Tacksamm för svar!
* Officiell tråd - Onkyo TX-SR674E *
Onkyo TX-SR674E
(Förstärkare)
|
1
|
(35)
|
Inga priser |
Postad 04 January 2007 - 21:32
Tacksamm för svar!
Postad 04 January 2007 - 21:36
Surround!just köpt en som sagt och ska köra 5.1... ska ja koppla dom bakre högtalarna till surround back eller surround
dom ska står bredvid soffan ja sitter i...
Tacksamm för svar!
Surround back används när du kör 6.1 eller 7.1.
Postad 05 January 2007 - 01:34
Har jag gjort något nybörjarfel, månntro?
*Redigering* Det är lugnt, det var inget fel alls. Jag var bara ovetandes om att Onkyo-stärkare har väldigt brett volymomfång.
Redigerat av Unregistereda75b9c04, 05 January 2007 - 18:02.
Postad 06 January 2007 - 12:44
Hej!
Har nyköpt en Onkyo tx-sr674e och undrar nu hur ja ska koppla?
Har hdmi på dvdn, ska ja koppla den via hdmi till förstärkares hdmi in och sen en hdmi ut från förstärkaren till tvn? förlorar ja något på det och vad ger det?
Kopplar ja datorn via s-video till förstärkaren och sen via hdmi ut till tvn?
Eller med andra ord kopplar jag allt till förstärkaren och har bara en hdmi från den till tvn? Den klara att få in s-video och skicka den till tvn via hdmi?
Många frågor.... tacksamm för svar!!
Mvh Johan
Ja den konvertera alla inkommande videosignaler till HDMI.
Postad 06 January 2007 - 16:00
Postad 06 January 2007 - 16:06
Du måste ju ändå ha en kabel till stärkaren för att få ljud, då är det ju smidigt med hdmi, ljud och bild i samma kabel.OKej.... Men vad ger det att koppa dvdn först via hdmi till förstärkare å sen via hdmi till tvn?
Visst kan du koppla direkt dvd -> tv och sen köra koaxial/optisk + 5.1 analogt för ljudet men det känns halvonödigt?!
Sen har ju dom flesta kanske fler prylar, något tv-spel kanske och en digitalbox eller liknande. Då kör man in alla i förstärkaren och klarar sig fortfarande med en kabel till tvn.
Postad 06 January 2007 - 18:11
Men man tappar inget på kvalliten när man först kopplar dvdn till förstärkaren och sen till tvn mot för att köra den direkt till tvn?
Postad 06 January 2007 - 18:14
Redigerat av Martin.M, 06 January 2007 - 18:15.
Postad 06 January 2007 - 18:40
Får man fråga vad ni fick för pris (ink. frakt) på denna pjäs när ni beställde den från Audio-Vision i Tyskland?
**EDIT**
Hade jag bara bemödat mig att titta lite längre fram i strängen, hade jag fått svaret på min fråga redan där. Sorry!
Redigerat av Unregistered52a88696, 06 January 2007 - 20:19.
Postad 10 January 2007 - 11:55
Kopplade in högtalare och startade upp lite musiklyssning direkt, lät riktigt bra utan några inställningar (körde "pure Audio" och har Jamo E8 i en 6.1 installation).
En av anledningarna till köpet av denna (6499:- av den lokala handlaren) är att allt går att få ut via HDMI såklart, så det räcker med en kabel till projjen.
Efter lite nödvändig bläddring i manualen så stod jag där med flimmer och/eller ingen bild alls ut via HDMI.
En av mina DVD (Samsung HD945) går via HDMI rakt in och den andra HD-spelaren (Snazio HD1350) går vid DVI-HDMI till Onkyon.
Via Samsungen fick jag bild ibland, beroende på vilken upplösning jag skickade ut, fast ingen bild var bra (ska testa med en ny HDMI-kabel förhoppningsvis idag).
Med Snazion var det tvärstopp, kanske det kan bero på att den inte har HDCP via DVI-utgången???
Sen var det ytterligare en sak som jag blev ganska besviken på och som jag inte kunnat hitta info alls om. Onkyon har en bandbredd via HDMI på 1080P, vilket den vidarebefodrar rakt igenom om insignalen är 1080P... MEN, i manualen står det klart och tydligt att uppkonvertering av insignaler kan göras och skickas ut via HDMI, men till vilken upplösning då? Vad får man ut ur Onkyon?
Står inget i manualen någonstans vad du kan skicka ut ur Onkyon alls ju.
Menar texten "up-conversion" enbart att den linjedubblar, eller vad är det jag har missat?
ps. du som undrade varför du inte ser on-screen menyn så skickas den enbart ut via "monitor out" tror jag, alltså composite eller s-vhs ds.
Postad 10 January 2007 - 21:12
Jag har en fråga (kanske nybörjarfråga men inga frågor är för dumma har jag hört....)
Jag funderar på om jag via Onkyo TX-SR674E kan mata ut komponentsignalen till t.ex min projektor och samtidigt mata ut signalen via HDMI till min TV (samma bild alltså...). är detta möjligt, och får man ut samma bild på båda mottagarna då, tex om jag kör en DVD från min Samsung HD725? Om inte, går det om man kör t.ex komponent och SVHS samtidigt istället? eller matar den bara ut bilden från EN port?
Orsaken är att jag ibland bara vill använda min LCD-TV och ibland vill trycka upp bilden massivt på projektorn, utan att ha en separat splitter installerad mellan recievern och projektorn/TVn
Postad 11 January 2007 - 00:39
Fick min 674E igår...JIPPI.
Kopplade in högtalare och startade upp lite musiklyssning direkt, lät riktigt bra utan några inställningar (körde "pure Audio" och har Jamo E8 i en 6.1 installation).
En av anledningarna till köpet av denna (6499:- av den lokala handlaren) är att allt går att få ut via HDMI såklart, så det räcker med en kabel till projjen.
Efter lite nödvändig bläddring i manualen så stod jag där med flimmer och/eller ingen bild alls ut via HDMI.
En av mina DVD (Samsung HD945) går via HDMI rakt in och den andra HD-spelaren (Snazio HD1350) går vid DVI-HDMI till Onkyon.
Via Samsungen fick jag bild ibland, beroende på vilken upplösning jag skickade ut, fast ingen bild var bra (ska testa med en ny HDMI-kabel förhoppningsvis idag).
Med Snazion var det tvärstopp, kanske det kan bero på att den inte har HDCP via DVI-utgången???
Sen var det ytterligare en sak som jag blev ganska besviken på och som jag inte kunnat hitta info alls om. Onkyon har en bandbredd via HDMI på 1080P, vilket den vidarebefodrar rakt igenom om insignalen är 1080P... MEN, i manualen står det klart och tydligt att uppkonvertering av insignaler kan göras och skickas ut via HDMI, men till vilken upplösning då? Vad får man ut ur Onkyon?
Står inget i manualen någonstans vad du kan skicka ut ur Onkyon alls ju.
Menar texten "up-conversion" enbart att den linjedubblar, eller vad är det jag har missat?![]()
ps. du som undrade varför du inte ser on-screen menyn så skickas den enbart ut via "monitor out" tror jag, alltså composite eller s-vhs ds.
Angående monitor ut. Det går att få on-screen via hdmi. Dock så är det endast när man skickar in en komposit/s-video signal som sedan skickas ut via hdmi det fungerar.
Angående uppkonvertering. Förstärkaren uppkonverterar ingenting. Däremot gör den om alla signaler från interlaced till progresive och skickar ut dem via hdmi. Så skickar du in en 480i signal så får du ut en 480p signal.
Angående flimmer. Jag har det på min också ibland. Vet inte vad det beror på, men jag tror HDMI switchningen som är lite vek. Sen så måste apparaterna ha HDCP för att fungera, så där har du svaret på varför du inte får bild från HD-spelaren.
Postad 11 January 2007 - 08:50
Det var som jag misstänkte, Snazion saknar väl HDCP stöd via sin DVI.
Dock borde det väl fungera med Component ut från den, vilket även den ger helt okej bild...
Ska prova det ikväll.
Har även beställt en HDMI-M1 adapter till min Infocus så jag kan köra med en riktig HDMI kabel
och inte Infocus DVI-M1 som är 10 meter lång...blir för mycket signalförlust.
(har en HDMI--->DVI adapter och sen en tio meter DVI--->M1, borde ge problem)
Ljudet låter ju kanon ur Onkyon iaf, alltid något...
Postad 11 January 2007 - 19:06
Hur jag än kopplar så vägrar det fungera på bildsidan.
Nu kör jag en riktig HDMI-kabel till projjen men det fungerar inte ändå.
Varken Snazion (inte HDCP-stöd), Samsung-DVDn eller Canal Digitals HD-Box.
Det blinkar till en kanonbra bild i en halv sekund, sen blir det myrornas krig.
Projjen har stöd för HDCP och det har fungerat kanon med alla olika bildkällor jag kopplat in tidigare, men med Onkyon emellan så är det tvärstopp.
Ingen annan som har stött på patrull?
[EDIT:]
Även om jag kör in komponentvideo, composite eller s-vhs och tar ut signalen via HDMI så är det samma problem, bild i en halv sekund ungefär, och sen myrornas krig (myrornas krig i färg iof
Redigerat av pege_amp, 11 January 2007 - 19:15.
Postad 11 January 2007 - 19:26
Men va i h-vete.
Hur jag än kopplar så vägrar det fungera på bildsidan.
Nu kör jag en riktig HDMI-kabel till projjen men det fungerar inte ändå.
Varken Snazion (inte HDCP-stöd), Samsung-DVDn eller Canal Digitals HD-Box.
Det blinkar till en kanonbra bild i en halv sekund, sen blir det myrornas krig.
Projjen har stöd för HDCP och det har fungerat kanon med alla olika bildkällor jag kopplat in tidigare, men med Onkyon emellan så är det tvärstopp.
Ingen annan som har stött på patrull?
[EDIT:]
Även om jag kör in komponentvideo, composite eller s-vhs och tar ut signalen via HDMI så är det samma problem, bild i en halv sekund ungefär, och sen myrornas krig (myrornas krig i färg iof)
Jag har haft samma problem. Men efter att ha stängt av förstärkare/dvd/digitalbox och även projektor ett par gånger så fick jag igång bilden. Tror tyvärr att hdmi växeln är lite svajig. Men det är konstigt att det blir så även när du kör via andra kablar.
Har du ställt in rätt i on screen menyn och tilldelat alla in/utgångar rätt? När jag kopplade in mitt xbox 360 via komponent i förstärkaren och tog ut signalen via hdmi så blev det myrornas krig. Vet faktiskt inte vad som löste problemet, men jag ändrade ingångarna och ändrade även i menyn.
Skicka ett PM med hur du har det inställt så kan jag se hur jag gjort med på min.
//Tommy
Postad 20 January 2007 - 15:13
Det jag har som krav är.
Multiroom och det har denna både med hög och lågnivå ut.
Konvertering av alla inkommande källor upp till HDMI.
Automatisk inställning via mic
Övriga önskemål är ju en bra, lärbar och helst belyst fjärr. THX klassning kanske är bra el är det inget vettigt kanske? Audio delay/lipsync antar jag att alla klara?
Hmm det med HDCP låter ju inte så skoj. Innebär det att om jag kör HTPC med dvi ut med en dvi till HDMI adapter och sedan in i recivern och sedan ut till min Hitachi TX200 projj så kommer det inte funka ?
Vad är det sämsta resp bästa med denna reciver jämfört med tex Yamaha, Denon pioneer i denna prisklass ( upp till 8k)? nån annan man ska kika på som kanske klarar mina krav?
Har kikat lite på dom andra å tex denon 2307 har bara konvertering av bild upp till komponent, pioneer 2016 har inte 2 zon vilket kanske går att leva utan men vill nog gärna ha det.
Tycker dock att denonen är snyggast följd av pionnern och pionners fjärr ser bra ut. Har väl planer på att skaffa en denon dvd oxå 1730 men vi får väl se hur det blir med den saken. Kan tillägga att jag har ett JBL högtalarpaket som just nu drivs med en 5-6år gammal Yamaha RXV-596 utan vare sig HDMI eller äns komponent och en pioneer dv454 som bildkälla .
Kan ingen tyska men är inte helt främmande för att beställa från tyskland. med dyraste frakten på 59eur fick jag det med hjälp av forex att bli knappt 5200kr...kan det stämma? verkligen bra pris isf.
/Magnus
Redigerat av PiZZaMaN, 20 January 2007 - 15:15.
Postad 24 January 2007 - 10:33
Vågar man verkligen importera från tyskland, när HDMI-växlen verkar vara instabil?
Hur många som har denna reciever på detta forumet har problem med bilden?
Postad 24 January 2007 - 11:32
Postad 26 January 2007 - 22:20
Postad 28 January 2007 - 14:30
´Baily: vad får du ge st inkl frakt och allt därifrån?
545.90€ inkl frakt ! Vilket är ett superbra pris tycker jag.
Priset i skr blev 5077.80kr inkl frakt. Tror inte att det går att hitta billigare.
Postad 29 January 2007 - 04:33
Hur är det med garantier mm. kan man lämna in den i sverige om nått skulle gå sönder??
Funderar på om man ska slå till på en sån eller uppgradera HTPC:n med nytt moderkort, prolle å minne. Eller varför välja...bara å köpa både och hehe =D
Nån som kan ge mig några exempel på vad som är jättebra med den resp vad som är dåligt.
Postad 29 January 2007 - 13:03
Man betalar in på deras konto, du får ett mail med deras kontouppgifter. Digitalo.de har även en svensk support om man behöver kontakta dem
Baily: Låter mkt intressant. Verkligen bra pris. Synd att man inte kan nån tyska men får be nån här på jobbet om hjälp vid ev beställning. Hmm kreditkort...man betalar i förskott eller?
Hur är det med garantier mm. kan man lämna in den i sverige om nått skulle gå sönder??
Funderar på om man ska slå till på en sån eller uppgradera HTPC:n med nytt moderkort, prolle å minne. Eller varför välja...bara å köpa både och hehe =D
Nån som kan ge mig några exempel på vad som är jättebra med den resp vad som är dåligt.
Postad 29 January 2007 - 13:50
Jag föredrar ALLTID att beställa där det är billigast och därför har jag själv köpt hem ganska många "hembioprylar" från just Tyskland, tex Samsung, Sanyo etc (inga som helst problem med desa märken då just europagarantin gäller). Dock så verkar det som att återförsäljaren på Onkyo här i Sverige är allt annat än glad över att folk importerar detta märke från Tyskland. Därför skulle jag kolla en extra gång vad som gäller om maskinen går sönder och du måste skicka den på service. Vet att detta varit upp tidigare här på forumet i en annan Onkyo tråd, och jag har då för mig att de som ringde och kollade fick som svar att är den köpt i Tyskland så gäller inte garantin i Sverige, utan måste då skickas ner till Tyskland...
Bara ett litet tips att dubbelkolla detta.
Redigerat av Unregistered52a88696, 29 January 2007 - 13:51.
Postad 30 January 2007 - 09:37
Är riktigt sugen på denna reciver som nog verkar ha det mesta jag behöver just nu. Visst vill jag ha dubbla HDMI ut men det är det väl bara nån riktigt dyr marantz som har än så länge å det finns ju recivers med usb ingång för musik mm men dom är ju dyrare.
Det jag har som krav är.
Multiroom och det har denna både med hög och lågnivå ut.
Konvertering av alla inkommande källor upp till HDMI.
Automatisk inställning via mic
Övriga önskemål är ju en bra, lärbar och helst belyst fjärr. THX klassning kanske är bra el är det inget vettigt kanske? Audio delay/lipsync antar jag att alla klara?
Hmm det med HDCP låter ju inte så skoj. Innebär det att om jag kör HTPC med dvi ut med en dvi till HDMI adapter och sedan in i recivern och sedan ut till min Hitachi TX200 projj så kommer det inte funka ?
Vad är det sämsta resp bästa med denna reciver jämfört med tex Yamaha, Denon pioneer i denna prisklass ( upp till 8k)? nån annan man ska kika på som kanske klarar mina krav?
Har kikat lite på dom andra å tex denon 2307 har bara konvertering av bild upp till komponent, pioneer 2016 har inte 2 zon vilket kanske går att leva utan men vill nog gärna ha det.
Tycker dock att denonen är snyggast följd av pionnern och pionners fjärr ser bra ut. Har väl planer på att skaffa en denon dvd oxå 1730 men vi får väl se hur det blir med den saken. Kan tillägga att jag har ett JBL högtalarpaket som just nu drivs med en 5-6år gammal Yamaha RXV-596 utan vare sig HDMI eller äns komponent och en pioneer dv454 som bildkälla .
Kan ingen tyska men är inte helt främmande för att beställa från tyskland. med dyraste frakten på 59eur fick jag det med hjälp av forex att bli knappt 5200kr...kan det stämma? verkligen bra pris isf.
/Magnus
tror inte du behöver vara orolig för att den inte skall funka med din HTPC.
Har själv tx-sr804:an som bildväxel från HTPC:n via dvi/hdmi adapter till sanyo z5 och det funkar klockrent...Borde även funka med 674e tycker jag..
var inte rädd för att köpa från tyskland, det gjorde jag och det funkade klockrent..
Postad 30 January 2007 - 13:38
Vill inte låta som "farbror grå" nu, men Onkyo och europagaranti verkar det vara lite si och så med...
Jag föredrar ALLTID att beställa där det är billigast och därför har jag själv köpt hem ganska många "hembioprylar" från just Tyskland, tex Samsung, Sanyo etc (inga som helst problem med desa märken då just europagarantin gäller). Dock så verkar det som att återförsäljaren på Onkyo här i Sverige är allt annat än glad över att folk importerar detta märke från Tyskland. Därför skulle jag kolla en extra gång vad som gäller om maskinen går sönder och du måste skicka den på service. Vet att detta varit upp tidigare här på forumet i en annan Onkyo tråd, och jag har då för mig att de som ringde och kollade fick som svar att är den köpt i Tyskland så gäller inte garantin i Sverige, utan måste då skickas ner till Tyskland...
Bara ett litet tips att dubbelkolla detta.
Jasså ! Jag fick den uppfattningen att den gällde, men det stämmer nog som du säger !
Måste kolla upp innan stärkaren har blivit betald
Postad 02 February 2007 - 18:47
Postad 04 February 2007 - 14:09
Vill inte låta som "farbror grå" nu, men Onkyo och europagaranti verkar det vara lite si och så med...
Jasså ! Jag fick den uppfattningen att den gällde, men det stämmer nog som du säger !
Blev du ngt klokare ang. europagarantin Baily?
mvh
multimedia
Postad 07 February 2007 - 14:52
Blev du ngt klokare ang. europagarantin Baily?
mvh
multimedia
Har missat att du skrivit till mig multi
Enligt digitalo.de använder de sig av EU garanti, även på denna produkt. Får helt enkelt lita på dem
Postad 07 February 2007 - 15:47
Tack för svaret.
Jo att det är EU-garanti är det ingen tvekan om. Men saken är nog den att blir det problem får du skicka tillbaka surren till Tyskland. I och för sig inte speciellt krångligt då det skiljer ca 150:- i postkostnader fråna att skicka den i Sverige och till Tyskland. Det som är det intressanta är att generalagenten här i Sverige (Canseda) säger att de inte "tar hand om" Onkyo-förstärkare som är köpta i Tyskland (är 99% säker på att jag läst detta här på forumet). Men som sagt, blir det problem är det ju bara att skicka tillbaka den till Tyskland. I längden sparar man ju ändå in en massa kulor...
mvh
multimedia
Här är länken till inlägget jag pratade om. Så jag är inte riktigt säker på att Canseda vet vad de pratar om. Ska nog bara därför ta och maila Onkyos Europakontor för att reda ut det hela
Redigerat av Unregistered52a88696, 07 February 2007 - 16:28.
Postad 08 February 2007 - 18:59
Ser dock inte detta som ngt problem över huvud taget, då det skiljer så mycket i pris på Onkyoprodukter här i Sverige och bland annat Tyskland. Det blir många frakter ner till Tyskland innan man kommer upp i den summa pengar som det skiljer på att köpa produkten från Tyskland istället för i Sverige.
Beställde själv en Onkyo A-9755 nere från Tyskland under gårdagen. En liten nätt prisskillnad på ca 3000:- ink. frakt.
Svaret:
Thank you very much for your message and your interest in ONKYO products.
You have reached the support/help desk for ONKYO Europe.
Unfortunately it is absolutely impossible to grant international warranty
on our products, since they are not identical throughout our world
market's. Also service, support, spare parts and other issues have to be
organized and cause overhead work and costs which have to be limited as
much as possible in order to keep our products competitive not only on
quality and features but also price. In general and any case we strictly
and strongly recommend to our customer to only buy products within their
territory or country of citizenship and from/via their authorized onkyo
distributor/dealer.
The only chance to claim and receive warranty service is to bring the unit
back to the dealer where you have bought it! of course you can receive
service from our local agent but at typical service charge condition only.
We are very sorry for this inconvenience but kindly ask for your
understanding.
For further information please contact your local ONKYO distributor (look
at: www.onkyo.net ):
Canseda AB
Amalia Jönssons Gata 19
42131 Västra Frölunda
Phone: + 46 (0)31-7093760
Fax: +46 (0)31-476515
Email: [email protected]
Web: www.canseda.se
We hope to have given you appropriate help and information and would very
much appreciate your decision for ONKYO products now and in the future.
MfG / Sincere Regards
Dieter Strecke
Product Information / Help Desk / Training / Seminars
ONKYO Europe Electronics GmbH
Liegnitzerstr. 6
D-82194 Groebenzell / Germany
Tel. ++49-(0)-8142-4401-240
[email protected]
http://www.onkyo.net
http://www.integraresearch.net
Redigerat av Unregistered52a88696, 08 February 2007 - 19:14.
Postad 09 February 2007 - 02:05
Aja det får gå bra nu, förhoppningsvis så kommer stärkaren hålla
Ja jag sparade ca: 1400kr mot den billigaste i sverige, alltid något.
Fick svar i dag från Onkyo's kundtjänst, och det var precis som jag trodde. Man får alltså vid köp från Tyskland sända förstärkaren tillbaka dit om fel skulle uppstå. Annars får man stå för konstanderna själv här i Sverige.
Ser dock inte detta som ngt problem över huvud taget, då det skiljer så mycket i pris på Onkyoprodukter här i Sverige och bland annat Tyskland. Det blir många frakter ner till Tyskland innan man kommer upp i den summa pengar som det skiljer på att köpa produkten från Tyskland istället för i Sverige.
Beställde själv en Onkyo A-9755 nere från Tyskland under gårdagen. En liten nätt prisskillnad på ca 3000:- ink. frakt.![]()
Svaret:
Thank you very much for your message and your interest in ONKYO products.
You have reached the support/help desk for ONKYO Europe.
Unfortunately it is absolutely impossible to grant international warranty
on our products, since they are not identical throughout our world
market's. Also service, support, spare parts and other issues have to be
organized and cause overhead work and costs which have to be limited as
much as possible in order to keep our products competitive not only on
quality and features but also price. In general and any case we strictly
and strongly recommend to our customer to only buy products within their
territory or country of citizenship and from/via their authorized onkyo
distributor/dealer.
The only chance to claim and receive warranty service is to bring the unit
back to the dealer where you have bought it! of course you can receive
service from our local agent but at typical service charge condition only.
We are very sorry for this inconvenience but kindly ask for your
understanding.
For further information please contact your local ONKYO distributor (look
at: www.onkyo.net ):
Canseda AB
Amalia Jönssons Gata 19
42131 Västra Frölunda
Phone: + 46 (0)31-7093760
Fax: +46 (0)31-476515
Email: [email protected]
Web: www.canseda.se
We hope to have given you appropriate help and information and would very
much appreciate your decision for ONKYO products now and in the future.
MfG / Sincere Regards
Dieter Strecke
Product Information / Help Desk / Training / Seminars
ONKYO Europe Electronics GmbH
Liegnitzerstr. 6
D-82194 Groebenzell / Germany
Tel. ++49-(0)-8142-4401-240
[email protected]
http://www.onkyo.net
http://www.integraresearch.net
Postad 16 February 2007 - 17:41
Idag fick jag hem min 674 !!!! Har kopplat in allt, och måste säga att jag är supernöjd. Den är ju dock inte lika snygg som min förra H/K 235:a, men denna är ju inte ful heller
Postad 16 February 2007 - 18:25
Även jag har beställt en från Digitalo, dessvärre skickade de den till Danmark istället för Sverige !!
Så nu är den på väg tillbaka till Tyskland, för att sedan vända igen. Inte så där jätteimponerad av Digitalo i detta skedet. Tycker de borde vara lite mer noggranna om de vill ha mycket kunder inom EU.
En knäckt Garyo...
Postad 16 February 2007 - 18:55
Kul för dig Baily! Grattis!
Även jag har beställt en från Digitalo, dessvärre skickade de den till Danmark istället för Sverige !!
Så nu är den på väg tillbaka till Tyskland, för att sedan vända igen. Inte så där jätteimponerad av Digitalo i detta skedet. Tycker de borde vara lite mer noggranna om de vill ha mycket kunder inom EU.
En knäckt Garyo...
Usch va tråkigt gayro !!
Hoppas det löser sig bra, men det tror jag
Jag har bara possitivt från digitalo. Allt sköttes prima. Mailsupporten var supersnabb, fick oftast svar efter ett par minuter bara. Betalningen tog ca: 3 dagar att komma fram till dem, efter det fick jag ett mail om att de mottagit pengarna. Sen fick jag ett mail att de skickat varan. Det tog 2 dagar tror jag från att de skickat den, tills de ringde på dörren.
Grym stärkare, ljudet är mer detaljerat än i min förra H/K. Dock så var det lite "hårdare" ljud och basgång i H/Kn som jag gillade.
Postad 17 February 2007 - 09:54
Nästa projekt blir att byta upp sig till en plasma, men Bang Olufsen burken fungerar helt OK fortfarande. Mer en fråga om utseende och storlek nu. BO passar inte riktigt stående på Infinity C360 centern.
Priset, endast 530 EUR från http://shop.kleinstepreise.de/, 4.898 SEK, klart under lokala handlarna här i stan. Priset är inkl frakt. Dem hade slut på silver så det blev en svart istället.
Blev riktigt bra med IKEAs vita sideboard, 4 luckor. Tog bort benen och satte fast 6 gummihjul istället. Slog ut två bakstycken så man kommer åt baksidan enkelt på förstärkare, DVD, XBOX mm.
All elektronik är nu döljd bakom dörrar, endast högtalare och TV syns med lite värmeljus på sidan, alla nöjda
En billigare förstärkare med HDMI in/utgång får man leta efter.
Bara att slå till!!
/Lars
Postad 18 February 2007 - 10:01
Funderar på att köra med en denon 1730 spelare och sen kommer jag även införskaffa en 50"3lcd bakprojj tv ( sök på 50e2010 här eller på onoff`s hemsida) hoppas de blir en bra kombination.
Vertice: Du måste fixa bild på bordet du satte recivern i =)
/Magnus
EDIT: Tänkte bygga ny HTPC och vill veta om det är verifierat att jag måste köra med ett grafikkort med HDCP el om det funkar utan ( vill köra med dvi-->HDMI alt HDMI-->HDMI)
Synd att den inte har 3 HDMI in oxå då jag vill köra både HTPC, DVD och CD HDTVbox genom recivern. får kanske nöja mig med att köra med komponent från dvd:n
Redigerat av PiZZaMaN, 18 February 2007 - 14:48.
Postad 21 February 2007 - 15:46
Så till min lilla fundering, värme... Jag har placerat recievern i en TV-bänk (IKEA) och jag har ca 10cm luftspalt ovanför den. I manualen står 20 cm, jag känner att den blir ganska varm och jag har funderat på att sätta en fläkt för att hjälpa till med kylningen. Någon som har liknande problem och löst detta på nåt smart sätt?
Postad 22 February 2007 - 19:32
äntligen fick jag hem min förstärkare och första intrycket ljudmässigt är att detta var precis vad jag var ute efter till mina Canton högtalare. Varmare ljud än min förra Technics och ordentligt med kraft, det låter inte ansträngt eller vasst som tidigare vid hög volym. Men som sagt, endast några låtar på Violater i stereo. Hoppas jag är lika nöjd när jag kopplat in alla högtalare samt nyttjat videoväxlaren i den och tittat på några filmer och konserter.
en glad Garyo!
Postad 23 February 2007 - 01:58
Nu är jag riktigt sugen på denna maskin. Dock kom ett husköp emellan men hinner nog köpa denna innan flytten =)
Funderar på att köra med en denon 1730 spelare och sen kommer jag även införskaffa en 50"3lcd bakprojj tv ( sök på 50e2010 här eller på onoff`s hemsida) hoppas de blir en bra kombination.
Vertice: Du måste fixa bild på bordet du satte recivern i =)
/Magnus
EDIT: Tänkte bygga ny HTPC och vill veta om det är verifierat att jag måste köra med ett grafikkort med HDCP el om det funkar utan ( vill köra med dvi-->HDMI alt HDMI-->HDMI)
Synd att den inte har 3 HDMI in oxå då jag vill köra både HTPC, DVD och CD HDTVbox genom recivern. får kanske nöja mig med att köra med komponent från dvd:n
Jag har ett liknande problem, men lite värre tror jag
Har min DVD stående på stärkaren... och med den på så har jag bara några futtiga cm kvar till "tak". Den blir varm, men inte så varm som jag trodde ...
Postad 23 February 2007 - 08:50
Postad 23 February 2007 - 16:22
Jag skulle råda dig till att plocka bort din DVD från stärkaren så fort du bara kan. Det är varken bra för stärkaren eller din DVD. Har du tur kommer inget att gå sönder men det kommer absolut att ta många år från dina apparater om du låter DVD:n stå kvar.
Japp, den åker nog bort ganska snart. Har tyvärr ingen plats just nu, får prioritera bort min wii osv
Postad 23 February 2007 - 17:57
Jag skulle råda dig till att plocka bort din DVD från stärkaren så fort du bara kan. Det är varken bra för stärkaren eller din DVD. Har du tur kommer inget att gå sönder men det kommer absolut att ta många år från dina apparater om du låter DVD:n stå kvar.
Du verkar ju ha kolla på sånt här, såg du min tidigare post?
"Så till min lilla fundering, värme... Jag har placerat recievern i en TV-bänk (IKEA) och jag har ca 10cm luftspalt ovanför den. I manualen står 20 cm, jag känner att den blir ganska varm och jag har funderat på att sätta en fläkt för att hjälpa till med kylningen. Någon som har liknande problem och löst detta på nåt smart sätt?"
Postad 24 February 2007 - 00:50
Det är inte optimalt på något sätt men jag tror inte det är allt för farligt såvida man inte blåser på riktigt ordentligt under lång tid. Onkyon går rätt varm och det står även på stärkaren att det är helt normalt. Jag har förmodligen som du inget annat alternativ fram tills jag skaffar en annan TV/stereobänk där jag kan placera elektroniken på annat sätt. Min gissning är dock att det inte ska vara någon större fara men eftersom man inte följer instruktionerna får man väl skylla sig själv om det går åt skogen.
Det skulle säkert bli mycket bra om du lyckades sätta in en fläkt. Hur du ska göra det vet jag dock inte. Hör gärna av dig om du lyckas...
Postad 26 February 2007 - 21:13
Har nu kopplat datorn (s-video), dvd (hdmi), x-box (komponent) till förstärkaren och en hdmi ut till tvn... hur funkar det med uppskalningen? sker det automatiskt eller måste man ställa in den? upplevde att bilden från datorn vart bättre på tvn? är det bara psykiskt eller?
tacksam för svar!
Postad 26 February 2007 - 23:01
Hej har lite funderingar på denna... Helt borta på sånt här men kasnke kan bli lite klokare...
Har nu kopplat datorn (s-video), dvd (hdmi), x-box (komponent) till förstärkaren och en hdmi ut till tvn... hur funkar det med uppskalningen? sker det automatiskt eller måste man ställa in den? upplevde att bilden från datorn vart bättre på tvn? är det bara psykiskt eller?
tacksam för svar!
Onkyon gör ingen uppskalning av bilden. Det enda den gör är att göra om signalen du skickar in i den från interlaced till progressiv (i --> p). Din DVD-signal är förmodligen redan p så den gör den inte om alls.
Postad 27 February 2007 - 09:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Priskoll vid försäljning av Reciever: Onkyo TX-SR674E, samt köpa Yamaha RX-
12 bilder
90 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?