Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - LG L204WT

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG L204WT (Datorskärmar) 3 8.743588 (38) Inga priser

Postad 06 September 2006 - 08:11

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Idag skulle min skärm ha skickats. men jag fick istället ett mail där det står att den skickas imorgon :/
Med lite flyt kanske jag har den till helgen.

Postad 06 September 2006 - 22:19

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Toxic: Posta här när du fått den så ska jag bomba dig med lite frågor :unsure:

Postad 07 September 2006 - 09:18

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
fick ett nytt mail där det stog att den skickas imorgon (fre). trist :/

fick även svar på ett mail jag skickade till LG sverige för några dagar sen.
frågade när skärmen skulle släppas i sverige och om det skickades med DVI kabel. Fick följande svar. halvt meningslöst :/

Hej, Jag har tyvärr inget datum för det. Enligt de uppgifter jag har ska det ingå en DVI kabel, men jag råder dig till att ta kontakt med en återförsäljare för exakt information. Den återförsäljare som ligger närmast dig kan du hitta på LGs nordiska hemsida http://nordic.lge.com. Med vänlig hälsning Linda LG Electronics

Postad 07 September 2006 - 20:55

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag blev nu också sugen på att köpa denna skärm.
Är det någon som har den idag som kan säga nått om den?, kontrasten verkar ju intressant.
Vet någon när dom mer kända butikerna "typ Dustin Home" får in dem i lager?
Kommer den bara att finnas i silver, jag vill ju ha svart.

Redigerat av KrillKill, 07 September 2006 - 20:56.

Postad 08 September 2006 - 20:08

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
nytt mail idag. nu är det måndag som gäller som utleveransdatum :/

Postad 09 September 2006 - 08:55

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

nytt mail idag. nu är det måndag som gäller som utleveransdatum :/

<{POST_SNAPBACK}>

Tråkigt med leveransdatumet! Jag börjar känna mig nöjd med att jag tog en Samsung 205BW istället. Jag var väldigt inne på LG:n men var lite skeprisk till leveransdatumen... Så nu har jag sutttit med min skärm i 2 veckor istället. Skulle aldrig ha orkat att vänta så länge!

Postad 11 September 2006 - 18:38

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Fick du den idag?

Postad 11 September 2006 - 19:55

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Sitter på en kass dator:

1.5Ghz
Ati readeon 9600 pro
640 ram

Gör skärmen att det kan lagga mer än vanligt? Kollar väl film nångång då och då, och spelar lite spel när man har tråkigt (cs och lite äldre spel).
Surfa är väl det jag mest gör..

Är det någon idé att köpa denna skärm till min dator, kommer inte köpa ny i närmsta taget..

Postad 12 September 2006 - 08:03

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ingen skärm än. får ett nytt mail varje dag som säger att leveransen är framflyttad till nästa dag. Jag talar om när de har skickat den.

Postad 12 September 2006 - 10:20

Alexey
  • Alexey
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som äger L203WT? Man får väl säga att den är betydligt snyggare än L204:an med sin svarta ram...

/Erik

Postad 12 September 2006 - 11:53

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har sett bilder där även L204:an är svart, är det bara något som finns på bild och inte kommer att säljas?

Postad 12 September 2006 - 16:43

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur en skärm påverkas av datorns prestanda. Så skulle någon kunnig inom området kunna berätta ifall jag kan ha denna skärmen med min dator? blir det hackigt och klarar min dator av att driva den på maxupplösning mm.? skulle vara jättesnällt för jag är sugen på skärmen då den fått så bra kritik och inte är så farligt dyr.

datorn:
1.5Ghz
Ati readeon 9600 pro
640 ram

Postad 12 September 2006 - 16:48

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
förresten, den L204WT-SF som står på netoutlet för 2446:-, är det samma skärm? :unsure:

Postad 12 September 2006 - 19:58

Mcus
  • Mcus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur är det med antalet färger på den här skärmen? På prisjakts produktinfo står det 16,7 milj. färger, men på många andra sidor står det 16,2 milj. Vilket är det som stämmer?

Jag har hört att detta skall spela ganska stor roll när man kollar på film och jobbar med bildredigering, nån som är lite mer insatt och kan förklara?

<{POST_SNAPBACK}>

L204WT har en TN-panel. Vad jag känner till så har alla tidigare TN-paneler haft 6 bitar per färgkanal. Det ger 262 144 färger, sen använder man ditheringteknik för att få fram resterande färgerna så det blir 16,2M.

L204WT har alltså en TN-panel, däremot så sägs den ha en ny generation av TN-paneler som kan visa 8 bitar per färgkanal. Dvs 16,7M färger.

Så vilken information som är rätt är svårt att säga. Även tillverkarna själva blandar ihop dessa saker rätt ofta.

Även om skärmen har 16,7M färger så är det troligtvis olämplig att ha om man ska arbeta med bildredigering eftersom delar av färgskalan inte återges helt korrekt på denna typ av skärm.

Ska man arbeta med bildredigering så ska man välja en skärm som har en IPS eller VA-panel (dvs MVA, PVA, S-PVA, S-MVA, IPS, S-IPS eller AS-IPS). Även bland dessa skärmar är det relativt stora variationer så oavsett vilken skärm man är ute efter så är det bäst att läsa recensioner och rekommendationer om vilken skärm som är bra. Det går inte att avgöra enbart på specifikationen.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du någon (platt)skärm du kan rekomendera med bra färger? Ska helst inte va så dyr heller.. :/

Postad 12 September 2006 - 21:39

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

förresten, den L204WT-SF som står på netoutlet för 2446:-, är det samma skärm?  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Finns inte där??

Postad 13 September 2006 - 11:41

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
http://www.netoutlet...=1505500445(b1)

men jag kom på att det var exlusive moms. Så det blir lite över 3000:-

Redigerat av Mahti, 13 September 2006 - 11:41.

Postad 13 September 2006 - 13:30

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur en skärm påverkas av datorns prestanda. Så skulle någon kunnig inom området kunna berätta ifall jag kan ha denna skärmen med min dator? blir det hackigt och klarar min dator av att driva den på maxupplösning mm.? skulle vara jättesnällt för jag är sugen på skärmen då den fått så bra kritik och inte är så farligt dyr.

datorn:
1.5Ghz
Ati readeon 9600 pro
640 ram

<{POST_SNAPBACK}>

Om du ska spela kommer du inte att kunna köra några högre upplösningar, iallfall om det ska flyta.
Sitter du bara och surfar lär det väll inte bli någon nämvärd skillnad.

Redigerat av KrillKill, 13 September 2006 - 13:31.

Postad 13 September 2006 - 16:12

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0
Det har dykt upp lite information på hardforum.com om att L204WT tillverkas i två olika varianter. Typiskt av LG, det var samma visa med L203WT.

En variant levereras med en panel från LG.Philips LM201WE3 och sen en annan variant från en annan paneltillverkare. Dock har jag läst positivt om båda varianterna. Det sen kan ju en variant vara bättre än den andra.

Postad 14 September 2006 - 10:04

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
6bits can display 0.26M colors
6bits + FRC can display 16.2M colors
6bits + Hi FRC can disply 16.7M colors same as 8 bits

Svårt att veta om den verkligen har 8bit.

Postad 14 September 2006 - 20:58

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hörde att 8 och under åtta kan ögat ändå inte uppfatta.

Postad 14 September 2006 - 21:57

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med "under åtta". Och vart har du hört detta?

Redigerat av StarChild, 14 September 2006 - 21:58.

Postad 15 September 2006 - 12:01

pajala73
  • pajala73
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag kollade på Inwarehouse sida, och de har skjutit på leveransen av L204WT igen, nu dock bara till på måndag. Den skulle ha levererats idag.

Den som väntar på nåt gott... Jag har väntat sen 25 augusti...

Postad 15 September 2006 - 13:21

wiberg123
  • wiberg123
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

men alltså, om man kollar på lagerstatusen så har "open solution" haft den sen igår...

makkan

Postad 15 September 2006 - 14:48

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Min leverans blir som tidigare nämnt uppskjuten till nästkommande arbetsdag hela tiden. nu är det måndag som gäller. tvivlar starkt på att de kommer skicka den redan då :o
har väntat sen mitten av augusti :/

Postad 15 September 2006 - 15:50

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jag menar att allt under 8 ms spelar ingen roll eftersom ögat ändå inte kan uppfatta det. Alltså meningslöst att betala en massa extra för skärmar som lockar med tal på 2-3 ms.
Det var en datorhandlara här i stan som sa det. INTE en Siba eller Elgigant försäljare :D

Postad 15 September 2006 - 16:29

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

jag menar att allt under 8 ms spelar ingen roll eftersom ögat ändå inte kan uppfatta det. Alltså meningslöst att betala en massa extra för skärmar som lockar med tal på 2-3 ms.
Det var en datorhandlara här i stan som sa det. INTE en Siba eller Elgigant försäljare :D

Ok trodde du menade färgdjupet när du bara sa 8.
Att allt under 8 inte spelar någon roll skulle jag säga är helt fel. Detta är individuellt eftersom om man pratar om t.ex. 5ms på en TN panel som denna är så är det vad skärmen klarar av grey-to-grey. Den verkliga white-to-black är betydligt högre, runt det dubbla. Sedan så att skärmtillverkarnas siffror oftast är glädjevisande och därför kan skillja mycket från skärm till skärm. om du letar upp en responskurva på nätet så kommer du att se att grey-to-grey oftast håller sig i närheten av vad som står i specifikationerna, men att de andra färgerna kan variera mycket. Det finns dåliga exemplar av skärmar som i specifikationerna har 8ms GTG, men i testerna har de uppemot 30ms som värst på kurvan.
Så det är så individuellt att man inte kan säga att alla under 8ms inte går att se skillnad på. Hoppas att det inte blev för rörigt :D

Redigerat av StarChild, 15 September 2006 - 16:32.

Postad 15 September 2006 - 16:36

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

blabla..

Vet du vilken panel det är vi får?

LG/Philips LM201WE3 eller Chunghwa CLAA201WA03. Vill gärna ha LG/Philips panelen, men det verkar som om dom hamnar i USA/Canada? Och vad är skillanden mellan dessa 2 paneler?

Tänkte beställa skärmen, men sen såg jag detta och nu får man vänta lite till :D

Postad 15 September 2006 - 19:46

Unregisteredad6e6b10
  • Unregisteredad6e6b10
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Min (Samsung 205BW) har 6ms har jag för mig, men jag märker att den inte riktigt hänger med som en vanlig crt. Dock är den bra nog, men lite sudd i kanten blir det ändå vid snabba spel! Jag vet att det beror på skärmen och inte övriga hårdvaran eftersom jag har ett 7800GTX, AMD x2 4400, och 2 gig ram... Men den är helt klart bra, men jag "uppfattar" ändå lite sudd...

Postad 15 September 2006 - 20:00

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Vet du vilken panel det är vi får?

Nej tyvärr, det återstår att se.

Postad 15 September 2006 - 22:16

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Så de skriver 8ms o i verkligheten är det nåt helt annat. Det är ju som att sälja en bil med 200 hk för att sen märka att den hade 50 :D

Postad 15 September 2006 - 23:07

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Så de skriver 8ms o i verkligheten är det nåt helt annat. Det är ju som att sälja en bil med 200 hk för att sen märka att den hade 50 :D

<{POST_SNAPBACK}>

det är exakt så det är, man mäter hk inne i motorn. Men i kraftöverföringen förlorar man en massahästar och i verkligheten så har du inte alls lika många hästar på bakhjulet.

så, svar ja.

Postad 16 September 2006 - 08:26

soddamarre
  • soddamarre
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

det är exakt så det är, man mäter hk inne i motorn. Men i kraftöverföringen förlorar man en massahästar och i verkligheten så har du inte alls lika många hästar på bakhjulet.

så, svar ja.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en jättebra jämförelse, men inte för att man förlorar hästar i kraftöverföringen, det finns ju många som mäter effekten på drivhjulen. däremot är det en slående jämförelse eftersom bilen faktiskt bara levererar 200 hästar på runt 6000 varv, när du ligger på 2000 varv är det inte säkert att du har så mycket mer än 50 hästar!

Postad 16 September 2006 - 09:17

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Instämmer föregående talare :D

Postad 17 September 2006 - 01:24

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Jag har sett bilder där även L204:an är svart, är det bara något som finns på bild och inte kommer att säljas?

<{POST_SNAPBACK}>

Nog säljs den, frågan är när/om den kommer till Sverige.

Här är en grekisk användarrecension med bilder på den svarta modellen:
http://www.insomnia....d.php?p=1283101

Jag är också mer sugen på den svarta modellen. ;)

Postad 17 September 2006 - 06:27

soddamarre
  • soddamarre
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har redan beställt den gråa, men även om den svarta skulle dyka upp så tar det nog bra mycket längre tid, och det vill jag inte vänta. (Jag måste ju intala mig något nu när jag inte får den svarta...)

Postad 18 September 2006 - 10:36

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Bilderna på grekforumet visar ju att den kommer med en DVI-kabel.

Idag fick jag inget nytt mail från netoutlet ang. leveransdatum. första gången på två veckor jag inte får det. kanske ett gott tecken?

Postad 18 September 2006 - 10:50

Unregistered00ab049a
  • Unregistered00ab049a
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har sett att vissa säljer L204WT-SF. Någon som vet vad skillnaden är på den? Är det bara att den är silver som är skillnaden eller är det även andra skillnader?

Postad 18 September 2006 - 15:50

MattiaSS
  • MattiaSS
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Det har kommit till en hel del nya bilder i den här tråden: http://www.widescree...der=asc&start=0

De pratar också om den svarta. Ska det vara svart tycker jag personligen det ska vara pianolack svart.

Ps glöm inte att bläddra till sid 2 i tråden ovan. Där finns fler bilder.

Postad 18 September 2006 - 16:09

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Bilderna på grekforumet visar ju att den kommer med en DVI-kabel.

Idag fick jag inget nytt mail från netoutlet ang. leveransdatum. första gången på två veckor jag inte får det. kanske ett gott tecken?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kanske är olika i beroende på region. I USA och Kanada verkar man inte få med DVI-kabel.

Postad 18 September 2006 - 18:09

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Däremot fick jag mail från dom idag. Hade mailat och frågat om vilken panel det är.
Det viktigaste ur mailet:

"Hej,
Har fått tråkiga nyheter. Vi kommer inte att få in den skärmen."

Postad 18 September 2006 - 18:28

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Mahti: eh, okaj? verkar helt stört. när jag mailade för nån vecka sen sa dom att de hade 60 beställningar på den och jag låg bland de första i kön. Har just slängt iväg ett mail till dom, återkommer med deras svar.

Postad 18 September 2006 - 19:10

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Har sett att vissa säljer L204WT-SF. Någon som vet vad skillnaden är på den? Är det bara att den är silver som är skillnaden eller är det även andra skillnader?

<{POST_SNAPBACK}>

L204WT-SF = SilverFoot (Svart fot med silvrig ring runt)
L204WT-BF = BlackFoot
Vad jag har sett så är det bara SF som säljs i Sverige för tillfället. Även de som bara heter L204WT

Redigerat av StarChild, 18 September 2006 - 19:22.

Postad 18 September 2006 - 22:06

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag har beställt denna skärmen efter att ha väntat en evighet på våra 19":s LGs som till sist avbeställdes för de aldrig kom. Nu kommer inte denna heller. Det måste vara nåt med LG.
*suckar*

Jag undrar om någon har nåt bra tips på ställ till skärmen eftersom den inte är höjbar och kommer vara aldeles för låg för mig? Funderade lite på en bordsmonterad arm men de kostar lite för mycket.

Postad 19 September 2006 - 11:27

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
*deletad*

Redigerat av OLNi, 19 September 2006 - 11:28.

Postad 19 September 2006 - 12:47

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Fick svar från netoutlet:

Hej,
Vår huvudleverantör har meddelat att de inte kommer att få in LG. Men vi har tittas hos andra leverantörer som säger att de ska få in dem. Vi ska försöka köpa in skärmarna till de kunder som står på väntelistan från annat håll. Jag hör av mig senare (idag eller i morgon ) med ett nytt besked. Vi fick det här tråkiga beskedet i fredags och har under måndagen letat skärmar på annat håll därav har vi inte meddelat de som står på väntelistan någonting ännu. Hör gärna av dig igen om du har frågor.

Postad 19 September 2006 - 14:17

nilc
  • nilc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick meddelande från dustinhome om att lg har problem att få fram paneler till skärmen kan t.o.m bli så att den kommer att utgå på grund av detta (från lg?).
surt

Postad 19 September 2006 - 15:19

soddamarre
  • soddamarre
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har ju en liggande beställning hos dustin men jag har inte fått några besked mer än "vi vet inte när vi kommer få in den". Nu börjar jag bli riktigt orolig!

Postad 19 September 2006 - 15:30

ckz
  • ckz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har ju en liggande beställning hos dustin men jag har inte fått några besked mer än "vi vet inte när vi kommer få in den". Nu börjar jag bli riktigt orolig!

<{POST_SNAPBACK}>

jao o själv har jag också beställt o betalat =(

Postad 19 September 2006 - 15:57

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Kan vi inte samla ihop ett gäng och beställa skärmen från usa så även vi får den bättre panelen?

Dom verkar riktigt nöjda med skärmen. Några olika trådar på forum jag läst igenom:

[Hard]Forum

Widescreengaming

Postad 19 September 2006 - 21:58

soddamarre
  • soddamarre
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag börjar känna mig ganska nöjd med beslutet att ta den på postförskott... :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.