Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra 24-tummare?

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dell UltraSharp 2407WFP (Datorskärmar) 1 9.526314 (18) Inga priser
LG L245WP (Datorskärmar) 1 8.454544 (10) Inga priser
Benq FP241W (Datorskärmar) 7 9.162162 (36) Inga priser
Samsung SyncMaster 2443NW (Datorskärmar) 2 5.5 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 02 December 2008 - 20:54

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Börjar din också att brumma lite svagt när du sänker brightness?

http://www.sweclocke...864#post8769864

Postad 02 December 2008 - 21:52

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag kollade med BenQs support och dom sa att den inte skulle brumma alls när man sänker ljusstyrkan. Så det blir reklamering av den. Om bara DustinHome behagar svara på mitt mail nångång. Två dagar nu utan svar... :ph34r:

Postad 04 December 2008 - 06:46

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Jag kollade med BenQs support och dom sa att den inte skulle brumma alls när man sänker ljusstyrkan. Så det blir reklamering av den. Om bara DustinHome behagar svara på mitt mail nångång. Två dagar nu utan svar... :)

Hör av dig när du vet något mer om det. Min brummar också en del när man har ljusstyrkan under 90.

Postad 04 December 2008 - 17:34

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Efter tre dagar klämde DustinHome ur sig att jag inte skulle reklamera till dom utan till BenQ direkt. Jag fyllde i en felanmälan hos BenQ och fick den bekräftad idag. Dom skrev att "du kommer erhålla en ny skärm så tar vi hand om den defekta". Jag hade inte fått med nåt kvitto från DustinHome så jag ringde deras support och då mailade dom en PDF-faktura som jag kunde bifoga i felanmälan.

Postad 04 December 2008 - 18:37

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Snyggt av BenQ att hantera det så tillsynes smidigt. Hoppas att det finns skärmar som inte brummar. Det är tragiskt om det sätts en standard i att alla dagens skärmar ska ge ifrån sig oljud. Håll oss uppdaterade!

Jag har redan bestämt mig för att returnera min skärm, den är helt enkelt för ljusstark för mig smak. Jag sitter ofta i halvdunkelt ljus, dock alltid med belysning bakom skärmen eftersom att det är väldigt behagligt för ögonen. Men det hjälpte inte på den här skärmen, dess lägsta läge i ljusstyrka är inte lågt nog.

Postad 04 December 2008 - 18:43

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Personligen är jag Mycket nöjd med denna:

//Loofy

Postad 04 December 2008 - 18:51

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Tråkigt att ni inte är nöjda mer era BenQ skärmar..jag är helnöjd med mig enda jag stör mig på att jag har en Pixel som lyser blått konstant..Frågan är om man ska reklamera detta till BenQ och se om den blir godkänd..Lite tråkigt att ha detta felet på sin nya skärm.

Postad 05 December 2008 - 14:19

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Jag är också helnöjd med min BenQ. Inga skadade pixlar eller något. Kan hålla med om att ljusstyrkan är i starkaste laget (speciellt som jag har min gamla trötta TFT sidan om att jämföra med) men det funkar för mig om man drar ner den rejält. kanske kan det förlänga livslängden på skärmen lite då man har marginal att dra upp ljuset efterhand som den tröttnar.

DrPepper: BenQ's pixelpolicy lär väl stå på deras hemsida.

Postad 08 December 2008 - 10:35

Freddo_
  • Freddo_
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Efter tre dagar klämde DustinHome ur sig att jag inte skulle reklamera till dom utan till BenQ direkt. Jag fyllde i en felanmälan hos BenQ och fick den bekräftad idag. Dom skrev att "du kommer erhålla en ny skärm så tar vi hand om den defekta". Jag hade inte fått med nåt kvitto från DustinHome så jag ringde deras support och då mailade dom en PDF-faktura som jag kunde bifoga i felanmälan.

Hej! Jag funderar på att köpa en FP241W men är väldigt känslig för pipande/brummande ljud. Undrar därför om du fått någon ny skärm av Benq än? Och i så fall, hur är det med den? Brummar/piper den lika mycket som den gamla eller inget alls?

/Fredrik

Postad 08 December 2008 - 17:34

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Får den nya skärmen på onsdag så jag får återkomma då.

Postad 10 December 2008 - 17:41

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jaha, då har dom varit här och bytt skärmen då... Det första som slår mig är att kartongen inte ser helt ny ut och det sitter en följesedel från Anova på den. Jag har alltså fått ett servat, begagnat exemplar i utbyte! :) Mellanlagret av frigolit (det som skulle legat mellan skärmen och foten) saknas, en av dom mjuka påsarna likaså. Skärmytan är full av tumavtryck... :( Dåligt BenQ!

Men... Mitt förra exemplar hade en trasig (fast lysande blå) subpixel. Den nya skärmen har ingen trasig pixel alls!!! :P

Dock har den nya skärmen exakt samma svaga surrande/brummade för sig när man sänker brightness under defaultvärdet. ;)

Så frågan är... ska man reklamera igen och riskera att få ett annat servat exemplar i sämre skick och med fler trasiga pixlar, eller ska man vara glad att alla pixlar nu fungerar och lära sig leva med surret (eller ljusstyrkan)?

Postad 11 December 2008 - 16:46

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Jaha, då har dom varit här och bytt skärmen då... Det första som slår mig är att kartongen inte ser helt ny ut och det sitter en följesedel från Anova på den. Jag har alltså fått ett servat, begagnat exemplar i utbyte! ;) Mellanlagret av frigolit (det som skulle legat mellan skärmen och foten) saknas, en av dom mjuka påsarna likaså. Skärmytan är full av tumavtryck... :lol: Dåligt BenQ!

Men... Mitt förra exemplar hade en trasig (fast lysande blå) subpixel. Den nya skärmen har ingen trasig pixel alls!!! :(

Dock har den nya skärmen exakt samma svaga surrande/brummade för sig när man sänker brightness under defaultvärdet. :)

Så frågan är... ska man reklamera igen och riskera att få ett annat servat exemplar i sämre skick och med fler trasiga pixlar, eller ska man vara glad att alla pixlar nu fungerar och lära sig leva med surret (eller ljusstyrkan)?

Brummar era skärmar något? Märker nu när jag lyssnar riktigt noga att det "brummar" om den bakifrån..Samt att jag har en blå subpixel som lyser konstant. Så lär ju bli att reklamera den här skärmen och hoppas på att man får en ny skärm..

Redigerat av Unregisteredbae06969, 11 December 2008 - 17:44.

Postad 12 December 2008 - 07:30

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Brummar era skärmar något? Märker nu när jag lyssnar riktigt noga att det "brummar" om den bakifrån..Samt att jag har en blå subpixel som lyser konstant. Så lär ju bli att reklamera den här skärmen och hoppas på att man får en ny skärm..

Standard fel. Brukar försvinna om du har ljusstyrkan på ca 80-100.

Postad 12 December 2008 - 07:57

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Nej. Jag testade nyss att lyssna noga bakom skärmen oxo medans jag körde upp/ner till max/min brightness men hörde ingen som helst skillnad.

Skrev jag för ett par veckor sedan och det gäller fortfarande, men jag har kanske haft tur, eller så är jag hörselskadad. Inga skadade pixlar heller, jag kunde inte vara mer nöjd med min skärm.

Postad 12 December 2008 - 08:07

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Standard fel. Brukar försvinna om du har ljusstyrkan på ca 80-100.

bara att har man ljusstyrkan på en 80-100 så blir man helt blind på köpet

Postad 12 December 2008 - 08:12

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

bara att har man ljusstyrkan på en 80-100 så blir man helt blind på köpet

Sänk lite via grafikkortet då. Eller fixa bättre belysning =P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.