Högtalare runt max 15000
Canton Karat 709 DC
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Phonar P40 IIs
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Nya högtalare igen! (15 inlägg)
|
18 år sedan |
Canton Karat 707VS Audio pro blue /black diamond (19 inlägg)
|
19 år sedan |
2-kanalare 5000-7000:- (9 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 21 April 2007 - 15:35
Postad 21 April 2007 - 16:03
Ino är bra, Men jag skulle inte vilja klassa dom som bäst. Finns många andra prisvärda alternativ som jag enligt min mening kickar Inos ass också.
Postad 21 April 2007 - 16:04
Annars, hur står sig en stativare runt 10k i ett rum på 40m2? Om man har subb.
Beror på dina krav så klart men har allmänt goda chanser att vara tillräcklig med subb.
Postad 21 April 2007 - 20:56
Men jag kan erkänna att IÖ har gjort en bra högtalare till en liten peng. Och i dom lägre prisklasserna dominerar han nog på prisvärdighet "om han håller nästan samma klass som sina större system". Men fortfarande tycker jag inte att hans högtalare är bäst i världen som vissa vill få folk att tro. Är en bra högtalare men fortfarande bara en i svärmen av många bra högtalare.
Back to topic
Redigerat av zlay3r, 21 April 2007 - 20:58.
Postad 22 April 2007 - 20:19
Postad 22 April 2007 - 20:27
Arcam är trevligt
Jag har inte lyssnat på A85:an men FMJ-maskinen gjorde underverk för Mi3 tyckte jag iallafall.
Jag lyssnade även på Naim, somliga menar att detta är en mycket bra kombination. Men jag kan deras modellprogram för dåligt och vet inte vilka pengar man snackar om (på begmarknaden) på lämpliga komponenter till dina nya stativare.
//Loofy
Postad 22 April 2007 - 20:53
Jag har haft ett par Dali Mentor 2 hemlånade över helgen för att testa om dom kan ersätta mina gamla Snell E/III. Tyvärr blev jag ganska besviken på Mentorns mellanregister. Röster lät inte alls lika otroligt mumsmums
Upplevde du nån skillnad på mellanregistren på Mentor 2 och Mi1 Signature?
Jag har ca 10 mil till närmaste återförsäljare av Audiovector så vill gärna veta om det är värt åkturen...
Postad 23 April 2007 - 13:10
wickerman: Du som lyssnat på både Dali Mentor 2 och Audiovector Mi1 Signature, kan du beskriva mer hur dom skiljer sig åt?
Jag har haft ett par Dali Mentor 2 hemlånade över helgen för att testa om dom kan ersätta mina gamla Snell E/III. Tyvärr blev jag ganska besviken på Mentorns mellanregister. Röster lät inte alls lika otroligt mumsmumssom på Snellarna, utan mycket mer dämpade.
Upplevde du nån skillnad på mellanregistren på Mentor 2 och Mi1 Signature?
Jag har ca 10 mil till närmaste återförsäljare av Audiovector så vill gärna veta om det är värt åkturen...
Vart ju ett tag sen jag lyssnade, men jag får nog säga att jag tycker du ska ta dig till ett par Mi1 Signature och höra vad de kan prestera. Tyckte nämligen att stereobilden var underbar i dessa och just röster placerads på ett snyggt sätt och presenterads väldigt bra. Medans jag nog kan tycka att Mentor 2 lät lite dov, kan kanske ha blivit vilseledd av att den hade mera bas. Just basen i Mentor 2 var ju imponerande.
Kan inte garantera något men jag tycker du ska lyssna på Mi1 Signaturerna.
Postad 23 April 2007 - 16:51
Du hade med Dynaudio Focus 140 i din ursprunliga lista i första posten. Lyssnade du nånsin på dom? Såg att ett av omdömena den har fått här på sajten var just att den hade ett "otroligt mellanregister"...
Postad 23 April 2007 - 17:17
Postad 23 April 2007 - 21:22
Jag har inte riktigt samma erfarenheter. Jag äger själv ett par M1 Super som jag använder till ett mindre system i sovrummet. När en kompis köpte ett par piP så var jag där och lyssnade och min åsikt är att de lät nasalt och platt i mellanregistret. Röster lät inte naturliga, och M1:orna låter i mina öron betydligt bättre.Är det stor skillnad mellan AV M-serien och Mi-serien? Jag har lyssnat på M1 Sig o M3 Sig många ggr och tycker de presterade dåligt, särskilt då man tar hänsyn till priset. I en jämförelse med piP förlorar M1 Sig på alla punkter, pip går mycket djupare i basen (jmfbar m M3Sig), ljudet släpper bättre från pip, diskanten i pip låter renare, osv. Ge Inos alster en chans innan du bestämmer dig.
Skulle inte förvåna mig om piPs (signaturversionen av piP) gör slarvsylta av Mi1Avantgarde. piPs kostade 2006 ca 8000 kr i monteringssats och runt 11000kr färdigmonterade, någon annan kanske har en mer aktuell prislista?
Postad 24 April 2007 - 09:45
Men du är inte jag och vad du tycker om mitt sätt att argumentera är för mig fullständigt ointressant.Jag skulle vilja ta en ödmjukare ton om jag var du eftersom du inte fattat pricipen för argumentation din framfusighet avskräcker bara...
Vad jag kan se så fick du ett svar och ändå använder du ordet "de".Eftersom jag inte hört pIP så tänkte jag att jag slänger in en fråga på faktiskt.se och de var inte lika övertygade.
Har haft hemma och testat hos vänner massor av olika stativare och det enda piP är kinkiga med, som en del andra inte är, är att placeras mot bakvägg på ca 50 cm höjd, men då får man också en djupbas som andra små stativare inte är i närheten av. På vilket sätt kräver piP mer anser du?Pip skulle jag inte kunna ha då dom kräver massa akustiska trixande för att spela bra..
Ett märke jag blivit mer och mer nyfiken på är XTZ, som jag hört mycket gott om. Vilka modeller ska man provlyssna, ni som kan deras modeller?
Postad 24 April 2007 - 12:03
Ett märke jag blivit mer och mer nyfiken på är XTZ, som jag hört mycket gott om. Vilka modeller ska man provlyssna, ni som kan deras modeller?
Skicka ett PM till "spacebot", han är lyrisk över XTC:s högtalare.
Själv älskar jag mina Canton Karat 709 DC, de låter klart bättre än allt annat jag lyssnat på i klassen under 20 kkr. De har en enorm spelglädje och massor av 3D-klang.
Postad 24 April 2007 - 12:31
Hehe, varför skriver du hela tiden "XTC"? Nej, flytta fingret till andra sidan om X-tangenten.
//Loofy
Postad 24 April 2007 - 13:28
Hehe, varför skriver du hela tiden "XTC"? Nej, flytta fingret till andra sidan om X-tangenten.
//Loofy
Postad 18 December 2012 - 18:24
Det är ett nytt märke från Ukraina som gör allt själva med högtalarna (element, kablar och drivar)
Tycker den låter bättre en något annat jag hört för dom pengarna.
Postad 20 December 2012 - 03:09
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Nya högtalare igen!
50 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?