Enkel trådlös ljudöverföring
216 svar till detta ämne
Postad 23 January 2008 - 18:37
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Hej,
Jag har precis köpt en Abit WAD och har samma problem med hack i ljudet som beskrivits ovan. Jag använder en cirka 4 år gammal Acer laptop med Windows XP. Har inte hunnit testa alla möjliga konfigurationer än men är skeptisk till att det verkligen skulle lösa problemet.
Trist!
Jepp, väldigt trist. Verkar som Abit wireless sound utility kräver rätt mycket CPU kraft för även på min moderna vista dator kan de hacka för att jag packar upp ett rar-arkiv...
Postad 23 January 2008 - 18:43
msjanson
-
msjanson
-
Rookie
-
5 inlägg
Fast med tanke på klepto2's probelm med sin nya, snabba dator så torde det inte vara problemet. Tror i så fall mer mer på någon hård/mjukvarukrock.
Postad 23 January 2008 - 19:55
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej,
Jag har precis köpt en Abit WAD och har samma problem med hack i ljudet som beskrivits ovan. Jag använder en cirka 4 år gammal Acer laptop med Windows XP. Har inte hunnit testa alla möjliga konfigurationer än men är skeptisk till att det verkligen skulle lösa problemet.
Trist!
Jepp, väldigt trist. Verkar som Abit wireless sound utility kräver rätt mycket CPU kraft för även på min moderna vista dator kan de hacka för att jag packar upp ett rar-arkiv...
Jag märker ingen skillnad i processor användning när jag streamar trådlöst. Jag är rätt säker på att den är nån skum konflikt med nån mjukvara eftersom det funkar med en annan dator. Har provat alla tänkbara konfigurationer för nätverket. Måste bara hitta vilket program det kan vara. Ska prova att ta bort Cisco VPN Client. Skriver hur det gick senare.
Postad 24 January 2008 - 10:05
msjanson
-
msjanson
-
Rookie
-
5 inlägg
Klepto2,
Har du provat att köra i Access Point mode, och får du i så fall samma resultat? (Har själv inte haft tid än, och är för tillfället på resande fot)
Postad 24 January 2008 - 11:59
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag vet inte om dessa kan hjälpa.
Process info för Wireless Audio
strömmar från Winamp 2.91
wirelessAudio.jpg 62.69K
0 Antal nerladdningar
Process info för Internet Explorer (på Windows XP Pro SP2)
4 flikar öppna
IE_process.jpg 55.46K
0 Antal nerladdningar
Förresten denna tråd har övergått till att bli en Abit AirPace FAQ tråd. Kanske man kan samla den till en egen tråd?
Bara tips.
Postad 24 January 2008 - 17:14
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Klepto2,
Har du provat att köra i Access Point mode, och får du i så fall samma resultat? (Har själv inte haft tid än, och är för tillfället på resande fot)
Nej det har jag inte. Jag har mailat Abit och frågat om det finns några kända fel. Är det någon som har en äldre verision av drivrutinerna och programmet? Dock inte det som ligger på skivan. Skulle vilja testa lite...
Postad 25 January 2008 - 15:33
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nu är jag en lycklig man. Det funkar efter att jag formaterat och installerat Vista igen. Vad som orsakade problemen har jag ingen aning om men det kanske visar sig när man lägger in alla program igen.
Postad 25 January 2008 - 18:00
msjanson
-
msjanson
-
Rookie
-
5 inlägg
Grattis,
Fast tråkigt för mig. Mitt problem förblir obesvarat. Jag får väl göra som du och installera XP igen. Om det skulle komma tillbaka när du installerar din program igen så får duhöra av dig.
Postad 28 January 2008 - 11:06
msjanson
-
msjanson
-
Rookie
-
5 inlägg
Hurra!
Nu funkar det bättre. Jag var bara tvungen att ändra kanalen på mitt trålösa nätverk till ett som inte användes av mina grannar. Kanske borde jag fattat det från början, men jag har inte så mycket erfarenhet av trådlösa nätverk.
Postad 29 January 2008 - 11:00
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hurra!
Nu funkar det bättre. Jag var bara tvungen att ändra kanalen på mitt trålösa nätverk till ett som inte användes av mina grannar. Kanske borde jag fattat det från början, men jag har inte så mycket erfarenhet av trådlösa nätverk.
Gutes
Postad 30 January 2008 - 15:39
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Gött att höra att det fungerar för er! Visst är det en underbar liten pryl?
Postad 31 January 2008 - 20:29
hoot_nanny
-
hoot_nanny
-
Rookie
-
2 inlägg
Vart hittar jag airpacen? letat nu men finns ingenstans???
Postad 31 January 2008 - 20:41
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag hittade den på http://www.multitronic.se/Men det ser ut som den är slut där också. Testa denna: http://www.dittpris....d...&pid:243956Men jag har absolut ingen aning om det är kvalitetsföretag eller så.
Postad 31 January 2008 - 20:44
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Jag hittade den på http://www.multitronic.se/ Men det ser ut som den är slut där också.
Testa denna: http://www.dittpris....d...&pid:243956 Men jag har absolut ingen aning om det är kvalitetsföretag eller så.
Helt sjukt! finns inga butiker som har den i lager. Pinsamt på en så bra pryl! Hade min gått sönder och den var utan för garanti hade jag nog importerat från tyskland eller nått... så mycket är den värd för mig nu :>
Postad 31 January 2008 - 20:50
hoot_nanny
-
hoot_nanny
-
Rookie
-
2 inlägg
Måste verkligen ha en sådan pryl, finns det nått likvärt substitut?
Postad 01 February 2008 - 13:30
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Måste verkligen ha en sådan pryl, finns det nått likvärt substitut?
Skulle väl vara Apples Airport Express eller vad den nu heter.
Postad 25 February 2008 - 13:41
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag letade länge efter ne Airpace efter att ha läst om den och insett hur preffekt den passar mina behov. Letat som en tok i hela europa. Efter mycke letande och kontakt med diverse företag hittade jag företaget conrad. Deras tyska sida hade den i lager. Så jag ringde deras svenska kontor och 5 minuter senare hade jag en Airpace påväg. En vecka senare fanns den att hämta ut
Den har fortfarande grön symbol så skynda innan det tar slut för abit verkar ha slutat tillverka denna fantastiska pryl (artikelnr: 870041)
www.conrad.se eller www.conrad.de
Postad 01 March 2008 - 01:20
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Nu har jag också gett mig in i Vista djungeln...
Någon som vet var jag kan hittat drivrutiner för Vista till Abit AirPace:n?? Någon som har installerat i Vista de drivrutiner som medföljer Airpacen och fått allt att fungera?
Berätta hur ni fått det att fungera =)
Postad 03 March 2008 - 22:41
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Nu har jag installerat Abit AirPace music utility i Vista Ultimate (32bit). Hittade en som fått det att fungera här http://forum.abit-us...ad.php?t=134738Jag laddade ner dessa drivrutiner ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/d...i_v1011620.zipSedan tog jag och gjorde en återställningspunkt i Vista för säkerhets skull innan jag började installera. Mitt Vista system har alla uppdateringar gjorda från Windows Update. Packade upp zip filen. Klickade setup.exe och lät installationen köra. Efter det stod att installationen klar det så klickade jag stäng eller vad det stod (obs - startade ej/bockade av Abit utility wizard). Nu kom meddelandet att datorn måste reboota och man kan bara klicka OK. Gjorde detta och datorn startade om. Nu hittade datorn Abit Airpace som ny enhet. Startade abit Wireless Audio Utility från skrivbordet. Sen efter välj konfigurera enhet genom wizard. Hur det går med wizarden i Vista vet jag ej. Jag hade Abit utilityn installerad på en annan dator (XP) så jag har redan satt IP etc sedan innan. Markera "do not allow other users to use this device when I'm using it". Hade jag inte denna i klickad så kom det upp Device not found. Abit AirPacen fungerar bra. Fungerade smärtfritt att installera i Vista. Har inga hack i musiken. Har en snabbare dator nu (2.4GHz Intel Centrino). På min förra dator 1.7GHz Intel Centrino så blev det hack i överföringen lite då och då.
Postad 20 April 2008 - 10:09
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Måste bara berätta att jag är sjuuukt nöjd med min abit airpace. Den har verkligen underlättat mycket nu när jag gått över helt till bärbart. Så nice produkt så det inte är sant. Fungerar klockrent och har riiiiktigt bra ljud, inga hack eller nått sånt. Använder den dagligen inkopplad på min stereo i vardagsrummet när jag har min dator stående lite överallt. Tummen upp!!! Hade önskat jag kunde köpa en i reserv ifall den skulle gå sönder  ovärderlig. priceless produkt!! Edit Finns tyldligen att köpa i tyskland fortfarande http://www1.conrad.d..._max_results=20artikelnr: 870041
Redigerat av candyraver, 20 April 2008 - 10:16.
Postad 20 April 2008 - 10:14
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag köpte en i reserv =) Tycker också det är en mega- good produkt. Funkar bra i Vista utan problem.
Postad 12 May 2008 - 16:58
Unregistered1021
-
Unregistered1021
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
När jag nu äntligen efter år av letande hittat en sån här klockren produkt tack vare de här forumet så finns den inte att köpa längre verkar de som?  conrad.de har röd symbol för lagerstatus... Verkar inte finnas på http://www.dittpris....d...&pid:243956 heller längre Vet någon nån annan affär som kan sälja denna?
Postad 13 May 2008 - 10:26
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Jag tror du kan beställa härifrån men då går priset över 1000kr http://www.midtdata....r...&fromgo=yeshttp://www.digirom.r...ce WAD-01B.html
Redigerat av Enator, 13 May 2008 - 10:28.
Postad 14 May 2008 - 18:49
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Någon som vet hur man ändrar ip adress i Airpacen - om man satt en statisk? jag har lyckats sätta en 192.168.0.x adress och nu har jag bytat router som har en xxx.xxx.1.x adress. Jag kommer inte in i setup wizard:en och inte heller i web-Admin gränssnittet. Det står Device not found i Abits Wireless utility. Men den är ändå funnen i sammanfattningsfönstret. Kopplad via LAN kabel.
Verkar som enda chansen är att koppla in gamla routern och sätta om ip:n i Airpacen..eller?
Postad 14 May 2008 - 19:15
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Försök att installera om själva programet se om den hjälper.
Postad 16 May 2008 - 19:14
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag löste genom att koppla AirPacen direkt till en annan PC (jag testade bara mot en XP dator) via nätverkskabel. Alltså utan router o nåt emellan. Hade EJ Abits Wireless utility installerade på den datorn.
Sen för att nå AirPacen:s web Admin och ändra den statiska IP adressen i AirPacen, gick jag in på datorns ip nätverks protokoll TCP/IP (öppna nätverksanslutningar och högerklicka på ansluten till lokalt nätverk och välj egenskaper och sen markera TCP/IP protokollet och välj egenskaper på det) och ändrade till samma statiska ip som AirPacen hade.
Kom sedan in i AirPacen:s Web Admin genom att skriva i webbläsaren den statiska IP jag just angivit, och ändrade i Web Admin till hitta IP automatiskt via DHCP.
Sen kopplade jag Airpacen till routern och då hittade routern den och jag kunde ändra WLAN inställningar i den etc.
Voila!
Postad 18 May 2008 - 14:46
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Är det någon som har lyckats beställa abit AirPace WAD-01B?
Postad 18 May 2008 - 15:30
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Ni som söker efter trådlös ljusdöverföring tänk på att Airport-express från mac oxå. Och den verkar fungera som abit AirPace WAD-01B. Då behöver du iTunes och Airfoil http://www.apple.com...tunes/overview/http://www.rogueamoe...om/airfoil/mac/
Redigerat av Enator, 18 May 2008 - 15:57.
Postad 09 June 2008 - 18:31
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
vafan! Kan dom få den här i lager eller
Postad 13 June 2008 - 06:51
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
vafan! Kan dom få den här i lager eller 
Varför satsar du inte på apple Airport-express?
Postad 13 June 2008 - 16:36
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Varför satsar du inte på apple Airport-express?
För att min nu är skickad från Tyskland  computeruniverse.net tror jag, om någon vill prova. Jag såg inte direkt fördelarna med AirPort Express?
Postad 24 July 2008 - 17:28
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Noooooooooooo. Nu har min börjat strula. Efter att mitt modem la av, och jag var tvungen att fixa massa med det har nu Airpacen tappat hela trådlösa kontakten. Jag kan koppla in den med trådat och ändra IP, fixa så den har rätt gateway och så... men så drar jag ut nätverkskabeln och BOOM... den försvinner. Fan, jag orkar inte hålla på med detta nå mer idag ;(
Postad 24 July 2008 - 19:16
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Min AirPace fick lite problem efter jag bytat router och ipadress. Nu fungerar den.
Problemet var att jag satt en statisk ip adress i AirPacen, så jag kom aldrig in i själva AirPacens admin.
Nu har jag den trådlöst ansluten. Då när jag har det så kan jag inte ansluta till själva AirPacen:s konfigurations web admin. Däremot kan jag göra det om jag har nätverkskabel i.
Det ska säkert vara så. Men viktigt är alltså att ha rätt ip i AirPacen.
Det kan ju vara så att routern eller modemet strular.
Du kan komma in i AirPacens webadmin direkt via kabel även om du inte har modem eller router kopplad till dator. Ifall man vill sätta en ipadress på det trådlösa.
AirPacen ska säkert fungera, men det kan ta liten stund att sätta ip etc rätt, och få det att fungera med övriga grejer.
Postad 25 July 2008 - 09:05
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Min AirPace fick lite problem efter jag bytat router och ipadress. Nu fungerar den. Problemet var att jag satt en statisk ip adress i AirPacen, så jag kom aldrig in i själva AirPacens admin.
Nu har jag den trådlöst ansluten. Då när jag har det så kan jag inte ansluta till själva AirPacen:s konfigurations web admin. Däremot kan jag göra det om jag har nätverkskabel i.
Det ska säkert vara så. Men viktigt är alltså att ha rätt ip i AirPacen.
Det kan ju vara så att routern eller modemet strular.
Du kan komma in i AirPacens webadmin direkt via kabel även om du inte har modem eller router kopplad till dator. Ifall man vill sätta en ipadress på det trådlösa.
AirPacen ska säkert fungera, men det kan ta liten stund att sätta ip etc rätt, och få det att fungera med övriga grejer.
Mjo, jag kommer in med kabel, men dra jag ut den hittas den inte på nätverket. Får pula lite nästa vecka, blir så sjukt irriterad nu bara
Redigerat av Kroem, 25 July 2008 - 09:06.
Postad 17 September 2008 - 06:28
clavdius
-
clavdius
-
Rookie
-
7 inlägg
Svarar mig själv här och som vanligt så är det kungliga hovleverantören som ännu en gång hjälpt mig; Nämligen Kjelle & Co hittade en skoj sak som ska prövas: http://www.kjell.com...o...23305&path=
Jag har testat denna; brummar, brusar och har avbrott Mikael
Postad 25 September 2008 - 10:59
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag undrar om det är bättre att ställa i AirPacen med WEP än med WPA PSK? I Vista får jag lite hack ibland och det kommer upp ibland en notifikation nere vid klockan där Abit utility ligger som säger att överföringen är Interrupted.
Kan detta ha med WPA PSK att göra? jag har inställt att det bara är jag som kan använda AirPacen.
Hur kör ni som har AirPace?
Postad 10 October 2008 - 11:35
Onners
-
Onners
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har fått problem med min AirPace. Har använt den i snart ett år men nu har den bara lagt av, den enda dioden som lyser på framsidan är den som visar att den är ansluten till ett strömuttag. Får ingen kontakt varken trådlöst eller via kabel.
Någon annan som råkat ut för detta och kanske har en lösning på problemet?
Postad 10 October 2008 - 11:40
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Så har jag också fått den, som Onners. Har väl också använt den ca 1 år eller så.
När jag har strömkontakten i så blev den alltid ganska varm undertill innan, men nu är den sval fastän den är ipluggad.
Jag testade att Reseta den men det verkar inte gå. Ska testa den mot en annan dator och med direkt nätverkskabel.
Postad 10 October 2008 - 18:41
Onners
-
Onners
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Där ser man.
Jag har provat allt jag kan komma på, bland annat resetat den men utan framgång
Du får rapportera här om du får rätt med den
Postad 10 October 2008 - 21:12
Onners
-
Onners
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag ska ta och skicka tillbaka min, har ju garanti kvar på den.
Verkar ju som något lagt av inuti den, undra om det kan bero på att den blir så varm.
Tvivlar på att dom kan fixa problemet och få en ny verkar ju vara svårt med tanke på den dåliga tillgången på dom.
Men men, vad ska man göra.
Postad 11 October 2008 - 21:58
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Låter lite som samma fel som jag fick på min för några veckor sedan. hade samma symtom och efter lite mixtrande började El-kontakt symbolen att blinka. Mina misstankar riktades då till transformatorn. Mätte upp den men visade 5V. Hade en multitrafo liggandes och testade med den, och då funkade den........... en stund. Gamla trafon gav 5V och 1A, min multi gav 4,5V och 0,3A. Som tur var var det bara trafons som pajade. Ringde conrad och efter 2 veckor kunde jag hämta ut en ny liten smidig trafo
Postad 14 October 2008 - 11:43
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Hoppas ni får rätt på er Airpace det är en underbar produkt! Fattar inte varför inte fler företag har fattat det. Logitech har väl ngt lignande med det är inte samma sak ändå....
Hoppas min håller i många många år... men blir orolig - min Airpace står på alltid - och blir oroväckande varm ibland...
Redigerat av candyraver, 14 October 2008 - 11:45.
Postad 14 October 2008 - 20:51
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Vad ska man ha för trafo som fungerar med AirPacen? länk till Conrad.se trafon?
Postad 15 October 2008 - 16:16
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
http://www.conrad.se/?article=510818Denna fick jag hemskickad, helt utan kostnad, behövde inte ens skicka in min gamla. Tog däremot ganska långt tid, fick vänta nästan 2 veckor.
Postad 15 October 2008 - 20:17
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Fick du igång AirPacen efter att ha bytt till denna trafon då?
Postad 16 October 2008 - 05:38
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hade redan igång den med en annan trafo. Köpte en hos expert som man kunde välja mellan flera olika spänningar och som hade flera olika utbytbara kontakter (hade en sån men den brann upp). Körde med den till jag fick conrads som var mycke mindre och smidigare.
Postad 01 November 2008 - 17:38
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Nu har jag installerat Abit AirPace music utility i Vista Ultimate (32bit). Hittade en som fått det att fungera här http://forum.abit-us...ad.php?t=134738 Jag laddade ner dessa drivrutiner ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/d...i_v1011620.zip
Sedan tog jag och gjorde en återställningspunkt i Vista för säkerhets skull innan jag började installera. Mitt Vista system har alla uppdateringar gjorda från Windows Update.
Packade upp zip filen. Klickade setup.exe och lät installationen köra. Efter det stod att installationen klar det så klickade jag stäng eller vad det stod (obs - startade ej/bockade av Abit utility wizard). Nu kom meddelandet att datorn måste reboota och man kan bara klicka OK. Gjorde detta och datorn startade om. Nu hittade datorn Abit Airpace som ny enhet. Startade abit Wireless Audio Utility från skrivbordet. Sen efter välj konfigurera enhet genom wizard. Hur det går med wizarden i Vista vet jag ej. Jag hade Abit utilityn installerad på en annan dator (XP) så jag har redan satt IP etc sedan innan. Markera "do not allow other users to use this device when I'm using it". Hade jag inte denna i klickad så kom det upp Device not found.
Abit AirPacen fungerar bra. Fungerade smärtfritt att installera i Vista. Har inga hack i musiken. Har en snabbare dator nu (2.4GHz Intel Centrino). På min förra dator 1.7GHz Intel Centrino så blev det hack i överföringen lite då och då.
Dessa länakar ovan fungerar inte. Har du sparat undan någostan så jag kan få dem?
Postad 01 November 2008 - 18:38
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Uppdaterade länkar:Nu har jag installerat Abit AirPace music utility i Vista Ultimate (32bit). Hittade en som fått det att fungera här http://forum.uabit.c...ad.php?p=926987(uppdaterad länk)från ftpn: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/driver2/airpace/Jag laddade ner dessa drivrutiner ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/driver...fi_v1011620.zip(uppdaterad länk)Abits forumdel som fungerar verkar vara det universala Abit http://forum.uabit.com/Mvh Silverfisken
Postad 02 November 2008 - 11:02
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Nu har hittat programet som är för Vista så behöver man inte gå genom alla dessa steg ovan:
Redigerat av Enator, 02 November 2008 - 11:44.
Postad 02 November 2008 - 14:04
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Vad bra, ska spara det ifall ifall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|