Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem (tv3, kanal5 digitalt?)

409 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 October 2006 - 11:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Fel B)

Du kan klaga här för att tillfredställa dig själv ..
Men att det skulle ge effekt hos com hem :lol:

Att få folk att inte köpa comhems tjänster ... Dröm sött :lol:

Även om alla här i denna tråden skulle säga upp sina abonnemang
så skulle det inte ens märkas hos dem..

Men att alla här skriver ett mail som är informativt, konstruktivt
och där man klart o tydligt redogör i tekniska termer vad det man
vill ha sagt... ställt till dera marknadsavd, tekniska avd och kanske
tom VD.. alla adresser har ni fått av mig för 3 veckor sedan..

Det kan kanske ge resultat på sikt...

Man sår ett frö som man sedan låter växa..
Bifogad fil  image002.gif   19.86K   12 Antal nerladdningar

MaVeRiC :lol:

Redigerat av Unregistered1103, 20 October 2006 - 12:03.

Postad 20 October 2006 - 13:11

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Jag skulle nog säga att ni båda har rätt.

Skulle t.e.x. HSB gå ut till comhem och säga att det här får ni fixa annars avråder vi våra föreningar att fortsätta med CH.
Visst fasiken skulle det ta skruv.
Eller om CH skulle säga att vi kapar TV3/Kanal5 i en månad i taget tills detta är löst.
Samtidigt är det ju oftast inte ett bra sätt att ställa ultimatum eftersom det skapar en allt annat än bra relation mellan förening/kund/leverantör.

Men för den "lilla" människan så talar oftast pengarna och den egna tillfredställelsen att inte sitta och betala något som man inte är helt nöjd med.
Det går ju alltid att gå tillbaka.

Samtidigt så är ju brev o.s.v. till ledning etc. kanske en tankeställare för just dom som ska ta besluten, problemet är att denna process aldrig kommuniceras utåt.
Det vi ser är att "inget-händer".
Mao, vart är kommunikationen ut till kunderna.
Att säga att vi arbetar på det är ju inget handfast eller något som vi som kunder kan använda som beslutsunderlag.
Vilket jag faktiskt inte tycker är specielt ärligt av Comhem.
Hade dom sagt att det tar säkert 4-5månder av ytterligare förhandlingar så har jag direkt något att rätta mig efter.
Visst förstår att dom inte vill tappa kunder men lite "backbone" kan man väl kräva.

Postad 20 October 2006 - 14:15

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Aaarrrrghhh - jag argumenterar inte för min subjektiva åsikt i frågan. Min poäng är grundläggande inom just relationen konsument och producent. Det finns givetvis undantag med dessa rör fr.a. kontraktsutvecklare eller små företag som jobbar gentemot en mycket nischad marknad. I frågan CM och enskild TV-tittare är det inte frågan om vad nå'n av oss tror.

Jag är övertygad MaVeRiC om att dina åsikter når personen du skicker dem till hos CM, samt att de läser meddelandet och svarar dig. Jag tippar att de rent av är mycket vänliga och uppmanar att du ska vara hoppfull. Kanske de rent av svaras dig snabbt? Allt detta för att behålla dig som kund, även om de egentligen inte vet nå't om ditt problem, allt enligt explicita arbetsrutiner. Jag vågar dock lova att även om din kontakt är en informationschef så har han noll koll på vare sig orsaken eller en pot. lösning till problemet du beskriver p.g.a. att personen har ett mycket stort organisatoriskt avstånd mellan sig och de som faktiskt jobbar med kanalutbud och de tekniska möjligheterna/begräsningarna. Som bäst kan han i detta fall veta att diskussioner pågår mellan CM och TV3/Kanal5 ...men om diskussionerna skulle sluta lyckigt, d.v.s. att CM får OK på att börja sända TV3 och Kanal5 digitalt, så kan det ändå dröja år innan det effektueras, av orsaker som din kontakt med all säkerthet har noll koll på.

De flesta klagar som sagt endast till andra som dom själva, t.ex. på ett forum som detta. Fenomenet kallas word-of-mouth och anses av producenter som det mest effektfulla alt. mest fruktade fenomenet som finns, beroende på om det som sägs är positivt eller negativt. Mest effektfullt/fruktat dels p.g.a. att producenten inte har kontroll över det men fr.a. p.g.a. att de har en direkt och stor påverkan på både befintliga samt potentiella kundgrupper. Inom världens största företag (eller är det näst största företag?) mäter man detta och kallar det för Net Promotion Index (NPI) - ett mycket viktigt värde som har stor effekt på verksamheten.

Kanske hjälper om vi vänder på det? Säg att CM har 100 000 kunder. Säg att 10% av dessa är missnöjda, d.v.s. 10 000 personer. Endast 5% av dessa, d.v.s. 500 personer, gör sig hörda till de som faktiskt har direkt inflytande över problemområdet (av ovan nämnda skäl m.m.). Av dessa 500 personer förekommer kanske 10 olika problemtyper, alltså 50 personer per problem. Kommer man att ändra nåt som 50 personer påtalar när 99 550 andra förefaller nöjda? ...finns inte en chans.

Fortsätt att gnälla, det hjälper sannolikt inte på kort sikt men kanske du kan bespara andra samma negativa upplevelser som du har erfarit. Omvänt så beröm gärna också de som gör bra ifrån sig.

Redigerat av Unregisteredfd0a25da, 20 October 2006 - 14:38.

Postad 21 October 2006 - 20:12

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
De kommunala bostadsbolagen i Göteborg med ca 70000 lägenheter har sagt upp avtalet med comhem från årsskiftet och håller på och förhandlar med olika leverantörer om ett nytt avtal och detta skall tydligen vara klart den 25 oktober.

Från "Hyresgäster i väster":
"Anledningen till att avtalet sagts upp är att Framtidenkoncernens fem bostadsbolag Poseidon, Familjebostäder, Bostadsbolaget, Gårdstensbostäder och Hjällbobolaget vill förhandla fram billigare avgifter samt en större frihet i valet av triple play-tjänster, det vill säga bredband, telefoni och digital-tv. ..."

Skall bli intressant att se om det blir något annat än comhem. Fast jag är inte särskilt hoppfull om att det blir högre kvalitet. Jag har tidigare haft en diskussion angående avsaknad av stereo på TV3 m.fl. kanaler med Jan Wallin som åtminstone då var ansvarig för avtalet med comhem. Hans svar var i princip att det får jag själv ta upp som kund med comhem. När jag försökte påpeka att det inte är jag som är kund när det gäller det analoga grundutbudet utan att det är hyresvärden som är kunden så menade han på att han inte tänkte ta upp detta med comhem ändå eftersom ingen annan hade hört av sig om detta. ;)

Örjan

Postad 21 October 2006 - 20:57

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Comhem har inte dessa kanaler digitalt, kommer nog inte att göra det inom närmaste framtiden heller. Detta pga att CH vill ta betalt för kanalerna av kunden medans dom i sin tur inte vill betala leverantörerna, viasat o kanal5. Snålhet alltså!

Vill du ha dessa kanaler digitalt är det nog enklast med boxer i ditt fall

<{POST_SNAPBACK}>

Det värsta är att dom tar betalt av kunderna, trots att inte TV3 och Kanal 5 finns digitalt. De höjde priserna i samband med digitala lanseringen av TV3, ZTV och MTV. När sen TV3 och ZTV försvann som digitala kanaler, sänkte de inte priserna.

Postad 21 October 2006 - 21:08

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Många gnäller på Comhem för att inte TV3 och Kanal 5 finns digitalt. Men ingen tänker på att den digitala versionen av dessa kanaler inte ger kunden så mycket mervärde än något bättre bild och ljud. Jämför t.ex. med SVT och TV4 som sänder många program i riktigt widescreenformat och SVT även med 5.1-ljud ibland. Men TV3 och Kanal 5 fortsätter att förstöra filmer och program genom att sända ut de i 4:3 letterboxformat med undertexterna utanför bilden så man inte kan zooma bra. Sätt press på kanalbolagen också och kräv att de utnyttjar den digitala tekniken till fullo och inte fortsätter leva kvar med en fot på stenåldern.

Redigerat av Aroskillen, 22 October 2006 - 12:19.

Postad 21 October 2006 - 23:24

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Min lösning har blivit att jag slutat o titta på dessa 2 mögkanaler..

Precis om föregående talare säger.. de sänder mest skit och skiten de sänder
är inte i den kvaliten som man får i de andra kanalerna.

Har canal + .. nu och där får man alla filmerna som man vill ha och som
man inte redan har på DVD.. i rätt kvalite o sedan all sport..
Sedan har SVT och Tv4 resten av mitt behov..

Tv3 och Kanal 5 .... Skit ner er ;)

MaVeRiC :D

Postad 23 October 2006 - 11:47

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Undrar hur det blir om man bor i ett "UPC" hus nu med sammanslagningen? Förlorar man de digitala kanalerna? Det vore ju komiskt.

Jag hade UPC men sa upp det för någon månad sedan eftersom jag knappt kollade på TV.
Nu verkar det som man kan använda PVR och jag ville teckna abonnemang igen men alla kanaler är inte digitala längre... :)

Ja ja, jag fortsätter väl kolla serier på TPB istället.

NU är allt uppe. Tyvärr verkar det inte som vi får se några digitala versioner av tv3, kanal5 och tv6 för oss som bor i "gamla" comhem-hus. F.d UPC-hus har däremot en möjlighet att välja "Digital-tv mix" där just dessa ingår.

Ah, jag hade visst fel. Jag får se om det går hitta någon buggfri PVR-box.

Redigerat av Unregisterede1ffbd6f, 23 October 2006 - 14:03.

Postad 23 October 2006 - 12:24

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
En snabb fråga till er som kan branschen:

UPC får sända kanalerna digitalt, ComHem äger UPC, varför kan inte ComHem sända digitalt då de nu äger även rättigheten att sända digitalt?

Postad 23 October 2006 - 15:39

NiklasM
  • NiklasM
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Kan ju meddela att vi som UPC kunder inte kommer att få ta del av ComHems TV-sortiment inom den närmsta tiden. (surprice)

Trots att hemsidan vill marknadsföra att jag befinner mig i ett "ComHem-hus" så kan jag alltså inte köpa Com Hems tjänster. (Inte ens UPCs gamla faktiskt, valet Mixpaket, dyker inte upp när jag "beställer")

Anledningen till det är enligt nån snubbe i supporten att man inte löst avtalsfrågan med kanalpaketen (grunden till hela kabelbolagens monopol-stil).
Han påpekade att "det kunde dröjja". Varför man inte skriver det på hemsidan förvånar mig. Jag föreslog till supporten att när man nu tagit över UPCs banderoll - sug ut så mycket vi kan av våra kunder, dom har inget val - så kunde man sätta den på första sidan.

DigitalTV-övergången är rena vilda västern som regeringen tror kommer självsaneras - jo tjena.

Redigerat av NiklasM, 23 October 2006 - 15:42.

Postad 23 October 2006 - 17:23

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Vilken sandlåda :)

Postad 23 October 2006 - 17:42

Unregisteredd07f8978
  • Unregisteredd07f8978
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Många gnäller på Comhem för att inte TV3 och Kanal 5 finns digitalt. Men ingen tänker på att den digitala versionen av dessa kanaler inte ger kunden så mycket mervärde än något bättre bild och ljud. Jämför t.ex. med SVT och TV4 som sänder många program i riktigt widescreenformat och SVT även med 5.1-ljud ibland.

<{POST_SNAPBACK}>

Det mervärde det hade gett många om TV3 och Kanal5 sändes digitalt var att då kunde man se kanalerna vilket man inte kan i dagsläget.

Varför är det så här då ?, jo somliga av oss har inga analoga mottagare utan kört helt digitalt. Jag har tex ingen tv/skärm ens utan jag använder min projje som tv visare och projjen matas med en signal från en DVB-C box utan analog tuner, resultat ?, jo jag kan inte se kanalerna eftersom jag inte kan ta emot dom analogt. Jag vet att man kan köpa en extern analog mottagare eller en gammal video och så och ta in dom den vägen, men det i sin tur innebär ytterliggare kabeldragningar osv osv.

Så för min del så ser jag hellre att jag får en kass digital version av kanalerna än att inte ha dom alls.

Postad 23 October 2006 - 21:50

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

En snabb fråga till er som kan branschen:

UPC får sända kanalerna digitalt, ComHem äger UPC, varför kan inte ComHem sända digitalt då de nu äger även rättigheten att sända digitalt?

<{POST_SNAPBACK}>

Ang tidigare upc kan jag inte se nån anledning till att ni inte får behålla 3an, 5an och tv6 både analogt och digitalt. Detta är förmodligen både spikat i avtal med fastighetsägare och programolagen. Så länge som tidigare upcfastigheter benämns comhem stockholm som de nyligen döps om till så fint tills det heter enbart comhem kommer både bredband och analog/digitaltv skilja sig ganska så markant åt. upcvarumärket får troligen inte comhem använda längre, dessutom får de inte skriva över alla avtal som fanns hos upc till comhem rakt av och därför de olika företagsnamnen. Det handlar alltså om paragrafrytteri av den värsta sorten från alla inblandade. Någon PVRbox blir det inte hos tidigare upckunder förrän comhem lyckats slopa upcs gammla digitaltvplattform och bytt ut alla deras boxar mot comhems egna. Samma med hdtv. Allt detta lär ske nån gång tidigt nästa år och förhoppningsvis får väl comhem också tillgång till de digitala varianterna av 3an, 5an och tv6 då också. Who knows.

NiklasM: Antar att du bor i en comhem stockholmfastighet (tidigare upc) och inte kunde beställa Mixpaketet? Tror det beror på deras buggiga hemsida och den är ju ny från idag så ge den lite tid så lär rätt info ligga där framöver. Den går ju upp och ner hela tiden just nu bland annat.

Redigerat av Phunky, 23 October 2006 - 21:53.

Postad 24 October 2006 - 15:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Tänkte jag bara skulle slänga in en liten bit i debatten. Avslutade precis ett samtal med Comhem efter det att deras system krånglat när jag uppgraderade till 8Mbit och fick 12 mån bindningstid på köpet (vilket det inte stod något om). 1 timme senare ringde han upp att egentligen skulle det ju ingått bindningstid, men eftersom det inte stod det, så fick de ju stå sitt kast. Mycket hyggligt tycker jag.

Men nu till saken. Precis innan han lade på så slängde jag in frågan om TV3 och Kanal5, och svaret jag fick var att han förstod att folk var irriterade och att de jobbade på det (detta har vi ju hört förrut), men sedan sade han också att nu såg det mycket ljusare ut än det gjorde för en månad sedan, och att något faktiskt kunde hända inom den närmaste tiden. Tyvärr kunde han inte specificera mer men det var första gången jag fick ett positivt svar från ComHem angående ärendet.

Postad 24 October 2006 - 17:01

Aaron
  • Aaron
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det är inte så konstigt att UPC-abonnenter får TV3/Kanal 5 digitalt då UPC har avtal för det. Detta avtal går ut vid årsskiftet och då skall Comhem försöka få till ett nytt som gäller oss alla. Det går liksom inte att bara ta över ett avtal och förlänga det.

Postad 25 October 2006 - 14:43

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Många gnäller på Comhem för att inte TV3 och Kanal 5 finns digitalt. Men ingen tänker på att den digitala versionen av dessa kanaler inte ger kunden så mycket mervärde än något bättre bild och ljud. Jämför t.ex. med SVT och TV4 som sänder många program i riktigt widescreenformat och SVT även med 5.1-ljud ibland.

<{POST_SNAPBACK}>

Det mervärde det hade gett många om TV3 och Kanal5 sändes digitalt var att då kunde man se kanalerna vilket man inte kan i dagsläget.

Varför är det så här då ?, jo somliga av oss har inga analoga mottagare utan kört helt digitalt. Jag har tex ingen tv/skärm ens utan jag använder min projje som tv visare och projjen matas med en signal från en DVB-C box utan analog tuner, resultat ?, jo jag kan inte se kanalerna eftersom jag inte kan ta emot dom analogt. Jag vet att man kan köpa en extern analog mottagare eller en gammal video och så och ta in dom den vägen, men det i sin tur innebär ytterliggare kabeldragningar osv osv.

Så för min del så ser jag hellre att jag får en kass digital version av kanalerna än att inte ha dom alls.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår och håller med dig. Men det hade ju också varit bra om det gjorts lite ansträngningar från kanalbolagens sida också. Det tvivlar jag på att det görs. Dessa bolag satsar mer kvantitet än kvalité.

Postad 30 October 2006 - 00:35

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
I kanalplanen ( pdf ) skriver man "lanseringsdatum ej faställt"
efter tv3, tv6 och kanal5

Detta dokument är från 24/10 dvs nytt..

Detta betyder som jag ser det, att man är på gång..

Maveric :D

Postad 30 October 2006 - 01:54

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0

I kanalplanen ( pdf ) skriver man "lanseringsdatum ej faställt"
efter tv3, tv6 och kanal5

Detta dokument är från 24/10 dvs nytt..

Maveric :D

<{POST_SNAPBACK}>

Länk?

Har letat som tusan utan resultat.

Postad 30 October 2006 - 15:48

avellan
  • avellan
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...lplatslista.pdf

Postad 30 October 2006 - 17:07

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0

http://www.comhem.se...lplatslista.pdf

<{POST_SNAPBACK}>

Tack

Postad 31 October 2006 - 08:49

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Maveric :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är något mer cynisk än dig och tolkar det som att man inte kommit någonstans i förhandlingarna.

Postad 01 November 2006 - 12:04

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Dendär listan är iaf korrekt jämfört med den tidigare. Någonstans har de iaf kommit :huh:

Postad 01 November 2006 - 16:10

baron778
  • baron778
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Undrar ifall Viasat vill ha bort kunder från comhem till viasat Hmmmm dum fråga Hehe klart dom vill det Kanske sådana motiv bakom allt strul Men det förklarar ej femman Har ingen aning om vilka som äger den kanalen...
Skit är det iallafall speciellt Champion League kvällar med grynig comhem analog bild på stora plasma LCD skärmar :huh:

Postad 01 November 2006 - 17:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Undrar ifall Viasat vill ha bort kunder från comhem till viasat Hmmmm dum fråga Hehe klart dom vill det Kanske sådana motiv bakom allt strul Men det förklarar ej femman Har ingen aning om vilka som äger den kanalen...
Skit är det iallafall speciellt Champion League kvällar med grynig comhem analog bild på stora plasma LCD skärmar  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Skaffa en DVB-T box och en liten antenn /under gynnsamma förhållanden/ så får du ivartfall in TV6 digitalt.

Men kanske inte intressant, kostar kring en tusenlapp.

Postad 01 November 2006 - 18:04

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Viasat borde också tänka på att större delen av comhems kunder bor i lägenhet och därför ej har chans att skaffa sig en parabol hos viasat. Så det finns inte så många kunder för viasat att sno från comhem.

Postad 01 November 2006 - 18:54

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Skit är det iallafall speciellt Champion League kvällar med grynig comhem analog bild på stora plasma LCD skärmar  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Kanal 5 ägs av SBS Broadcasting, som också äger t.ex. C More Entertainment (Canal+).

Postad 08 November 2006 - 00:32

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
På viasats hemsida så står det att man får Tv3 och Tv6 digitalt via Medium och Large
Med andra ord så är det på gång nu.

MaVeRiC :blink:

Postad 08 November 2006 - 00:35

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

På viasats hemsida så står det att man får Tv3 och Tv6 digitalt via Medium och Large

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så har dom halkat på tangentbordet och skrivit fel.

Postad 08 November 2006 - 00:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jo och det kan snöa imorgon

Postad 08 November 2006 - 02:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Va inne på viasats hemsida och kikade men såg inget om att det skulle vara digitalt...

Tror själv att deras hdtv-satsning kommer att komma före digitala 3an och 5an.

Postad 08 November 2006 - 09:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Va inne på viasats hemsida och kikade men såg inget om att det skulle vara digitalt...

Tror själv att deras hdtv-satsning kommer att komma före digitala 3an och 5an.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står att 3:an och 6:an skulle finnas i medium och large, vilket är digitala programpacket.

Postad 08 November 2006 - 09:48

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
Tror inte man skall lita på en tabell på Viasats hemsida. Hade detta varit aktuellt så hade det säkerligen stått på Com hems hemsida också..

Postad 08 November 2006 - 09:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tror inte man skall lita på en tabell på Viasats hemsida. Hade detta varit aktuellt så hade det säkerligen stått på Com hems hemsida också..

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske inte, men att kanalerna dykt upp i comhems kanalplatslista (lanserings datum ej fastställt) samt att deras kundtjänst hintat om att det rör på sig, så kanske något är på gång. Vill verkligen tro på mig själv :blink: !!

Postad 08 November 2006 - 10:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jag håller med om att man inte ska lita viasat när det gäller comhems utbud, men lite konstigt är det att de har en jättetabell på förstasidan (när man valt comhem som operatör) som uttryckligen skriver att TV3 och TV6 finns i comhems grundutbud (analogt) PLUS paket MEDIUM PLUS paket LARGE.

Det är ju helt uppenbart att Viasat menar att kanalerna skulle ingå i comhems digitala utbud när de skriver så (tre bockar i tre kolumner varav två är "digital only"). Det är förstås felaktigt i nuläget men man börjar ju undra om det är något på gång. Hoppas, hoppas!!!
Snart kanske man kan börja använda sitt medium-paket till annat än fotbolls-vm :blink:

Redigerat av distortion2, 08 November 2006 - 10:44.

Postad 08 November 2006 - 11:14

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
Sitter själv med en PVR-box och spelar in allt jag vill se. Trean, femman och sexan tittar jag nu mycket sällan på just därför att jag inte kan se/spela in deras program via digitalboxen. Självklart hade det varit toppen om de kommit dit. Då hade kanske fler skaffat PVR-box som är en ganska revolutionerande uppfinning. Men man har blivit så besviken vid flera tillfällen innan så jag tror inte på det förrän jag ser att med egna ögon.

Mvh

Postad 08 November 2006 - 17:53

helloor
  • helloor
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag bor i ett Comhem-hus och jag skulle vilja ha dessa kanaler digitalt:
SVT1, SVT2, TV3, TV4, KANAL5, TV6, MTV, TV4PLUS

Går detta om man har COMHEM??
Eller behöver jag skaffa något annat?

Redigerat av helloor, 08 November 2006 - 17:56.

Postad 08 November 2006 - 17:56

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag bor i ett Comhem-hus och jag skulle vilja ha dessa kanaler:

<{POST_SNAPBACK}>

Du skall ha dessa kanaler, analogt. Vill du ha dem digitalt så går det inte nu eftersom comhem inte erbjuder 3,5 och 6.

Postad 08 November 2006 - 18:23

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jag bor i ett Comhem-hus och jag skulle vilja ha dessa kanaler digitalt:

<{POST_SNAPBACK}>

TV3, KANAL5, TV6 finns inte digitalt, men dom andra finns digitalt.

Postad 14 November 2006 - 23:06

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Skrev till Comhem och frågade om TV3 och TV6 kommer sändas digitalt snart. Fick då följande svar:

Förhandlingar pågår och Com Hem vill lansera de digitala versionerna så fort som möjligt. Kan tyvärr inte lova några datum.

Låter som vanligt, med andra ord.

Postad 14 November 2006 - 23:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Detta är svaret som jag fick.. från kundtjänst ... väntar så klart svar från ledningen
på det mail som gick till dem. Hoppas att ni andra också skickar ett ;)

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har inte fått något konkret beslut då vi släpper våran HDTV box och abonemang för detta, varför det inte ska fungera bra med oss har jag svårt att förstå, våran digital tv är väldigt stabil och bra och vi är bland dom största i sverige.

HDTVN är det ingen skillnad med, det är därför det dröjer för att riktigt säkra kvaliten för kunderna osv så ingenting ska gå fel.

Vi har nyligen köpt UPC i Stockholm, som nu heter Com Hem Stockholm och dom har Tv3, Kanal 5 och Tv6, och vår förhoppning då vi även migrerar ihop digital tvn är att vi i hela Com Hem nätet ska kunna köra dom 3 kanalerna också, förhandlingar pågår om detta, och vi kommer migrera ihop med fd UPC efter årsskiftet med detta.

Vi har inte så mycket information hur det går med avtalen men vi är optimistiska och hoppas på det bästa.

Postad 17 November 2006 - 13:00

NiklasM
  • NiklasM
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

[color=orange] Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

våran digital tv är väldigt stabil

Min e då fan inte stabil. Ryckningar i bilden och den går säkert ner nån gång per dygn.

Redigerat av NiklasM, 17 November 2006 - 13:00.

Postad 19 November 2006 - 15:29

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Detta är svaret som jag fick.. från kundtjänst ... väntar så klart svar från ledningen
på det mail som gick till dem. Hoppas att ni andra också skickar ett  :o

Vi har inte fått något konkret beslut då vi släpper våran HDTV box och abonemang för detta, varför det inte ska fungera bra med oss har jag svårt att förstå, våran digital tv är väldigt stabil och bra och vi är bland dom största i sverige.

HDTVN är det ingen skillnad med, det är därför det dröjer för att riktigt säkra kvaliten för kunderna osv så ingenting ska gå fel.

Vi har nyligen köpt UPC i Stockholm, som nu heter Com Hem Stockholm och dom har Tv3, Kanal 5 och Tv6, och vår förhoppning då vi även migrerar ihop digital tvn är att vi i hela Com Hem nätet ska kunna köra dom 3 kanalerna också, förhandlingar pågår om detta, och vi kommer migrera ihop med fd UPC efter årsskiftet med detta.

Vi har inte så mycket information hur det går med avtalen men vi är optimistiska och hoppas på det bästa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med en kille på kundtjänst idag och ha sa också att dom hoppas att dom kan använda UPC:s avtal för att sända trean, femman och sexan digitalt i Comhems nät.
Hoppas hoppas :)

Redigerat av Unregistered755e55da, 19 November 2006 - 15:31.

Postad 21 November 2006 - 15:23

NiklasM
  • NiklasM
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jag pratade med en kille på kundtjänst idag och ha sa också att dom hoppas att dom kan använda UPC:s avtal för att sända trean, femman och sexan digitalt i Comhems nät.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas få 7 rätt på Lotto i helgen och vissa grisar hoppas nog på att kunna flyga nån dag.
Jag är less på TV-bolagens snack.

//n

Redigerat av NiklasM, 21 November 2006 - 15:23.

Postad 21 November 2006 - 16:17

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas få 7 rätt på Lotto i helgen och vissa grisar hoppas nog på att kunna flyga nån dag.

//n

<{POST_SNAPBACK}>

LOL :D

Postad 21 November 2006 - 21:26

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

//n

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog att grisar är höjdrädda.

Postad 23 November 2006 - 08:01

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
jag tvivlar på att "förhandlingar pågår", finns det NÅGON vilja hos någon part skulle detta vara löst för länge sen. Tycker dock det är märkligt att inte MTG visar vilja mtp hus många tittare dom lär missa.

F.ö grymt irriterande att zappa mellan analoga tv6 och digitala viasat sport 1 igår för att följa Champions League.

Postad 23 November 2006 - 12:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Vi saknar inte Tv3 och Tv5 i vår familj.

Man kan ju inte se allt och alla de nya Tv4 kanalerna
sänder så mycket och skall man se krasst på det, så sänder de samma skit
men också många mycket bättre program som de ej längre saknade.

Om nu Comhem växer till sig ännu mer och säljer massor av digitalboxar
är det Tv3 och Tv5 som står som de stora förlorarna.
Folk väljer att se andra kanaler helt enkelt.

MaVeRiC :wub:

Postad 24 November 2006 - 06:26

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
AAAAAARGGH!

Fan fan fan... Ska börja jobba om 35 min, det här går ju inte. Har ju glömt att gå och lägga mig när jag hittat den här intressanta tråden. Nu blir det karensdag *uscha*! Nu undrar man ju om det var värt det, när det kommer in flygande grisar och allt möjligt flumsnack :blink:

Det ska bli spännande att följa tråden och att man inte missar ifall det dyker upp nåt nytt på fronten.

Postad 25 November 2006 - 08:56

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Mejlkonversation med Comhem:

Fråga: Jag ser på er hemsida att ni erbjuder gamla UPC kunder ett abb som heter Digital-tv Mix där TV3 - Kanal 5 och Kanal 6 ingår i digital version.
När kommer ni att erbjuda dessa kanaler digitalt för övriga kunder ?

Vi kan inte säga hur det kommer att bli. fd UPC och ComHem har än så länge inte samma abonnemang. Men troligtvis så kommer det att ske en förändring av detta efter årskiftet.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Postad 25 November 2006 - 12:47

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Men troligtvis så kommer det att ske en förändring av detta efter årskiftet.

"Hej! Vi vet inte men vi säger nästa år någon gång. Skulle det inte vara fixat då så säger vi slutet på 2007. Eller början på 2008. Sedan repeterar vi."

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.