.31 firmwaren löste alla problem. Nu fungerar den felfritt, och jag och resten av familen är mycket nöjda!
Redigerat av mabm, 29 maj 2006 - 10:23.
Postad 25 maj 2006 - 21:53
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Postad 25 maj 2006 - 21:56
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
ta kontakt via msn...Jag har klydd med min spelare precis som du, vi kanske kan byta erfarenheter innan Elgiganten får tillbaka min.
Postad 26 maj 2006 - 06:40
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Testade att köra tv-signal till projjen via 8550 igårkväll
Bilden hackar en gång i sekunden ett tag för att sedan lugna ner sig ett par minuter innan det
börjar om igen, testat både det analoga (Comhem kabel) och det fria digitala marknätet med
samma resultat
Kopplingen till projjen har jag via komponent, har testat både progressiv och interlaced, ingen
skillnad
Det känns inte riktigt som en kvalitetsmaskin eller så har jag fått ett dåligt exemplar, kostar iofs
inte som en kvalitetsmaskin heller...
Jag kommer att lämna tillbaka min idag
elis
Postad 26 maj 2006 - 07:44
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Nån som kört divx/xvid och som lyckats få dessa i 16x9. Tog några filer från datorn igår som jag vet är 16x9 men när jag spalade dessa så blev det letterbox i spelaren. Den enda inställningen jag hittar är att man kan sätta tv-format som 16x9 under skivformat eller vad det nu är. vad skall jag göa mer eller klarar inte spelaren av detta?
Redigerat av NiklasK, 26 maj 2006 - 07:46.
Postad 26 maj 2006 - 08:06
sebjes
-
sebjes
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Denna verkar kanon.
Hur är det med HDCP-skyddet, går det att ta bort detta, har endast DVI-ingång på plasman.
Jonas
Postad 26 maj 2006 - 08:58
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Du kan ändra skärminställning under inställningar. Du kan välja mellan 4:3 4:3 letterbox eller 16:9. Har dock inte hittat nånstans där man på ett "Enkelt sätt" kan göra det.
Postad 26 maj 2006 - 09:33
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Har ställt in detta vad jag vet men får ändå bara letterbox på xvid.
Postad 26 maj 2006 - 10:19
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Det hjälper inte att ställa om tv:n??
Postad 26 maj 2006 - 10:56
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
TV´n är en 16x9 LG LCD och allting funkar i 16x9 förutom xvid/Divx. Nån som lyckats att köta xvid/divx i 16x9 så jag vet att det funkar och att jag bara inte lyckats ställa in rätt?
Postad 26 maj 2006 - 13:11
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Jag får köra mina DivX 16:9 i ZOOM-läget för att det ska bli rätt...
Postad 26 maj 2006 - 13:26
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Auidovector! Har du fått den nya FW? Eller vad den innehåller??
Postad 26 maj 2006 - 14:04
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Audiovector: Får du xvid-filen korrekt genom ett knapptryck eller menar du att du får att det ser hyffsat ut om du väljer zoom-läget? Vill inte byta ner mig till en spelare som inte klarar detta. man ser ju en del tv-serier på xvid och alla spelare som jag testat ch vart i närheten av de sista åren har aldrig haft problem med detta.
Klarar han inte av detta så åker spelaren tillbaka. Powermill personalen var väldigt hjälpsamma när jag ringde, men hade nog inte en aning om vad jag pratade om.
Postad 26 maj 2006 - 14:22
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Nu har min firmware-skiva kommit. Installationen funkade klockrent och alla mina inställningar är kvar. Skönt! Enligt instruktionen ska 5.31 fixa följande problem:
1)Lägga till support för den nya Philips-driven D4.5
2)Fixar problem att formatera DVD-video-skivor
3)Förkortar laddtiderna för CD-skivor
4)Förbättrar HDCP-skyddet via HDMI
5)Fixar problemet med en tom skärm som kan uppstå i LIVE vid paus
6)Fixar att spela WMA
7)Fixar att spela en krypterad DVD till en TV utan HDCDP
8)Fixar ljud genom HDMI
9)Fixar ett hängningsproblem när man trycker pause under snabbspolning
10)Fixar korrkt aspect ratio på JPEG i PAL
11)Fixar ett hängningsproblem när man spelar en macrovision-DVD
12)Fixar ett hängningsproblem som kan uppstå i Time Shift mode
13)Löser HDD utrymmesproblemet som kan uppstå i Time Shift mode
14)Löser ett problem med att sökhastigheten i biblioteket varit för låg
15)Eliminerar bildstörningar som uppstår när man spelar in på HDD och ser DivX samtidigt
16)Eliminerar bildstörningar som uppstår när man spelar in ett program som man tittar på
17)Fixar fel tidvisning när man byter kapitel
18)Fixar ett fel som gör att maskinen hänger sig när man stoppar i en DVD+RW med mer än 20 kapitel
Inte ett ord om klockan som går fel alltså...
Postad 26 maj 2006 - 14:54
joama
-
joama
-
Användare
-
-
128 inlägg
Köpte en sådan maskin till morsan för några månader sedan och nog funkar separata undertexter, dock så följer inte undertexterna med när man kopierar över till hårddisken så om man vill ha undertexter så får man kolla direkt från en skiva. Maskinen kan inte hantera separata text-filer så man får baka in dem i själva AVI-filen. Någon som vet hur man gör?
Ang. alla buggar så finns det hopp. Den nya firmwaren fixar 10 kända problem. Jag får hem en lista på exakt vad den fixar i morgon, tillsammans med skivan. Kan lägga ut infon om ni är intresserade.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 26 maj 2006 - 15:38
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Audiovector: Uppdateringen hade ingen påverkan på divx playback som jag nämnt ovan? Har testat lite mer nu och får inte ordning på uppspelningen av divx, tyvärr.
Postad 26 maj 2006 - 15:54
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Audiovector: Kan man hämta FW-upgraden hos dig på nåt sätt?? FTP??
Jag pratade med Powermill idag och de skulle skicka en skiva till mig oxå men man är ju sugen på att testa.
De sa att klockan skulle fixas med den nya versionen så det är lite skumt att det inte finns nån uppgift på det i det du fått. De rekommenderade dock att man INTE hade "autoclock" inställt eftersom det kunde förvilla klockan då den gick ut för att hämta rätt tid. Bra med en funktion som man inte skall använda......
Postad 26 maj 2006 - 16:57
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Den senaste FW kan laddas ner här. Bara att bränna innehållet i Thomson-mappen till en CD och sätta i spelaren. Dock har denna inte lösningen till att man får 16x9 xvid i rätt upplösning, endast i letterbox.
Postad 26 maj 2006 - 17:05
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag testade att lägga in den. Fungerade klockrent. Bla JPG-bilder blev rätt, dock inte över hela skämen men det kan jag leva med. Nån annan förbättring märkte jag dock inte. Lite snabbare in i första menyn i bibliotek men sen lika lång tid som innan för att komma ner ytterliggare ett steg. Installationen nollade min klocka men det var oxå allt som ändrades. Mycket bra att den inte körde f"Format C:" som många andra FW gör. Nån som hittat nån annan förbättring med den nya FW?????
Postad 26 maj 2006 - 17:11
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Framförallt är det väl en "anti-hängnings"-fix. Inte dumt det heller. Jag är supernöjd med min nu, har inga problem alls med spelaren. Bildkvaliteten är en DRÖM dessutom...
Postad 26 maj 2006 - 17:18
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kanon... Behåller nog min oxå känns det som.... Men som sagt, skriv om förbättringarna ni hittar!!
Postad 26 maj 2006 - 23:21
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Fint att firmwaren inte tog bort regionfriheten!
Ett stort plus med denna spelaren jämfört med min Pioneer HDD/DVD-brännare är att denna kan spela in i PAL på HDD och spela upp NTSC på DVD samtidigt. Det kan inte Pioneeren...
Annars tycker jag att Pioneeren är oerhört mkt mer lättanvänd. Man behöver t.ex. inte använda TV:n lika mycket, det går att starta en inspelning utan att dra på TV:n.
Postad 26 maj 2006 - 23:41
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Nu har jag testat om HDMI skickar ljud och jag har kommit fram till följande:
*Det kommer endast ljud i HDMI om man bockar av DD eller DTS eller MPEG i systemmenyn (beroende på vad man spelar förstås). Undantag:Om jag har en 2-kanalig ljudkälla (t.ex. ett TV-program) så skickas alltid ljud i HDMI, även om DD, DTS, MPEG är i bockat. Det är med flerkanaliga ljudspår som problemen uppstår...
*Jag får enbart ljud i själva plasman eller hörlurar kopplade i densamma, ej i digitalkabeln som går från den till recievern. Jag får även analogt ljud från plasmans analoga ljudutgångar.
Det gäller alltså att ha en fet reciever med många lediga ingångar, två digitala och två par analoga kablar rekommenderas för att alltid vara säker på att få ut ljud.
Redigerat av Audiovector, 26 maj 2006 - 23:45.
Postad 27 maj 2006 - 11:21
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag får inte rätt på regionsfriheten!!
Turn ON player.
Press Eject.
Press Menu
Highlight System Options
Press 8 , 2 , 1 ,3 , 9 + OK
Jag gör som i beskrivningen. Sätter på maskinen, trycker Open/Close och´sen på Meny. Efter det så händer inte mycket mer än att maskinen startar. Nån ny meny får jag inte upp vilket jag förmodligen borde få?? Vad gör jag för fel??
Postad 27 maj 2006 - 11:28
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Då står i fel meny! Du måste stå i Systeminställningar... Jag gjorde samma fel som dig.
Postad 27 maj 2006 - 11:39
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|