Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyundai's 1920x1080 för 14700kr

106 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Hyundai HLT-42V2FH (TV) 0 7.4 (4) Inga priser

Postad 08 October 2007 - 10:06

FreeFrag
  • FreeFrag
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Beställt denna tv idag, från netonnet, 9990kr, kommer troligen under nästa vecka, kommer köra 720p och 1080p från datorn, kan skicka bilder och en rapport om hur jag upplever tv´n  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Väntar med spänning. ;)

Postad 08 October 2007 - 22:54

Kizo
  • Kizo
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Är nästan så pass nyfiken på den att jag åker och köper den själv snart...
Men jag väljer nog att hålla mig ett tag så jag "inte köper grisen i säcken".

<{POST_SNAPBACK}>

Jag känner samma sak.
Jag inser att det inte är någon superTV men priset är verkligen lockande, särskilt för mig som är student.

Jag vill ha info nu! :)

Postad 10 October 2007 - 08:36

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Klarar den 1080p via komponent ?, väldigt lite info om denna tv.

Testerna som finns tillgängliga är verkligen utförliga......

<{POST_SNAPBACK}>

Nej bara via HDMI.
Jag har inte sett några modeller som klarar att ta in 1080P via något annat men det finns sökert.

<{POST_SNAPBACK}>

Den där spelkonsollen har väl ändå kommit lite galet va...? :rolleyes: :P :lol:

Redigerat av Unregistered36883, 15 October 2007 - 17:33.

Postad 12 October 2007 - 13:47

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har du inte fått hem din nya TV ännu?
Nyfiken ju.

Postad 18 October 2007 - 09:57

gunbar500
  • gunbar500
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
nu är tv´n hemma och kopplad, med DVI-HDMI, från datorn, då kör den 1080p, bra bild och så =) genom scart är dugligt,... så den får en 9 av 10 av mig för prisklassen =) finns säkert bättre, men bra budget-tv..

Redigerat av gunbar500, 19 October 2007 - 17:05.

Postad 18 October 2007 - 22:17

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
hm 1080i, har du prövat å spela? när jag prövade att spela i 1080i på min gamla föredetta 1080i lcd tv så sög det, var tok flimrigt/laggigt, vilket det inte var i P upplösningarna. Men det var ju en gammal kass Acer TV. Hur är svärtan? Klarar inte TVn 1080p?

Postad 18 October 2007 - 23:24

gunbar500
  • gunbar500
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Enligt Bruksanvisningen så ska tv´n klara 1080p, men genom HDMI, så jag ska prova det när nya grafikkortet kommer, dock är jag inte besviken på 1080i heller =) HITMAN BLOOD MONEY går väldigt bra spela iaf, LITE stor gubbe bara :D svärtan är bra, efter lite justeringar, lite släpig bild när jag kör Digital tv om det är hastiga rörelser, men jag blir mer och mer fäst vid tv´n, som sagt, priset var inte nå att klaga på, och den fyller gott dom krav jag var ute efter... HD-film genom dator, datorskärm och tv =)

Postad 19 October 2007 - 09:05

gunbar500
  • gunbar500
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
bekräftar att denna klarar 1080p, 24, 50, 60hz... jag som jobbat kvällar så har inte varit vaken riktigt på vad jag gjort tidigare, glömde ju förstås att ändra upplösningen på datorn :D

Redigerat av gunbar500, 19 October 2007 - 17:06.

Postad 19 October 2007 - 18:20

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Den åker tillbaka,dålig svärta,dålig kontrast,bleka färger, då jag använder den huvudsakligen som digitaltv kan jag inte uttala mig om annat,har iofs kört lite med htpc men ser ingen skillnad där,så min åsikt kvarstår, blek o disig bild o grtågdaskig utan skärpa,nej tack!!! MVH PERO

Postad 19 October 2007 - 19:16

hobs0n
  • hobs0n
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
hehe smaken e som baken :) lr snarare kinkigheten e som baken =)

var folk som tyckte att den URKASSA Acer TVn jag hade var bra.. >_<

Postad 20 October 2007 - 19:03

pero
  • pero
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ja jag är kanske kinkig men min åsikt är enkel Jag köper inte en ny tv enbart för att den är större, nej den skall vara helst vara bätttre eller eller i varje fall lika bra som den jag redan har,då jag har ivsion 32"lcd som efter utbyte fungerar ganska bra(den första var ett riktigt sorgebarn som bara strulade,fick jag den utbytt efter åtskilliga verkstads besök) Så är det att vara kinkig så OK för det,men vid ett nyköp av tv tycker iaf jag att min åsikt inte är orimlig. MVH PERO

Postad 21 October 2007 - 22:14

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Bifogad fil  1.jpg   88.64K   93 Antal nerladdningarBifogad fil  2.jpg   86.7K   73 Antal nerladdningarBifogad fil  3.jpg   99.78K   107 Antal nerladdningarchment]Bifogad fil  4.jpg   74.17K   79 Antal nerladdningarBifogad fil  5.jpg   88.99K   76 Antal nerladdningarKunde inte låta bli att inhandla denna fullHDTV när priset var så lågt... (9900:-)
Måste säga att jag är väldigt nöjd med tv:n, och då har jag inte testat med hdmi-anslutningen ännu.. kör med en standard scartkabel. Bifogar lite snabbtagna bilder som referens.
Srixon

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  8.jpg   97.68K   91 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1185, 21 October 2007 - 22:57.

Postad 22 October 2007 - 14:45

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hur upplever du den röda färgen?
Har läst om att den kan ha problem med rödstick, är det så för dig?

Postad 22 October 2007 - 17:32

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag är som sagt på det hela taget väldigt nöjd med TVn. Vad gäller din fråga om rödstick så måste jag säga att jag inte haft några sådana problem. Skall prova med HDMI-kabel senare ikväll, återkommer med omdöme...
Srixon

Postad 22 October 2007 - 17:46

Jens_B
  • Jens_B
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena :D

Köpte denna i torsdags på netonet. Priset och storleken lockade samt att samsung tydligen ska stå för själva panelen. Kom hem och kopplade upp den och tänkte ge min syn. Bor i ett comhem hus (generellt dålig kvalitet på bilden) och har inte digitalbox så kan inte uttala mig om tvbildens kvalitet förutom en del punkter.
Ja, dess största svaghet är svärtan och rödstick. Svärtan är okej man absolut inte bättre än så. Har sett betydligt bättre på nästan samtliga andra LCD tvs jag sett på de senaste året. Den väljer ofta att bara visa en nyans av svart så det blir sällan man får se nyanser på tex en mörgrå, svart tröja. Ljuset faller ju ändå på tröjan och ger nyanser och ljusare stråk, i verkligheten dvs :D
Rödsticket är irriterande, rent utsagt dåligt. Den förstärker väldigt lätt röda nyanser men det går att ordna till ett tillfredställande resultat med inställningarna.

Ljudet? Vilket ljud? Det rör sig om tvhögtalare och det är för dom flesta modeller det samma som "koppla till en förstärkare om du vill ha vettigt ljud". Total avsaknad av bas m.m men återigen det förväntar man sig och man är medveten om att man antagligen får ett väldigt enkelt ljud som lämpar sig för tal mer än film.
Mitt problem var att jag upptäckte att vänster högtalare var trasig från start. Åkte in morgonen därpå till Netonets butik och det var kanonservice för min del. De packade snabbt upp den, kopplade in scart och konstaterade att så var fallet. Inom 14dagar så byts varan direkt. Kommer hem och vad upptäcker jag då, på denna är SAMTLIGA högtalare trasiga *suck*

Sitter nu i valet och kvalet om jag ska göra ett återköp eller inte, för trots att jag tagit upp helt eller delvis dåliga sidor hitills så har den även goda sidor.

Den kör hdmi 720p, 1080p i 50 eller 60 hz och kvaliten i sig är tvns stora styrka. Är väldigt nöjd med bilden. Den är likvärdig med vad jag sett hos vänner på deras sony, samsung etc. Ett visst flimmer i områden där svart gränsar till vitt men det har jag sett förut och jag ka erkänna att jag har en billig standarkabel (läs: ren junk) mellan pc-tv. I övrigt är bilden riktigt bra. Går ju även att förbättra svärtan lite lite extra med programen som hör till grafikkortet.

Så till en kort sammanfattning.

:( svärtan (har inte sett en mörk skräckfilm på den ännu men fasar inför 75 min av en svart skärm :D )
:D rödstick, ja det förekommer helt klart men går att ställa in till ett ganska bra resultat på en 20 min.
:D övriga bildinställningar
:lol: HDMI, riktigt bra
:D ljudet, även om mina hitills två provade exemplar hade haft fungerande högtalare så är det ren smörja. Duger för tal, inget annat.

Rekommenderar jag köpt? Som sagt, vet inte ännu. Med tanke på priset och det man får för pengarna blir svaret ja. Vill du lägga 2-4000 mer, välj då en annan tv som tex Mirai. Och är du inte beredd att koppla tvn till tex en stereo så fundera inte ens på att köpa den.

Så där var mina åsikter B)

Postad 22 October 2007 - 22:48

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
HDMI-dvi funkade inte alls.. misstänker att det är min dator, eller snarare grafikkort som sätter käppar i hjulen.. Från DVD med vanlig scart funkade dock över förväntan..mycket bra bild! Bifogar ett foto som inte riktigt motsvarar TVn´s verkliga bild, vilken är betydligt bättre..
Jens, respekterar dina åsikter, kan dock inte hålla med dig på alla punkter.
Srixon

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  hdmi.jpg   59.12K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1185, 23 October 2007 - 00:45.

Postad 23 October 2007 - 06:36

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kanon med era kommentarer, kul att läsa om denna LCD.

Men ljudet? Jag hade helst varit utan högtalare helt och hållet i TV'n, de tar bara onödig plats.
Vem kör ljudet från TV'ns högtalare nu för tiden?

Bilden däremot, alla era synpunkter rimmar med de få övriga kommentarer som finns på nätet.
Det är tunnsått med recensioner av denna TV, tyvärr.

Men, för min del lutar det åt köp. Som sagt, 14 dagars öppet köp på NetOnNet.
Är den kass kan man ju alltid lämna tillbaka den.

Postad 24 October 2007 - 19:32

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har nu provat med DVI-VGA kabel mellan dator och TV.. Blir mer och mer imponerad, mycket skarp bild, funkar mycket bra att surfa med.
Lägger till en bild med DVI-VGA anslutning plus en bild med lite rörelse via DVD.
Srixon

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  n_tet.jpg   135.55K   31 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  matrix.jpg   83.86K   30 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1185, 24 October 2007 - 19:36.

Postad 26 October 2007 - 09:55

Jens_B
  • Jens_B
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Efter mitt sista inlägg så beslutade mig för att byta in den. Ångrar det inte en sekund. La tusen kr till och köpte mig en Philips 42PFL5522D istället. Överlägset bättre tvbild, snyggare design, m.m. Största nackdelen med den tidigare var att då som nu har jag Comhem utan digitalbox (vet att det är en superdålig combo :P ) å bilden är minst 5gng bättre på Philips. Bildkontrasten steg ju från 800 till 5000 så vor ekonstigt annars.

Helt klart värt att lägga 1000 kr extra och få ren kvalitet.

Dags att ha UML dugga, ciao :wub:

Postad 26 October 2007 - 16:33

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Och jag som just la in en beställning på Netonnet...
...återstår att se om den funkar bra...får den i nästa vecka.

Postad 26 October 2007 - 20:05

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Gick in på Mediamarkts 1 års jubileum här i Götet idag. Dom hade ett sanslöst bra kampanjpris på JVC´s FullHD TV 46", bara 14900:- (under halva priset sen februari), så jag slog till direkt. Jag har därför lämnat tillbaka Hyundaien och avslutar mina inlägg här. Vill dock påpeka att jag var väldigt nöjd med min Hyundai och tycker att man får väldigt mycket TV för priset, men JVC lirar i en annan division både bild och inte minst ljudmässigt. Återkommer med recension av JVC 46DZ7B.
Srixon

Postad 29 October 2007 - 11:58

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Efter många om och men...nu har jag också beställt en. Ska bli spännande och se om den håller mina förväntningar...

Postad 29 October 2007 - 14:29

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Great, då är vi två som går i väntans tider ;-)
Skall bli intressant att se mer av den när den anländer till hemmet.

Postad 29 October 2007 - 19:04

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Japp, beställde en från netonnet i morse...tittade nyss på mailen, den är redan på väg hit! Måste fixa en dvi-hdmi kabel så jag kan koppla in datorn och prova. Nån som kan tipsa om vad man ska prova med? Detta är min första plattis.

Postad 30 October 2007 - 16:01

Unregistered5bd8a28e
  • Unregistered5bd8a28e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Testa med en HD elr Blueray film, typ Sagan Om Ringen, beroende av vad datorn klarar så prova 720p, 1080p..

Jag kör med en Core 2 Duo E6750 CPU Och 8800GTS grafikkort, funkar med 1080p =)

Sen kör jag Dreambox 7020, med component kabel, blir bra bild då oxå, mot för scart...

Redigerat av Unregistered5bd8a28e, 01 December 2007 - 11:28.

Postad 30 October 2007 - 17:00

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för tipsen! Nån HD eller bluereyäger jaginte så det får bli nåt annat...har läst nånstanns att man kan hitta 720p/1080p material på nätet??? Fan, kom på när jag läste om din compnentkabel att jag glömde beställa en sån på Kjell.com...nåja får prova scarten på min Sagem PVR 6280T så länge. Dålig bild på scarten ? Hur kass isåfall...kan man överleva en helg?

Hur är det med inställningarna...du gunbar som redan äger en, nåt man ska pilla på med det samma? Alla tips är välkommna till denna tv.

Redigerat av Talliden, 30 October 2007 - 17:04.

Postad 30 October 2007 - 22:52

Unregistered5bd8a28e
  • Unregistered5bd8a28e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jo, finns att ladda hem material =) torrent sidor...

inte helt värdelöst på scarten, men jag tyckte det blev bra skillnad med componen iaf (576i upplösning)

ställ in "naturlig" på tv´n, dynamisk, då blir det lite väl ljust..

Och kopplar du in en dator, kom ihåg köra upplösningen på högre än normalt på datorn,
annars kör den max 1080i =)

står på tv´n vad den kör på (bra fördel i mitt tycke)

Postad 31 October 2007 - 17:21

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok! Jag får min apparat i kväll...hinner nog inte mer än prova med dekoder & vanlig dvd-film på scarten...har inte fått min dvi-hdmi kabel från kjelle. Tack för infon...återkommer när jag testat lite.

Postad 01 November 2007 - 07:23

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hoppas på att få min innan helgen.

Tror även att HTPC'n skall få sig ett nytt grafikort, vad rekomenderas?

Postad 01 November 2007 - 20:19

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok...har nu kopplat in min Sagem PVR 6280T via scart...och bilden är ju inte så bra som på tjock-tv men den duger nog tills jag köper en boxer med bättre utgång. I mitt fall blev det bäst med låg RGB från dekodern. DVD via scart ska provas snart...bara vi nattat barnen. I helgen blir det att koppla in dator så man ser vad tvn går för. Kan tyvärr inte prova component på dvdspelaren eftersom jag glömde bort att beställa en kabel...kanske det finns nån vettig på onoff eller elgiganten (hatar handla i dessa affärer).
Tack för mig ikväll! Kommer med mera rapporter under helgen.

Redigerat av Talliden, 01 November 2007 - 20:25.

Postad 01 November 2007 - 20:24

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hoppas på att få min innan helgen.

Tror även att HTPC'n skall få sig ett nytt grafikort, vad rekomenderas?

Jag är absolut ingen HTPC expert men kanske denna...nåt som ligger i min prisnivå.
http://www.komplett....aspx?sku=336043

Postad 03 November 2007 - 21:54

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Sålde min 37" av denna modell och köpte denna idag.
Köpte en "öppnad" kartong på netonnet.

Efter ha krånglat med att låna bil osv och tillslut fick hem den så är det självklart knas med högtalarna.
Sprakar och har sig, så det blir att ringa netonnet imorgon och bekaga sig. :)

Postad 04 November 2007 - 15:01

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Okey har nu varit och bytt tv.
Sprakar ur den högra högtalaren nu när man höjer.
Verkligen inte lika mycket som innan men störigt.

Vet inte, är det är riktig skit tv eller vad är detta.

Postad 04 November 2007 - 15:37

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hur är bilden då?
Ljudet är ointressant för min del i alla fall..

Postad 04 November 2007 - 16:06

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag har problem att få 1080p från datorn.
Får köra 1080i för att annars skär sig bilden.

Kanske är ati grafikkortet, kör hdmi ut.

Postad 04 November 2007 - 16:08

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vanlig TV bild då?

Postad 04 November 2007 - 17:38

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Vanlig bild är välla bra.
Ps3 skickar ut fin bild också.

Postad 05 November 2007 - 07:51

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Härlig, då finns det hopp.
Hoppas på att min dyker upp ikväll.

Postad 05 November 2007 - 09:04

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Härlig, då finns det hopp.
Hoppas på att min dyker upp ikväll.

Kan du testa ljudet också, inte bara på låg volym utan dra på mer en 50%.

Postad 05 November 2007 - 10:13

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Givetvis kan jag det.
Fattar dock inte vad problemet är, hur kan man, år 2007, misslyckas med att bygga in ett hyfsat OK ljud i en TV...
Att det sprakar är för mig obegripligt.

Postad 05 November 2007 - 11:38

Talliden
  • Talliden
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok. Nu har jag testat lite. Min sammanfattning av denna tv:

Bild via scart och boxer är väl inte direkt bra, men går att leva med. (ska köpa en nyare/bättre DVB-T mottagare med hdmi senare)
DVD via scart är ganska bra men det blir nog bättre med komponent, har ej testat det.
Pc via dvi-hdmi blev kanon, har testat köra HL2 och det gick fint. 720P/1080P material var det som fick mig att behålla denna tv, riktigt bra bild för dessa småpengar! Laddade hem en snutt 1080P och den såg riktigt, riktigt bra ut!
http://orange.blender.org/download

Pc via vga har jag inte provat.

Med andra ord, man får satsa på bättre kringutrustning för att få kanonbilden, inte mig emot!

Några ljudproblem har jag inte med min apparat men samtidigt så bryr jag mig inte så mycket om den inbyggda ljudet. Andvänder det bara för vardagligt tv-tittande. Jag har då aldrig hör nån tv med bra inbyggda högtalare, men kan hålla med att till denna tv är dem kassare än vanligt.

Bildinställningarna är få vilket var en besvikelse, hoppas att det finns nåt service-läge där man kan justera mera. Att väggfästen medföljde var en överraskning, "billig" fjärr, ganska tråkig design sser mer ut som en skärm en tv.

För dessa pengar anser jag att den är heltklart prisvärd, finns många som har bättre bild men långtifrån samma prisklass.

Postad 06 November 2007 - 17:34

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Skall be netonnet skicka fraktsedel för att skicka tilbaka den.
De inbyggda är inte direkt bäst men man vill att de skall funka till vardagsbruk som att kolla på nyheter och reklamen på alla blaj kanaler.
Lite tröttsamt när de prasslar ur ena.

Se hur de gör med att skicka en ny eller reparera.

Postad 06 November 2007 - 18:22

zappee
  • zappee
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
har haft min i 2 veckor nu och är överlag mycket nöjd.
kör tyvärr analog comhemtv just nu så det är ju inte det bästa.
men kör med component med både wii (480p) och xboxen (1080i) och det blir mycket bra bild, spec med 1080i på xboxen. ljudet har jag inte märkt att det är superdåligt, kör iofs oftast med surroundsystemet.

skulle absolut rekommendera denna tv.

Postad 06 November 2007 - 19:38

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Fick hem min för 2 h sen.

Jag har enbart testat ComHem-box via scart, inte bra bild, men det kan man inte förvänta sig heller, skit in, skit ut...
Men det var ju inte bättre bild på min gamla 28" Philips heller....
Bilden är helt i klass med grannens Amoi och polarens Samsung. Via ComHem-box altså.

Skall beställa Humax-boxen från Comhem och ett nytt grafikkort till datorn...sen blir det åka av.

Ljudet, absolut inte sämre än min gamla 28" där heller....tycker det är bra mycket bättre faktiskt.
Men jag kör oftast ljud från annat håll, så det spelar ingen roll.

Återkommer med mer info när jag testat Comp. och HD-video.

Postad 07 November 2007 - 15:38

BarateaU
  • BarateaU
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har lite problem med bilden från datorn också.
Bilden visas, slår över till den andra HDMI'n för PS3't och sen tillbaka till datorn så blir det ingen signal.

Då måste jag fjärrstyra in på datorn och hoppa in i bildskärmsinställningar och byta refresh rate fram och tillbaka eller söka efer skärm igen för annaras visar den ingen bild.
Eller starta om datorn för att skärmen skall plocka upp bilden.

Kan inte säga om det är datorn eller tv'n som bråkar där.

Rätt klart att det är någon slags bild då man fjärrstyr så får man upp skrivbordet,
Ska inte säga att det är småstörande utan super duper störande.

Postad 07 November 2007 - 15:45

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Verkar konstigt...

Postad 08 November 2007 - 08:51

HenkeW666
  • HenkeW666
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
I väntan på nytt grafikort körde jag med VGA-ingången igår.
Inget att anmärka på där inte, mkt bra bild faktiskt.
En fröjd att surfa från soffan ;-)

Provkörde även lite DivX-material...det blev inte bra...men det var heller inte väntat...

Postad 16 November 2007 - 14:17

Sleaze
  • Sleaze
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Helt underbar skärm, som TV däremot inte mycket att ha imho. Mina högtalare skrapar och tv bilden är hemsk.

Jag kör allt utom X-boxen via HTPC i 1080p och det funkar kanon.

Pixelmappat funkar från 24 -60 Hz för mig i 1080p.

Har kört projektor innan, som också var "skit in skit ut" så jag är kanon nöjd.

Postad 18 November 2007 - 15:04

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
tja,

Netonnet öppnade precis ny lagershop här i Kalmar i fredags, och vad såg jag jo

Premiärpris: 7990:- :)

Tror ungefär halva kalmar har Hyundai just nu, måste säga att bilden via hdmi är riktigt bra, 1080P material ser bra ut, dock kunde svärtan vara snäppet bättre....
Bildkvaliteten är helt klart värd 8000kr om vi säger så =)

http://www.netonnet....term=kalmar_web

länk till erbjudandena i kalmarbutiken för er som inte vet...

mvh tomas

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 18 November 2007 - 15:34.

Postad 20 November 2007 - 13:05

exxoritas
  • exxoritas
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Är också riktigt intresserad utav denna tven, alla som har köpt en funkar den bra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.