Postad 26 March 2007 - 21:27
Postad 27 March 2007 - 07:30
Om du vill ha öppet och lättlyssnat ljud är Audiovector ett självklart val, mycket bättre än Monitor Audio.
Å andra sidan låter Audiovector ljust och vasst med "fel" kringutrustning och/eller skivor som låter lite vasst. Detta i högre grad än Monitor Audio som enligt mig är mer allround. Dessutom är basen djupare än AV, om än inte lika "rapp".
Postad 27 March 2007 - 09:31
Postad 27 March 2007 - 15:38
Postad 27 March 2007 - 20:03
Nu ber jag er som kommit med tips, att återigen samla era krafter och tipsa mig om besöksvärda butiker i stockholmsområdet.
Over and out...
Postad 28 March 2007 - 07:48
Sökandet efter den passande stativaren går vidare... Spejare har skickats ut för att leta med ljus och lykta, men ingen klar favorit har visuellt fångat mitt hjärta. Därför har en tur till landets huvudstad planerats. Det är dags att slutligen höra, vad ögat har sett.
Nu ber jag er som kommit med tips, att återigen samla era krafter och tipsa mig om besöksvärda butiker i stockholmsområdet.
Over and out...
Ino Audio då förstås (ligger i Täby, Lahäll) men då får man ringa först... 070-523 32 32
Hifi Art
Reference Audio
Ljudmakarn
Bestsound
Pause
Finns förstås fler, men inga jag kommer på på rak arm.
De ovanstående ligger dessutom inte så våldsamt långt ifrån varandra om jag minns rätt.
Just det, Audio Concept ligger väl också i Sthlms området.
Postad 28 March 2007 - 09:19
mvh
Cedric.
Postad 28 March 2007 - 14:46
Sökandet efter den passande stativaren går vidare... Spejare har skickats ut för att leta med ljus och lykta, men ingen klar favorit har visuellt fångat mitt hjärta. Därför har en tur till landets huvudstad planerats. Det är dags att slutligen höra, vad ögat har sett.
Over and out...
Ta vägen förbi Uppsala och sväng in på Esoterisk-hifi - han har mycket godis att lyssna på!!
Postad 28 March 2007 - 21:16
Får plocka ut godbitarna... vilka är de föresten?
Får undersöka de listade butikernas utbud. De har väl hemsidor antar jag
Postad 31 March 2007 - 09:43
hittas: här
Reference Audio
Ljudmakaren
Bestsound
Pause Ljud & Bild
hittas: här & här
Audio Concept
Sontec HiFi
Esoterisk-HiFi
hittas: nej denna hittas ej! "utanför stan"
Postad 31 March 2007 - 10:13
HiFi Klubben
här & här & här
Hemmabio.se
här
Skulle även vilja ha tips på lite fler hembiobutiker i shtlm.
Redigerat av boogy, 31 March 2007 - 10:13.
Postad 31 March 2007 - 18:21
http://ihifi.jetshop.se/default.aspx
Postad 31 March 2007 - 23:15
Har du hört den spela? Det har inte jag
Finns den för demo någonstans?
Postad 01 April 2007 - 08:23
Jag kan intyga att det är äkta Scanspeak element i XZ-1. Därom råder det inget som helst tvivel.
Postad 01 April 2007 - 11:18
April April
Postad 02 April 2007 - 08:31
// Sat
Postad 02 April 2007 - 09:01
Redigerat av zlay3r, 03 April 2007 - 08:40.
Postad 02 April 2007 - 10:06
Skulle även vilja ha tips på lite fler hembiobutiker i shtlm.
En butik saknades i listan ovan...
Hemmabiocenter
Hittas: På Lidingö
Redigerat av Matsen, 02 April 2007 - 10:06.
Postad 02 April 2007 - 21:43
Måste bara ge boogy lite cred. Det var inte dåligt att lägga upp länkar till alla butiker. Lite OT men funderar själv nämligen en resa till våran huvudstad och detta hjälpte.
// Sat
Det är väldigt bra. Skall själv upp till stockholm.
Redigerat av lunkens, 02 April 2007 - 21:47.
Postad 02 April 2007 - 21:45
...och sedan att man då kan få lika fina tillhörande stativ det gör ju inte saken bättre. Jag skulle med glädje ställa in ett par hos mej iaf.
Nä, fy! Det gör verkligen saken inte bättre....
Redigerat av lunkens, 02 April 2007 - 21:48.
Postad 03 April 2007 - 07:29
Måste bara ge boogy lite cred. Det var inte dåligt att lägga upp länkar till alla butiker. Lite OT men funderar själv nämligen en resa till våran huvudstad och detta hjälpte.
// Sat
Tack, kul att få lite input för sitt arbete
Det underlättar verkligen att ha länkar samlade. Det är inte alla som är inbinta 08:or och kan sina ställen utantill. Råkade ut för stort huvudbry när jag var i Göteborg för samma resa. Därför tänkte jag i min enfald att göra en liten lista som är lätta att komma åt, hehe.
Kommer stjäla Matsens inlägg och lägga till i min redan befintliga lista om det är okej. Kommer troligen ändra första inlägget så att alla länkar presenteras där.
Postad 03 April 2007 - 09:10
Kommer stjäla Matsens inlägg och lägga till i min redan befintliga lista om det är okej. Kommer troligen ändra första inlägget så att alla länkar presenteras där.
Stjäl på du....
Annars finns det en rätt bra lista hos component.se
Butiker i Sverige som man kan filtrera på Butiksnamn/Postnummer/Postort
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
360 bilder
188 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?