Ibland har det sina fördelar att vara ofantligt velig innan man kommer till skott, dels så dyker G9 upp snart så från att ha funderat på en 427 är man nu inne på en 50" G9.
Men framför allt så finns ju Yamaha DV-S2700 att köpa för 3995:- inklusive frakt vilket måste ses som ett smärre fynd. Utifrån det priset så bör ju Yamman vara ett bättre köp än t ex DV7001:an som faktiskt är dubbelt så dyr och jag tvivlar på att den är dubbelt så bra. Ska nog beställa en sån bara skattepengarna ramlar in vilket de bör göra den här veckan.
Hmm...Såg att Reference Audio säljer Pioneer LX50 för 4500:- nu. Har ju bland annt HDMI 1.3 mot Yammans 1.1, har bara haft Pioneer på DVD förut. Vilken är bästa köpet tror ni mellan LX50 och S2700?
Hade gärna sett att de hade en USB-port att spela upp divx och flac via men man kan inte få allt.
Edit: Pratade precis med Ljudkällarn och enligt dem så är LX50 bättre på bild än Yamman men sämre på ljud, då är ju frågan om det är Pioneern som presterar väldigt bra bild eller om det är Yamahan som är medioker? Man ska aldrig börja gräva i sånt här, impulsköp is the shit.
Edit2: Reference Audio har nu sänkt priset till 3990:- för Pioneer DV-LX50 så nu är det samma pris för den och S2700, börjar faktiskt luta lite smått mot Pioneern pga bilden, vad tror ni? Nån som har erfarenhet av LX50? Jag kör förutom DVD en del TV-serier i xvid om det kan ha nån betydelse. Såg att LX50 har möjlighet för justering av delay så skulle jag få problem med lip sync går ju det att lösa i spelaren.
Redigerat av Unregisteredc8c6aae8, 14 maj 2008 - 14:30.