Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa ljud

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ino Audio Ambiens 1 (Surroundhögtalare) 0 9.124998 (7) Inga priser
Ino Audio Profundus P,basmodul (Subwoofers) 0 9.285714 (6) Inga priser
Ino Audio D1 (Centerhögtalare) 0 7.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 22 February 2007 - 19:20

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0

det har jag aldrig sagt.
Men du nämnde själv nin att du slutade lyssna på musik bara för att förstärkaren färgade ljudet en aning.

Skivprodutionerna är en helt annan sak. Nu diskuterade jag återgiviningen genom stereon.
Jag säger bara att även om stereon färgar. Distar, brusar och har inga som helst hifi parametrar så tycker jag ändå att det är förbannat roligt att lyssna på musik. Som jag nämnde tidigare ett flertal gånger, Upplevelsen blir bättre med en bättre anläggning men även på en billig anläggning ska det vara roligt att lyssna på musik. Sitter man och stör sej på att det inte låter korrekt, Distar och hela paktet då är det inte musiken man lyssnar på utan hur återgivningen är. Jag bryr mej inte om det låter dåligt i återgivningen sålänge musiken i sej har den rätta känslan, Rythmen och ger en bra lyssningsession helt enkelt

Läs på NIN innan du skriver. Återigen har aldrig nämnt något om att produktionerna på cdskivor.

<{POST_SNAPBACK}>

Läs? Lustigt att du säger det som missa helt vad jag skrev:
"Då föll mitt lyssnade enormt, eftersom det var inte lika kul längre. Visst, hade på ofta musik i bakgrunden, men jag sluta helt aktivt lyssna för det var inte roligt."
Vart stod det att jag sluta lyssna på musik??

Nej, du nämnde inte produktionen av CD skivor men det är ju exakt samma sak! Ena ger bra ljud, andra ger mkt sämre ljud, men båda ger samma låt. EXAKT samma resonemang där en rutten stereo ger sämre ljud medans en bra ger bättre. Det är ju samma låt, är det då alltså lika roligt att lyssna?

Postad 23 February 2007 - 01:14

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
jag ser poängen hos båda två.

jag vet själv ibland när jag sitter på tåget påväg hem till mor och lyssnar på min mp3 (jag lyssna en hel del på techno / rap just nu).. men iaf när jag sitter där på tåget och lyssnar känner jag bara hur jag vill hem till lägenheten och vrida på fullt ös i mina högtalare som jag inte är nöjd med alls, men det låter bra mycket bättre en i mina koss lurar :D

Postad 23 February 2007 - 03:23

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Ja, såklart man kan lyssna på MP3 spelare lr en sunkig bergsprängare, men jag måste ju säga att jag tycker det GER mig mer att lyssna på det så bra jag kan. Som jag sa förut, med den NAD förstärkaren så lyssna jag på massa musik med, fast då främst som bakgrundsmusik. Men när jag fick nya rör till min förstärkare så kunde jag njuta av mer aktiv lyssnade.

Postad 23 February 2007 - 06:49

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

• 953 inlägg
  • 0
Musik är ju inte nått granskingsmoment direkt, utan det är ju tänkt att det ska ge glädje. Aktiv lyssning, All lyssning är väl aktiv lyssning? Kan inte tänka mej att Inaktiv lyssning menas med när man sover eller inte är där. Aktivt är samma sak som igång för mej. Sedan kan man ju sitta och grunda musiken men då är det oftare man lyssnar på hur det låter istället för på musiken. På kvällarna när man sätter sej ner i soffan med en Malt whiskey skulle då inte jag vilja kalla aktiv lyssning. Blir lite lätt salongsberusad är väl inte direkt bra för det granskande örat

Postad 23 February 2007 - 10:19

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Whiskykvällar har en tendens att börja med granskande lyssning för att
glida över till att man lyssnar bara på musiken och till slut så spelar
man med i bandet själv :D

Vad gäller musik så blev jag extremt intresserad i slutet av 70-talet när
punken kom. Sen blev det New Wave. I samma veva började jag spela trummor.
På den tiden spelade återgivningen ingen roll. Det var innehållet. När jag nu
26 år senare lyssnar på en del gammal punk låter det som man drog en katt
genom ett nyckelhål. Men som sagt inga problem då.

När grungen kom fick jag en nytändning. Men samma sak här. Ljudkvaliten
brydde jag mig inte om.

Sen tröttnade jag helt på musik. Och tyvärr stagnerar man som musiker när
man inte får nya intryck.

Nytändningen kom med min första hemmabio. Jag har alltid varit en bas-junkie,
och älskade vad en sub kunde göra. Sakta men säkert har hemmabiointresset
dött ut, men musikintresset har aldrig vart större.

Jag har dock problem med en sak. Mkt svårt att slölyssna på musik annat än i
bilen eller med mp3spelaren. Kan inte heller med dåligt producerade saker i
vardagsrumsstereon. Blir irriterad och har svårt att njuta av låtarna. Men funkar
som sagt i bilen eller mp3án. Får väl besöka terapeut :D

Postad 23 February 2007 - 13:03

HelGo
  • HelGo
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
teraput tror jag inte är nörvändigt, det är bra att du får ut en kick av att lyssna pånågot välljudande (ljudorgasmer) får man aldrig nog av..

Postad 28 February 2007 - 10:57

johsel
  • johsel
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Det finns center och surround till Gallo som kostar runt 10k tror jag och frontarna ligger på 29k men det är något specialpris nu runt 25 från generalagenten. De finns att lyssna på hos Lars Bengtsson på st:eriksplan. Man blir chockad över hur små de är... så söta :)

Läs mer på www.runtljud.se och www.biorummet.nu. Minst hälften av alla recensenter som testat dem har köpt dem och behållit själv. Hifigurun på 6moons blev så imponerad så att han instiftade ett helt nytt pris bara till dem...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.