fick inte så bra tryk på fogen, men det sitter två vinkeljärn på insidan av hörnen också, det syns på framtida bilder. Vinkeljärnen hjälpte till att få tryck....
Postad 26 February 2007 - 10:26
torkade bort överflödet av limmet precis efter fotot...ser lite konstigt ut på bilden, men jag ville ha rikligt med lim för att det inte skulle finnas någon glipa.
fick inte så bra tryk på fogen, men det sitter två vinkeljärn på insidan av hörnen också, det syns på framtida bilder. Vinkeljärnen hjälpte till att få tryck....
Postad 27 February 2007 - 10:39
sådär ja. då var sängen nästan färdig, egentligen så vart den det redan i söndags, men har inte haft bilderna tillhands förr än nu.
Återstår dock lite arbete, det skall byggas sängbord, och monteras sänglampor.
försöker dokumtera lite vad jag gjort:
vinkeljärn för att hålla ihop, litade inte helt på 8mm pluggarna:
vinkelj_rn.JPG 45.2K
3 Antal nerladdningar
lite reglar för att ge stabilitet:
reglar.JPG 41.9K
2 Antal nerladdningar
reglar2.JPG 31.19K
3 Antal nerladdningar
DIY-jobbarens bästa vän.....NOT!!!! ... vilken ###### skitskruvdragare:
skruvdragare.JPG 40.34K
2 Antal nerladdningar
På dessa klossar ska spånskivan stå, eftersom jag ville att huvudgaveln skulle vara 150cm hög, men det finns bara 120cm höga/breda spånskivor så kunde den inte vila mot golvet, därav dessa klossar som den kan vila på.
klossar.JPG 19.09K
2 Antal nerladdningar
nu börjar huvudgaveln ta form:
huvudg.JPG 24.3K
2 Antal nerladdningar
bomullsvädd på spånskivan för att höja mysfaktorn:
bomull.JPG 14.83K
2 Antal nerladdningar
...och så lite tyg som matchar de nyinköpta gardinerna(inte de på bilderna) och väggen i hallen.
tyg.JPG 32.48K
9 Antal nerladdningar
tyg2.JPG 38.24K
6 Antal nerladdningar
på med den färdigklädda spånskivan, och så lite vinkeljärn på sniskan för att hålla den på plats, inga skruvar i sånskivan så att den lätt går att ta bort för eventuell omklädnad.
baksida.JPG 32.38K
2 Antal nerladdningar
lite ommodifiering av ikea-sänglampa, dessa har dock inte kommit upp än, men ikväll kommer de, måste köpa lite el-prylar först.
lampa.JPG 35.23K
3 Antal nerladdningar
sådär ja!!! slutresultat.....nästan iaf... lampor och sängbord kvar.
s_ngen.JPG 37.64K
4 Antal nerladdningar
s_ngen2.JPG 34.05K
3 Antal nerladdningar
s_ngen3.JPG 28.45K
5 Antal nerladdningar
s_ngen32.JPG 25.33K
22 Antal nerladdningar
Återstår dock lite arbete, det skall byggas sängbord, och monteras sänglampor.
försöker dokumtera lite vad jag gjort:
vinkeljärn för att hålla ihop, litade inte helt på 8mm pluggarna:
vinkelj_rn.JPG 45.2K
3 Antal nerladdningarlite reglar för att ge stabilitet:
reglar.JPG 41.9K
2 Antal nerladdningar
reglar2.JPG 31.19K
3 Antal nerladdningarDIY-jobbarens bästa vän.....NOT!!!! ... vilken ###### skitskruvdragare:
skruvdragare.JPG 40.34K
2 Antal nerladdningarPå dessa klossar ska spånskivan stå, eftersom jag ville att huvudgaveln skulle vara 150cm hög, men det finns bara 120cm höga/breda spånskivor så kunde den inte vila mot golvet, därav dessa klossar som den kan vila på.
klossar.JPG 19.09K
2 Antal nerladdningarnu börjar huvudgaveln ta form:
huvudg.JPG 24.3K
2 Antal nerladdningarbomullsvädd på spånskivan för att höja mysfaktorn:
bomull.JPG 14.83K
2 Antal nerladdningar...och så lite tyg som matchar de nyinköpta gardinerna(inte de på bilderna) och väggen i hallen.
tyg.JPG 32.48K
9 Antal nerladdningar
tyg2.JPG 38.24K
6 Antal nerladdningarpå med den färdigklädda spånskivan, och så lite vinkeljärn på sniskan för att hålla den på plats, inga skruvar i sånskivan så att den lätt går att ta bort för eventuell omklädnad.
baksida.JPG 32.38K
2 Antal nerladdningarlite ommodifiering av ikea-sänglampa, dessa har dock inte kommit upp än, men ikväll kommer de, måste köpa lite el-prylar först.
lampa.JPG 35.23K
3 Antal nerladdningarsådär ja!!! slutresultat.....nästan iaf... lampor och sängbord kvar.
s_ngen.JPG 37.64K
4 Antal nerladdningar
s_ngen2.JPG 34.05K
3 Antal nerladdningar
s_ngen3.JPG 28.45K
5 Antal nerladdningar
s_ngen32.JPG 25.33K
22 Antal nerladdningar
Postad 27 February 2007 - 10:54
Nu har jag även uppdaterat mitt galleri, där finns ett egengjort soffbord också....
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?