Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Deno 1906, ingen bas!

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2006 - 21:21

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Pefre - Men i just denna tråd ÄR det bra råd och argument om man ids läsa vad trådskaparen har för problem...och om man ids lyssna på sakerna så man vet man pratar om...

Nu är du verkligen ute och cyklar igen. :P Tidigare i tråden skrev du: "Min analys (även Pefres) är att Sintei är van med mer bas i sin tidigare anläggning..." samt "Sintei - Din nya erfarenhet visar på exakt min och Pefres analyser".

Nu menar du att jag inte "ids läsa vad trådskaparen har för problem". Vad i herrans namn håller du på med och varför? :)

Hur ofta måste jag svara på detta med att lyssna på receivrar innan du fattar? Vill du jag skall länka till alla gånger jag redan svarat eller orkar du leta upp det själv? Skall ändå göra ett sista försök och sedan hoppas jag poletten ramlar ned...

Listen up! Jag har ingen butik i närheten där det går att lyssna på olika receivrar under jämförbara förhållanden (jag anser att man skall vara seriös om man uttalar sig säkert och ha lyssnat med åtminstone samma högtalare, helst i samma rum. Verkar som du har lägre krav på lyssningsförhållanden (lite osäker då du uttryckt dig motsägesfullt om detta).

Att lyssna på tex Sony hos Onoff och sedan åka 20 mil tur och retur för att lyssna på Marantz eller H/K med helt andra förutsättningar tror jag ingen med en sund syn på detta anser är någon höjdare.

Har som sagt svarat ett antal gånger på detta tidigare och hoppas du äntligen har greppat det nu... Vore märkligt annars.

Redigerat av Unregistered1013, 13 August 2006 - 21:47.

Postad 13 August 2006 - 21:55

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
"Min analys (även Pefres) är att Sintei är van med mer bas i sin tidigare anläggning..." samt "Sintei - Din nya erfarenhet visar på exakt min och Pefres analyser"."

Det håller jag med dig om...men inte det jag quotade...

Men varför skriver du som du då gjorde i denna tråd?

Vi skulle hjälpa killen att finna bot till sitt problem med Denon 1906 INGEN BAS och många gav då tips om en H/K skulle passa....och så skriver du som nedan...det förvillar ju mer än det ger något råd i rätt riktning?

Ibland får man för sig, när man läser många inlägg i tex detta forum, att kraft automatiskt innebär bra ljud. "Köp H/K den har mera kraft och är bättre än / spöar skiten ur..." - är argument jag sett för många gånger.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 13 August 2006 - 22:49.

Postad 13 August 2006 - 22:21

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Men varför skriver du som du då gjorde i denna tråd?

Vi skulle hjälpa killen att finna bot till sitt problem med Denon 1906 INGEN BAS och många gav då tips om en H/K skulle passa....och så skriver du som nedan...det förvillar ju mer än det ger något råd i rätt riktning?

Det var ett sidospår och kommentar på Combos inlägg gällande kraft. Det blir ofta missvisande när man inte ser sammanhanget. Man kan inte som du gjort bara dra ut en mening och sedan tolka den. Texten har ju inget att göra med om H/K passar trådskaparen bättre eller sämre.

Något mer du vill klaga på i kväll...?

Postad 13 August 2006 - 23:06

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Jag har ingen butik i närheten där det går att lyssna på olika receivrar under jämförbara förhållanden (jag anser att man skall vara seriös om man uttalar sig säkert och ha lyssnat med åtminstone samma högtalare, helst i samma rum. Verkar som du har lägre krav på lyssningsförhållanden (lite osäker då du uttryckt dig motsägesfullt om detta).

Att lyssna på tex Sony hos Onoff och sedan åka 20 mil tur och retur för att lyssna på Marantz eller H/K med helt andra förutsättningar tror jag ingen med en sund syn på detta anser är någon höjdare.

<{POST_SNAPBACK}>

Men du kan uttala dig sunt bara genom att referera en massa tester? Personligen är det i mina öron lika osunt som att köpa Onoff-lyssningen...

Ta t ex Denon 1906 som är en testvinnare, men där många andra testare var negativa till dess ljudkvalité...hur en reciver då kan bli testvinnare i en test är för mig en gåta...men det verkar inte du ta någon notis till...dvs att tester inte alls är något att lita på...

Mvh JB

Postad 13 August 2006 - 23:10

Licky
  • Licky
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Denon är ju kända för att ha ett neutralt ljud, vill man ha mer pondus så får man helt enkelt köpa H/K eller ännu hellre Onkyo. Dock verkar det som om trådskaparen har fel på sin receiver för neutral betyder inte baslös vilket fallet verkar vara för honom...

Postad 14 August 2006 - 06:10

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Men du kan uttala dig sunt bara genom att referera en massa tester? Personligen är det i mina öron lika osunt som att köpa Onoff-lyssningen...

Ta t ex Denon 1906 som är en testvinnare, men där många andra testare var negativa till dess ljudkvalité...hur en reciver då kan bli testvinnare i en test är för mig en gåta...men det verkar inte du ta någon notis till...dvs att tester inte alls är något att lita på...

När man refererar till en test så är det inte "man" som uttalar sig. Det är testaren. Du måste kunna skilja på det.

Att tester kan ge olika resultat är ju inte märkligt alls - recensenterna har ju även de olika smak och referens. Tester är bara en vägledning - lika mycket som ett påstående från tex dig är. Inget av dem är absolut rätt eller fel , sant eller osant för en ev. köpare - endast en vägledning. Ju snabbare du kan lära dig det desto lugnare lär nog diskussionerna bli.

Redigerat av Unregistered1013, 14 August 2006 - 06:12.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.