Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-Link DIR-635

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 september 2009 - 12:17

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0

Kan tilägga att det även fungerar att ansluta en USB 3G-dongel och dela ut en mobilt-bredband-anslutning!

Vad fö slags dongel och vilken operatör? har lite problem med telia och globetrotter gi0505

Postad 16 september 2009 - 18:57

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Nja, alltså uppmätt hastighet menar jag.
Jag testar mot bredbandskollen så får jag 86mbit över tråd och 26 trådlöst. Har för mig att jag kommit upp i 46 trådlöst någon gång för länge sedan, men minnet sviker mig.
Några andra med DIR-635 som uppmätt mer trevliga hastigheter?

Hej
Jag har
11,57 Mbit ned och
0,83 upp på trådad och
11,54 Mbit ned och
0,82 upp på en trådlös (N)

Baserat på en enda mätning. Ingen skillnad mao. Jag har på pappret "upp till 12 Mbit nedström och upp till 1 Mbit uppströms". Inte jämförbart med dig som förmodligen har fiber 100/100 eller?

Postad 18 september 2009 - 08:41

xerfall
  • xerfall
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte vad som hänt, nu går det fort igen.
46mbit till min Vaio och 22mbit till min iPhone (Trodde inte den klarade så mycket) ner.
17mbit upp från båda (På en 10mbit linje, inte fy skam)

Men det var det här med stabiliteten då. Har folk fortfarande problem med instailitet även efter alla uppdateringar av FW som finns till dom olika hårdvaruversionerna?
Jag testade att sänka hastigheten till 54mbit, det blev något mer stabilt, men hastigheten går i botten då istället (Den "klockar ner" till 5,5mbit och vandrar mellan det och 54.)

Glad för reflektioner.

Postad 18 september 2009 - 08:46

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
FTP länk tack :ph34r:

Postad 18 september 2009 - 09:42

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Vad fö slags dongel och vilken operatör? har lite problem med telia och globetrotter gi0505

Hauwei E220 och Tre...

Postad 09 oktober 2009 - 13:04

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Jag ville bara tillägga att jag haft stora problem med min dir 635:a. Det började med att min strömadapter gick sönder på nått sätt, den orkade inte driva routern längre. Kontaktade supporten och dom skickade en ny strömadapter till mig. Men problemen var riktigt jobbiga efter det, kontakten till routern dog titt som tätt och jag var tvungen att dra ut ström i både dator och router för att få det att funka.
Jag kontaktade supporten igen, denna gång via telefon eftersom dom inte svarade på mail. (Det kostar 35:- om du har otur!).
Då berättade dom för mig att det finns en Firmware 1.12! Jag har letat och letat efter nya fw men inte hittat nått, enligt routern och hemsidor är det 1.09 som är den senaste. Men jag fick länk till en ftp.server från d-link med en fw 1.12.
Installerade den och resettade routern, ställde in allt och nu verkar allt funka bra. Den har stått på i ett dygn nu utan problem.
Därimot kommer jag inte upp i mer än 30mbit trådlöst ner och 18mbit upp. Är det normalt?

Bifoga gärna fw till tråden, eller länka åtminstånde till FTp:n.
Tack

Postad 12 oktober 2009 - 12:49

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
..............................

Redigerat av JockeJ, 13 oktober 2009 - 09:00.

Postad 14 oktober 2009 - 21:40

xerfall
  • xerfall
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
ftp://dlinktemp:[email protected]_fw112b02.bin
ursäkta att det tog så lång tid
Jag tar självklart inte ansvar för vad ni gör med denna filen. Jag fick den av D-link support men jag garanterar inget. Den har löst mycket för mig, men jag är långt ifrån nöjd tyvärr, nätverket är fortfarande lite instabilt.

Postad 15 oktober 2009 - 06:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Tack så mycket! :)

Postad 15 oktober 2009 - 18:30

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Påtal om kryptering, jag har slått av min kryptering helt och har bundit mina enheter till MAC-adressen och släpper inte in nya gäster så att säga på det sättet. Men frågan är hur lätt det är att avlyssna?

Postad 15 oktober 2009 - 21:58

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna router.
Jag har 24/3 från BBB via ADSL, och har tidigare kört på deras trådlösa router. Köpte 635:an då jag skaffat en Xtreamer (media externder) för att kunna streama via N i lite högre hastigheter. Tyvärr funkar det inte super, har uppdaterat med senaste FW 2.32EU. Den tidigare routern, som jag lämnade tillbaka var en Belkin med N-draft..... där kom jag upp i stadiga 18/2 trådlöst via bredbandskollen. Nu med 635:an så ligger jag på ostadiga 10-15/0.6 mbit från bredbandskollen. Tilläggas att det pendlar från 10 och upp till 15-16 hela tiden när jag laddar torrents osv så något verkar helt galet! ISO filer på ca: 4,4gb laggar via min media extender vilket det inte borde göra med denna router i N. Är det någon inställning jag missat i routern ?

Postad 15 oktober 2009 - 22:02

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Körde 635:an förut, ville streama HD via n-protokollet från dator till PS3. Funkade inte alls med 635:an. Lämnade tillbaka den och köpte en 655:a istället. Stor skillnad på prestanda, det är värt de extra hundralapparna.

Postad 15 oktober 2009 - 22:12

xerfall
  • xerfall
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Nu har jag kontaktat Support igen för att se ifall dom kan hjälpa mig igen. Tröttnade igår när jag fick en utskällning av min fru för att hon inte kunde betala sin frissör via internetbanken för vårt nätverk gått ner. Support bad mig att skicka loggfilen till dom så skall dom kolla ifall dom ser nått underligt där.

Postad 15 oktober 2009 - 22:57

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Körde 635:an förut, ville streama HD via n-protokollet från dator till PS3. Funkade inte alls med 635:an. Lämnade tillbaka den och köpte en 655:a istället. Stor skillnad på prestanda, det är värt de extra hundralapparna.

Kan det var det som är felet, att prestandan i 635:an inte är tillräckligt bra ?
Måste vara något annat känns det som, eftersom det inte ens går att streama en iso.
Jag kör dator -> router -> media extender allt trådlöst. Hade media extendern brevid routern ikväll för att den skulle få bättre mottagning..... samma sak. Filmen stannar efter en stund, typ buffrar eller något, och fortsätter sen.

Postad 16 oktober 2009 - 01:49

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har ägt 635an något år faktiskt och varit mestdels nöjd. Kör f.ö med 2.30EU F/W sedan länge. Har datorn i ena hörnet av rummet (stationär) och har routern i andra hörnet, inga hinder på vägen. Kört trådlöst. Har i haft haft 20/20-uppkoppling från leverantören och det har routern kunnat prestera utan problem trådlöst. Sista tiden har jag haft en hel del nedkopplingar med nätverket konstant och ibland vill jag bara ta routern och bryta den på mitten.

Vi har i vårt lokala nät fått en uppgradering av hastigheten till 50/50 i vissa delar av staden i början av sommaren, dock har det inte stått något om att vårat hus blivit klart, så jag har fortfarande i vanlig ordning kört trådlöst i 20/20. Av någon anledning körde jag in trådat och vips så har jag 50/50 utan problem. Kör jag trådlöst igen så är det begränsat till 20/20.

I vilket fall som helst är detta jäkligt irriterande, nog borde den kunna prestera bättre än så hastighetsmässigt på det trådlösa kan man tycka.

En kompis här i stan som fått samma hastighetsuppgradering lider av samma problem, dock äger han den dyrare Dlink DIR-855. Kör han trådat så har han 50/50 och kör han trådlöst så är det max 20/20.

Redigerat av nimda80, 20 oktober 2009 - 19:36.

Postad 16 oktober 2009 - 17:03

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Kan det var det som är felet, att prestandan i 635:an inte är tillräckligt bra ?
Måste vara något annat känns det som, eftersom det inte ens går att streama en iso.
Jag kör dator -> router -> media extender allt trådlöst. Hade media extendern brevid routern ikväll för att den skulle få bättre mottagning..... samma sak. Filmen stannar efter en stund, typ buffrar eller något, och fortsätter sen.

Hej
Jag streamar HD-film trådlöst via min 635:a från en trådad server med en USB-HD till en Vista bärbar som jag ibland kopplar till TV'n. Har inga som helst problem allt som oftast och kör på XBMC. De tillfällen jag haft problem har det berott på datorn som har fått för sig att kolla om det finns nya uppdateringer eller något liknande. Typiskt MS...

Med andra spelare än XBMC har jag alltid problem

Postad 17 oktober 2009 - 19:22

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Hej
Jag streamar HD-film trådlöst via min 635:a från en trådad server med en USB-HD till en Vista bärbar som jag ibland kopplar till TV'n. Har inga som helst problem allt som oftast och kör på XBMC. De tillfällen jag haft problem har det berott på datorn som har fått för sig att kolla om det finns nya uppdateringer eller något liknande. Typiskt MS...

Med andra spelare än XBMC har jag alltid problem

Testade att koppla in min Xtreamer via lankabel in i 635:an, och det laggade fortfarande..... så det är anslutningen från dator till router som är boven. Misstänker att det är mitt trådlösa nätverkskort.

Postad 18 oktober 2009 - 15:18

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Testade att koppla in min Xtreamer via lankabel in i 635:an, och det laggade fortfarande..... så det är anslutningen från dator till router som är boven. Misstänker att det är mitt trådlösa nätverkskort.

Eller så laggar det i din dator/mediaspelare?

Postad 19 oktober 2009 - 23:20

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Christern, mediaspelaren är det inget fel på. Kör filmer via USB-sticka och det funkar utan problem. Felet verkar ligga i min dator helt enkelt...

Har ett annat problem med denna router. Får ingen stabil hastighet när jag laddar hem saker trådlöst, det pendlar mellan 500kb-1,8mb/s från en torrent med många "seedare", har 24/3 adsl. Samma sak när jag testar hastigheten från bredbandskollen. Med mitt vanliga trådlösa modem har jag en stadig hastighet på max 11 mbit, men den är alltid detsamma. Denna pendlar mellan 5-16mbit på bredbandskollen. Routern innan 635:an var en Belkin som jag lämnade tillbaka, där hade jag en stadig hastighet på 18mbit så felet måste vara någon felinställing i routern. Har senaste fw i routern.

Postad 20 oktober 2009 - 17:54

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
btw, ni som har problemet med routern - det är inte alltid det är där felet är. Glöm inte uppdatera drivrutierna på era NIC/Wireless

Postad 20 oktober 2009 - 20:38

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har nu skaffat ett DWA 140, uppdaterade med senaste ralink dirvers. Har fortfarande pendlande hastiget när jag laddar. Har testat både WPA och WPA2 nu, men något verkar tyvärr vara fel inställt. Eftersom det funkade felfritt och med högre hastighet med 2 andra routers......

Edit: Har du kört ett tag mot min "xtreamer". När jag streamer till den så sjunker min hastighet mot routern (från datorn) till 5,5mbit från 270mbit från start. Har 4/5 i signalstyrka. Vad kan jag göra galet ?

Redigerat av Baily, 20 oktober 2009 - 21:52.

Postad 21 oktober 2009 - 10:57

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Påtal om kryptering, jag har slått av min kryptering helt och har bundit mina enheter till MAC-adressen och släpper inte in nya gäster så att säga på det sättet.

+ 1

Postad 21 oktober 2009 - 17:51

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

+ 1

Bjuder jag in alla på "mitt" internet nu bara för att jag slått av kryptering?

Postad 25 november 2009 - 22:53

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hej!

Vad jag förstår så ska D-Link DIR-635 klara att ha typ en extern Hårddisk inkopplad via USB eller en skrivare via USB.

Funkar det bra med extern hårddisk på detta sätt? Blir det väldigt slött eller accessar man de filerna relativt snabbt?
Printerstödet, är det OK också? Är det något meck med det?

Kan man på något sätt lyckas att ha BÅDE en extern hårddisk OCH en skrivare ansluten via USB till denna router?
(mig veterligen så har den väl bara 1 USB, så det kanske inte blir så lätt att få båda att funka samtidigt?)

/Makusi

Postad 13 januari 2010 - 21:20

nect
  • nect
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag ett grymt irriterande problem med min, hastigheten på det trådlösa ändras ofta. Går man in på inställningarna på routern, under status fliken sedan wireless så ser man vilken hastighet som datorn är ansluten med (rate). (även fast det står rätt och samma hastighet i windows så är den verkliga den som syns i routern).

Jag kan inte få hastigheten att vara densamma hela tiden, den hoppar upp och ner... Vilket även medför att jag på bredbanskollen får ut mellan 2-45mbit ner beroende på vad hastigheten i routern är just då.

VÄLDIGT irreterande.

Postad 17 januari 2010 - 14:56

Unregistered1a1f852e
  • Unregistered1a1f852e
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag ett grymt irriterande problem med min, hastigheten på det trådlösa ändras ofta. Går man in på inställningarna på routern, under status fliken sedan wireless så ser man vilken hastighet som datorn är ansluten med (rate). (även fast det står rätt och samma hastighet i windows så är den verkliga den som syns i routern).

Jag kan inte få hastigheten att vara densamma hela tiden, den hoppar upp och ner... Vilket även medför att jag på bredbanskollen får ut mellan 2-45mbit ner beroende på vad hastigheten i routern är just då.

VÄLDIGT irreterande.

Jag la in 2.32EUb04 Fw för ett par dagar sedan och efter det fick routern spunk ... jag ville kulla dela skrivaren vilket funkar. Dock så segar routern ur titt som tätt får respons tider utan dess like när jag slösurfar.
Kan ta 30 sek efter man klickat en länk innan det händer något. vete fan om man inte måste gå tillbaks till en äldre Fw och fixa en usb/lan skrivar server istället.
Den funkade felfritt med tidigare fw´s *suck*

Postad 18 januari 2010 - 18:01

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Upplever samma sak som madmagoo med "2.32EU".

Efter ett tag när den blir dum i huvudet så funkar inte ens 192.168.0.1

Går det ens att nedgradera FW?

Postad 18 januari 2010 - 20:38

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Går det ens att nedgradera FW?

Största problemet var väl att hitta 2.30EU-firmware :)

ftp.dlink.se är ju lagom ostabil, men här ska det finnas:

ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/...ivers_firmware/

DIR635B3_FW230EUb07.zip kör jag med nu.

Postad 26 mars 2010 - 09:03

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0
behöver hjälp omgående om denna router.

Kan man nu koppla in en extern hårddisk direkt i routern? Hårddisken är på 1Tb och jag vill ha den i NTFS och jag vill att alla datorer skal kunna komma åt hårddisken trådlöst utan några speciella program installerade på datorn. Som en fattig mans NAS.

Uppskattar snabba svar :)

Postad 26 mars 2010 - 09:08

busk
  • busk
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
ja man kan koppla in en extern hd via usb på dir635...måste uppdatera mjukvaran i den bara. ett litet program på varje dator i nätverket & du kommer åt hd:n från alla datorer :)

men du måste ha extern strömmatning till hd:n

Redigerat av busk, 26 mars 2010 - 09:09.

Postad 26 mars 2010 - 09:14

busk
  • busk
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag la in 2.32EUb04 Fw för ett par dagar sedan och efter det fick routern spunk ... jag ville kulla dela skrivaren vilket funkar. Dock så segar routern ur titt som tätt får respons tider utan dess like när jag slösurfar.
Kan ta 30 sek efter man klickat en länk innan det händer något. vete fan om man inte måste gå tillbaks till en äldre Fw och fixa en usb/lan skrivar server istället.

ni som har problem ändra "styrkan" på sändningen prova olika kanaler på det trådlösa nätverket...jag fick sänka "sändnings styrkan" på laptoppen & då fick jag bättre mot tagning..får dock ej full N standard på 300 utan har 130

Postad 26 mars 2010 - 09:34

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0

ja man kan koppla in en extern hd via usb på dir635...måste uppdatera mjukvaran i den bara. ett litet program på varje dator i nätverket & du kommer åt hd:n från alla datorer :)

men du måste ha extern strömmatning till hd:n

nä det är jag inte ute efter, vill inte installera några program. Måste ses direkt i nätverket utan några program. Jag får leta vidare. tack för hjälpen.

eller vänta, hur tycker ni att det fungerar? Bra eller Anus? Hur är prestandan? Måste jag ha hdd i FAT32 eller fungerar NTFS? Hur fungerar det att ladda ner direkt från en dator till hdd i sådana fall? Överföringshastighet mellan mappar på hdd trådlöst från datorn? Ge mig svar!! :D e lite desperat då BBBs router suger häst spark.

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 26 mars 2010 - 09:50.

Postad 26 mars 2010 - 13:33

busk
  • busk
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
ja det tar tid att flytta över stora filer men jag har ju ingen koll på om jag har optimerade inställningar..å så e det en 100 router ingen gigabit router..då får du upp i pris & modell.

Postad 26 mars 2010 - 13:44

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1 103 inlägg
  • 0
Hade samma problem, nergraderade även jag... Synd att man inte kan använda Shareporten men man får väl klara sig. Annars har jag inga problem med routern, funkar finfint.

Postad 26 mars 2010 - 14:16

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0

ja det tar tid att flytta över stora filer men jag har ju ingen koll på om jag har optimerade inställningar..å så e det en 100 router ingen gigabit router..då får du upp i pris & modell.

hej,
okej, vad menar du med 100 router?? Någon större skillnad på gigabit o "100 router" när det då gäller överföring av filer mellan dator och externa hdd trådlöst??

Hur tycker ni att det fungerar att flytta filer mellan mappar på den externa hårddisken? menar om jag sitter med laptopen och bestämmer att flytta lite filer på hårddisken, detta skal jag då sköta trådlöst från laptopen.

Postad 26 mars 2010 - 21:28

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1 024 inlägg
  • 0
fler frågor:
Kan man komma åt den externa hårddisken via FTP? Vilken usb använder den 1.1 el. 2.0?

Postad 30 mars 2010 - 17:55

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Köpte min 635:a då den var den bästa som fanns just då, ja förutom 655:an som då var alldeles för dyr för mina behov...

Yepp. la också in senaste firmwaren (Firmware Version: 2.33EU / Hardware Version: B1) men nu tycker jag att jag måste starta om routern titt som tätt så jag nedgraderar gärna för den nya updaten gav mig inget.

(Bl.a så har jag en NAS och en trådlös musiköverföring (Abit Wireless) till stereon som gick hur bra som helst innan men upplever lagg - dvs hack i musiken även om jag ökat buffertmängden rejält i Foobar2000, så jag hoppas verkligen den går att nergradera som en hjälte tidigare hade postat en länk till, hoppas de funkar.... jag följer tråden med intresse.

PS.
USB-host-extern-disk är hopplöst slött, knappt värt att ha till att ladda sina MP3:or därifrån, dokument går väl bra men dom fyller ju ingen plats på sin "klient-dator" ändå. Dessutom är programvaran man använder i Windows pinsamt buggig. Gör som jag, köp en NAS :)

Redigerat av candyraver, 30 mars 2010 - 17:59.

Postad 31 mars 2010 - 17:06

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Btw, de bör väl inte vara några problem att spara sin routers konfiguration och sen nedgradera till 2.30EU och sen ladda upp sin config-fil igen?

Postad 02 april 2010 - 22:12

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Update.

Spara först min router-config
Jag "downgrada" till igen 2.30EU
Sen ladda ag upp config-filen igen.

Tycker rent allmänt efter så kort tid att de "flyter på" bättre, speciellt oss som kör mycket laptop/wireless.

Redigerat av candyraver, 02 april 2010 - 22:13.

Postad 25 april 2010 - 11:15

5X-F
  • 5X-F
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Återupplivar denna tråd igen.

Jag köpte mig en DIR-635 igår, efter att ha kört DIR-100 ett halvår ungefär.
Det sista jag gjorde innan jag koppla bort 100:an var att köra ett TP-test.
Hastigheten blev 26 Mbit/sek ut och 28 Mbit/sek in.

Det första jag gjorde efter att jag kopplat in min DIR-635 var att köra ett TP-test.
Hastigheten blev nu 4 Mbit/sek ut och 23 Mbit/sek in.. Testade igen, 1.91 Mbit/sek ut och 26 Mbit/sek in..
Testade ett antal gånger under kvällen och även idag på förmiddagen och hastigheten varierar. Får dock aldrig över 6 Mbit/sek utåt. In får jag mellan 22 och 26 Mbit/sek.

Vad kan det bero på? På min DIR-100 låg resultaten ALLTID på mellan 25 och 29 Mbit/sek både in och ut. :)

Jag har stadsnätet i Västerås och Bredband2 30/30.

Hjälp? :)

P.s.
Kanske ska tillägga att jag testar med en stationär dator kopplad med kabel till DIR-635. Inte trådlöst alltså.

Redigerat av 5X-F, 25 april 2010 - 11:53.

Postad 26 april 2010 - 21:49

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Är det nån som kör ett 3G modem mot denna router?
Om så , hur funkar det?
Kan man lana till en annan router eller switch för att få ut extra lan portar?

Tack på förhand / p

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.