Redigerat av tollen88, 07 december 2006 - 15:11.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 07 december 2006 - 15:11
Postad 07 december 2006 - 15:12
T.B lägg upp lite bilder
![]()
![]()
Sitter på jobbet så du får hålla dig till sjusnåret i kväll.
Lovar att det kommer bilder från olika vinklar och en på fjärren.
Postad 07 december 2006 - 15:16
T.B lägg upp lite bilder
![]()
![]()
Sitter på jobbet så du får hålla dig till sjusnåret i kväll.
Lovar att det kommer bilder från olika vinklar och en på fjärren.
Jag vill ha en bakifrån också

Postad 07 december 2006 - 15:21
Det är enda vinkeln jag inte kommer att bjuda på,
fästet hängs först på och sedan skruvas det fast underifrån.
Det enda som kan nämnas utan censur är att det var sjujäkligt att få
dit dessa skruvar då det var mycket trångt.
Postad 07 december 2006 - 16:56
Beställa nu i så fall det har bara 3 st i lager! Är det du som ska ha den eller?
Nu är det bara 2 st i lager.

Jag tyckte det verkade lite skumt att saldot fortfarande var på 3 så jag ringde och kollade och någon Kajsa där bekräftade. Hon sa också att om det skulle bli försening så var det helt OK att avbeställa, pengarna skulle komma tillbaka på 3 dagar.
Efter jag beställt så var lagersaldot 2 st så det verkar faktiskt stämma!

Nu ser jag fram emot leverans i början/mitten av nästa vecka!

Postad 07 december 2006 - 18:45
Lugna dig liteT.B lägg upp lite bilder nu

Redigerat av PsyCor, 07 december 2006 - 18:45.
Postad 07 december 2006 - 18:48
Lägg märke till hur nära väggen som tv:n kommer med detta fäste.
Bifogad fil(er)
Postad 07 december 2006 - 19:00

Redigerat av tollen88, 07 december 2006 - 19:09.
Postad 07 december 2006 - 19:35

Förväntade mig att tv:n skulle vara mer plastig med tanke på priset.
Den är snygg tycker jag, förövrigt så saknas H-D Ready klisterlappen som skall
vara uppe i höger hörn.
Den försvann direkt tanten såg den.
Bilden är vi mycket nöjd med.
Två bilder kommer här.
De är tagna på ca 30cm avstånd utan blixt.

Från tittarposition så uppfattar vi Discovery som den sämsta bilden och
SVT2 som bäst.
Vet inte om jag riktigt håller med om detta om man tittar på dessa bilder.
Tänk nu på att vi bor i Lysekil och vi har otrolig storm just nu med spöregn
och stormvindar, inte bra för bilden.

Bifogad fil(er)
Postad 07 december 2006 - 19:44
Postad 07 december 2006 - 19:49
Den försvann direkt tanten såg den.
Hon är mycket för det estetiska chefen.

Postad 07 december 2006 - 19:54
Bara en fråga till sen är jag mycket nöjd kan du ta en sådan bidl till så hela bilden kommer med på tvn
? Gärna någon färgstark bild

Har du några döda pixlar, eftersläpningar?
Redigerat av tollen88, 07 december 2006 - 19:56.
Postad 07 december 2006 - 22:26
TACK så mycket för bilderna:) är det 27´tummaren eller 32?
Som jag fattat och vilket borde stämma då 32" inte "släppts" än så är det 27 tummaren.
Jag som hade hoppats kunna beställa en nu ikväll får tyvärr vänta då mamma inte hade tid ikväll och jag ska vara i gbg hela helgen så jag får nog vänta till butikerna får in sin andra leverans av denna förhoppningsvis utomordentliga tv;)
Men då har jag ju fördelen och få läsa alla eras som har beställt dens recensioner

Postad 08 december 2006 - 09:41

Jag jobbar alltid tolvtimmarsskift så efter fyra dagar på
jobbet är man lite sliten i ögat, låg i sängen när du ställde frågan.

Svaren är att det är inga döda pixlar vad jag har sett, då har
jag ändå varit väldigt nära skärmen och synat.
Eftersläpningar finns vid snabba förflyttningar som boxning (armarna),
tittade på detta innan jag somnade igår.
Nu är det inte så mycket att det blir störande men de finns.
En kul sak med fjärren är att kanalväljarknapparna är självlysande,
den låg en stund bredvid lampan på sänghurtsen och när jag släckte fick
jag denna överaskning.
Vi har kabeltv och detta är digitalt.
Så var det bild med mer färger (ca på en halv meters håll):
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered0917eae3, 08 december 2006 - 09:44.
Postad 08 december 2006 - 09:47
Det var så lite så.
Detta är 27:an som hänger på väggen.
Kan bara inflika att detta räcker mer än väl som tv i sovrum.
Postad 08 december 2006 - 09:50
Som jag fattat och vilket borde stämma då 32" inte "släppts" än så är det 27 tummaren.
32-tummaren är släppt. Mitt ex väntar i butiken sedan igår.
Edit: Nu fick jag ett mejl där det stod att det har blivit ett lagerfel i deras system. Min Mirai har alltså inte kommit in ännu.
Redigerat av dudek, 08 december 2006 - 15:47.
Postad 08 december 2006 - 10:29
Postad 08 december 2006 - 10:35
32 tummar modellen borde vara lite snabbare och med mindre eftersläpningar för att den modellen har ju bara 6,5 millesekunder responstid eller?
Även DTL-527V200 har 6,5ms.
Postad 08 december 2006 - 10:53
T.B Vad finns det för inställningar på tv kan man stänga av bidlförbättringar m.m så man kanske kan minska eftersläpningar?
Redigerat av tollen88, 08 december 2006 - 11:26.
Postad 08 december 2006 - 11:48
Blir det mer eftersläpningar med en billigare tv tror ni om de har samma ms? Man kan ta en dyrare samsung som ex med lägre ms då borde väl den vara långsammare?
T.B Vad finns det för inställningar på tv kan man stänga av bidlförbättringar m.m så man kanske kan minska eftersläpningar?
I en annan tråd svarar Outerside (?) så här:
Det är apparaternas inbyggda filter och bildbearbetning (till exempel skalningen) som ger upphov till eftersläpningarna av den typiska "smetiga" eftersläpningarna hos både lcd och plasma samt även en del projektorer. Det var länge sedan dåliga responstider var boven hos lcd-apparater. Den eftersläpningen ser också betydligt värre ut än vad man kan observera ute i affärerna idag.
Sambandet är ofta att ju sämre bildsignal desto mer eftersläpningar då sämre signaler kräver mer bearbetning. Vad som också brukar öka på det hela är apparatens brusfilter och så kallade "bildförbättrare" som kan stöka till det rejält. Det kan hjälpa att gå igenom bildmenyerna och testa sig fram.
Ofta försvinner eftersläpningarna helt eller åtminstone delvis när man kör digital bild eftersom man då kliver förbi en rad filter och kretsar. Att 1080i kan ge mer eftersläpningar beror troligen på att det är en interlace-signal och därför passerar genom kretsarna där 720p i stort sett bara skalas om. Fast det varierar från pryl till pryl.
Postad 08 december 2006 - 13:51
Har en dator med dubbla Dvi utgångar + en s-video samt en Dvd med både Scart och Hdmi.
Frågan är nu, hur ska allt kopplas, v200 har väl bara 1st Hdmi ingång och ingen Dvi?
Vad ger mest, hdmi eller scart till Dvd´n och dvi-hdmi eller s-video från datorn?
Måste ju vara fler av er som har erfarenhet av detta eller klurar på samma problem.
Håller förövrigt på att svetsa mitt eget väggfäste till skärmen

Postad 08 december 2006 - 15:47
Sitter o klurar lite i förväg om hur allt ska kopplas samt vilka kablar jag kommer att behöva.
Har en dator med dubbla Dvi utgångar + en s-video samt en Dvd med både Scart och Hdmi.
Frågan är nu, hur ska allt kopplas, v200 har väl bara 1st Hdmi ingång och ingen Dvi?
Vad ger mest, hdmi eller scart till Dvd´n och dvi-hdmi eller s-video från datorn?
Måste ju vara fler av er som har erfarenhet av detta eller klurar på samma problem.
Håller förövrigt på att svetsa mitt eget väggfäste till skärmen
Funderar på samma sak, har dvi-i och s-video från grafikkortet, och ska köpa en dvd med hdmi. Bäst kvalité ger dvi/hdmi som jag förstått, då det är digitala signaler (eller ja, dvi-i kan väl vara både digital och analog, dvi-a eller dvi-d). S-video är en analog signal och ger inte lika bra bild. Finns mycket att läsa om det i forumet. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jag funderar iaf på att köpa en hdmi-switch, typ en http://www.kjell.com/?item=98103&path=. Finns betydligt mer dyrare och avancerade sådana, men vet inte om det är någon större skillnad? Ger billigare någon kvalitétsförlust?
Postad 08 december 2006 - 16:09
Har inte hunnit kolla så noga ännu.
Det jag har hittat (utan handbok

via menyn.
Där kan man Välja olika grader på:
Brusreducering.(Stark, svag, av)
Filmläge.(3:2, 2:2, auto, av)
Exp. Svartvit Exp.(Svag, stark, av)
Vertical Sharpnes.(Svag, stark, av)
Det händer mycket när man leker med dessa parametrar, har bara inte hunnit att
ställa in det som är optimalt ännu.
Då jag verkligen är amatör på detta område tar det garanterat extra tid.

Postad 08 december 2006 - 18:59
Edit: Nu fick jag ett mejl där det stod att det har blivit ett lagerfel i deras system. Min Mirai har alltså inte kommit in ännu.
Hade du beställt ifrån Microstore, dudek?
Isf brinner jag av, jag RINGDE dit och frågade innan jag beställde: allt skulle vara grönt. "Vi fick in den tidigare än väntat", sade hon jag talade med.

Postad 08 december 2006 - 19:02
Postad 08 december 2006 - 19:22
Isf brinner jag av, jag RINGDE dit och frågade innan jag beställde: allt skulle vara grönt. "Vi fick in den tidigare än väntat", sade hon jag talade med.
Ja, precis. Så sa hon till mig också, men jag hade beställt redan tidigare. men de ska nog komma i tid i alla fall. Den 12 hoppas jag på.

Postad 08 december 2006 - 19:25

Någon som vet hur denna nya modell sak vara i jämförelse med Mirai DTL-532W100?
Redigerat av tollen88, 08 december 2006 - 20:23.
Postad 08 december 2006 - 23:25
Ja, precis. Så sa hon till mig också, men jag hade beställt redan tidigare. men de ska nog komma i tid i alla fall. Den 12 hoppas jag på.Undrar hur missen gick till...
Den här är Bättre

Postad 11 december 2006 - 12:27
Enligt Microstore står det ju 10/12, vilket var igår.. ?
Postad 11 december 2006 - 13:17
Nån som hört nått?
Enligt Microstore står det ju 10/12, vilket var igår.. ?
Leveranserna kommer kommer in under hela dagen, så hoppet är inte ute.

Ser fram emot de första rapporterna!
Postad 11 december 2006 - 14:44
TBH har sänkt priset och dom svarar åtminstone på mail, så jag satsar på dem eller Microshop.
Postad 11 december 2006 - 15:03
Pratade med Microstore på telefon idag kl 14.30 och dom hade inte fått in dom. Dom sade att dom borde få leverans imorgon eller i övermorgon, men det kändes inte solitt. Efter att i torsdags fått falsk information, också per telefon, om att TV'n redan fanns inne så har jag tappat förtroendet för Microstore och jag avbeställde ordern därifrån.
TBH har sänkt priset och dom svarar åtminstone på mail, så jag satsar på dem eller Microshop.
Nackdelen är ju att TBH ej skickar mot postförskott, så vi som inte bor vid lagret gör ju en risk om vi betalar Tv´n med kort och sedan får vänta tills nästa leverans i Januari.
Givetvis betalas ju pengarna tillbaka men ändå..
De sa iaf till mig att de inte skulle få in skärmen förrän i Januari...
Microshop har ju alla tv´s bokade men sen är den ju nästan 1000:- dyrare än Tbh och runt 600:- dyrare än Microstore.
Får se, väntar tills på Onsdag, hoppades på att ha skärmen hemma senast Fredag.
Skickas de med Posten eller med DHL?
Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 11 december 2006 - 15:10.
Postad 11 december 2006 - 15:53

Redigerat av tollen88, 11 december 2006 - 15:54.
Postad 11 december 2006 - 16:09
Jaja...trodde det skulle vara ett bra företag att ha att göra med men tydligen inte!
Får känslan som precis med andra halv oseriösa datorbutiker på nätet som ändrar datum och snackar en massa skit...
EDIT: Luktar skumt allting tycker jag, speciellt av Mirai som inte tycks kunna ens ge ett lanseringsdatum på sina produkter.
Känns mer värt för mig med att ta hem en M100 istället, eller leta efter någon annan skärm.
Kan säga redan nu att de kommer inte att hålla den 15:e, slutar med att man sitter till mitten av Januari och väntar.
Kan man ju likagärna köpa M100, sälja den i Februari eller liknande och sedan köpa V200.
Om V200 nu ens är intressant, svårt att säga när ingen får hem en skärm...
Försökt hitta en likvärdig för liknande pris men icket...antingen saknar dom HDMI eller liknande...
Funderar t.om på att spara en slant o ta en 37" eller 42", te.x Mirais 37" eller liknande istället nu..

Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 11 december 2006 - 20:03.
Postad 11 december 2006 - 21:27
Postad 12 december 2006 - 00:07

För övrigt sa Microshop "fredag eller måndag" medan TBH sa "inget bekräftat än, men kan komma vilken dag som helst". Jag gillar TBH's stil att inte lova nåt eller sätta datum som de ändå inte kan hålla.
Redigerat av losdrivare, 12 december 2006 - 00:09.
Postad 12 december 2006 - 00:34
Kikat runt lite på större format och kanske tänkt lägga ut 10k istället på en 37" och avboka min V200..
Edit: Hittade just DTL-537X202 men den känns gammal på någotvis...någon som sett/haft den?
Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 12 december 2006 - 00:35.
Postad 12 december 2006 - 10:14
Postad 12 december 2006 - 12:47

Ska hämta den i deras butik i göteborg

forevo har du beställt någon?
Redigerat av tollen88, 12 december 2006 - 12:59.
Postad 12 december 2006 - 13:03
Hahha fick samtal från microstore de (MIRAI 32" LCD-TV, DTL-632V200) har den inne nu ska hämta min idag
![]()
![]()
Ska hämta den i deras butik i göteborg![]()
![]()
![]()
Fick också ett samtal för en halvtimme sedan.

Hinner inte hämta min förrän torsdag eller lördag. Skriv en recension i en ny tråd och länka till den härifrån, är du snäll. Ser fram emot att läsa ditt omdöme!
Postad 12 december 2006 - 14:41
Vore schysst om du kan kolla om de har ett skyltex i butiken för visning, om du ändå ska dit. Isf drar jag och kikar på TVn i veckan.Hahha fick samtal från microstore de (MIRAI 32" LCD-TV, DTL-632V200) har den inne nu ska hämta min idag
![]()
![]()
![]()
![]()
Postad 12 december 2006 - 15:03
Hahha fick samtal från microstore de (MIRAI 32" LCD-TV, DTL-632V200) har den inne nu ska hämta min idag
![]()
![]()
![]()
![]()
Så, hämta ut den, packa upp koppla in o skriv en recension!
Kolla efter brusig bild, eftersläpningar etc etc! Samt testa gärna Analogt/Digitalt om du har tillgång!
Beställde själv på Microstore, nu helt plötsligt 14:45 stod det att de hade 6st i lager!
Edit: kl 15.05 5st i lager
Vill gärna veta vaf*n dom håller på med!
EDIT: WOOO, MIN E SKICKAD DE FINNS INNE IDAG!
GRABBAR PASSA PÅ 5ST KVAR!
Redigerat av Unregisterede6cfb3f9, 12 december 2006 - 15:14.
Postad 12 december 2006 - 15:34

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar