Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netgear HD EVA8000

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 August 2007 - 15:50

Steenad
  • Steenad
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Nån som tagit reda på om den klarar av h.264 ? Och vet någon om den klarar av subtitles? srt, sub? Ska fasen ta och lägga en beställning på den tror jag, 26e kommer den

<{POST_SNAPBACK}>

Den klarar de vanligaste: Subtitle file formats - .smi, .srt, .sub, .vob.

http://www.pcworld.c...6312/specs.html

Postad 15 August 2007 - 17:27

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Ingen som har testat den än? Någon som vet om den klarar .img-filer. Om inte, kan man bara döpa om en .img till .iso? Kollade i manualen på Siba, men blev inte klokare. Däremot verkar musikdelen grym. Spela, lägg till låtar efterhand som du känner, kolla foto samtidigt. Tror inte Dvico's Tvix klarar det.

Postad 17 August 2007 - 13:21

savenlid
  • savenlid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har haft den ca 2-3 månader , köpt i usa.

Rent skräp

Kolla netgears eget forum gärna beta delen så ser ni att folk är skitförbannade på denna produkt.

Kan hända att det inte synns så tydligt längre då netgear utsett några 13åringar som moderatorer som började cencurera och ta bort inlägg låsa trådar och spärra ut folk.

Hela forumet bröt ihop i kravaller.

Så kass är den.

/Nicholas

Postad 17 August 2007 - 13:37

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Nicholas:

För mig låter det mer som Netgear har gjort det klassiska misstaget: släppa produkten för tidigt i USA... Programvara var inte färdig helt enkelt, tror sjutton det blir livat i holken.

Den har ju generellt sett fått mycket bra kritik i Europa, där den i princip är helt nysläppt. Jag tror i princip alla tester jag läst har varit mycket positiva.

Men det är ju trist om man varit med från det varit mycket trubbel!

PS: Du har väl läst HiJacks test av EVA8000 på MPCclub?? Även han mycket positiv och han är ganska kräsen på funktion.

Postad 17 August 2007 - 15:06

savenlid
  • savenlid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Man ska ta dom där testerna med mycket salt.

För burken funkar inte alls.

Jag säger inte detta som någon rättshaverist utan ni kan själva läsa netgears forum inkl beta forum om man orkar plöja igenom trådarna kan man ganska snart se att det mesta inte funkar.

Min har varit avstäng sedan ca 1,5 månader senaste betan från 10 augusti ansåg jag helt meningslöas att installera då men redan i release notes kan se att det är en katastrof.

Jag truckar på med min gamla xbox med XBMC tills vidare.

Mvh
/Nicholas

Postad 17 August 2007 - 18:13

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Jag har själv en Mediaspelare (Transgear DVX-700), med dom ris o ros som finns. Men när det kommer till tester och testerna på MPCclub i synnerhet så är dessa tämligen pålitliga! Är det några issues så kommer dom fram där, ingen glad-halv-mutad-amatör nivå där inte.

Om min teori stämmer om att mjukvaran var outvecklad från start kanske det vore bra att testa Betan från 10 Augusti?? Det verkar ha hänt en hel de, du verkar utgå från "det är ingen idé" och det är ju trist och tråkigt, inte minst för både dig o din maskin.

Du kan väl ge den en chans o installera den senaste och återkomma?? Den har ju precis släppts här, så det kanske är så att det var ett misstag att den släpptes så tidigt i USA??

Postad 17 August 2007 - 18:43

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Man ska ta dom där testerna med mycket salt.

För burken funkar inte alls.

Jag säger inte detta som någon rättshaverist utan ni kan själva läsa netgears forum inkl beta forum om man orkar plöja igenom trådarna kan man ganska snart se att det mesta inte funkar.

Min har varit avstäng sedan ca 1,5 månader senaste betan från 10 augusti ansåg jag helt meningslöas att installera då men redan i release notes kan se att det är en katastrof.

Jag truckar på med min gamla xbox med XBMC tills vidare.

Mvh
/Nicholas

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som du skulle kunna tänka dig att sälja den. Hur mycket vill du ha för att jag ska befria dig från den?

Postad 18 August 2007 - 12:23

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Var och köpte mig en imorse hos Siba på Backplan, de hade ett tiotal inne, fresten stod det två Tvix 4100 på disken också...

Första intryck:

Ful som stryk. HDMI kabel följer med (står inte nämnt på paketet). Snabba menyer, sämre "folder" browsing än KiSS imho. Måste "ladda in" filerna som man delar ut, i mitt fall tog det +30min.

Har provspelat tre HD-filmer som min KiSS DP-600 vägrar köra, den tog alla tre. Dock strulade ljudet ett tag, på allt, men en omstart så löste det sig. Schysst att kunna övervaka och styra den via Webläsare.

Har en x264 på laddning för att testa. Ljudet och bilden är perfa såvitt jag kan se än så länge. Den verkar mycket lovande!

Jag kör via HDMI, S/PDIF digitalt ljud, ethernet kabel och 1080i i upplösning. So far so good, även om den var lite dyr.

Ser fram emot kvällen att se Superman returns i 1080i! :) (jojo visst har KiSS klarat det förr, men inte just denna filen då....)

Ähh glömde, den spelar FLAC också....

Redigerat av DanAkaPharao, 18 August 2007 - 12:28.

Postad 18 August 2007 - 12:37

malmen_tm
  • malmen_tm
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Var och köpte mig en imorse hos Siba på Backplan, de hade ett tiotal inne, fresten stod det två Tvix 4100 på disken också...

Första intryck:

Ful som stryk. HDMI kabel följer med (står inte nämnt på paketet). Snabba menyer, sämre "folder" browsing än KiSS imho. Måste "ladda in" filerna som man delar ut, i mitt fall tog det +30min.

Har provspelat tre HD-filmer som min KiSS DP-600 vägrar köra, den tog alla tre. Dock strulade ljudet ett tag, på allt, men en omstart så löste det sig. Schysst att kunna övervaka och styra den via Webläsare.

Har en x264 på laddning för att testa. Ljudet och bilden är perfa såvitt jag kan se än så länge. Den verkar mycket lovande!

Jag kör via HDMI, S/PDIF digitalt ljud, ethernet kabel och 1080i i upplösning. So far so good, även om den var lite dyr.

Ser fram emot kvällen att se Superman returns i 1080i!  :)  (jojo visst har KiSS klarat det förr, men inte just denna filen då....)

Ähh glömde, den spelar FLAC också....

<{POST_SNAPBACK}>

Klarar den att spela upp mkv rakt av alltså?

Postad 18 August 2007 - 15:14

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Klarar den att spela upp mkv rakt av alltså?

<{POST_SNAPBACK}>

Ehrm vad fick du det ifrån. Nej, den hittar inte ens MKV filer.

Tillägg: spelaren har hängt sig +10ggr på mindre 5hrs, får inte min receiver att visa att den spelar Dolby Digital eller DTS, den har problem med att visa fullskärm på 720P och 1080i filer. Und so weiter, inte direkt impad so far....

Ljudet är fan det värsta, sen kommer väl att den vägrar ge mig fullhöjd på HD-mtrl, mycket märkligt. Jag hoppas att jag missat något väsentligt....la två posts på MPC, får se om jag får svar.

Fan har jag slängt ut pengar på ännu mer skräp igen? :)

Postad 18 August 2007 - 16:06

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

x264 i MKV container eller vad? Kan du spela x264?

Postad 18 August 2007 - 17:28

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Låter inge vidare än så länge DanAkaPharao. Var säkerligen av mig du köpte spelaren :) (jobbar ju på just Backaplan).

Köpte en idag själv för att testa, hoppas man får någon ordning på den i helgen.

Postad 18 August 2007 - 19:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
....hm... den ska ju klara MKV i senaste beta-firmwaren, enligt vad jag läst!? Dock kan ju den vara för "sluten testning".

Sen kommer den (och alla andra Sigma 8622/3 spelare) inte klara alla H.264:or, processorn klarar helt enkelt inte av de mer avancerade, var gränsen går vet väl ingen just nu. Det är bara att följa utvecklingen på de andra, Tvix4100/5100, Tomacro LimHD osv...

Postad 18 August 2007 - 23:09

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Låter inge vidare än så länge DanAkaPharao. Var säkerligen av mig du köpte spelaren :) (jobbar ju på just Backaplan).
Köpte en idag själv för att testa, hoppas man får någon ordning på den i helgen.

<{POST_SNAPBACK}>

Du glömde ge mig ditt säljarnr, antar ni har provision, morgontrött eller?

Nej, det är inget vidare, den hänger sig hela tiden, den klarar inte av att spela .ts eller .wmv filer i mer än 2-3min. Försökte precis titta på Weeds S0301.ts ett häng, andra gången reboot på ungefär samma ställe. Däremot grejade min KiSS DP600 filen utan problem, dessutom med Doby Digital ljud, inget jag fick med Netgear.

Det förefaller vara ostabilt med HD-mtrl, men det är därför jag köper den, för att just kunna spela HD-mtrl. Dessutom har jag haft två eller tre häng under dagen när den bara spelar musik. Näh, antingen har jag fått ett måndags ex. eller så är den kass generellt.

Däremot säger Hi-Jack på MPC att han inte har problem, och han har kört den i 2mån, däremot tvivlar jag att han sitter på 1.2.20 som firmware, utan snarare med senaste betan.

Vi får se, annars kanske du ser mig igen nästa vecka, om den fortsätter kacka ur. Rapportera tillbaka hur din funkar....prova gärna .TS filer...och kolla om din receiver säger om det är DTS eller Dolby digital, för det gör inte min med Netgear, men med KiSS gör den så.

Dock fick jag min tyska Gladiator att rapportera DTS, och den hängde sig iaf. inte de första 4min, men sen stängde jag av när jag insåg att Russel lät som Hitler.

Nej fan, nedtur!

Postad 19 August 2007 - 22:56

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nejdå, men förtjänsten är väl ingen jättegrej på just den modellen. Sen hade jag en annan kund vill jag minnas...

Några korta upplevelser med maskinen:

Får .ts filer att fungera bra och förstärkaren hittar DD spåret. Ljudet är däremot konstigt platt, var tvungen att höja centerkanalen extrem höjt tex. Gäller även vid uppspelning av .iso filer.

Ljudet fungerar däremot ypperligt vid uppspelning av FLAC och mp3.
Youtube funktionen måste jag säga fungerar rätt bra även om videosnuttarna kan ibland ha löjligt låg upplösning. (inget att skylla på spelaren för)

Just hd material har jag inte haft så stor tur med, mkv filer är ju bara att glömma men .wmv borde ju fungerade ypperligt. Spelade upp The_Magic_of_Flight 1080p, får bara bild inget ljud?

Har haft problem med vissa xvid/dvix filer med. Först fungerar dem, sen startar man nästa och byter slutligen tillbaka till samma fil igen och då vägrade den starta filen. Krävdes en omstart av spelaren.

Körde trådlöst hela dagen igår och det fungerade ypperligt (kör en d-link dir-635 router) men när jag skulle köra upp en .iso fil idag så började filmen hacka efter ca 2 min. Bytte till kabel och efter det så fungerade det helt problemfritt.

Sammanfattning från 12 timmars användning:
Vissa saker kan man lätt bli bortskämd med denna spelaren medan andra grejor gör att man längtar till en htpc istället.

Postad 20 August 2007 - 06:00

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Nejdå, men förtjänsten är väl ingen jättegrej på just den modellen. Sen hade jag en annan kund vill jag minnas...

Några korta upplevelser med maskinen:

Får .ts filer att fungera bra och förstärkaren hittar DD spåret. Ljudet är däremot konstigt platt, var tvungen att höja centerkanalen extrem höjt tex. Gäller även vid uppspelning av .iso filer.

Ljudet fungerar däremot ypperligt vid uppspelning av FLAC och mp3.
Youtube funktionen måste jag säga fungerar rätt bra även om videosnuttarna kan ibland ha löjligt låg upplösning. (inget att skylla på spelaren för)

Just hd material har jag inte haft så stor tur med, mkv filer är ju bara att glömma men .wmv borde ju fungerade ypperligt. Spelade upp The_Magic_of_Flight 1080p, får bara bild inget ljud?

Har haft problem med vissa xvid/dvix filer med. Först fungerar dem, sen startar man nästa och byter slutligen tillbaka till samma fil igen och då vägrade den starta filen. Krävdes en omstart av spelaren.

Körde trådlöst hela dagen igår och det fungerade ypperligt (kör en d-link dir-635 router) men när jag skulle köra upp en .iso fil idag så började filmen hacka efter ca 2 min. Bytte till kabel och efter det så fungerade det helt problemfritt.

Sammanfattning från 12 timmars användning:
Vissa saker kan man lätt bli bortskämd med denna spelaren medan andra grejor gör att man längtar till en htpc istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du testa en .img? Om den inte tar en .img, räcker det att byta namn på den till .iso? Det är en ganska viktig sak för mig.

Postad 20 August 2007 - 10:16

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vill minnas att img inte fungerade men som du skrev själv, byt filändelsen så fungerar det.

Postad 20 August 2007 - 17:29

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Är du säker på att det funkar att byta ändelse? Har du provat?

Postad 20 August 2007 - 18:12

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ja, jag har allt provat. Sett hela filmer på det sättet inte bara testat.

Postad 20 August 2007 - 18:47

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Inga problem med ryck och frysningar? Hur funkar menyer? Får du upp filmens meny?

Postad 20 August 2007 - 21:33

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Inga problem när jag kör med kabel, däremot får jag alldeles för dålig hastighet på det trådlösa. ca 2Mbit bara (har en d-link DIR-635 draft-n).

Ett av problemen när man kör en film på det viset är att den skippar allt vad menyer heter, har inte lyckats fixa fram subtitle tex. (kan ha provat lite för lite grejor än men men). Återkommer om jag hittar normala DVD menyer. Nu när jag tänker på det vill jag minnas att jag sett det förut.. Jo, det var när jag spelade upp en .ts . Lite småsegt om man ska behöva mounta iso/img filen för att den inte ska skippa menyer osv.

Som sagt, jag återkommer efter prövat lite mer.

Postad 20 August 2007 - 22:26

savenlid
  • savenlid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det var nån som ville köpa dyngan.

Ge ett bud men minns att jag varnat att det är skräp.

Köp ej utan läsa netgears egna eva8000 forum först.

Beta forum har varit igång sedan April, dock ej resulterat i någon officiel release ännu (utom nya beta releaser)

All kod utvecklad av sigma, Netgear verkar inte veta nåt själva.

Observera att dlink inte släpper sin DSM-750 baserat på samma skräp chip från sigma.
Betyder ju bara att det är omoget.

/Nicholas

Postad 21 August 2007 - 18:29

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Nicholas flumnisse, har du inget konkret att komma med kan du lika gärna korka igen. Jag är inte nöjd med spelaren men kan åtminstone konkretisera varför, massa tomma rykten och konspirationsteorier är helt värdelösa och utan mening.

kan säga att jag i stort sett kör allt "vanligt" film mtrl utan större problem, ibland på Simpsons så börjar den spela mitt i och har sig, men annars verkar det funka. Inga menyer, inte fått undertexter att funka, flera ljudspår verkar den heller inte greja.

Jättefint ljud på FLAC och ev. MP3, diggar faktiskt funktionen "Play something" mer och mer. Lätt ostabil men inte kört något mer TS mtrl eller WMV så den funkar på det sättet, men jag köpte den som sagt för att kunna spela upp mer HD-mtrl än vad KiSS DP-600 klarar.

Fresten för att gå tillbaka till teorin om Sigmas skitchip, så verkar väl den senaste Tvixen vara en hit, och om jag inte är helt ute och cyklar, är väl det samma chip? Fresten så verkar det finns någon form at stöd för Tvix nu för matroska hemskiteten....nu är jag där med rykten också, men men...

Postad 22 August 2007 - 11:09

savenlid
  • savenlid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag uppmanade folk att läsa Netgears egna EVA8000 samt EVA8000 Beta forum.

Jag kan inte kopiera all information som redan står där hit.

EVA8000 Beta forum har pågått sedan April utan framgång.
Det är 4 månader.

Läs själva innan köp eller chansa.

Min EVA8000 är power off, och HTPC bygge pågår för fullt.

/Nicholas

Postad 23 August 2007 - 10:24

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Negativa tongångar kring produkten här inne... Trist då den annars förefaller vara bra på pappret...

Ett par frågor...

Hur fungerar det med HDMI uppspelning från den här typen av produkter.. Vad är det för "krav" på filen i fråga för att det ska vara ngn vinst med HDMI-kontakten?

Den här inventeringen av filmer som ska göras på EVA8000, uppdateras det automatiskt när man fyller på med ny film eller gör man en ny sökning där alla filmerna ska inveteras ytterligare en gång?

Postad 23 August 2007 - 14:13

fragile
  • fragile
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vinst och vinst.. Svårt att säga, det är mer att den "ska" klara HD-material vilket fungerar sisådär just nu. Då är det smidigt att ha just HDMI kontakten till en tv/projektor. Har mest kör dvix/xvid och musik det senaste och det fungerar bra.

Inventeringen kan du välja att göra eller ställa spelaren så att den söker om automatiskt. Du kan spara biblioteket också.

Hoppade att köra trådlös på min EVA 8000 utan kompletterade mest på test med en d-link dhp-301 (trådlöst via elnätet). Har svårt att mäta exakta hastigheter ut med detta paket med jag fick samma värden som med kabel enligt spelaren iaf.

Offtopic: Allt detta åker tillbaka till butik efter min planerade födelsedagsfest på lördag (blir kanske att testa en Dvico 4100 istället) alternativ att lägga pengar på en HTPC som tanken var från början.

Postad 25 August 2007 - 20:26

Unregistered69476454
  • Unregistered69476454
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag har en laptop som jag nu kan koppla till min projektor och titta på nerladdade filmer, men då blir ljudet lidande eftersom jag inte har någon digital utgång från datorn, så det blir via hörlursjacket så jag inte kan ha dolby digital.

Jag undrar nu om jag kan stream musik från laptop > Netgear EVA 8000 (.avi) och få ut dolby digital ljud?

OBS: jag undrar i andra ord om .avi filmer man tankar har dolby digital ljud!

Tack på förhand - viktor

Postad 29 August 2007 - 10:00

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Som jag skrev tidigare en del negativa tongångar kring produkten... Ni som har en 8000, har ni ngt som ni upplever som är positivt med produkten? Ngn smart lösning etc..

Postad 29 August 2007 - 17:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Goda nyheter!!

Det verkar vara på gång en ny Firmware där de koncentrerat sig på stabilitet.

Läs mer här!!

:)

Postad 30 August 2007 - 11:46

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Goda nyheter!!

Det verkar vara på gång en ny Firmware där de koncentrerat sig på stabilitet.

Läs mer här!!

;)

<{POST_SNAPBACK}>

om man tar en titt på specen för uppgraderingen... Är det korrigeringar som ni som har en box känner är intressanta eller är det ngt som ni känner har utelämnats?

Postad 03 September 2007 - 22:52

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Något nytt? Har ju gått ett par dagar sedan någon sa något!
Trist om detta är en kass produkt!

Postad 04 September 2007 - 23:19

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Oxå nyfiken ..... Ngn som testat att uppdatera? Sitter och överväger huruvida jag slå till på en låda eller inte :)

Postad 05 September 2007 - 00:49

savenlid
  • savenlid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Återigen kära vänner

Firmware kommer med ca 2 månaders mellanrum, den ena sämre än den andra.

EVA8000 suger.

registrera er och gå in på netgears eva8000 beta forum.

Där kan ni läsa allt.

Men varför frågar ni i detta forum när all information står där ?

/Nicholas

Postad 06 September 2007 - 21:02

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej, finns inbygd browser så man kan surfa på Internet via PC!?
/Andreas

Postad 06 September 2007 - 22:15

caterpilar
  • caterpilar
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag har fått min nu, och håller inte med om att den suger. Visst. Mjukvaran kan bli bättre. Den startar om sig själv då och då, och ibland måste man själv starta om den. Men den klarar mycket också. Exempelvis har den spelat upp alla hd-filmer i 720p med H.264 och AC3 jag hittat på nätet felfritt. Då har jag iofs behövt remuxa mkv-containern till transport stream först, men det går hyfsat fort. Den skickar vidare dolby digital och dts från alla filmer jag provat som har det, utom några wmv. WMV klarar den för övrigt i 1080p. Den är helt ok på internetradio, bilder, mp3/flac, och visar rss-flöden och spelar ljud/bild i dem. Skojiga features är att man kan kolla på flickr-bilder och youtube-videos direkt. Dock är ju youtube-videos upförstorat till tv precis så dåligt man kan tänka sig. Man kan styra den från datorn via ett webinterface, även om det är sunkigt. Installerar man serverprogrammet på sin windowsdator kan man även styra datorn från TV:n. Det som jag ser dess största problem för tillfället är:

- Välja Subtiltes och audiospår från DVD:er fungerar inte. (Detta är oförlåtligt. Det finns dock i betan, men det ska fan finnas som standard, det kan inte vara en svår funktion!) Dessutom begriper den inte .IMG, dessa måste man döpa om till .ISO. Kan man leva med, men borde vara lätt att fixa.
- Den begriper sig inte på mkv-kontainers. Det finnns visst begränsat support för även detta i beta-firmware enligt beta-forumet.
- Den klarar inte något film jag provat med H.264 i 1080p. Gissar att det är en begränsing i chippet, och det gäller vad jag förstår alla spelare som baserar sig på samma sigma-chip. (eller? nån som vet om konkurrenterna klarar H.264 i 1080p?)
- Något buggig video-playback, klarar inte att hoppa fram och tillbaka i alla filformat
- Den "lyssnar" på ir-kommandon från mina andra fjärrkontroller, och rätt vad det är så gör man något kommando på boxen när man ville fippla med tv:n. Detta finns dock fixat i betan har jag läst.

Man kan väl säga att om de lyckas fippla till firmwaren lite stabilare och med alla funktioner som finns i beta nu så är jag nöjd. Trodde dock den skulle klara 1080p med H.264, men om inte chippet klarar det så må det vara förlåtet... Överlag en skojig pryl iaf. Och något typ av mediacenter är helt oumbärigt har jag insett sedan jag testat den i en vecka.

Postad 18 September 2007 - 13:57

DanAkaPharao
  • DanAkaPharao
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hm. Jag är nöjdare med min sen jag uppgraderade till senaste betan. Den klarar av vissa x.264 format, har inte provat så många olika än (läs matroska .mkv). Däremot är det fortfarande vissa filer den inte grejar.

Buggen med att receivern inte rappoterar vilket ljud det är kvarstår dock. Däremot skall problemet med att den tar kommando från andra fjärrkontrollerer vara löst, iaf. på min.

Denna betan gör iaf. likvärdig eller snäppet över KiSS DP-600, en klar förbättring mot den firmware den levererades med. Kan inte säga att jag rek. den, men tvivlar på att det finns något bättre där ute, Tvixen då kanske, men den har samma chip och kräver dessutom hårddisk för att kunna streama.

Det börjar lösa sig.

En funktion jag tok-diggar är "Play something" där den bara väljer ut lite låtar random från mp3 samlingen. Kanske låter fånigt, men plötsligt får man en ruskigt bra mix av sådant man glömt av att man har, hehe.

Postad 18 September 2007 - 15:19

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hm. Jag är nöjdare med min sen jag uppgraderade till senaste betan. Den klarar av vissa x.264 format, har inte provat så många olika än (läs matroska .mkv). Däremot är det fortfarande vissa filer den inte grejar.

Buggen med att receivern inte rappoterar vilket ljud det är kvarstår dock. Däremot skall problemet med att den tar kommando från andra fjärrkontrollerer vara löst, iaf. på min.

Denna betan gör iaf. likvärdig eller snäppet över KiSS DP-600, en klar förbättring mot den firmware den levererades med. Kan inte säga att jag rek. den, men tvivlar på att det finns något bättre där ute, Tvixen då kanske, men den har samma chip och kräver dessutom hårddisk för att kunna streama.

Det börjar lösa sig.

En funktion jag tok-diggar är "Play something" där den bara väljer ut lite låtar random från mp3 samlingen. Kanske låter fånigt, men plötsligt får man en ruskigt bra mix av sådant man glömt av att man har, hehe.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är den att göra spellistor "on-the-fly" med? Funkar det som i Winamp, man kollar igenom sina låtar och lägger i enqueue efterhand? I så fall är den bra för mig.

Postad 18 September 2007 - 18:15

caterpilar
  • caterpilar
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
@ DanAkaPharao:

Ok, jag hade åxå senaste betan ett tag (2.0.57) men jag gick tillbaka till 1.2.46. Tyckte det var för mycket buggar i 2:an. Men får de bara upp lite bättre stabilitet, lite högre max-bitrate på x264 och fungerande DD/DTS i mkv:er så är det fine med mig. DVD-uppspelning får gärna funka även på scart-utgången...

@penke62:

Jo, så funkar det. Man browsar runt och när man väljer en låt så läggs den i kö.

Postad 18 September 2007 - 20:02

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Fragile hade problem med att få fram menyer när han kollade film i .iso-format. Är det förändrat i nyare fw, eller är det så fortfarande?

Postad 20 September 2007 - 22:43

Mr Potter_02
  • Mr Potter_02
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur är det med USB porten på framsidan?
Kan man koppla in sin externa NTFS disk och spela från den?

/D

Postad 23 September 2007 - 21:21

caterpilar
  • caterpilar
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
@Penke62: I stable firmware funkar INTE menyer från ISO. Det funkar dock i Betan jag testade. Inte klockrent, markören var lite svår att styra, den var inte över grejorna. Men det funkade.

@Mr Potter_02: Har inte testat med NTFS-hårddisk, men när jag skulle spela musik från min sony-ericssonmobil med usb-disk-interface så gick det bra. Dock först efter omstart av eva:n med mobilen ikopplad.

Postad 24 September 2007 - 15:12

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Det låter som man kan vänta ett tag till med att handla...

Postad 03 October 2007 - 15:10

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag skippade denna enheten, feedbacken har inte låtit allt för bra och jag orkar inte vänta så länge på en ny fungerande firmware, så jag satsade på en TViX HD M5100-SH istället! Tack för mig. :angry:

Postad 10 October 2007 - 15:42

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Det verkar ju inte säljas så många exemplar av den här. Intresset här är ju s.g.s obefintligt. Inga fler fw-uppdateringar som har förändrat nåt?

Postad 21 October 2007 - 19:25

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Helt och hållet dött. Har produkten slutat säljas? Ser inte den hos Siba längre iaf.

Postad 16 February 2008 - 13:53

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Dags att skriva lite om denna produkt igen tycker jag! Jag fick hem min igår och blev genast positivt överaskad. Efter att ha läst att den ska vara så kass osv osv så hade jag kanske inte de högsta förväntningarna... men jag tycker den är kul. Efter att ha uppdaterad Firmware till senaste släppta så blev den stabilare. Nu fungerar menyer och sånt i dvd-isos. Nått som jag inte vet hur man gör är att ändra ljud och subs medan en film spelas. Går kanske inte...

Vågar man sig på att trycka in en beta-firmware? Tycker den här fungerar tillfredställande. Väntar nog ett tag...

Körde från början via trådlöst men det visade sig vara rätt så kasst så nu har jag dragit kabel istället.

Köpte min förresten för 2050 pix ;o) Tyvärr inget pris för allmänheten.

Postad 17 February 2008 - 22:21

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Det är ju kul att se att den inte är död. Hur funkar det med mappstruktur? Den har fått skäll för att allt hamnar i en mapp, oavsett vad det är för filtyp, och det är ju inte optimalt. Hur är den ljudmässigt? Vad var det som inte dunkade med det trådlösa, var det överföringshastigheten eller?

Postad 19 February 2008 - 19:30

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
På den firmware som låg i vid köp så var det precis som du skriver att allt låg i en enda röra. Filmer för sig och mp3 för sig. I nya firmwaren så är detta inget problem längre. Nackdelen är nu dock att om man har filmer på flera ställen så blir det ju till att hoppa omkring i olika foldrar. Detta ser jag personligen inget problem med.

När jag körde trådlöst så frös ofta dvd-filmer. Knepigt nog så kom hastigheten bara upp i max 11 Mbit trots att routern står typ 5 meter bort. Löjligt dåligt alltså. Frågan dyker då upp om det är en inställningssak?! Är den inställd på 11 Mbit?

Hur den är ljudmässigt kan jag inte riktigt bedömma än eftersom den bara är inkopplad till TV:n än så länge. Provade köra 720p-film och det såg helt underbart ut! Väntar på att 1080p-film ska vara färdigtankad. Ska bli intressant.

Många har skrivit att de måste starta om den lite nu och då men detta är inget stort problem med nya firmwaren. Inte för mig i alla fall... Har buggat nån gång men är inte irriterad än..

Postad 05 April 2008 - 21:39

balahir
  • balahir
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Köpte en EVA8000 idag, och blev imponerad. Det kom en ny firmware den 22 Februari (se nedan) som ger massor av nya funktioner. Snabbt som tusan, och det mesta funkar perfekt. Återkommer när jag testat ordentligt.

EVA8000 Firmware Version 2.0.159

Published Feb 22, 2008

New Features:

1. Firmware recovery tool for failed upgrades
2. Wake on LAN support for sleeping PC/NAS
3. USB Keyboard & Mouse support
4. Enhanced trick modes for all video types
Media / Playback Improvements:
5. Full DVD Support (including full DVD menus control)
6. DVD Closed Captioning • Matroska (MKV) video support
7. M4V Podcasts
8. Audio/Video RSS Podcasts support
9. Improved DivX / XVid support
10. Photo Playback Improvements
* Auto rotate JPEG photos using EXIF orientation flag
* Photo playlist create
11. PC Access enhancements
12. Audio bypass support
Usability and Interface Improvements:
13. Enhanced YouTube UI
14. User Definable Skins
15. User Definable screen saver graphic
16. User Interface Improvements
* Scrolling menus
* “More” indicators
* Dynamic re-sizeable PIP
* Multiple Backgrounds
* Multiple Layouts per Screen
* Reflections, transparency and fading
* Improved cover flow with caching
* On Screen pop-up keyboard
17. Revised/consolidated settings
* Use USB as data save location
* Static volume setting
* Brightness, contrast, color
* Default aspect settings
* Slideshow settings
18. Improved Error Handing & Responsiveness
* Most network activity in background threads
* Down server detection
* Improved time-out response
19. Numerous bug fixes

Postad 05 May 2008 - 12:32

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Så hur har det gått med testen?
Fick höra om denna spelaren idag och har läst igenom tråden.
Nu är det lite svårt att ta till sig de tidigare kommentarerna i och med att uppdateringarna sker hyfsat ofta.

Är det någon som jämfört denna med t.ex. Popcorn Hour som är populär?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.