Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dom 10 sämsta/mest överskattade filmerna!

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 February 2003 - 22:21

Unregistered4994acb1
  • Unregistered4994acb1
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Här är min lista på de sämsta filmerna jag sett...

Aftershock
American Psycho 2
Another day in paradise
Asylum
Boys And Girls
Coyote Ugly
Den blå lagunen 2
Get over it
Groove
H20
Inre Kretsen
Jurassic Park III
Kids
Little Odessa
Loser
Memento
Mothman Prophecies
Royal Tennenbaums
********'s School For Girls
Scary Video
Scream 3
She's All That
Skipped Parts
Speed 2
The Frightners
Traffic
Valentine
Whatever it takes
Zoolander

Pissa inte på mästerverk som Clockwork Orange, Pulp Fiction, Apocalypse Now, Leon eller några andra bra onämnda filmer.

Postad 14 February 2003 - 19:18

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Short Cuts av Altman är då den mest överskattade film som jag har sett, så enormt uppskriven och så tråkig....gäsp[xx(]

Postad 14 February 2003 - 19:59

Unregistered30bcdfde
  • Unregistered30bcdfde
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Här är några överskattade filmer

Memento (vilket skit)

Traffic (fick lov att stänga av, min fru mobbar mig fortfarande för att jag sa att jag hade hyrt en BRA film)

Crouching Tiger Hidden Dragon (snyggt, men inte bra)

Sagan om Ringen (Den mäst överskatte filmen vad jag vet)

Short Cuts (Nej)

Dåliga filmer uff den listen kommer att bli låååång....

Postad 14 February 2003 - 21:20

Unregisteredf91b5107
  • Unregisteredf91b5107
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
okej den mest överskattade film jag sett är nog Tow Towers den sög friskt även fast dom sitter ihop så krossar första filmen stort.3 kommer nog suga också

Postad 15 February 2003 - 12:29

Unregistered20625aac
  • Unregistered20625aac
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Den mest överskattade film som jag har sett på senare tid är gladiator kan väl nämna Ice Age också menas man ändå håller på.

Postad 19 February 2003 - 17:30

Unregisterede58b3d0a
  • Unregisterede58b3d0a
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Kankse inte den mest Överskattade filmen men en av de allra sämsta jag sett (förväntansmässigt sett)

LONESTAR:
Hade fått 5:or i betyg nästan överallt,
Den skulle i princip ha allt...
I början satt man som på nålar och bara väntade på att nåt skulle hända, efter en halvtimme hade man lutat sig tillbaka och tänkte ... jaja lite segstartad men det kommer nog igång.
Efter ca 1,40 började vi tvivla på att det kulle hinna hända så mycket i denna film ... och mycket riktigt - det hände ungefär ingenting.

Så går det när man har för höga förhoppningar.
Borde kanske reagerat när jag såg vilka skådisar som var med.... Kris Kristofferson tex.

Nåja, inget ont som inte har något gott med sig.
Denna film fungerar numer som måttstock ...

Postad 20 February 2003 - 04:53

Unregisterede8468fc9
  • Unregisterede8468fc9
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
alltså överskattad vet jag ite,men extremt dålig är iallfall..zoolander...tvi fy fan...

Postad 20 February 2003 - 11:56

Unregistered31a80cb1
  • Unregistered31a80cb1
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Dom filmer som ni nämner är ju åsikter som varierar från person till person men ingen har nämnt filmer som INGEN tycker om nämligen,

Cryptz
Beowulf

:-)

Postad 21 February 2003 - 20:05

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
#2 Leon

En helt ok film, även om den inte är en favorit. Det är få regissörer som kan hantera actionsekvenser som Luc Besson. Hans filmer är minst sagt personliga och kan knappast bli beskyllda för att vara plagiat. Det samma kan man säga om Leon. Jag håller dock med om att det finns vissa pedofila undertoner som är oroväckande. Ändå finns det samtidigt någon fascinerande över flickans och Leons relation. Leon själv är en intressant karaktär för att han uppvisar så mycket motstridiga sidor. Gary Oldman är som alltid en upplevelse i sig.

#3 Heat

Inte heller en favorit film men den är definitivt bland det bästa jag har sett i den här genren (vilket säger ganska mycket om vad jag tycker om polis och tjuv-filmer). Bankrånet är så otroligt intensivt så att det slår de flesta krigsfilmer (en genre jag dock favoriserar).

#4 Gladiator

Den här filmen är en riktig stor upplevelse av klassiska Hollywood-snitt (a la 50-60-talet). Det är den klart bästa filmen inom Romar-genren (en annan favorit). Russel Crowe är som klippt och skuren för den här rollen. Den bästa filmen som Ridley Scott har gjort sedan Legenden. Den är dock inte i samma mästerliga nivå som Alien och Blade Runner.

#5 Pulp Fiction

Till skillnad från de flesta hade jag mest behållning av filmen första gånge jag såg den. Andra gången jag såg den tyckte jag definitivt att den var överskattad. Tarantino är överskattad som regissör. Reservoir Dogs är hans bästa. Jackie Brown var tråkig. Pulp Fiction hade varit medelmåttig om det inte hade varit för den okronologiska klippningen, vilket dock är återanvänt från Reservoir Dogs.

#7 Apocalypse Now

En av de bästa filmerna som har gjorts, någonsin! En handling behöver inte vara i 120-tempo för att vara engagerande. Walter E. Kurtz (Marlon Brando) är troligtvis den mest fascinerande filmkaraktären i historien. Kapt. Willard (Martin Sheen) är ett bra komplement. Bildkomposition, musik, skådespeleri och realism är i mästarklass. Dessutom fann jag Wagner genom denna film.

#8 Clockwork Orange

Ännu ett mästerverk. Men man kanske måste tycka om Kubriks stil för att riktigt uppskatta denna film. Stanley Kubrik råkar vara min absoluta regissör-favorit. A Clockwork Orange är troligtvis den mest Kubrikanska av alla hans filmer. Jag pratar om bildkomposition, tempo, det karikatyrmässiga skådespeleriet. Handlingen är mycket bra och mångbottnad.

#9 Blade Runner

Det här är min absoluta favorit (och tillhör dessutom min favorit genre Sci-Fi). Den har det bästa som en film (i mitt tycke) bör uppvisa, en god balans mellan underhållning och konst. Till och med Harrison Ford är bra i denna film. Rutger Hauer är det definitivt. Det är han och hans filmkaraktär som är central. Varje scen är en uppvisning i filmkonst och hantverk av den högsta skolan. Musiken är det bästa som har använts i film och smälter in på ett perfekt sätt. Ridley Scott har aldrig gjort någonting lika bra, möjligtvis Alien. Filmen är helt enkelt genialisk. Det är den film som jag har sett mest av alla (minst 70 gånger). Handlingen är långt ifrån tunn. Den handlar om det mest fundamentala i människans tillvaro (ironiskt nog porträtterat genom en artificiell organism), individens sökande efter sin skapare.

Skall jag nämna en riktig besvikelse så måste jag nämna 'The Others'. Hade jag inte sett 'Det Sjätte Sinnet' hade jag känt annorlunda. Till skillnad från 'Sjätte Sinnet' kom jag aldrig på vad som var på lut. Efter halva filmen i 'The Others' insåg jag att detta skulle bli en oerhörd besvikelse. Så synd med tanke på skådespelarinsatserna, scenografin och fotot.

Jag håller med om att dålig film inte är det samma som en film som är överskattad eller efter höga förväntningar blir till en besvikelse. De flesta recensenter har givit 'The Others' *****. Jag ger den endast ***. Detta innebär att filmen är bra men endast på en medelmåttig nivå.

Postad 22 February 2003 - 03:49

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Knodda
Den mest överskattade film som jag har sett på senare tid är gladiator kan väl nämna Ice Age också menas man ändå håller på.

Man ska sköta om sina linser! Sa inte optikern det? [;)]

Postad 23 February 2003 - 12:38

Unregistered74d8ea1e
  • Unregistered74d8ea1e
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Denna topic som Kenner lagt in måste väl ändå vara mycket för att provocera?
Flera(alla?) av de s.k. "överskattade" filmerna är ju erkännt BRA filmer.
Detta är inte vad JAG tycker, men om man t.ex. kollar på www.imdb.com (vilken är den klart största film-siten på internet), så borde det ju representera vad FOLK i allmänhet tycker.

Och visst, om man nu inte gillar en film som fått topp-betyg, så kan ingen tvinga en att gilla den.
MEN, man kanske ska fundera över om det är alla andra som har "dålig" smak eller en själv?

Kan gå igenom listan....
---------------------------
#1 Usual Suspects - Nr #16 på Top 250 All-time (65573 röster)
#2 Leon - Nr #66 på Top 250 All-time (29288 röster)
#3 Heat - Nr #248 på Top 250 All-time (25774 röster)
#4 Gladiator- Nr #144 på Top 250 All-time (57039 röster)
#5 Pulp Fiction - Nr #20 på Top 250 All-time (78927 röster)
#6 Memento - Nr #10 på Top 250 All-time (47873 röster)
#7 Apocalypse Now - Nr #30 på Top 250 All-time (38872 röster)
#8 Clockwork Orange - Nr #69 på Top 250 All-time (40037 röster)
#9 Blade Runner - Nr #73 på Top 250 All-time (50556 röster)
#10 Traffic - Nr #167 på Top 250 All-time (26242 röster)
----------

Ok, så då är det så att de 10 mest överskattade filmerna ligger bland de framröstade BÄSTA 250 filmerna genom tiderna? Och det är MÅNGA människor som röstat fram dessa, så de kanske inte är helt fel ute....

Denna delen av inlägget var helt objektiv.
-----------

Subjektivt så tycker jag The Usual Suspect och Memento är bland de bästa filmer jag sett, och att Apocalypse Now var något jag aldrig skulle se igen eller rekomendera någon...[;)]

MVH

Postad 23 February 2003 - 13:45

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
Ja, denna tråd skulle dött ut för länge sedan om det hade listat upp filmer som är verkligen riktigt kassa.

Postad 23 February 2003 - 15:44

Unregistered51e40b6f
  • Unregistered51e40b6f
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
s1m0ne (6.5 på imdb) är enligt mig inte värd mer än max 2 stjärnor av 10 .. DÅLIG!
memento tyckte jag inte heller om men det kan bero på att jag såg den på divx på skärmen utan text :) filmer tappar ju ganska mkt värde på det viset.
Magnolia har jag faktiskt inte sett klart hela än, den kanske är bra om man orkar titta igenom hela, men eftersom jag inte orkade måste det vara nåt som är fel med den filmen.

men jag kan verkligen inte hålla med om att Heat, Reservoir dogs, Usual suspects och Pulp fiction är riktigt bra! Nästan alla filmer som Kenner har räknat upp tycker jag är helt OK

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.