Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD eller Denon? stereoslutsteg.

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 August 2006 - 15:58

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0

Om steget nu.. ska nog ringa hit polaren som har sitt par Kappa 90 hemma så att man får provlyssna.
Just nu känner jag att Vegorna inte hänger med, och inte lita heller.. utan man kan dra upp 3801:an på rätt hög volym och då hör man vart Vegornas gräns går.
Detta gick inte förut.

Jaa, gör det och återkom med information sen :blink: Jag vet redan att du kommer tycka de är bra. Japp du har mer kraft än vad dina vegor klarar av att hantera nu :)

MVH ;)

Postad 20 August 2006 - 16:24

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0

Ok eftersom mina åsikter inte spelar ngn roll så drar jag tillbaka allt jag sagt så blir slutsatsen att classic 8.0b är bättre än nad

softman3 du behöver inte bli tyken på direkten bara för att någon inte tycker som du. FÖr grejen är det att du hade aldrig vågat/varit bete dig så mot mig om vi diksuterat vanligt hemma hos någon därför behöver du inte vara det här heller.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>

din åsikt spelar stor roll men den bör vara grundad på fakta annars blir den ifrågasatt.
och detta med vad jag vågat, måste säga att du var tuff i orden men det är allt, varför skulle jag inte vågat? du är mycket stor i orden på ett öppet forum och nästa steg är väl ett direkt hot istället för ett indirekt.
hur som så måste du förstå att du blir ifrågasatt då du inte bygger dina uttalande på egen erfarenhet.

sen om du vill sura eller ännu hellre kolla efter vad jag vågar så finns jag i sthlm i västerort, du är så välkommen. pm:a för nummer

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte hotat, eller sagt jag ska slå dig. Men jag tror inte du sitter och tykar dig utan anledning mot någon har förmodligen dina ben som armar irl :blink:. Det hade ialf inte jag gjort. Jag har nad c272 och tycker den är bra. En kompis (granne) har lyssnat på classic 8.0b med samma högtalare som jag har och han tyckte mitt var bättre som jag skrev kan det ocksp bero på försteget men vi har väldigt lika smak. Detta skrev jag tidigare med då idiot förklarade du mig. Klart man blir arg.

Nu hoppas jag att det inte blir några mer otrevliga inlägg från din sida så kanske detta kan bli en trevlig söndag innan man ska börja jobba igen

mvh

Postad 20 August 2006 - 16:32

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Ge upp nu, lyssna istället på Jojje och vad han har att säga! :blink:

Postad 20 August 2006 - 20:10

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0

Ge upp nu, lyssna istället på Jojje och vad han har att säga!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ger aldrig upp något jag kommer vinna. no mercy for the weak :P

fast tänker inte fortsätta diskutera om inte han tvingar mig

Redigerat av Unregisterede74beff4, 20 August 2006 - 20:11.

Postad 20 August 2006 - 20:14

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

Ge upp nu, lyssna istället på Jojje och vad han har att säga!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ger aldrig upp något jag kommer vinna. no mercy for the weak :P

fast tänker inte fortsätta diskutera om inte han tvingar mig

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vinner du då? Starta en tråd där du utmanar honom i nått som inte går att vinna!
Ni tycker ju olika! Acceptera och gå vidare!

Redigerat av Unregistered41070, 20 August 2006 - 20:18.

Postad 21 August 2006 - 09:38

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Jojje_ för att gå tebax till tråden. Tänkte bara nämnde det somjag tänkte på när jag höde Dali Icon 6 tillsammans med Denon recievern. De lät väldigt detaljerat och tyckte de byggde upp en bra ljudbild. Hörde de inte så länge och har inte så stor erfarenhet. Så då var det sagt över till intrycket.

De som jag tänkte på iallafall är att de är ganksa ljusa i ljudet tillsammans med Denon. En låt eller två lät rikigt bra. Frågan är om man lyssna lite längre typ 1-3 skivor så blir man "trött" i öronen då diskanten är ganska ljus. Så lyssna på dessa ORDENTLIGT innan du bestämmer dig. Vart själv sugen på att slå till på dessa men skall lyssna på så mycket som möjligt innan...

// Sat

Postad 21 August 2006 - 15:23

Unregistered49577949
  • Unregistered49577949
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jojje_ för att gå tebax till tråden. Tänkte bara nämnde det somjag tänkte på när jag höde Dali Icon 6 tillsammans med Denon recievern. De lät väldigt detaljerat och tyckte de byggde upp en bra ljudbild. Hörde de inte så länge och har inte så stor erfarenhet. Så då var det sagt över till intrycket.

De som jag tänkte på iallafall är att de är ganksa ljusa i ljudet tillsammans med Denon. En låt eller två lät rikigt bra. Frågan är om man lyssna lite längre typ 1-3 skivor så blir man "trött" i öronen då diskanten är ganska ljus. Så lyssna på dessa ORDENTLIGT innan du bestämmer dig. Vart själv sugen på att slå till på dessa men skall lyssna på så mycket som möjligt innan...

// Sat

<{POST_SNAPBACK}>

Hey där!
Låter som de flesta säger... dvs "-lyssna på de riktigt noga innan du slår till.."

Verkar nog att bli en sväng ner till fridhemsplan o låna hem ett par. Kanske t.om idag då jag pratade med en kille om det förra veckan när jag köpte nya signalkablar.
Ska iväg idag o köpa ny högtalarkabel då den visade sig vara för kort nu när jag möblerat om lite i rummet =/

Har läst runt lite på forumet angående Dali Suite 2.8... jämförde den lite med Ikonen och de flesta väljer nog bort Suiten. Är det så stor skillnad på 2.8 och Ikonen?
Snackar generellt nu.. allt verkar mer positivt med Ikon. Vad jag läst då...

Annars blir det att ringa Masterworks angående hans ruskigt fina Helicon 800 då dom och steget verkade ha byggt upp en fin relation :P

Postad 21 August 2006 - 20:14

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0

Annars blir det att ringa Masterworks angående hans ruskigt fina Helicon 800 då dom och steget verkade ha byggt upp en fin relation

Haha japp, hans grejor skojar man inte om :rolleyes: Vääädligt fina

MVH

Postad 21 August 2006 - 20:16

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

Annars blir det att ringa Masterworks angående hans ruskigt fina Helicon 800 då dom och steget verkade ha byggt upp en fin relation

Haha japp, hans grejor skojar man inte om <_< Vääädligt fina

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för dom orden! :P ;)
Det är bara och ringa Jojje! :rolleyes:

Redigerat av Unregistered41070, 21 August 2006 - 20:29.

Postad 06 September 2006 - 12:21

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

men vet du vad, du som kan...
vincent och shengya! vem tillverkar vem?
shengya 991 block kostar inkl allt mellan 9000 och 11000 till sverige medans samma block med namnet vincent 991 kostar 35000 i sverige.
detta för ett namn och inget annat, byggs på samma ställe men får olika loggor.

men shengya är ju noname, det är ju sämst det också eller hur? ja men visst! 991 får ju stryck av NAD!

se dej omkring, vart tillverkas allt? har du nånsin hört talas om OEM tillverkning?

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är en vanlig vanföreställning: att allt som byggs på samma ställe är samma sak och/eller likvärdiga produkter. Det KAN vara så, men det finns ingenting som säger att det måste vara så.

Du kan inte ens veta att två prylar som tillverkats på samma löpband av samma maskiner är likvärdiga produkter.

Detta beror t.ex på att man kan plocka ut vissa komponenter till förstasorteringar medan de övriga blir en billigare andrasortering, eller på att man använder bättre (och dyrare) grundmaterial när man tillverkar den ena produkten. Man kan sätta högre toleranser för att få fram en billigare produkt, men den blir oftast inte riktigt lika bra. Dock är det i stort sett omöjligt att SE skillnaden med ögat.

Det finns många sådana faktorer som gör att man helt enkelt inte kan påstå att två produkter är likvärdiga bara för att de kommer från samma fabrik.

Vet inte hur det är med tillverkningsdetaljerna med just blocken i exemplet, vet du?

Postad 11 September 2006 - 16:55

micktjar
  • micktjar
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Visst är det bra med många kanaler men man vill väll att det ska låta så bra som möjligt och med så få "brister" som möjligt! Jag tycker nog att det är bättre med ett steg som låter bra och man kan bygga ut eftersom man får råd än att köpa allt på en gång och få ett system som man inte kan växa med! 10 kanaler som låter sisådär eller 2 kanaler som låter bra + stärkarens övriga kanaler som låter sisådär, valet är upp till var och en!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

du har så rätt men för den som inte kan lägga 80000kr på högtalare och en bit över 100000 på elektronik så är classicen ett bästaköp.

Jag antar att audiovector gjort det samma. Det är bara att läsa vad andra tycker om dessa steg som har testat båda. Att tro att slutsteg för 3600kr ska vara lika bra som ett erkännt märke som NAD som kostar 5500kr då både har liknande speccar verkar ganska dumt.
Audiovector jag antar att du gillar centrum och avant märkerna också? de har också lika bra speccar som dyrare märken sen att en 5 megapixel kamera presterar som min mobilkamera är en annan sak? Sen kostar de ungefär halva priset som classic steget. Säger inte att det är dåligt men att det skulle vara bättre en NAD steget stämmer inte. Som sagt läs vad andra tycker som haft båda stegen. Det kan hända att classic steget är bättre om man ser till att de kostar mycket mindre. Men om man inte kollar på pirset på classic steget och NADen så är NADen bättre.

Btw loofy, du dömmer ju ut yamaha ns 555 efter att ha lyssnat på dem i en affär med riktig dålig reciever. Sen låter många högtalare konstigt i affärer om de inte är riktiga rum som är till för provlyssning. Vem vet om högtalarna är deffekta, inspelade eller kommer helt fel beroende på rummet?

Har nämligen självt lyssnat på ns-555 i en vanlig affär (netonnet) lät inte alls bra och då var det ändå en yamaha rx v1600 som styrde dem.

<{POST_SNAPBACK}>

dömmer du ut allt utan att ha testat det? är du en som påstår att mätningar säger allt?
hur mycket kostar inte bokstäverna NAD som logga som du kan räkna bort på priset?
i ett test mellan NADen och classicen så kommer classicen att bli favorit med 6 av 10 röster och det är jag helt övertygad över, jag kan t o m säga att du aldrig skulle kunna gissa skillnad på NADen eller classicen om man spelade lite för dej utan att du visste vilken som spelade.
celander du verkar kritisera utan egna erfarenheter, det suger och man får hoppas att du lär till att veta bättre.

men du som har såååå låååång erfarenhet av både NAD och classic så kan du gu ge lite grund för detta uttalande.

så är NADen bättre

du får lixom järna förankra ditt omdömme... övertyga oss att det finns nån som helst erfarenhet av vare sej NAD eller classic i ditt liv.

<{POST_SNAPBACK}>

testade grannens classic innan jag bestämmde mig för en beggad nad c270 märkte en d###### skillnad.

Postad 12 September 2006 - 09:22

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
På vilket sätt var det skillnad då? Och vilken kringutrustning använde du?

Postad 12 September 2006 - 11:04

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0
Säger ju det audiovector. Naden smiskar classic. Classic ska la ha en ljusare och finare ton. Men jag lyssnar inte på klassisk musik så som mozart och då är NADen bättre. Mer kraft!

:=)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.