Ni får ursäkta nivån på frågorna, jag är tyvärr inte tillräckligt bevandrad med den här typen av produkter. Hoppas på överseende.
1) Har förstått att det finns en plats för en intern hårddisk i burken och att det finns tre USB-portar. Kan man ansluta valfria externa hårddiskar eller måste de ha eSATA-stöd?
2) Lite beroende på svar på ovanstående fråga, visas flera hårddiskar som olika enheter på datorerna anslutna till burken?
3) Är det lätt att styra en domänadress till burken bakom en router? Hur går det lite kortfattat till?
4) Kan man se hårddisken/hårddiskarna som enheter (typ k:\) även om man är uppkopplad på andra sidan jorden?
5) Går det att på något enkelt sätt att strypa uppströmshastigheten från burken ut till internet? Exempelvis att den endast får använda åtta av tio megabit/s.
6) Slutligen, är den lättkonfigurerad för en normalbegåvad person som jag? 
Tack på förhand.
(Pratar om 201/209-serien.)
1. Inte tagit en titt på enhetens specifikationer? Den har plats för två interna SATA-diskar och man kan koppla in externa enheter. Hur många externa vet jag ej.
2. Det beror på hur man delar ut diskarna. Om man delar ut via en SMB/CIPS-utdelning så är diskarna vanliga utdelningar. Man kan skapa olika utdelningar på diskarna så att man kan ha publika-, privata-, backuputdelningar med användarkonton med olika rättigheter de de olika utdelningarna.
3. Ingen aning.
4. Kolla på svaret på fråga 2. Annars, då får du nog köra FTP, om du inte har en router som kan skapa VPN-tunnlar till ditt nätverk där hemma.
5. Inte hittat någon sådan funktion. På bittorrent-klienten kanske det finns någon sådan funktion.
6. Jag som har lite erfarenheter av olika operativsystem m.m. så är enheten onödigt krånglig men man kommer över det. Dock betydligt mer logisk än Windows vilket är en pina att använda pga sin ologiskhet.
Är det nån som testat hastigheten för Bittorret download/upload på TS-101:an? Jag är lite orolig att den något klena processorn och det snålt tilltagna minnet skall sätta begränsningar för hastigheten.
Jag har en ADSL-lina på 11mbit ner och 1mbit upp, och undrar om jag har 10 stycken torrents igång samtidigt - klarar QNAP av att maxa min hastighet då den står och laddar/seedar?
Jag vet inte exakt men 1xx-serien skall vara en allmänt klen serie och att Bittorrent-delen i TS-1xx/2xx-serien i allmänhet kass. Den är inget att hänga i granen så att säga.