bara aningen porrigare än en Ino Audio piP?

Hoppas Belker ursäktar att jag länkade till hans bild...jag tycker bara att de är så snygga.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Snyggaste Stativhögtalarna
Startad av
Unregisteredc5c121df
, Apr 17 2007 16:42
224 svar till detta ämne
Postad 27 April 2007 - 10:44
Är inte den här:
![]() bara aningen porrigare än en Ino Audio piP? ![]() Hoppas Belker ursäktar att jag länkade till hans bild...jag tycker bara att de är så snygga. Postad 26 May 2007 - 00:59
Jag tycker 2 av de dyrare Dynaudio stativarna är sjukligt tilltalande, d.v.s. Contour S1.4 och Confidence C1
Sen att Contouren går djupare i basen, och dessutom levererar mer tryck än (en del, t.ex. GS20) golvare är ju inte helt fel Annars är jag ett starkt fan av Monitor Audios Platinum stativare Redigerat av TKvC-SainT, 26 May 2007 - 01:10. Postad 21 July 2007 - 11:54
eller min volla er et smukt syn
volla.JPG 78.49K
49 Antal nerladdningar
Redigerat av Power watt, 21 July 2007 - 12:06. Postad 22 July 2007 - 10:44
Det där är väl AV Si6 serien;) Men håller med om att dem är snygga. Redigerat av Unregistered441b6096, 22 July 2007 - 11:01. Postad 24 January 2008 - 10:18
Mina B&W Signature 805 ser helt OK ut tycker jag. Låter bra gör de också. Nypriset för dessa var drygt 40.000SEK med stativ.
![]()
Redigerat av Amazon, 24 January 2008 - 10:22. Postad 24 January 2008 - 10:49
Dom här går ju inte av för hackor:
quad_11l_me.jpg 8.08K
8 Antal nerladdningarQuad 11L special edition, Ebony. Redigerat av Unregisterede10e9503, 24 January 2008 - 10:54. Postad 23 December 2013 - 01:51
Varför inte fortsätta här
Jag skulle nog vilja säga att Sonus Faber Guarneri Palladio och Guarneri Evolution är dom snyggaste som har byggts Bifogad fil(er)Postad 23 December 2013 - 01:59
Men KEF Reference 201.2 är också en gammal favorit
Den hade man ju inte tackat nej till http://www.youtube.c...h?v=lqgQXlXnxa0 Bifogad fil(er)Postad 23 December 2013 - 11:21
Dessa mark&daniel aragorn tillhör en av mina favoriter utöver guarneri evolution.
biopremare 003.JPG 990.5K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av robert293, 23 December 2013 - 11:23. Postad 23 December 2013 - 15:22
Tror min röst går till ett par vita Acoustic Energy AE1. Förr var de bara ohyggligt bra, nu är de minst lika vackra också.
(kan tyvärr inte bifoga bild, är kass på min I-phone). Postad 23 December 2013 - 15:43
Jag anser att hifimarcus har heeeelt rätt i att volent vl-2 är snyggaste stativaren på planeten
Tvåa kommer kef R100 Postad 23 December 2013 - 15:58 Konstig vinkel på bilden, är högtalaren väldigt bred eller är det synvilla? Postad 23 December 2013 - 16:08
P1000185.JPG 151.63K
0 Antal nerladdningar
Revel Gem2...jpg 47.7K
0 Antal nerladdningarDet är nog en synvilla. Har nyss fått hem ett par hel svarta och ska ha dom som surround det finns otroligt många inställnings möjligheter på dom FILTER NETWORK The Gem2 Loudspeakers utilize high-order networks which optimize both the on-axis and off-axis response. These sophisticated networks help to ensure smooth octave-to-octave balance and timbral accuracy. Separate woofer, midrange and tweeter filter boards prevent mutual interference between filter network components, dramatically reducing distortion over a wide dynamic range. Gold-plated binding posts and shorting straps accommodate single-wired, bi-wired, and bi-amplified connections. Low Frequency Compensation and Tweeter Level switches provide the ability to compensate for acoustic effects due to various applications and loudspeaker placement, as well as less-than-ideal listening room acoustics. REAR AND FRONT PANEL OVERVIEW Controls are provided on the front and rear panel of the Gem2 which allow the optimization of the Gem2 Loudspeaker response for different loudspeaker applications and placement. Refer to the “Loudspeaker Placement” section for more information. The definitions below refer to Figure 4, front and rear panels on the following page. 1. Low Frequency Compensation Switch (Front) • Select the Normal setting for most stand mounted situations if the loudspeaker is located at least 3 feet (0.91m) from walls and other large objects. • Select the Contour setting if mid-bass thickness is encountered in a stand-mounted application. This setting provides compensation for “boomy” or “ill-defined” bass that can result from particularly severe standing waves. • Select the Boundary setting in situations where the loudspeaker is mounted on, or very close to a wall. 2. Tweeter Level (dB) Switch (Front) The tweeter output level can be adjusted in calibrated steps by -0.5, -1.0, 0, +0.5, or +1.0 dB. 3. Listener Axis (Back Panel) Use the “On-Axis” setting for stand mounted and equivalent heights on walls. Use the “Off-Axis” setting for units mounted on a wall above the listener’s ear height in order to tilt the sweet spot down to the seated listeners. Postad 23 December 2013 - 16:29 Okej Men den var ju riktigt snygg! Gillar "skyddet" över diskanten Lite speciellt med själva inställningarna på framsidan! Postad 23 December 2013 - 16:53
"Skyddet" är till för att få diskat att spela med större spridning och dom har en otroligt stor ljudbild vilket jag uppskattar.
Postad 23 December 2013 - 17:00 Okej Revel verkar överlag ha snygga högtalare, tänker mycket på dina golvare också Postad 23 December 2013 - 23:57
Några andra som jag gillar extra mycket är Peak Consult Cerberus i Rosenträ och KEF Reference 201.2 i Vit Highgloss
Bifogad fil(er)Postad 25 December 2013 - 16:34
Om inte mina Scc S2i så ligger Sonos Fabers design mig varmt om hjärtat. Ska jag vara riktigt ärlig så ligger Sonos Fabers nog som nummer1, det är ett snickeriarbete av värdsklass vilket oxå priset säger endel om.
För oss med denna böjelse finns det mycket Nice bara man tänker efter. Listan blir nog rätt lång när man får en stunds tanke:-) // God fortsättning likasinnade Postad 26 December 2013 - 15:58 _ I min värld så finns det inte en massa rätt o fel, det som är rätt för mig kanske inte är samma sak för dig och tvärtom. Bara det är rätt för den som ska vara nöjd så är det rätt ;-) Postad 28 October 2014 - 13:08 Förvisso här liggande som center. Men fasansfullt snygg som stativare med sin smala design. Ja, höll ju på att glömma, System Audio Aura 10 heter den. Bifogad fil(er)Redigerat av laddie15, 28 October 2014 - 13:10. Postad 28 October 2014 - 14:23
Har redan nämnt dom längre upp men här är dom i vitt...Sjukt snygga i mitt tycke o ångrar att jag sålde mina.
hero1.jpg 117.71K
4 Antal nerladdningar
Postad 29 October 2014 - 03:33
Ser ut som en rundstrålande supertweeter längst upp. Kan det stämma??
Postad 29 October 2014 - 05:39
Jag kan inte rå för det, men dessa är fasen snygga...
Bifogad fil(er)Postad 29 October 2014 - 07:11
Jepp rundstrålande oscar heil som t.o.m har egen volym pott....Ger lite mer mys o rymd till ljudet. Postad 30 October 2014 - 17:37
Någon som kan säga vad detta är för några?
Postad 30 October 2014 - 17:46
Så, Hifi-Perra, Dynaudio har vi iallafall gemensamt.
Låt höra, ge mig ett omdöme på dina senaste stativare Postad 30 October 2014 - 18:05
Tjaa, om man ska säga något om ljudet så är det väldigt exakt och värmen finns där i ljudbilden om man spelar akustisk musik. Till radio via Sonos är dom väldigt detaljerade även när jag kör Sveriges radio. Krellen påverkar ju en del så det blir en extra varm klang, typiskt Krell sound. Det var därför jag kopplade in Krellen istället för min Primare I32 då jag tycker att min I32 spelar lite väl kliniskt till viss musik. Basen är det väldigt mycket attack i för att vara så små element. Är ju bara 5.5 tum och när man "vrider på" spelar dom upp till en viss gräns, men så länge man håller sig på hyffsade nivåer, så där lagom högt, så är jag riktigt imponerad av dessa små burkar men vill man spela lite "köttigare" musik kanske en sub är att tänka på, tex Dynaudios egna Sub 250 II, men spelar man mest lugn musik som tex akustiskt eller jazz och liknande saknas ingenting. Jag skulle nog ändå vilja ha en sub till då jag gärna spelar musik som kräver en del av högtalaren. Är helt beroende på vad man spelar alltså men jag ska testa med min Bladelius Thor Mk3 Novitas också så jag är riktigt säker på saken innan jag börjar kika efter "denna" sub som inte är omöjligt att jag skaffar mig annars. Beror helt på, men, men, jag har ju mina andra högtalare också så det är ju inte så att man är utan bas och attack i ljudet här hemma om man säger så
Postad 30 October 2014 - 18:14
År 2009 stod jag inför valet mellan Bladelius Tyr och Hegel H1mk4.
För mig har Bladelius för mkt piska och attack! Jag gillade verkligen den äldre versionen av Tyr, speceilt basåtergivningen. Jag tror definitivt att jag hade varit nöjd med den med. Men när jag provlyssnade Thor samma år var det med ett par större golvare i butik, visserligen ganska lättdrivna. Jag kommer inte ihåg vilka det var. Men Thoren matade på så mkt effekt så det lät som om golvarna skulle spricka i sömmarna. Mina DM 2/6 har det matiga, köttiga ljudet med lite av det dovare mörkret som brukar karaktärisera Dynaudio. De saknar visserligen samma fina finish som du har på dina underbara stativare, men jag lovar dig att de låter suveränt. Min kompis har ett par Audience 42:or i lönn-faner, men han aspirerar på att byta till ett par DM istället: Varför? DM, har ett bra register men låter inte hårt när dessa blir pressade, det gör Audience. Jag driver mina DM 2/6 på jobbet med en NAD C316BEE, och tro mig, det är en bra matchning. Men jag har också drivit dessa med min Hegel H1 mk4, och ljudet får ett bättre fokus med mer snärt. Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 18:15. Postad 30 October 2014 - 18:41
Påminner om Sonus "Extrema" i en billigare förpackning....Tankarna går ju direkt till swans eller liknande med HiVi element. Inget fel på dom om så är fallet....Såg någon mätning på nätet för en tid sedan och då var kopian hivi bättre än originalet dynaudio. Redigerat av robert293, 30 October 2014 - 18:43. Postad 30 October 2014 - 19:22
Har du jämfört DM med Excite MkII? Skulle vara intressant att höra vad du tycker om skillnaden. För jag antar att det är en viss skillnad rent ljudmässigt
Postad 30 October 2014 - 19:27
Varför är du inte 100% helt nöjd med dina sonus....Finns väl inte en dynaudio som kan tävla mot dessa? Postad 30 October 2014 - 19:29
Nu pratar jag inte om Sonus. Dom är jag 100% nöjd med
Postad 30 October 2014 - 19:31
När jag pratar/skriver om Dynaudio låter det oavkortat som jag beskriver en angenäm kvinnokropp: fyllig, rund, len men bestämd med bra tyngd! Detta förutsatt att man gillar de lite rundare damerna? Åh, alla dessa överreklamerade flosklerna för hifi.
Japp, DM-serien är ganska varm i klangen med bra kropp! Avser inte att koppla en politisk korrekt diskussion till ovanstående metafor! Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 19:35. Postad 30 October 2014 - 19:33
Du får ta och lära dig franska eller google translatea sidan http://www.cinetson....260-t32444.html 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |