Onkyo TX-SR703E
(Förstärkare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR604E
(Förstärkare)
|
0
|
(27)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR504E
(Förstärkare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 25 August 2006 - 11:45
Postad 25 August 2006 - 11:55
Det funkar inte för mig, trots att recievern är i standby och fjärren är i recieverläge. Konstgt...
Den startar inte heller om Du trycker direkt på en av knapparna för signalväljare t ex Multichanel eller DVD? Prova nya batterier, belysningen drar en hel del.
*Edit* Röda lysdiodsstrecket, lyser det när Du trycke på On? Du skall ju iofs kunna sätta på den med standbyknappen också.
*Edit2* Prova att stänga av den med power knappen och dra ur strömkontakten i ett par minuter.
Redigerat av Kind of Blue, 25 August 2006 - 11:58.
Postad 25 August 2006 - 12:11
Postad 25 August 2006 - 17:03
Batterierna är precis som stärkaren helt nya. Den röda lysdioden lyser därför som den ska. Jag ska testa dina idéer när jag kommer hem. Tack för tipsen!
I sällsynta fall kan fjärren börja bete sig lite felaktigt och då kan en "batteri reset" på den också fungera. Antar att Du satt i egna nya batterier, men om Du satt i de som följde med kan de kanske snabbt tappa andan var tanken.
Lycka till!
OT: Vad snyggt det måste vara med 703:an och Din CD-spelare ihop.
Redigerat av Kind of Blue, 25 August 2006 - 17:05.
Postad 25 August 2006 - 19:32
Och visst ser Onkyo-kombon riktigt läcker ut. Blir nog lite nya Galleribilder snart...
Postad 25 August 2006 - 21:12
Tack för alla tips! Det lustiga är att nu när jag kom hem så funkade allt som det skulle...
Och visst ser Onkyo-kombon riktigt läcker ut. Blir nog lite nya Galleribilder snart...
*Edit* Ser fram emot nya bilder, ser glimrande ut redan.
Åh, den välvda fronten! Mmmm. Varför, varför har de lagt in en "Pioneer fåra" mitt i fronten på xx4:orna!
Verkar som om de tävlar om att försöka smälta ihop med varandra. Pioneer DV-585 ser ut som en Onkyo komponent ovanför min 702:a med sin välvda front och xx4:orna ser ut att försöka matcha Pioneers 989:a mer.
Redigerat av Kind of Blue, 25 August 2006 - 21:15.
Postad 27 August 2006 - 05:34
Att då onkyo släpper en receiver som 804 med inga uppgraderingar i ljuddelen är ju total idioti! Ska denna maskin prissättas (i Sverige) som den tidigare 803:an är den ju dömd att misslyckas!
Näe...Onkyo skall nog fokusera på low-end....Jag markerar nog märket som helt förlorat, ute ur spelet på mid-end...
Postad 28 August 2006 - 10:10
Jag är supernöjd med min nya 703:a, den är verkligt musikalisk. Den spelar med "stort sväng". Även till TV och film är den helt otrolig och ger ett mer detaljerat ljud än min gamla H/K AVR630. "Ljudbubblan" är väldigt mycket större och luftigare.
Nu när den är inspelad så är den riktigt grym även på musik, och basen (som var slö i början) har blivit rapp och djup. Och diskanten är silkeslen utan att vara nerdämpad. Ett klockrent köp!
Postad 28 August 2006 - 10:25
Glömde givetvis länken.
Redigerat av Unregistered52a88696, 28 August 2006 - 10:31.
Postad 28 August 2006 - 11:23
Kan passa på att tipsa om (vissa vet säkert detta redan) att man "nu" kan köpa den mycket stabila Onkyo 803 väldigt billigt nere från Tyskland. Har sett priser på så lågt som 6.300:- ink.frakt.
Glömde givetvis länken.
Jag tror inte att Hirsch-Ille säljer till Sverige tyvärr... De gjorde det tidigare men då tog de ut atronomiska fraktkostnader så ingen handlade i alla fall.
Redigerat av Audiovector, 28 August 2006 - 11:23.
Postad 28 August 2006 - 14:04
De säljer numera över Ebay.de så man kan känna sig "tryggare" på så vis:
Väldigt nöjda kunder! 99.7%
mvh
multimedia
Redigerat av Unregistered52a88696, 28 August 2006 - 14:07.
Postad 28 August 2006 - 15:04
Postad 28 August 2006 - 15:35
Hoppas min Pioneer VSX-AX4ASI-S kommer i morgon. Ska ha skickats från lagret i dag...
Det stod mellan denna och just ovan nämnda 803:a. Men det fick till slut bli Pioneersurren, då denna hade lite mer nyheter som jag "var ute efter". Men visst, jag frågar mig fortfarande lite om det verkligen var värt 5K mer för att få Pioneer'en?
Men att Onkyo gör receivers i absoluta toppen av denna "klass" är det ju ingen tvekan om!
Postad 28 August 2006 - 17:20
Nejnejnej, det kan jag inte hålla med om. Onkyo är ett av de starkaste mid-end-märkena enligt mig. De ger fantastiskt mycket för pengarna.
Jag är supernöjd med min nya 703:a, den är verkligt musikalisk. Den spelar med "stort sväng". Även till TV och film är den helt otrolig och ger ett mer detaljerat ljud än min gamla H/K AVR630. "Ljudbubblan" är väldigt mycket större och luftigare.
Nu när den är inspelad så är den riktigt grym även på musik, och basen (som var slö i början) har blivit rapp och djup. Och diskanten är silkeslen utan att vara nerdämpad. Ett klockrent köp!
Med inspelad menar du hur mycket tid?
Jag vet och håller med dig om att Onkyo är mycket musikalisk. Jag har dock kommit att uppskatta ljudet alltefterssom (803:an), den ger en en tuff match så att säga i början till skillnad från HK och även Pioneer. Den som söker en musikalisk spelare köper nog en Marantz 7500. Andra är ju ute efter finesser, och här ligger Onkyon mycket sämre till. De är som ett bottenlag som inte har råd att utveckla, köpa nya dagens utrustning de dom på övre halvan har.
Ta i beaktning att tex 803:an kostar 12.990 i Sverige. Det är ju sjukt! Den här ju inte i närheten av Pioneers, Yamahas & Denons mid-end spelare, förutom möjligtvis CD-spelning!
Jag kallar inte en spelare för 4965 för mid-end Sorry!
Postad 28 August 2006 - 17:27
Postad 28 August 2006 - 18:46
Priset 6.300:- är ink.frakt till Sverige. Frakten kostar 39Euro.
De säljer numera över Ebay.de så man kan känna sig "tryggare" på så vis:
Väldigt nöjda kunder! 99.7%
mvh
multimedia
Har pricis köpt en sådan. Frakten blir 46Euro.
Har stött på ett smärre problem dock; maxbeloppet utanför Tyskland är 500Euro. Såg inte detta innan jag slog till....
Har mailat dom och hoppas att det går att lösa på något vis...
Postad 28 August 2006 - 18:55
Lycka till!
Postad 28 August 2006 - 21:26
Antagligen har dom väl samma "mall" på alla auktioner.
Men det borde ju inte vara några problem (hoppas jag inte). Nå´t sätt att betala på måste ju finnas...
Postad 29 August 2006 - 06:04
Nejnejnej, det kan jag inte hålla med om. Onkyo är ett av de starkaste mid-end-märkena enligt mig. De ger fantastiskt mycket för pengarna.
Med inspelad menar du hur mycket tid?
Jag vet och håller med dig om att Onkyo är mycket musikalisk. Jag har dock kommit att uppskatta ljudet alltefterssom (803:an), den ger en en tuff match så att säga i början till skillnad från HK och även Pioneer. Den som söker en musikalisk spelare köper nog en Marantz 7500. Andra är ju ute efter finesser, och här ligger Onkyon mycket sämre till. De är som ett bottenlag som inte har råd att utveckla, köpa nya dagens utrustning de dom på övre halvan har.
Ta i beaktning att tex 803:an kostar 12.990 i Sverige. Det är ju sjukt! Den här ju inte i närheten av Pioneers, Yamahas & Denons mid-end spelare, förutom möjligtvis CD-spelning!
Jag kallar inte en spelare för 4965 för mid-end Sorry!
Dom nya Onkyo 604 och 674 ligger väl bra till finessmässigt va?
Postad 29 August 2006 - 10:18
Men jag hållre fortfarande med biobanditen. På de "lägre serierna" ser det klart intressant ut från Onkyos. Synd då att man inte kunde lägga samm krut på 804-modelln.
Postad 29 August 2006 - 12:39
Vem vet det kanske kommer en 874 senare!
Postad 06 September 2006 - 12:11
Onkyo 604 med
Audiovector K1 front
Audiovector M3 Avantgarde center
Audiovector K sub super baslåda
Audiovector KX bakre
Vad jag har hört ska den vara riktigt bra för de pengarna.
Postad 06 September 2006 - 22:51
Postad 28 September 2006 - 12:23
Ni som sitter med en Onkyo kanske kan svara på om den skulle passa mina högtalare. Jag har JMLabs Sib & Cub. Håller just på för fullt att ta reda på vilken förstärkare jag ska köpa... var först inne på Pioneers AX-4 men kom fram till att den nog kommer att vara för skarp/ljus/diskant för mina högtalare.
Tacksam för svar!
Postad 28 September 2006 - 12:53
Postad 28 September 2006 - 16:04
Om du är rädd för skarp diskant så är en Onkyo din räddning. Den låter mjukt och silkeslent. Vilken modell hade du tänkt dig?
Det är också ett problem... Om jag har förstått det här rätt är det på det här viset:
803:an har inte Audyssey 2EQ™ och kan inte konvertera allt till HDMI. 804:an har inte Audyssey 2EQ™ men kan konvertera och 674:an har inte THX.
Har Onkyo inte funderat på att bygga en förstärkare som har allt?
Postad 02 October 2006 - 20:51
Har tänkt köpa KEF "äggen" och kikat väldigt mycket på olika förstärkare och kommit fram till att Onkyo TX-SR604E har det som jag behöver...men blev lite orolig när jag såg att den inte kunde konvertera vissa signaler...
Om man som jag då tänkt ha en dvd spelare med hdmi och senare hdtv (för hdtv går väll från mottagaren till tvn via hdmi?) och sen även xbox360 som har komponent...kan jag då använda förstärkaren som switch till alla tre sakerna eller får jag koppla bilden direkt från xbox360 till tvn om jag vill ha bild då för jag vill ju bara ha en hdmi kabel från försärkaren till tvn!
Någon som kan förklara?!
(hoppas ni förstod, lite luddigt kanske...)
Mvh Henrik
Postad 03 October 2006 - 12:47
Om du är rädd för skarp diskant så är en Onkyo din räddning. Den låter mjukt och silkeslent. Vilken modell hade du tänkt dig?
Det är också ett problem... Om jag har förstått det här rätt är det på det här viset:
803:an har inte Audyssey 2EQ™ och kan inte konvertera allt till HDMI. 804:an har inte Audyssey 2EQ™ men kan konvertera och 674:an har inte THX.
Har Onkyo inte funderat på att bygga en förstärkare som har allt?
Tror inte 704 och 804:an är några "riktiga" ersättare utan snarare tillfälliga lösningar. Tror det kommer riktiga nyheter senare under vintern på den fronten...
Postad 03 October 2006 - 19:13
Har en 600E nu.
Ska uppgradera, iom jag har två par surround som ska hängas upp.
Nöjd som få med deras ljud. Mjuk, avslappnad, detaljerad och harmonisk.
Synd att de jiddrar med att plocka in/ur vissa funktioner.
Kikade på deras 5000 modell...He he...runt 50000 --- kostar kalaset...Ooppss..
Bättre att drägla om Integra för ca 150 papp för kalaset med DVD, slutsteg och processor.
Ja, Dream on....
En 70X eller 80x inom kort iaf
Häls.//Ahlgren
Postad 04 October 2006 - 00:22
Bättre att drägla om Integra för ca 150 papp för kalaset med DVD, slutsteg och processor.
![]()
![]()
Ja, Dream on....
En 70X eller 80x inom kort iaf![]()
Häls.//Ahlgren
Mmm. En 704 eller 774 (spekulation) till jul vore helige Niclas!
Men det finns ju annars Integra i lite mer humana prisklasser...
Shootout: Three Mid-Price A/V Receivers (från * Officiell tråd - Monitor Audio Silver RS* ) även om jag vet vad Du menar! Polaren har en Integra processor och Vincet block till alla kanalerna... Själv nöjer jag mig fantastiskt väl med Onkyo 702 så länge... även om hans låter himmelskt så är jag lycklig när jag lyssnar till 702:an och det är just det som räknas!
Redigerat av Kind of Blue, 04 October 2006 - 00:27.
Postad 06 October 2006 - 20:42
Är det någon som kan utala sig om hur bra den gör jobbet?
Kan den tex skicka vidare 720P från komponent till hdmi?
Kovertera 576i till 720P via hdmi?
Postad 07 October 2006 - 10:06
Nya kablar behövs men då kan man köra all övrig elektronik genom recivern vilket är smidigt. Men är det värt det? Tråkigt om man lägger ned typ 3K extra (inkl kablar) bara för att få video konverteringen men så blir det sämre bild då har man ju kastat pengarna i sjön.
Jag har istället funderat på en 603 från tyskland eller en 604.
Hur stor är skillnaden mellan de två?
Är den extra effekten på 15W och hur mycket bättre är Audyssey 2EQ?
Har ett ganska dummt rum med massa resonanser.
Men är det värt 2K imellan för 604
Postad 30 October 2006 - 17:14
Några mer intryck?
Jag har nu bestället en 604 från tyskland fick pröjsa 4595:- inkl frakt.
Kommer det bli någon skillnad mot min gamla Yamaha 630?
Eller har jag köpt något onödigt dyrt nu igen?
Ska andvändas mestadels till film/tv men också musik.
Kör med ett sib&cub" system.
Återkommer med info när jag fått den.
Postad 30 October 2006 - 18:30
Har nu funderat lite och kommit fram till attt video konvertering är bra men dyrt.
Nya kablar behövs men då kan man köra all övrig elektronik genom recivern vilket är smidigt. Men är det värt det? Tråkigt om man lägger ned typ 3K extra (inkl kablar) bara för att få video konverteringen men så blir det sämre bild då har man ju kastat pengarna i sjön.
Jag har istället funderat på en 603 från tyskland eller en 604.
Hur stor är skillnaden mellan de två?
Är den extra effekten på 15W och hur mycket bättre är Audyssey 2EQ?
Har ett ganska dummt rum med massa resonanser.
Men är det värt 2K imellan för 604
Jag börjar få intrycket att 674 är en slags tillsvidare 704:a, den verkar i alla fall vara prissatt i närheten av 702/703 ca 8.000.
Den rums-EQ som sitter i 702 är i alla fall inte så mycket att hurra för, men den kan lyfta fram ett helt nytt ljud ur högtalarna ändå. Men just så mycket rumskorrigerande är den inte. Så där borde Audyssey 2EQ stå ut rejält.
Vad som är smolk i min bägare är att Onkyo just valt Audyssey 2EQ och inte MultEQ (som t ex Marantz och Denon stärkarna i 703 klassen har). 2EQ har inget "filterresolution" för subwoffer medans MultEQ har 8x. Länk: http://www.audyssey....Q_products.html
Kanske är MultEQ just den kommande skillnaden mellan 674 och 704. Vem vet?
*Edit* Vad gäller kablarna så räcker det gott med Claes Ohlssons HDMI kablar och övriga kopplingar kan Du ju använda de Du redan har, om det nu är component, svideo eller HDMI. Men behövs flera nya HDMI så borde det funka fint med de billigare varianterna.
Redigerat av Kind of Blue, 30 October 2006 - 18:38.
Postad 03 November 2006 - 17:06
Jag beställde från medianess.de i söndags kväll och den kom idag. Helt ok leverans tid. MEN jag har mailat två grr angående kolliid men utan svar. men annars rekomenderas butiken.
Men ska den bli så VARM? Har den i en tv bänk det är typ 1,5 cm luft runt om och fritt framme och bak. Men den blir riktigt varm man kan nåstan inte hålla handen på den. Min gamla Yamaha 630 som stod på samma plats blev inte alls varm. Är det någe galet med den?
Jag läste iofs i någon review om 603:an att den var varm som en kärnreaktor. så det kanske ska vara så. Det luktar lite om den också men det kanske okså är normalt.
Kan man kolla vilka värden Audyssey 2EQ har ställt in på eqn?
Jag kan inte hitta det iallafall.
Kan man döpa om ingångarna?
Lite korta intyck om den. Kör med ett Sib&cub2" paket
Den är kraftfullare än yamman.
Auto setuppen gick smidigt hittade alla högt osv.. Och det låter lite bättre med eq på än av men ingen gigantisk skillnad.
Den valde mina frontar och centrer till fullrange och sattarna till small men de är ju samma, så det ändrade jag själv till small på alla.
Ljudet är klart och fint. Har bara testat lite musik än så länge.
den blåa ringen ser trasig ut då den bara lyser på ovan sidan av volymkontrollen, men det ska nog vara så för det är det på andra bilder jag sett på 604:an
Men annars är jag nöjd hitils.
Fjärren var skit ful men det bryr jag mig inte om då jag har en kameleon fjärr. (yammans är doch nästan fulare)
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 03 November 2006 - 17:07.
Postad 03 November 2006 - 19:03
Det är inget fel på den blå ringen. Det sitter en ljuskälla rakt ovanför volymratten så det är som det ska vara.
Postad 03 November 2006 - 20:44
Kan den skadas av värmen?
Vill helst slippa bygga om tv bänken. Av estetiska skäl.
Har nu kollat en film och jag kan bara säga OJ vilken skillnad i detaljer och inlevelsse mot min gamla yamma. Pistolskott låter verkligen som pistolskott man hör lov som prasslar osv...
Helt annan dynamik än yamman. :-)
Postad 04 November 2006 - 12:01
Postad 04 November 2006 - 13:25
Postad 04 November 2006 - 23:42
Suger den i sig 630W hela tiden eller är det max vad den drar. Man kan ju tycka att den kanske förbrukar det hela tiden med tanke på att den blir så varm. Tycker den blir lika varm om inte varmare när den bara är på utan att man spelar något på den.
Kan någon förklara hur det ligger till. Drar den det hela tiden får man nog tänka på att stänga av den så att elmätaren saktar av lite.
Postad 05 November 2006 - 19:19
Min 703:a knäpper vid höjning av volymen, ungefär som om ett relä kopplas in för att ge extra effekt. Har ni andra märkt något liknande? Det känns lite onödigt i mitt fall eftersom jag kör med ett externt slutsteg...
Postad 06 November 2006 - 12:01
Vid vilken volym är det som du hör det?
Postad 06 November 2006 - 15:51
Min 703:a knäpper vid höjning av volymen, ungefär som om ett relä kopplas in för att ge extra effekt. Har ni andra märkt något liknande? Det känns lite onödigt i mitt fall eftersom jag kör med ett externt slutsteg...
Har en 603:a som också knäpper likt ett relätillslag. Dock är de inte kopplade till att jag ändrar volym utan uppkommer sporadiskt. Min teori varit endera värme eller att signalprocessorn får för sig något ang insignal. Samma ljud uppkommer när den swithchar till DTS/DD när huvudspåret på en film går igång. burken står fritt i sidled men har en Integra CD stående på sig.
Någon som har idéer?
Postad 06 November 2006 - 15:51
Postad 06 November 2006 - 15:53
Har en 603:a som också knäpper likt ett relätillslag. Dock är de inte kopplade till att jag ändrar volym utan uppkommer sporadiskt. Min teori varit endera värme eller att signalprocessorn får för sig något ang insignal. Samma ljud uppkommer när den swithchar till DTS/DD när huvudspåret på en film går igång. burken står fritt i sidled men har en Integra CD stående på sig.
Någon som har idéer?
Det är helt naturligt att det är reläer som knäpper till när man växlar mellan tvåkanal och flerkanal. Det är helt enkelt surroundslutstegen som kopplas till eller från. Det är inte den knäppningen jag är ute efter.
Postad 06 November 2006 - 16:11
Någon som har idéer?
Det är helt naturligt att det är reläer som knäpper till när man växlar mellan tvåkanal och flerkanal. Det är helt enkelt surroundslutstegen som kopplas till eller från. Det är inte den knäppningen jag är ute efter.
Jo det inser jag, men dilemmat är att det sker omotiverat mitt i en film tex. och förstärkaren indikerar inte förändring på något annat sätt display eller så.
Postad 06 November 2006 - 23:20
Någon som har idéer?
Jo det inser jag, men dilemmat är att det sker omotiverat mitt i en film tex. och förstärkaren indikerar inte förändring på något annat sätt display eller så.
Jag har samma problem med min 803.
Mitt i en film när det är mycket ljudefekter och sedan går över till ett lugnare parti knäpper det i förstärkaren. Även vid musiklyssning händer det att det knäpper i den som det är ett relä eller liknande som ändras.
Jag pratade med Canseda som är agenter för Onkyo i Sverige i början av året men har inte fått något svar om det ännu. Skall stöta på de igen och höra vad de säger om det.
Postad 13 November 2006 - 13:05
Jag har en fråga; trots att jag har stora fronthögtalare så ställer 703:an in att jag ska dela basfördelningen vid 200Hz. Centern och bakhögtalarna är mindre men där ställer recievern in 60 resp 70 Hz delningsfrekvens vilket verkar rimligt. Någon som har en idé vad som är fel?
Postad 13 November 2006 - 14:22
Någon som har idéer?
Jag har en 702:a och har aldrig varit med om det fenomenet. Verkar lite skumt. En pinsamt basic fråga som jag redan innan är säker på att Ni som har reläknäppningarna har hundra kolla på men för alla som följer diskussionen om knäppningar; Ni har rätt ohmtal inställt i förstärkaren?
Bara för klarhetets skull...
Ser fram emot Cansedas svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Onkyo 502E/602E/702E *
347 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler