Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-9800

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS9800W (Högtalarpaket för hembio) 1 8.642856 (13) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 25 June 2007 - 13:41

Robban65
  • Robban65
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag var iväg ock köpte systemet i Fredags och är nöjd.....
Bara ett problem,den slår ut d trådlösa nätverket,har bytt kanal och då funkar d,men sen om jag slår på och av systemet så slår trådlösa nätverket ner.....
Någon som har tips för att komma förbi problemet?
Annars snyggt och bra ljud i mina ögon och öron.

Postad 17 July 2007 - 22:19

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Jag var iväg ock köpte systemet i Fredags och är nöjd.....
Bara ett problem,den slår ut d trådlösa nätverket,har bytt kanal och då funkar d,men sen om jag slår på och av systemet så slår trådlösa nätverket ner.....
Någon som har tips för att komma förbi problemet?
Annars snyggt och bra ljud i mina ögon och öron.

<{POST_SNAPBACK}>

Är själv i köpastankar... Vilken trådlösnätverks AP/router har du?

Postad 08 August 2007 - 14:39

Robban65
  • Robban65
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har bytt kanal på mottagaren så nu funkar det bra.
Routern har slagit av 1 gång på 2 veckor och d får jag leva med....har netgear.

Postad 02 October 2007 - 21:46

Runersten
  • Runersten
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Köpte detta system till mitt sovrum i dagarna .. men har dock ej hunnit koppla in det ännu..
En lite fråga som hade varit bra om ngn hade kunnat svara på ...
Scartkontakten som går från kopplingsdosan.. Den ska jag väll INTE använda om jag kopplar det med HDMI? Sånna fall bara låta den hänga och inte använda den .. eller?
Tack för snabbt svar ;)

Stefan

Postad 17 October 2007 - 08:11

Unregisteredbee11539
  • Unregisteredbee11539
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag hade turen att få köpa detta systemet FANTASTISKT billigt på en internauktion på jobbet. Hade tidigare ett annat Philips-system, HTS3500. Hade inga problem att montera ihop 9800-systemet, men en sak jag stör mig på lite är att subben hela tiden ger ifrån sig ett brummande som är lätt jobbigt i längden. Nån annan som har detta problem, och hur löser man det isåfall?

Har däremot inte haft några problem med höger bakhögtalare som andra beskrivit.

Postad 16 November 2007 - 19:28

Hanken
  • Hanken
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har denna enhet en USB ingång och i sådana fall klarar den av o köra divx filmer via usbn? ( även hdkvalité?)

Postad 18 December 2007 - 14:44

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att detta system inte fungerar så bra tillsammans med Nintendo Wii. Ljudet från kontrollen fungerar inte som det ska och sprakar ibland. I Super Mario Galaxy fungerar inte "pekaren" speciellt bra. Den blir trög och hackig. Stänger man av systemet flyter det på som det ska och ljudet från kontrollen fungerar även som det ska.

Det bästa hade varit om man hade kunnat stänga av det trådlösa från förstärkaren på något sätt, men jag har inte hittat nån sån funktion iaf. Någon av er som kanske vet?

Postad 25 December 2007 - 15:39

Smartman
  • Smartman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ville bara kolla om någon vet några bra sidor där man kan läsa om HTS9800?
Hur man kopplar, vad för uttag som finns och så vidare?...

Och till sist?.. hur jag kopplar in dator och vanligt tv-titande i hemmabion?..

//Smartman

Postad 16 January 2008 - 11:46

C-Hill
  • C-Hill
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Dagens ilandsproblem!

Jag har problem med att min trådlösa prylar stör ut varandra.

Jag har:

Philips HTS9800W
Trådlös Future Cardsplitter till Boxer
WLAN
DECT telefon.

Byter jag frekvens på någon av prylarna som det går att byta på så är det alltid något annat som störs ut. :-(
Den stora boven i dramat är Philips HTS9800W, den stör ut mitt WLAN och/eller min cardsplitter till boxer beroende vilken frekvens jag kör philipsen på.
Ändrar den hemliga knappen under mottageren/sändaren också frekvensen?
Någon som vet vilken/vilka frekvenser HTS9800 går på?
Jag kan väl inte vara ensam om detta problem?

Nu skulle jag vilja köpa ett bluetooth tangentbort till HTPC´n men det kommer väl inte heller att fungera :-(

Mvh
C-Hill

Postad 05 February 2008 - 21:21

DannE R
  • DannE R
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjena har precis beställt detta system men blev lite orolig när jag såg att den inte var regionsfri...
Är det någon som har haft problem med att den inte tar emot vissa brända filmer???

Funkar det att koppla in så surround ljudet funkar även vid TV tittande dvs inte bara när man kollar via dvd??det måste det väll ändå göra?

Finns det någon kod el liknande man kan knappa in för o få den regions fri som tex Samsung har...isf någon som har den koden?

Tacksam för svar Mvh Danne

Redigerat av DannE R, 05 February 2008 - 21:24.

Postad 11 February 2008 - 21:26

rastabengen
  • rastabengen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tjena jag har haft detta systemet i nästan ett år nu. Är helt klart nöjd med det. Om det skulle finnas något att klaga på är det utångarna som dom snålat med. Vid byte av tex från disc till min digitalt ljud till tv:n är lite att önska det va lite smidigare.

Pipet som folk babblar om har jag aldrig upplevt. Däremot att den slår ut mitt trådlösa nätverk, men jag har inte lidit speciellt av det och inte varken letat eller försökt ändra kanaler.

Hade jag idagens läge kikat runt och stapplat över detta systemet hade jag gjutet köpt det idag med. Man är lite teknik nörd men hittar man nåt bra håller man på det. Hade en yamaha ysp-1000 innnan denna som jag förlorade massor på när jag köpte och sålde i grov förlust men det va då jag köpte detta och my god i dont regreat it a bit

Aldrig haft problem med brända skivor. Och givetvis är det nice sound vid tv tittande

Postad 11 February 2008 - 22:08

bonzo_
  • bonzo_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tja
undrar om någon sett dessa högtalare för sig själva?
Allså inte i ett paket med förstörkare,dvd

Mvh// bonz

Postad 13 February 2008 - 13:19

Robban65
  • Robban65
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
@DannE R....regionen är inga problem kolla här:
http://www.videohelp...s-hts9800w/7092

Postad 28 August 2008 - 21:42

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
bumpar lite här.

har äntligen fått tillbaka mitt system efter 5veckor med mycke tjaffsande. och visade sig att det var subben som var crash. och därför funkade inte bakhögtalarna.

men nu när jag kopplar in subben så hörs det ett svagt brummande ljud. är det vanlig? är det nått man får aceptera?
är sjukt osugen på att börja tjaffsa med elkjöp(norska elgiganten) igen då dom måste ha den sämsta servicen jag har varit med om i hela mitt liv.

Postad 14 November 2008 - 20:50

DannE R
  • DannE R
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har haft detta system ett bra tag nu och det funkar kanon ljudet e ehlt otroligt och jag har inget surr el liknande från hötalarna.
Den är också väldigt bra med brända skivor den har aldrig spottat ut en skiva till skillnad från ex Samsung.
Kör med optiskdigital ljud ingång från digital boxen kanon bra ljud kvalite'.

Mvh danne

Postad 17 February 2009 - 17:17

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
provar en ny fråga här.

Nån annan som har problem med att koppla in en längre vga kabel mellan kopplingsdosan och subwoffern?
har provat med 2 olika vga kablar som är 10m långa och konstigt nog försvinner ljudet i vissa högtalare, beroende av vilken vga kabel man har.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.