Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42LC2R kommentarer å åsikter om denna

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 July 2007 - 13:38

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag hade en 42" LC2R som jag efter ett tag returnerade för pixelfel. Hade även lite backlight bleeding på den i övre högre hörnet främst. Försvann dock med tiden, och det var inte mer än det gick leva med, men ganska störigt.

Bytte den mot en Pansonic PX70-plasma och är nöjd, där slipper man tänka på ojämn bakgrundsbelysning iaf.

I sovrummet köpte jag en LG LC51, bytte den första p.g.a. stort ljusmoln i vänstra hörnet. Denna jag har nu är mkt bättre, men inte HELT perfekt.

Vet inte om det är LG som lider mest av detta, eller om det är lika vanligt på andra märken.
Stör Du dig av det, och det syns väl på kvällen när det är svarta kanter ovantill i bilden så hade jag bytt ut den...

Postad 03 July 2007 - 18:21

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Tack för svar.
Jag ska ge teven lite tid och se om problemet försvinner, annars lutar det åt att det blir ett byta så småningom. Om jag hinner/kommer ihåg ska jag försöka ta några bilder på fenomenet, vore intressant med ett "andra utlåtande" från någon annan om det är nåt man bör acceptera eller inte alls ska acceptera.

Postad 03 July 2007 - 21:42

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ja, det bör vara fler som kan ge feedback på detta! Är det VÄLDIGT tydligt tycker jag definitivt INTE man ska acceptera det när man betalat så pass mkt pengar för en TV. Lite svag bleed nånstans där man knappt inte märker och det bara syns i precis kolsvart rum är vanligt. Över lag måste jag ju säga att det är riktigt dåligt att så många LCD:er lider av detta så kraftigt, och inte förrän de flesta börjar returnera kommer det väl bli bättre...

Hoppas det löser sig hursomhelst!

Postad 09 September 2007 - 18:34

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Har nu flyttat och tänkt försöka få upp min TV på väggen.
Måste bara höra om det är någon som vet om det är en medveten konstruktionsdetalj (eller bara idiotiskt) att man valt att inte sätta strömsladden i fördjupningen bak på TVn där alla andra anslutningar sitter?
Strömsladdens placering omöjliggör ju att få in TVn nära väggen, utan den behöver komma ut minst 6 cm från väggen för att det ska funka.

Är detta ett medvetet drag från LG för att försäkra sig om att luften alltid ska kunna cirkulera bakom TVn, eller bara ett dumt designfel?

Jag hade tänkt sätta upp den med hjälp av den hemmabyggda Elfa-hängaren som många här använt sig av, men har insett att det nog inte kommer att fungera pga strömsladden. Får istället försöka hitta nåt annat (dyrare och fulare) fäste som flyttar ut TVn från väggen en bit...

Ni som har en sån här TV och har den på väggen, vad för sorts väggfäste har ni?

Postad 10 September 2007 - 07:41

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag köpte ett tiltbart väggfäste på Siba. Alla som är tiltbara kommer ju ut lite mer från väggen, så det var inga problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.