Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TVIX M-3100U *

219 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX M-3100U (Mediaspelare) 1 8.9375 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 September 2006 - 13:09

casten
  • casten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja, nu har jag testat runt lite med å konstaterat att den reagerar inte bara på en utan ett flertal av knapparna på min Panasonic-fjärr! Typ alla som har med inställningar å göra!

Inte konstigt att den stängde av hela tiden precis när jag kopplat in den och skulle försöka få bild och att den skulle se bra ut, tryckte ju på dom knapparna hela tiden! Även nu när jag vet om det har jag ju lyckats stänga av den några ggr eftersom jag ju hållt på å tweaka med bilden. Får gå fram riktigt nära TVn så att centern hamnar mellan IR-mottagaren på TVn å TViXen, då funkar det å ställa in bilden bortser från att allt ser rätt kass ut på en halvmeters avtånd på en 42" skärm :-)

Nån annan med Panasonic-fjärr å en TViX som kan testa om den reagerar på framför allt TV/AV och Menu?

Har även kollat lite mer på olika DivXer och XviDer och kommit fram till att det är såna som skapats från NTSC-material och dessutom är tämligen hårt komprimerade som jag stör mig lite på, men det är samma effekt på datorn så jag håller inte det som något större minus för den lilla lådan. Filer i högra kvalité, t.ex. när man använt motsvarande 2 CD för en film ser hur bra ut som helst, utan ryckningar eller sånt.

Postad 19 September 2006 - 14:12

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Menar du att du har problem med PAL-rippar av NTSC-filmer? Det kan bero på att ripparen inte har aktiverat "Pulldown", och då blir bilden ryckig.

Eller menar du att du har problem med alla DivX-filmer i NTSC-format? I såna fall är det värre... :)

Postad 19 September 2006 - 21:38

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Det är några i min omgivning som lovordar KISS 600, jag har en OPPO DVD spelar som jag är mkt nöjd med. Min fråga är vad är fördelarna respektive nackdelarna mellan en KISS 600 och TVIX m3100u förutom att den enna är utan DVD spelare?

mvh tommyhugo

Postad 20 September 2006 - 06:35

casten
  • casten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det är DivXer i NTSC format jag stör mig på, men inte alla :-)
Ju bättre kvalité och ju mer utrymme som getts till filmerna desto mindre ryckningar upplever jag. Sen så är det ju inget jag anklagar TviXen för, upplevt samma på datorn för det mesta oxå.

Har i och för sig alltid stört mig på NTSC material, även på DVD-utgåvor och jag misstänker att när man dessutom komprimerar materialet så blir det väl inte direkt bättre av det, precis som musik inte låter bättre efter en MP3-komprimering. Sagan om Ringen med alla landskapssvepningar t.ex. är ju mycket behagligare å se på PAL än NTSC.

Postad 20 September 2006 - 08:24

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Har du provat att kolla på en DivX 5- eller XviD 1.1-film i dålig kvalitet?

Postad 21 September 2006 - 20:41

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Helt plötsligt kan man inte spola i filer utan att den hänger sig! Har inte varit så förut, någon som har samma problem?
Man måste starta om hela prylen när det händer? Det börjar bli lite drygt.

Postad 28 September 2006 - 12:42

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
casten, det är du som har skrivit recension på Tvixen på Dustinhome, va? :P

Där står iallafall:

Tvixen har lite klen strömförsörjning till disken, vilket kan ge problem med diskar som kräver mycket ström vid uppstart (typ Seagate Barracuda 7200.10). Välj en "lättdriven" disk!

Jag har en Seagate 200gb 7200-varvare, och den fungerar hur bra som helst...

Märkte igår att om man zoomar en DVD-film så förstoras även undertexterna. Det tycker jag inte alls om :)

Och på en annan film blir det lite flimmer i undertexterna; de är lite randiga. Tror det är NTSC. Någon annan som märkt samma sak, kanske?

EDIT:

Skulle sätta igång Tvixen innan, och den bara slocknade på en gång. Ingen aning varför den krånglade. Efter en kvart såg jag vilket märke det var på TV:n... Panasonic... :(

Den betedde sig lite underligt tillsammans med Luxor-TV:n också, men det var inte alls lika illa.
Ska prova den med en Thomson-TV också. Jag återkommer.

Redigerat av Thuyner, 28 September 2006 - 22:04.

Postad 29 September 2006 - 06:52

casten
  • casten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är helt oskyldig till recensionen på dustin :-)

Har kört med en 250 gigs Samsung Spinpoint sen jag köpte den och förrutom att jag då monterade in den helt opartitionerad/oformaterad och fick trixa ut den igen (som förövrigt verkar omöjligt med tvåfingermanövern dom beskriver i manualen!) för att konfa upp den i datorn så har inte disken orsakat några som helst problem.

Inte tänkt så mycket på om texten blir randig, ska försöka komma ihåg å kolla på det å se om jag oxå upplever det så.

Den enda större grejen jag stör mig på nu (förutom det med att jag har massa Panasonic-fjärrar som stänger av den) är att kopplingen till den optiska utgången inte håller fast kabel så bra. Visserligen kör jag just nu på en billig rackarns sketkabel, men den sitter inte så löst i någon annan kontakt.

Postad 29 September 2006 - 11:04

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Håller med om att tvåfingersmetoden inte fungerar så bra :P Fungerar ju inte ens om man tar i med båda händerna - det sitter ju som f*n.

TommyHugo: Jag kan jämföra Tvixen med Oppo DV-971H, om det intresserar! Jag tycker att Tvixen har bättre DivX-uppspelning, då den inte ändrar bildhastigheten som Oppon gör. Bilden är väl ungefär lika skarp i båda (via kompositutgången). Har du en Oppo och har råd med skivor, så ser jag egentligen ingen stor anledning till att köpa en Tvix - om du inte har tänkt ha dem på olika ställen, vill säga!

Postad 29 September 2006 - 11:33

casten
  • casten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan vara ett tips om nån mer sitter å undrar hur tusan man ska få ut disken igen, följ TViX instruktioners så till vida att ni trycker ner spärren. Ta sen något smalt, tunnt (en vanliga matkniv funkade super) och för in en liten bit (till höger om spärrknappen, mot fäst-bracketen till) å häv sen lätt på den så att spärrplattan trycks ner lite ytterligare å disken lyfts lite. Då får man lätt ut den! På det som beskrivs i manualen lyckades jag fasen inte en med två händer, vågade inte ta mer!

Ytterligare ett litet tips, med en tyst disk i låter den inte mycket dock så kan vibrationerna få det den står på att låta lite (som t.ex. mitt skrivbord). Sätt den på en musmatta eller nått liknande så slipper man det ljudet. Alternativt kan man ju sätta på några större tassar under eller nått, dom som sitter där är för små för å dämpa vibrationerna frrån å gå ut i det den står på.

Postad 29 September 2006 - 16:21

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Bra tips, casten :P

Jag tyckte att fästplattan var oerhört klen (Den är alltså i plast, inte metall som det ser ut som på bilder).

Just nu har jag spelaren kopplad till RCA-ingångarna i fronten på min Panasonic-TV, och låter jag bara bli TV-fjärren så funkar spelaren bra. Men om jag har min avstängda (Sagem-)box kopplad till scarten så blir det ingen riktig bild när jag vill titta på Tvixen. Är det boxen som stör ut Tvixens signal på något vis, eller är det bara TV:n som inte klarar av att ha båda ikopplade samtidigt...?

Redigerat av Thuyner, 29 September 2006 - 16:23.

Postad 02 October 2006 - 07:30

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Enberg, jag har testat lösenordsfunktionen nu. När man vill skydda en mapp så längs en fil i mappen, och en i rotmappen som pekar på alla skyddade mappar. Filerna innehåller bara fem siffror, så det går säkert att klura ut vilka fyra siffror man använder som lösenord. Men har man ändå spelaren kopplad till PC:n så kan man slänga filerna. Skyddet gäller nämligen inte på datorn.

Postad 02 October 2006 - 08:45

casten
  • casten
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Skumt att du får dålig bild med boxen inkopplad.
Har själv kört med TViX med komposit å S-Video på fronten samt med komponent (på baksidan då) och samtidigt haft en DVD-spelare (Panasonic), en gammal hederlig VHS-spelare (Panasonic) samt en Samsung boxer inkopplade på de tre scartarna som finns på min TV (som ju även den är en Panasonic), inte upplevt bilden dålig på något vis. Provat ha boxen ikopplad på olika scartar där bak?

Postad 02 October 2006 - 13:27

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
På Panasonic-TV:n är det bara en scart på baksidan, så på den kan jag inte prova mycket annat... (Jag kan inte sätta boxen där fram, för den har bara scart ut)

På min Luxor har jag två scart, och där funkar det perfekt. Jag har en likadan box där...

Postad 04 October 2006 - 14:13

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
hej

är det sagt om den nya versionen kommer att ha dvi?

/eric

Postad 16 October 2006 - 20:50

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
(Nya versionen...?)

Har någon öppnat sin spelare som kan säga om den här fläkten hade passat? Har hört att en fläkt ska ligga på <23dB för att man inte ska lägga märke till den, och denna ligger ju bara på 18.

Postad 18 October 2006 - 15:56

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
kan man koppla in 2,5" disk till den eller funkar det bara med 3,5"?

Postad 18 October 2006 - 17:40

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Ska nog gå, men 2.5"- och 3.5"-diskar har inte samma kontakter.
Men köper man detta ska det nog kunna ordna sig ;)

Edit:

Någon som har provat att öppna sin spelare...? Jag skruvade lite i den igår, men det verkade som om man var tvungen att bräcka loss fronten...? ;)

Redigerat av Thuyner, 20 October 2006 - 10:59.

Postad 29 October 2006 - 09:22

xxavante
  • xxavante
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt en TViX M-4000U och vill dela med sig av sina erfarenheter. Vad är egentligen skillnaden mot M-3100u? Är det bara LAN:et som skiljer eller? Har inte hittat någon bra teknisk specifikation för M-4000U och produkten finns inte ens på Tvix hemsidaa??!! :)

Postad 29 October 2006 - 10:57

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Den ska klara WMV9 och .mp4 också. Myyycket intressant...!

Postad 29 October 2006 - 19:05

Slinger
  • Slinger
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
det här verkar ju vara en bra produkt, jag tänkte använda den som mp3-jukebox.

FRÅGA 1: jag undrar hur interfacet och dess filstruktur ser ut? Är det ingen som har några bilder från tv´n där man kan se hur det ser ut bland mapparna?

FRÅGA 2: hur kopplar ni den till tv´n? Antar att den inte har en scart utan s-vhs eller komposit? Blir bilden bra?

Tacksam för svar! :D

Postad 29 October 2006 - 22:00

Old Painless
  • Old Painless
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Är det någon som har köpt en TViX M-4000U och vill dela med sig av sina erfarenheter. Vad är egentligen skillnaden mot M-3100u? Är det bara LAN:et som skiljer eller? Har inte hittat någon bra teknisk specifikation för M-4000U och produkten finns inte ens på Tvix hemsidaa??!!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv en m-3000u och är också mycket intresserad av 4000u. Är det någon som har någon mer info kring denna?

EDIT: Hittade detta http://www.mpeg-play...article&sid=156

Redigerat av Old Painless, 29 October 2006 - 22:08.

Postad 30 October 2006 - 01:17

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Slinger, du kan se HÄR vilka anslutningar 3100 har. Jag har min kopplad via komposit, och jag blev väldigt förvånad över hur skarp bilden blev! Inget att klaga på där :D

Åååhhh, jag vill ha en 4000!!!

Redigerat av Thuyner, 05 November 2006 - 19:38.

Postad 31 October 2006 - 13:10

xxavante
  • xxavante
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Åååhhh, jag vill ha en 4000!!!

Jajjemen, det vill jag också!!! :lol: Tycker verkligen detta verkar vara en höjdar produkt. Det blir definitivt ett inköp inom kort.

Postad 02 November 2006 - 23:54

Skipe
  • Skipe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
TviX M-4000U kommer att bestå av exakt samma hård - och mjukvara som TviX M-5000A. Dock har den chassit för M-3100 modellen. Produkten är inte lanserad än och de flesta webbutiker har fått en leveransdatum på 11e nov av TviX.

:angry:

Länk till informationen

Jag är väldigt nyfiken på ljudnivån på fläkten i dessa boxar (3000, 3100, 5000). Så om någon vill dela med sig av sina erfarenheter på den fronten blir jag väldigt glad.

Postad 05 November 2006 - 19:34

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Det finns fem farter att välja mellan på fläkten (1 långsam, 5 snabb). Jag sitter kanske 2.5 m ifrån min spelare nu, och om jag har ljudet avstängt så hör jag den bara lite grann när den står på nivå 3. Höjer jag till 4 hör jag den väldigt tydligt. Sänker jag däremot till 2 hör jag den inte alls. Men jag behöver inte hög volym på TV:n för att inte märka av fläkten på nivå 3.

(Äldre 3100 ska ha fläktar med högre varvtal, och kan kanske låta mer.)

Någon som vet om man kan koppla in två externa hårddiskar och ha båda igång samtidigt...?

EDIT:
Hmm... Jag missade visst "exkl. moms" på Dustin (*duh*). Inte lika intressant längre :D

EDIT:
Slinger: http://www.youtube.c...h?v=ITXFIlhLCgY

Redigerat av Thuyner, 07 November 2006 - 22:00.

Postad 09 November 2006 - 13:25

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Men va f*n har det kommit ut en ny modell! Det har jag missat totalt :)
På tvix hemsidan är M4000P samma modell som M4000U här i europa?
Är storebror M5000U samma som M4000U fast med annat chassi?

Sedan spelar väl den bara 1080i eller?

Postad 12 November 2006 - 16:50

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Ingen annan som har problem med id3-taggar...? Jag har FW-version 1.9.5, men jag ser inga taggar; endast filnamn. Ska prova att installera om FW och se om det hjälper.

EDIT:

Sådär, det gick ju såklart inte så bra. Jag höll inne MENU i fronten och tryckte på Power-knappen på fjärren, så det stod "UPGRADE" på displayen. Sen hände det inget mer. Så efter en stund startade jag om spelaren och kollade om det kanske blev någon skillnad iallafall.

Jag provade att lägga över en mp3:a med id3v1, en med id3v2, och en med både och, men det visades inga id3-taggar. Testade även att trycka på AUDIO-knappen, men det gjorde ingen skillnad.

Kanske det beror på att jag redan har samma firmware installerad? Någon som har installationsfilerna till en äldre version...? Annars får jag maila Mediamania och hoppas på att de kan hjälpa mig.

Redigerat av Thuyner, 12 November 2006 - 18:09.

Postad 13 November 2006 - 20:27

ressof
  • ressof
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej. Förlåt att jag inte såg denna tråd före jag startade en ny. Men nu till problemet:

Jag har köpt en Tvix M-3100U. Testade med min hårddisk och allt gick som en dans tills...

Jag försökte spela upp en xvid (avi) film med ac3 ljud (dolby digital alltså) men det blev bara helt svart. det går att spola men ingen bild bara helt svart. Är det någon som har en sådan som fått det att fungera. Har den senaste firmwaren.
Funderar på att köpa M-3000U istället och se om det fungerar på den. Är det några skillnader på dessa spelare.

SNÄLLA svara fort, ska åka ut på havet på onsdag och vill gärna ha med mig denna. (segt att vara isolerad i 4veckor utan nått vettigt att se på :) )

Postad 13 November 2006 - 20:48

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Jag provade faktiskt att spela upp just en XviD-film med AC3 innan idag, och det gick jättebra.

Ladda hem GSpot (finns här), så kan du spara information om filmen, som du kan lägga upp på forumet.

Tryck "Options > Export", bocka i "Enable Exporting", "Generic default for readable NFO" och "Always append to same file", och skriv in var du vill lägga textfilen.

När du sedan öppnar filmfilen så sparas informationen där du ville ha den.

Det är bara att sätta igång :blink:

De stora skillnaderna mellan de två modellerna är att 3100 har inbyggd IR-mottagare och display. Och så är den mycket snyggare också :)

Redigerat av Thuyner, 13 November 2006 - 20:54.

Postad 13 November 2006 - 21:43

ressof
  • ressof
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
här är filen jag fick ut. Testade med två olika. Är det något ovanligt med dom?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  hej.txt   2.86K   69 Antal nerladdningar

Redigerat av ressof, 13 November 2006 - 21:44.

Postad 14 November 2006 - 07:25

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Tvixen klarar bara upplösningar på upp till 800x600, och dina filmer hade 960x540 och 960x544. Men det borde iallafall komma upp ett felmeddelande på skärmen som berättar detta :D

Du kan även kolla om de har "packed bitstreams" med programmet Mpeg4Modifier. Öppna en filmfil, och om det står "Packed Bitstream: Yes" så bockar du bara i "Unpack" och "Auto" under User Data.

Men jag skulle ändå tro att det beror på för hög upplösning.

Postad 14 November 2006 - 08:16

ressof
  • ressof
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Var står det att den bara klarar av det? Finns det någon spelare som klarar av högre upplösning (M-3000U kanske?).

På tvix hemsida står det att M-3000U har stöd för DTS & PCM (AC3?) men på M-3100U ståder det inte med. Är det bara 3000 som klara av dessa format?

Postad 14 November 2006 - 12:35

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Jag tvivlar på att 3000 klarar något som 3100 inte klarar av. Vet inte om det finns någon spelare i samma prisklass som klarar högre upplösning...

Finns det olika sorters AC3...? (Är inte hemma på det området alls)
För jag har som sagt fått igång en XviD-film med AC3-ljud.

Postad 14 November 2006 - 12:39

ressof
  • ressof
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vad för upplösning klarar M-5000U av då?

Postad 14 November 2006 - 14:07

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Kolla i M-5000U-tråden.

Ordning i forumet uppskattas :D

Redigerat av Thuyner, 14 November 2006 - 14:15.

Postad 18 November 2006 - 11:29

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Har funderingar på en TViX som Mp3 och Jpeg bibliotek, hur bra fungerar denna som:

1) Ljuduppspelning; Bra ljud? enkelt att bläddra mellan låtar/artister etc? Synpunkter...

2) Bildvisning; Hur bra att visa jpeg bilder i storlek runt 1MB på TV? Hur snabbt skiftas bild? Kan man lägga bilderna i olika mappar och presenteras bilderna i ordning sorterade efter filnamn?

Har funderingar på att använda en iPod/Creative Zen M som alternativ till TVix, någon som har erfarenhet hur en stationär mediaspelare hanterar detta jämfört med en bärbar?

Redigerat av Unregistered124686ac, 18 November 2006 - 16:09.

Postad 18 November 2006 - 11:35

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Letade upp lite bilder runt megabyten med det största måttet spelaren klarar av (1920x1080) och testade bildvisningen.

Jag har lagt upp en liten film - så du kan se själv hur fort det går - och den hittar du HÄR.

Ursäkta bildkvaliteten.

Redigerat av Thuyner, 18 November 2006 - 22:10.

Postad 18 November 2006 - 23:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Tack, gissar att du växlade manuellt. Är det möjligt att sätta den för bildspel?

Postad 18 November 2006 - 23:41

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Jag glömde kolla bildspel i helgen, men jag minns att där iallafall finns inställningar för det; Fördröjningstid och övergångsfunktion.

Att spelaren inte ska klara av större upplösning än 1920x1080 på jpg-filer verkar vara ren lögn... Jag kunde visa bilder med en upplösning på 3200x1200, och de tog inte längre tid att ladda än de med 1920x1080. Provade även att trycka på INFO-knappen, och då stod det helt fel upplösning :(

En irriterande grej är att om man zoomar in vid bildvisning, så måste man zooma ut till "Zoom standard" igen och trycka OK innan man hoppar till nästa bild...

Redigerat av Thuyner, 20 November 2006 - 12:30.

Postad 23 November 2006 - 16:45

hellebjork
  • hellebjork
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Om man ska ha ett alternativ till Xboxen, för att spela upp lite musik och diverse divx-filmer. Är den här spelaren ett bra alternativ? Eller ska man se sig om efter något annat?

Postad 23 November 2006 - 17:52

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Tvixen är jättebra på att spela upp DivX, och krånglar någon film så går det oftast att fixa till den så spelaren klarar av den. Om man inte vill ha DVI eller HDMI så är detta ett bra val! (Den har ju inte ens scart, men den ger skarp bild iallafall!)

Om du har en moddad box (eller tänker modda), så ser jag ingen större anledning till att köpa en 3100, ifall du ska ha båda kopplade till samma TV. En moddad Xbox kan ju klara allt som Tvixen kan, och ha stöd för fler format. Men om du bara har Xboxen till "vanlig" DVD-uppspelning, så spelar det nog ingen roll om du betalar för en moddning, eller för en Tvix... Jag vet inte själv vilket jag hade valt :wub:

Postad 03 December 2006 - 15:38

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Vad klarar TVIX m3100u att skicka ut för upplösning på videutgångarna? Det står inget i specen. Proggresiv scan? 720p? 1080i? Via dvi eller komponent?

Visst klarar TVIX m3100u att läsa iso,mp3,xvid osv via en usb-extern hårddisk som de nyare 4000 och 5000 gör?

Redigerat av Unregistered857dc85f, 03 December 2006 - 15:43.

Postad 04 December 2006 - 01:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Denna tråden är nu en * Officiell tråd *

Postad 04 December 2006 - 08:07

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0

Visst klarar TVIX m3100u att läsa iso,mp3,xvid osv via en usb-extern hårddisk som de nyare 4000 och 5000 gör?

Nix, denna har bara en USB-kontakt och den går bara att koppla till datorn... Men filformaten är inga problem.

Postad 04 December 2006 - 22:26

kau
  • kau
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Behövs det speciella drivisar till datorn för att datorn ska upptäcka disken när man stoppar in den via usb:n ? Det följde inte med någon skiva iallafall =/
La över lite filmer och bilder till hårddisken medans den fortfarande satt kvar i datorn, och allt funkade bra när jag satte in disken i dvico:n....men nu när jag connectar den till datorn via usb händer ingenting, ska man göra på nått speciellt sätt för att få den igenkänd av windows?
tack på förhand.

Postad 04 December 2006 - 22:46

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Behövs det speciella drivisar till datorn för att datorn ska upptäcka disken när man stoppar in den via usb:n ? Det följde inte med någon skiva iallafall =/
La över lite filmer och bilder till hårddisken medans den fortfarande satt kvar i datorn, och allt funkade bra när jag satte in disken i dvico:n....men nu när jag connectar den till datorn via usb händer ingenting, ska man göra på nått speciellt sätt för att få den igenkänd av windows?
tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska inte behövas!
Får du igång Tvixen?
Använd mute knappen för få ingång usb funktionen...

Postad 04 December 2006 - 23:03

kau
  • kau
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
jo har ju testat den mot tv:n... men ska man köra den externa strömmatningen när man kopplar den till datorn eller räcker det med strömen från usb:n.... och ska man starta den först och sen trycka på mute eller ska man starta med mute?... händer nämligen ingenting när man trycker på mute

Postad 04 December 2006 - 23:09

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Min Tvix sitter med stömsladd i väggen och en usb sladd till datorn, trycker jag på power knappen startar den upp i folder läge på displayen, nu allt ser jag allt som ligger på hårdisken.
Typ en mapp med musik en med film och en med bilder!

Trycker jag på mute knappen högst upp, längst till höger så startar den i usb läge, där kan jag föra över filer direkt till tvixen. Sedan måste jag stänga av tvixen och sätta på den igen för att den ska känna av de nya filerna.

Redigerat av Damp, 04 December 2006 - 23:24.

Postad 05 December 2006 - 08:19

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Kau, jag tror att du har jumpern på fel ställe på hårddisken. I Tvixens bruksanvisning står det att hårddisken ska vara inställd som Master, men om du har den kopplad till TV:n och PC:n samtidigt så måste jumpern sitta på Cable Select. Vilka piggar jumpern ska sitta på står nog på hårddisken, annars går det nog att hitta på tillverkarens hemsida B)

Testade förresten mp3-uppspelningen för ett tag sedan, och märkte at spolningen var hemsk. Man kan inte fortsätta spela upp låten direkt efter att man spolat, utan först pausar man :S
Man måste alltså trycka på Pause/Play-knappen två gånger... Störigt... Och ibland startar låten om från början. Jag hade knappast behållt spelaren om jag skulle spela upp musik ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.