Tjena!
Denna tråd behöver livas upp lite tycker jag.
En av få fantastiskt läckra högtalare som dessutom finns i vitt; design collection.
Nu är grejen att fler åsikter om dessa högtalare vore välkommet, jag har varit på jakt länge utan att hitta något som tilltalar mig, AP avanti dc är egentligen lite utanför mitt prisläge, ca 10', mest eftersom det är mitt första system och det känns som att det ligger mycket pengar i det. Men kan kanske tänka mig det om lovorden öser in
Vet bara ett ställe där jag kan lyssna på frontarna, A90.
Jag har tänkt mig att använda det till 90% film och 10% musik. Jag vet att grunden alltid är att lyssna och tycka själv, men då mina kunskaper om ljud är begränsade är det väldigt skönt om andra "experter" delar med sig av sina åsikter.
Det jag har lyssnat endel på innan och sett på film med (hos tjejen) är Dali concept 6 och tillhörande högtalare. Det låter i mina öron helt okej till mitt användningsområde, men ögonen trivs inte lika bra...
Någon som kan beskriva skillnaderna, vad jag bör tänka på osv?!
Synpunkter, diskussioner, förstärkare, optimalt rum, liknande system, ljudkvalitet, allt behöver ventileras om dessa snygga högtalare. =)
Och till sist, God Jul!