det har jag aldrig sagt.
Men du nämnde själv nin att du slutade lyssna på musik bara för att förstärkaren färgade ljudet en aning.
Skivprodutionerna är en helt annan sak. Nu diskuterade jag återgiviningen genom stereon.
Jag säger bara att även om stereon färgar. Distar, brusar och har inga som helst hifi parametrar så tycker jag ändå att det är förbannat roligt att lyssna på musik. Som jag nämnde tidigare ett flertal gånger, Upplevelsen blir bättre med en bättre anläggning men även på en billig anläggning ska det vara roligt att lyssna på musik. Sitter man och stör sej på att det inte låter korrekt, Distar och hela paktet då är det inte musiken man lyssnar på utan hur återgivningen är. Jag bryr mej inte om det låter dåligt i återgivningen sålänge musiken i sej har den rätta känslan, Rythmen och ger en bra lyssningsession helt enkelt
Läs på NIN innan du skriver. Återigen har aldrig nämnt något om att produktionerna på cdskivor.
Läs? Lustigt att du säger det som missa helt vad jag skrev:
"Då föll mitt lyssnade enormt, eftersom det var inte lika kul längre. Visst, hade på ofta musik i bakgrunden, men jag sluta helt aktivt lyssna för det var inte roligt."
Vart stod det att jag sluta lyssna på musik??
Nej, du nämnde inte produktionen av CD skivor men det är ju exakt samma sak! Ena ger bra ljud, andra ger mkt sämre ljud, men båda ger samma låt. EXAKT samma resonemang där en rutten stereo ger sämre ljud medans en bra ger bättre. Det är ju samma låt, är det då alltså lika roligt att lyssna?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?