Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Linux MCE

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 November 2007 - 00:33

Unregistered28010815
  • Unregistered28010815
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Linuxmce

Kan meddela att Linuxmce(0704) fungerar utmärkt! Som alltid när det gäller linux ska man använda hårdvara som fungerar. Forum är ypperligt sätt att ta reda på vad som fungerar eller inte.

Min konfiguration på htpc:n är: linuxMCE, smartmouse(boxer-kort), nova-t USB-sticka, wiimote(som mus), Apple bluetooth keyboard, etc....

Mao ett mycket bra alternativ!!

/johan

Hur jobbigt var det att fixa wiimoten och hur funkar den? Kan du använda alla knappar och vad har du dem till isf?

Kan man köra Ericsson P1i som orbiter till Linux MCE? hittar endast nokia telefoner samt windows smartphones.

Det går inte för tillfället, se denna tråd: http://forum.linuxmc...hp?topic=3096.0

Redigerat av Unregistered28010815, 17 November 2007 - 11:03.

Postad 05 July 2008 - 11:20

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Kollade in "nya" demon. länk här. Ser sjukt intressant ut, tänkte ladda in det i HTPCn och testa. Ska bara rota fram en entra hd som säkert ligger och skräpar någonstans :o

Postad 07 July 2008 - 19:17

riste
  • riste
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Kollade in "nya" demon. länk här. Ser sjukt intressant ut, tänkte ladda in det i HTPCn och testa. Ska bara rota fram en entra hd som säkert ligger och skräpar någonstans ;)

posta dina intryck

Postad 14 July 2008 - 17:10

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Installerade LinuxMCE i förra veckan, stödet för min HW var inte vad jag väntat mig. ATI kortet har inte stöd för openGL funktionerna. IMON-fjärren fungerade inte och mitt TV-kort saknade drivrutiner.

Ska jag vara helt ärlig så var det för mycket för att jag skulle orka j-vlas med det. Tror att jag väntar några versioner tills det finns mer stöd.

Postad 15 July 2008 - 15:45

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Det är väldigt snävt vad som stöds, och det är inte så mycket LinuxMCEs fel. Nvidia är helt enkelt det som gället för opengl idag i linux. Dock har ATI faktiskt fått tummmen ur nu med deras senaste kort och hade "same-day" support för linux, dock var prestanda fortf sämre än äldre Nvidia på vissa bitar. Men det ser ju hoppfullt ut iaf.

Själv kommer jag köra temporärt med XBMC i windows, för att ev. gå över till XBMC/Linux och kanske kanske mythtv. LinuxMCE kommer jag dock labba med så fort jag har möjlighet, men tror inte det kommer vara användarvänligt nog för tjejen, även om jag får det att funka.

Får man fråga vilket tv-kort det var?

Redigerat av sandos, 15 July 2008 - 15:50.

Postad 08 August 2008 - 10:26

scurb
  • scurb
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Står i instruktionerna att huvudburken, den s.k. "core" _måste_ vara DHCP :)

Fast jag har ingen aning om vilka konsekvenser det får om du skiter i det :lol: ;) :P :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag förstår så spelar det bara roll om du planerar använda "net boot" funktionen.
Alla media burkar du vill ha anslutna till din Core net-bootas ifrån coren.

MVh/ Pär

Något sent svar :P, men precis som Pär skriver så bootar alla "mediaburkar" eller s.k. Media Directors (MD's) via netboot från DCHP-servern på Core-datorn. På denna ligger alltså varje skapad Image för varje individuell Media Director. Därför "måste" Core-datorn vara DHCP. Dock kan man ställa in så bara specifica MAC-adresser får tilldelad sig IP-adresser och inställningar från DHCP-servern på Core-datorn (dvs den behöver inte "ställa till det" för övriga nätverket).

(Det skulle troligen gå att konfigurera DHCP-servern som redan finns på nätet med diverse OPTIONS osv, för att få korrekta inställningar även via ett sådant upplägg, men det känns oändligt mycket krångligare :P )

==

Såg att frågan redan fått ett svar, så sorry :blink:

Redigerat av scurb, 08 August 2008 - 10:30.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.