Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

harman / kardon AVR-645

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 mars 2007 - 23:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Blu-Ray:
Ljud via HDMI: PCM 5.1
Bild via HDMI: 480P

EH?

Ingen annan som använder 645 som växlare??

<{POST_SNAPBACK}>

Det där låter som katastrof! Funderade på att skaffa denna receiver och använda till PS3, men nu lutar det åt ett stort "NEJ" på den punkten. :)

du får inte ut 1080 signalerna?

Postad 05 mars 2007 - 23:04

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0

Blu-Ray:

EH?

<{POST_SNAPBACK}>

Det där låter som katastrof! Funderade på att skaffa denna receiver och använda till PS3, men nu lutar det åt ett stort "NEJ" på den punkten. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Visade sig att jag inte skickade 1080i signal utan bara 720P, därför fick jag bara 480P via projjen (för PS3 inte skickar ut 720P vid film). D´OH!
Så fort jag ändrade output till 1080i så löste det hela sig.
Så kör på bara! Grym förstärkare.
:)

Postad 05 mars 2007 - 23:06

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Blu-Ray:

EH?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Visade sig att jag inte skickade 1080i signal utan bara 720P, därför fick jag bara 480P via projjen (för PS3 inte skickar ut 720P vid film). D´OH!
Så fort jag ändrade output till 1080i så löste det hela sig.
Så kör på bara! Grym förstärkare.

<{POST_SNAPBACK}>

Där lugnade du mina nerver fort. :blink:

PCM 5.1 och 1080p har du inte prövat från PS3 eller?

Redigerat av thetias, 05 mars 2007 - 23:07.

Postad 05 mars 2007 - 23:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Har inte 1080P-projje ännu. 1080P TV blir EFTER projjen för annars kan jag inte se film på projjen längre.

PCM 5.1 funkar finfint från PS3. (1080P funkar också är jag helt övertygad om)

Att jag inte får PCM 5.1 vid HDMI från min Toshiba HD-DVD beror helt och hållet på den spelaren.

Hade varit fint att kunna välja något annan ljudkälla än någon av dom optiska eller koax när man kör HDMI. Går ju inte välj 5.1 Analog tyvärr verkar det som. Har aldrig fått det att funka iaf.

Redigerat av ColinZeal, 05 mars 2007 - 23:38.

Postad 05 mars 2007 - 23:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Var lite nyfiken bara. :)

Både min HDready proj och plasma kan ta emot 1080p nämligen. :)

Bilden borde bli lika bra, men jag borde slippa se interlacingen ax texten i filmerna som jag gör när 1080 i lappas ihop till progressivt som nu.

Du är inte ensam om att ha det problemet med HDDVD spelaren.

Redigerat av thetias, 05 mars 2007 - 23:30.

Postad 06 mars 2007 - 18:46

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hittils är jag kanonnöjd med min 645 förutom att jag får inte usb anslutningen att funka.
Någon som har en bra förklaring hur man gör?

Postad 06 mars 2007 - 23:41

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man på ett smidigt sätt får av "plopparna" på kontakterna för högtalarna så man kan trycka in banan-kontakterna istället? Satt och tittade lite på det innan men hann inte lista ut hur man gjorde. Ska kolla på det igen när jag kommer hem.

Postad 07 mars 2007 - 16:29

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Mr.Bravo
använd ett rakblad eller en tunn skruvmejsel och ploppa bort plopparna. Om det inte fungerar brukar jag skruva in en smalträsrkuv en bit och dra ut plopparna.

Lucifer28
Du kan koppla en en dator till USBingången och streama ljud ur den. H/K kan synkronisera med de tex. Mediaplayer. Du får starta programet och göra en playlist. Starta en låt. Nu kan du bläddra upp och ner i playlisten med fjärren. Man kan säga att USBingången fungerar som en digitalingång med lite extra funktioner.

Mvh
Joakim

Postad 07 mars 2007 - 21:50

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

• 526 inlägg
  • 0
Läste i senaste "Hemmabio"-tidningen att HDMI växling och konvertering inte fungerade alls särskilt bra i denna maskin som även jag spekulerar mycket på.

Främst 1080p där det blev pixelfel, någon som har testat HDMI? Och eventuellt 1080p?

Postad 07 mars 2007 - 22:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Läste i senaste "Hemmabio"-tidningen att HDMI växling och konvertering inte fungerade alls särskilt bra i denna maskin som även jag spekulerar mycket på.

Främst 1080p där det blev pixelfel, någon som har testat HDMI? Och eventuellt 1080p?

<{POST_SNAPBACK}>

Ooops, det var inte bra. Får sluta spekulera för stunden.

Postad 07 mars 2007 - 23:01

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Jag kör själv inte 1080P och växling och konvertering (komponent-HDMI) funkar väldigt bra. Sen har jag två HDMI-källor som skickas ut till projjen. Vad exakt är det som strular enligt dom?

Har inte märkt något av något pixelfel. Någon som kan skriva mer om det?

Uppdateringar av fw kommer ju komma och uppdateringen kan man själv utföra via USBn.

Postad 04 april 2007 - 08:49

Unregistered49dd156d
  • Unregistered49dd156d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Finns det en svensk bruksanvisning för avr 645?

Postad 06 april 2007 - 11:45

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Har inte 1080P-projje ännu. 1080P TV blir EFTER projjen för annars kan jag inte se film på projjen längre.
B)

PCM 5.1 funkar finfint från PS3. (1080P funkar också är jag helt övertygad om)

Att jag inte får PCM 5.1 vid HDMI från min Toshiba HD-DVD beror helt och hållet på den spelaren.

Hade varit fint att kunna välja något annan ljudkälla än någon av dom optiska eller koax när man kör HDMI. Går ju inte välj 5.1 Analog tyvärr verkar det som. Har aldrig fått det att funka iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

En fråga ang PS3. och 645,
när du spelar musik i stereo typ, MP3 eller CD som är samplade i 44,1 kHz, vad kör PS3:an ut för samplingsfrekvens? 44,1 kHz eller samplar den upp till 48 kHz?

Och står det i displayen på 645:an vilken samplingsfrekvens som används när man kör via HDMI?

Postad 18 april 2007 - 10:00

Unregistered49dd156d
  • Unregistered49dd156d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har nu haft 645:an i drygt tre veckor nu efter att tidigare haft en 635:a. Jag kan höra skillnad på att ljudet är klarare, fastare bas, sömlöst flerkanalsljud och mer homogent än den tidigare. Om detta nu beror på separat strömförsörjning eller vad vet jag inte. Sen gillar jag ju HK-soundet och är väl lite färgad men utan att kunna peka på nåt speciellt så tycker jag att den låter bättre än sin föregångare. Kan det vara så att man har tagit åt sig av tidigare fel och åtgärdat dom eller, det känns så rent känslomässigt men som sagt jag gillar HK-ljudet... :)

Postad 03 maj 2007 - 05:39

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Köpte mig en AVR 645 också, hade 630 innan!
Kan höra en viss skillnad i ljudet "till det bättre" tycker Surroundet har blivit bättre också.
Min PS3:a krånglade med HDMI och Optiskt ljud så enda utvägen var en HDMI förstärkare ni som funderar på en.. sluta fundera och gå och köp er en!

Jag gav 12.000 ink moms sv-såld :ph34r:

Har kopplat DVD 47 med Supra HDMI och PS3 med Supra HDMI till AVR 645.. och vidare med Supra HDMI till en Pioneer PDP 506 XDE Plasma.
Det som behöver uppdateras inom kort är en ny Plasma med 1080p bara :rolleyes:

Postad 08 maj 2007 - 10:12

Unregistered49dd156d
  • Unregistered49dd156d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har en fundering om auotokalibrering och placeringen av mikrofonen vid farfieldmätningen.
I bruxen står det att man ska placera mikrofonen c:a en meter över öronhöjd vid lyssningspositionen och detta beroende på bl.a. antar jag att rekomendationen av placeringen av surroundhögtalarna är minst 60 centimeter ovan öronhöjd och minst 15 cm från taket. MEN - om jag nu har mina surroundhögtalare i öronhöjd(av möbleringstekniska skäl) så borde det väl vara där jag ska ha mikrofonen också. Sedan har jag för mig att jag läst nånstans att man ska ha den i den höjden trots annat i bruxen? Hur gör/gjorde ni?

Postad 23 juni 2007 - 18:44

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående HDMI-portarna på HK 645 eller 445.
Funderar som sagt på en av dessa men är lite skeptisk angående deras HDMI-portar.
Om jag på min Cambridge DVD89 skalar upp bilden till 1080i och kopplar den till HK:n vad får jag då i slutändan på min plasma ?
Skalar HK:n automatiskt ner till 480p då eller ?
Jag tänkte eftersom den inte kan skala upp mer.
Eller kan man skicka signalen orörd utan att skala upp eller ner genom HK:n och jag
får då ändå 1080i på plasman ?

Redigerat av Depeche, 23 juni 2007 - 18:45.

Postad 24 juni 2007 - 21:52

Unregistered8d55bd54
  • Unregistered8d55bd54
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående HDMI-portarna på HK 645 eller 445.
Funderar som sagt på en av dessa men är lite skeptisk angående deras HDMI-portar.
Om jag på min Cambridge DVD89 skalar upp bilden till 1080i och kopplar den till HK:n vad får jag då i slutändan på min plasma ?
Skalar HK:n automatiskt ner till 480p då eller ?
Jag tänkte eftersom den inte kan skala upp mer.
Eller kan man skicka signalen orörd utan att skala upp eller ner genom HK:n och jag
får då ändå 1080i på plasman ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har visserligen 745:an, men på den kan man välja att skicka insignalen vidare utan att den bearbetas på något sätt. Antar att samma möjlighet finns även på de andra versionerna.

Postad 24 juni 2007 - 22:25

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Jag har visserligen 745:an, men på den kan man välja att skicka insignalen vidare utan att den bearbetas på något sätt. Antar att samma möjlighet finns även på de andra versionerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret. Det låter bra.
Jag har läst lite mer om den och det är nog så på 645:an också verkar det som.
Då kan man ju åtminstone använda den som HDMI-växlare utan att bli tvungen att skala ner bilden.
Blir mer och mer sugen att köpa 645:an.

Postad 25 juni 2007 - 12:05

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

• 526 inlägg
  • 0
Samma här :P
Den är onekligen fin.

Stör mig dock på att ingen av H/K's nya receivers stödjer de nya ljudformaten samt har HDMI 1.3.

Postad 25 juni 2007 - 14:42

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
1.3 behövs egentligen inte om man inte har 1080P bildvisare + att den tar emot multikanals PCM via HDMI. Så den här duger gott o väl för dom nya formaten. (DTS-HD MA klarar ju ingen spelare att köra ut i PCM ännu)

Men det är klart, förstår din poäng. Själv njuter jag för tillfället av högupplöst ljud (PCM/TrueHD) i ett otal utgåvor...
:P

Postad 01 juli 2007 - 20:10

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Ja då har man köpt en 645:a då.
Är riktigt nöjd med ljudet vid musiklyssning än så länge.

Vad jag däremot är fundersam på är hur bra kalibreringsmikrofonen fungerar.
Jag har kört den ett antal ggr men får väldigt konstiga inställningar och error-meddelanden.
Ingen annan som har haft problem med autokalibreringen ?
Av det jag hunnit köra den hittills så verkar den ju inte fungera så jättebra.

Redigerat av Depeche, 01 juli 2007 - 20:12.

Postad 02 juli 2007 - 14:49

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
USA-köp!

Funderar allvarligt på att köpa en 645 i USA då den verkar kosta ca 4.800:- via en bekant som då i så fall får plocka med sig en på flyget hem.

Men ett par frågetecken finns.

1. Strömmen, finns det en switch eller måste man fixa någon annan nätförsörjning och i så fall vart/hur?

2. NTSC vs PAL, i sverige kör vi ju PAL-systemet blir det något knas med att köpa från USA?

Redigerat av Unregistered0c078b54, 02 juli 2007 - 14:52.

Postad 03 juli 2007 - 21:57

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

USA-köp!

Funderar allvarligt på att köpa en 645 i USA då den verkar kosta ca 4.800:- via en bekant som då i så fall får plocka med sig en på flyget hem.

Men ett par frågetecken finns.

1. Strömmen, finns det en switch eller måste man fixa någon annan nätförsörjning och i så fall vart/hur?

2. NTSC vs PAL, i sverige kör vi ju PAL-systemet blir det något knas med att köpa från USA?

<{POST_SNAPBACK}>

Du är medveten om att den väger drygt 20kg? :)

Ang Kalibreringsmikrofonen så hade jag också lite problem i början!
Tyckte att den var lite känslig på hur högt man hade mikrofonen men det blev kalas när jag väl fick till det. Tycker ljudet blev bättre efter ha använd kalibreringen!

Är det någon som har testat USB-ingången? Hur funkar det att streama från tex. hårddisk?
Har inte hunnit gjort det än då jag har dockat Ipoden till förstärkaren

/Daniel

Postad 03 juli 2007 - 22:24

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Du är medveten om att den väger drygt 20kg?  :)

Ang Kalibreringsmikrofonen så hade jag också lite problem i början!
Tyckte att den var lite känslig på hur högt man hade mikrofonen men det blev kalas när jag väl fick till det. Tycker ljudet blev bättre efter ha använd kalibreringen!

Är det någon som har testat USB-ingången? Hur funkar det att streama från tex. hårddisk?
Har inte hunnit gjort det än då jag har dockat Ipoden till förstärkaren

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Ja kalibreringsmikrofonen är väldigt känslig på vart man placerar den.
Lösningen på ett av mina problem med micken var att höja volymen under kalibreringen.
Det står att man ska kalibrera med volymen ställd till -35dB men för mig hittades alla högtalare
endast om jag höjde till -32 dB.
Problem med att den mäter helt fel avstånd till en del högtalare har jag kvar men det går ju att
mäta själv och ändra de för hand.
Helt klart blir ljudet bättre efter kalibrering.

Postad 10 juli 2007 - 19:51

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Daniel86: Ja, men den måste väl gå att få med sig på någotvis? Hade en skolkopis för flera år sedan som jag köpte ett gitarrslutsteg av som han köpte när han var i L.A. (hmmm attans också att jag inte kommer ihåg varför det fungerar med våran ström om det är ombyggd eller något för det är vanlig strömsladd) som väger i klass med 645:an

Ingen som har några andra infallsvinklar då gärna på just strömbiten och även NTCS som jag frågade om i förra inlägget?

Svärfar var inne i en butik på Manhattan tidigare i sommras och köpte en systemkamera, han ska snart över igen och jag såg precis att 645:an kostade 599 dollar där dvs ca 4100:-!!! Åker man på och momsa så blir det ändå bara dryg 5000:- vilket är svårt att låta bli om man bara kan lösa det här med strömmen.

Kom igen nu, det måste väl finnas folk som känner någon som har köpt någon apparat i staterna? Har själv ett slutsteg (som jag inte kommer ihåg hur det funkade då det är snart 15 år sedan jag köpte det redan fixat av en polare) och även en PodXT (gitarrförstärkarsimulator) som också är köpt i USA men den var adapter till som bara var att byta till svensk.

Please help?

Redigerat av Unregistered0c078b54, 10 juli 2007 - 19:51.

Postad 16 juli 2007 - 12:04

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Jag har som sagt nyligen köpt en HK AVR-645 och har upptäckt något som är lite irriterande med den.
Varje gång jag slår på den eller varje gång jag byter källa på den så måste jag gå in i tonkontrollmenyn och tex ändra på basinställningen fram o tillbaka för att den ska aktiveras.
Jag kör Bass på +6 så det hörs stor skillnad mot att ha den avaktiverad.
Det räcker alltså inte att jag har den den satt på Tone In utan jag måste dessutom gå in och ändra typ basinställningen för att den ska gå igång.
Ingen annan som har upptäckt samma sak ?

Postad 26 juli 2007 - 15:19

Dum dummare
  • Dum dummare
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej,
Kan tipsa er som har 645:an att gå inpå hemsidan då SW version 4.06 ligger uppe för nedladdning :P Bifogar länken: http://www.harmankar...EUROPE#download

Som svar på en annan fråga så har jag testat USB ingången mot Win Mediaplayer 11 och det fungerar utmärkt att byta låt och pausa (har inte testat fullt ut än då jag inte konfigurerat min multifjärr).

Allt fungerar tillfredsställande med min installation förutom att jag brottas med komponentingången från min DVD-22. Allt pekar på att det är AVR som strular. Kanske SW uppdateringen fixar det... :D

Postad 26 juli 2007 - 16:02

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Det vore ju kul om de kunde skriva vad som blir ändrat med uppdateringen.

Postad 26 juli 2007 - 18:58

Dum dummare
  • Dum dummare
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja exakt, en kortare beskrivning på uppdateringen kunde man väl klämt ur sig :P

Hursomhelst märkte jag ingen skillnad mot förut efter lite lyssnande och video-växlande.
Att min video-ingång fungerar just nu vågar jag än sålänge inte tro beror på uppdateringen.

SW versionen jag hade innan från fabrik var 4.04 och denna uppdatering skall vara 4.06.

Någon som har äldre version som uppdaterat och märkt någon skillnad?

Redigerat av Dum dummare, 26 juli 2007 - 18:59.

Postad 26 juli 2007 - 20:02

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja exakt, en kortare beskrivning på uppdateringen kunde man väl klämt ur sig :P

Hursomhelst märkte jag ingen skillnad mot förut efter lite lyssnande och video-växlande.
Att min video-ingång fungerar just nu vågar jag än sålänge inte tro beror på uppdateringen.

SW versionen jag hade innan från fabrik var 4.04 och denna uppdatering skall vara 4.06.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har 4.02 och funderar på om jag ska uppdatera.
Känns ju lite jobbigt att göra om alla inställningar och köra kalibreringen igen nu när man är hyfsat nöjd med ljudet.
Fast det är ju klart....funkar vissa saker bättre efter uppdatering så.

Redigerat av Depeche, 27 juli 2007 - 11:14.

Postad 31 juli 2007 - 10:09

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja exakt, en kortare beskrivning på uppdateringen kunde man väl klämt ur sig :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har 4.02 och funderar på om jag ska uppdatera.
Känns ju lite jobbigt att göra om alla inställningar och köra kalibreringen igen nu när man är hyfsat nöjd med ljudet.
Fast det är ju klart....funkar vissa saker bättre efter uppdatering så.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur ser jag vilken version jag har på förstärkaren?

Postad 31 juli 2007 - 15:39

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Hur ser jag vilken version jag har på förstärkaren?

<{POST_SNAPBACK}>

Slå av förstärkaren så den står i Standby-läge.
Håll sedan in knappen längst till höger bakom luckan fram på förstärkaren (pil-höger).
Efter ett par sekunder startar förstärkaren och visar versionsnumret i displayen.

Postad 12 augusti 2007 - 12:00

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hej,
Kan tipsa er som har 645:an att gå inpå hemsidan då SW version 4.06 ligger uppe för nedladdning :)  Bifogar länken: http://www.harmankar...EUROPE#download

Som svar på en annan fråga så har jag testat USB ingången mot Win Mediaplayer 11 och det fungerar utmärkt att byta låt och pausa (har inte testat fullt ut än då jag inte konfigurerat min multifjärr).

Allt fungerar tillfredsställande med min installation förutom att jag brottas med komponentingången från min DVD-22. Allt pekar på att det är AVR som strular. Kanske SW uppdateringen fixar det... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hur hittade du till den sidan?
finns det någon sida som listar senaste uppdateringarna, ifall det kommer fler?

//Jonas

Postad 13 augusti 2007 - 13:17

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till 4.06 nu efter att min HK hängde sig för några dagar sedan.
Jag hade problem med en DVD-film som hackade i DVD-spelaren och jag provade att spola fram och tillbaka en massa ggr för att få filmen att fungera och till slut försvann allt ljud och jag var tvungen att stänga av HK:n på strömknappen bakom luckan.
När jag slog på den igen var alla inställningar borta. :)
Bestämde mig därför för att uppdatera till 4.06 från 4.02 som jag hade innan.
Har i alla fall blivit av med problemet jag hade med Tone-inställningarna som jag hela tiden fick gå
in och trycka på för att aktivera.
Har inte märkt något annat som är annorlunda än så länge.

Postad 14 augusti 2007 - 22:44

kowalofski
  • kowalofski
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon här som har koll på skillnaden mellan 645 och 445? Jag har förstått att på 645:an går det att få ut bildsignal ifrån komponent till hdmi utan uppskalning. Finns det fler skillnader förutom effekten?

Jag bytte precis in min 435 som det var fel på och fick då en 445:a istället. Men nu såg jag att 645 bara var 1000:- dyrare. Det kanske är bättre att gå tillbaka med 445:an och lägga till en peng för att få storebror.

Effekten som 445:an har räcker mig gott och väl men funktioner kan man ju aldrig få nog av.

Tacksam för snabba svar!

Postad 15 augusti 2007 - 10:33

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon här som har koll på skillnaden mellan 645 och 445? Jag har förstått att på 645:an går det att få ut bildsignal ifrån komponent till hdmi utan uppskalning. Finns det fler skillnader förutom effekten?

Jag bytte precis in min 435 som det var fel på och fick då en 445:a istället. Men nu såg jag att 645 bara var 1000:- dyrare. Det kanske är bättre att gå tillbaka med 445:an och lägga till en peng för att få storebror.

Effekten som 445:an har räcker mig gott och väl men funktioner kan man ju aldrig få nog av.

Tacksam för snabba svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, har för mig att det är det som skiljer.
645 kan konvertera analoga bildsignaler och skicka ut dem på hdmi, det kan inte 445
Det gäller även osd-menyn tror jag, den skickas som 576i över analog, men ej hdmi, så 445 kan ej visa den på hdmi tror jag.

Tror att trafon som sitter i 645 är bättre också.

annars är de nog rätt lika.

Postad 16 augusti 2007 - 01:26

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Någon annan som 645:an hänger sig för.
Har hänt 2 ggr nu på bara ett par dagar att ljudet försvinner och ingenting går att göra på den.
Man måste slå av den på knappen bakom luckan och när man sen slår på den igen så är alla inställningar borta.
Börjar bli riktigt irriterad på denna förstärkare nu.
Har man betalat 13000:- för en förstärkare så borde den inte ha såna här allvarliga fel.
Har Harman Kardon problem med kvaliteten på sina produkter ?
Är första gången jag är ägare av en HK-produkt så jag har ingen erfarenhet av de sen tidigare men
det verkar ju inte som denna stärkare är någon höjdare kvalitetsmässigt.
Ljudmässigt däremot är den grym men det känns väldigt jobbigt om detta inträffar igen.
Får ju göra om alla inställningar varje gång. :)

Postad 16 augusti 2007 - 12:36

Unregistered49dd156d
  • Unregistered49dd156d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Lämna tillbaka och kräv rep. alternativt ny apparat. För dom pengarna ska man kunna kräva
detta. Jag hade ungefär samma problem med min 635:a. Lämnade in den ett antal gånger innan
man gav upp försöken att laga eftersom det ena felet efter det andra uppstod. Som sagt man gav upp och jag fick en 645:a i ersättning :blink:. Den fungerar kalas, peppar,peppar..........

Postad 16 augusti 2007 - 14:25

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Lämna tillbaka och kräv rep. alternativt ny apparat. För dom pengarna ska man kunna kräva
detta. Jag hade ungefär samma problem med min 635:a. Lämnade in den ett antal gånger innan
man gav upp försöken att laga eftersom det ena felet efter det andra uppstod. Som sagt man gav upp och jag fick en 645:a i ersättning :blink:. Den fungerar kalas, peppar,peppar..........

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte var tvungen att skicka iväg den så skulle jag gjort det.
Har inte köpt den där jag bor.
Jag hoppas bara att jag haft lite otur att det hänt 2 ggr på kort tid nu.
Förhoppningsvis slipper jag detta fel ett bra tag framöver.

Postad 20 augusti 2007 - 23:15

bertil_starfighter
  • bertil_starfighter
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vad jag kan hitta så är uppdateringarna bara för 120V versionerna? Står ju inget om ngra uppdateringar om man kollar på 220-240V versionen.

Postad 20 augusti 2007 - 23:43

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
VARNING!
Angående SW 4.06 så skulle jag först kontakta aktoriserad verkstad före uppgradering.

Länken kom från den irländska h/k siten, men verkar nu vara bortplockad. Det går dock och komma till den via direktlänk.

http://www.elektronikservice.se/

Elektronikservice
telefonnummer 031-817602
Mellan 14.00 till 17.00 är växeln öppen för alla frågor

Redigerat av mjoakim, 20 augusti 2007 - 23:48.

Postad 10 september 2007 - 10:19

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Undrar bara om någon har mer info ang. uppdateringen.

Postad 12 september 2007 - 10:02

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vill du veta ?
Vad den uppdaterar och fixar till eller ?

Postad 12 september 2007 - 10:35

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vill du veta ?
Vad den uppdaterar och fixar till eller ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade varit kul att veta vad uppdateringen innehåller samt om man ska våga uppdatera den med tanke på varningen i tidigare inlägg.

Postad 12 september 2007 - 11:20

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Hade varit kul att veta vad uppdateringen innehåller samt om man ska våga uppdatera den med tanke på varningen i tidigare inlägg.

<{POST_SNAPBACK}>

Har ingen aning om vad den innehåller men den fixade i alla fall ett av mina problem.
När jag pratade med återförsäljaren om mitt problem så började de med att jag kunde prova att lägga in uppdateringen så jag antar att det ska vara ok att uppdatera.
Nu hade jag ju redan gjort det så mitt problem med hängningar och tappat minne fixar den ju inte.
Så nu återstår bara att skicka in den på service.
Jag kommer att skicka den direkt till Harman Kardon enligt återförsäljaren.

Postad 02 november 2007 - 13:32

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan uppgradera dessa HK (x45) till DTS HD osv när detta blir aktuellt?

Detta är jag också nyfiken på att veta.

Postad 23 november 2007 - 16:13

Sligi
  • Sligi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Min 645:a har oxo TONE in problem...får veta mera i nästa vecka..men surt e de att komma hem med ny leksam som inte fungerar...

Postad 02 december 2007 - 16:19

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Min 645:a hänger sig bra många ggr också med resultatet att man får stänga av den med strömbrytaren och sedan tappas alla inställningar.

Kan väl inte säga att jag haft en sak från Harman Kardon som inte krånglat.
Enligt Televisionen i Borås så är det bara 1 % fel på deras produkter... konstigt nog då att 99% av alla HK jag ägt varit ngt typ av fel.

Kan knappast säga att HK är en kavlietesprodukt, överväger att köpa Pioneers nya serie och slänga HK så långt bort det går.

Man orkar inte lämna in varje gång och vara utan dvd el förstärkare flera veckor för att sedan ha kvar problemet.
Största problemet är väl butikerna som har inkompetent personal som tror blint på att dem är världsmästare och vet allt.

Nej jag har fått nog av skräpet.

DVD 47, hänger sig varje film
AVR 645 hänger sig med HDMI källor
AVR 630 tappar inställningar
AVR 5500 strömförsörjning paj 2ggr
DVD 31, bara la av flera ggr fick lämnas in
DVD 25, bara la av flera ggr fick också lämnas in.

Summa: ###### skitprodukter :)

Postad 03 december 2007 - 11:33

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Min 645:a hänger sig bra många ggr också med resultatet att man får stänga av den med strömbrytaren och sedan tappas alla inställningar.

Jag har haft samma problem med min 645:a.
Efter ett antal hängningar med inställningar som försvinner så skickade jag in den på service.
Tyvärr tog det 5 veckor innan jag fick tillbaka den men nu verkar det som den fungerar.
Har kört den i mer än en månad nu utan problem så de verkar ju ha klarat av att fixa den.
Däremot verkar det som elektronikservice har pajat luckan på framsidan eftersom den inte
går att stänga längre. :)
Men det känns inte som jag vill skicka iväg den igen på service i flera veckor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.