Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips DV5980

169 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 augusti 2007 - 11:14

FooZilla
  • FooZilla
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Super! Jag ska skaffa en annan låda till disken så ska det nog lösa sig. Jag ber att få återkomma om hur det gick lite senare idag.

Mvh
/Foo

....................................
Ditt problem är nog att du inte har seperat strömförsörjning:

If you want to use an external hard disk with the 5960 you'll need to follow these rules:

1. Make sure it has an external power connection, it must be powered externally before connecting to the player
2. Drive must be formatted as FAT32 (see formatters below!)
3. FAT32 partition must be primary.

Detta har jag tagit från följande sida:Phunkyfish: Philips DVP-5960

Den behandlar 5960 men de är i det närmaste identiska så det finns många bra tips för oss som har 5980. Bl.a. listor på vilka saker som fungerar i usb porten.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Postad 13 augusti 2007 - 00:17

Unregistered9e3a8129
  • Unregistered9e3a8129
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Som sagt, jag har inget som helst problem med denna dvd spelaren.
Jag kör via hdmi till min 46 tums splitter nya Sharp XL1E och bilden är kanon !
Ruskig skillnad mellan Scart och Hdmi !

Nöjd med köpet !. :)

Postad 13 augusti 2007 - 17:45

snöharry
  • snöharry
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nöjd med köpet !.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Plasma eller LCD?
Förmodar plasma?

Postad 14 augusti 2007 - 13:20

FRAK
  • FRAK
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,
Tack för svaren.
Jag får fortfarande kass bild via HDMI på min HD 40-tums Samsung lcd TV som är ca 1 år gammal från lansering.

Ska man köra 720p eller 1080i om man har en HD-tv (inte full HD)?Kan jag ha missat någon inställning?
Förstår inte att vissa får knivskarp bild med HDMI med den här spelaren.

Bilden blir usel med HDMI och Okej med Scart och component.

FRAK

Postad 14 augusti 2007 - 14:05

Interloper
  • Interloper
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

En fråga. Jag tänkte köpa en sån här och undrar om det funkar att köra film (divx/xvid) från usb sticka? Eller ännu heller om du eller någon annan har testat att köra film från usbdisk?

Ha det bra!
/Foo

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det går bra (jag har dvp5960). Vissa scener med väldigt hög bitrate kommer dock få bild/ljud att hacka. Detta har bara hänt mig ett fåtal gånger i väldigt intensiva scener. För dom flesta tv-serier osv fungerar det alldeles utmärkt att se från USB sticka. Möjligt att stöder är bättre i dvp5980 men vad jag förstår är det fortfarande USB 1.1 vilket är det som sätter begränsningen för bitraten.

Postad 14 augusti 2007 - 23:38

Unregistered9e3a8129
  • Unregistered9e3a8129
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Nöjd med köpet !.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Plasma eller LCD?
Förmodar plasma?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en LCD tv . :rolleyes:

Postad 15 augusti 2007 - 05:19

Johan_Thelander
  • Johan_Thelander
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Har ett konstigt problem. USB-minnet som fungerade med 5960 går inte att använda med min nya 5980 (Sandisk Cruzer), däremot funkar USB-hårddisken bra (LaCie 250GB). Nån som har några idéer om vad problemet kan vara?

Mvh
Johan

Postad 15 augusti 2007 - 11:18

Eagleone
  • Eagleone
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köpte min DVD igår och märkte att den "surrar/viner" när jag har stängt av den (standby).
Någon som har detsamma?

Postad 16 augusti 2007 - 16:39

Surkart
  • Surkart
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte denna dvd idag, provade först med "Over The Hedge" DVD5 där blev det kanon bild. Provade sedan med "Världarnas Krig" DVD5 och fyfan vilken skit bild....kör genom hdmi har inte provat komponent ännu. Sen undrar jag om det är någon som har provat firmwaren från Philips sida Firmware DVP5980

Postad 17 augusti 2007 - 15:15

Surkart
  • Surkart
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis uppdaterat min firmware och märker ingen skillnad alls. Tycker det är riktigt sunkig bild över hdmi, kör mot en Gericom gtv3203 där det sitter en auo panel med ett micronas chip. Nån mer som får skitbild över hdmi?
Har pratat med Philips supporten och dom förstår ingenting, men mycket hjälpsamma i övrigt.

Postad 17 augusti 2007 - 16:03

snöharry
  • snöharry
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har precis uppdaterat min firmware och märker ingen skillnad alls. Tycker det är riktigt sunkig bild över hdmi, kör mot en Gericom gtv3203 där det sitter en auo panel med ett micronas chip. Nån mer som får skitbild över hdmi?
Har pratat med Philips supporten och dom förstår ingenting, men mycket hjälpsamma i övrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja du,verkar som en del får bra bild och en del dålig.Inga inställningar hjälper utan har du sunkig bild så har du verkar det som.Själv lämna jag tillbaka min och köpte en spelare med 12 bit 216 dacar och nu är jag nöjd.

Postad 20 augusti 2007 - 08:28

FRAK
  • FRAK
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag får också riktig skitbild över HDMI mot min 40-tums HD-ready LCD-tv. Scart och component blir klart bättre.

FRAK

Postad 25 augusti 2007 - 11:26

Surkart
  • Surkart
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har fått bilden helt bra nu men nu har min spelare helt plötsligt slutat ta emot cd/dvd skivor. Bra jobbat philips, en vecka gammal.
Man får vad man betalar för.

Postad 25 augusti 2007 - 20:37

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Funderar på ny dvdspelare
Den PHILIPS DVD-SPELARE DVP-3142/12 är den mycket sämre?

Jag har en "crt" tv Philips 32PW8719

får man mycket sämre bild med den billigare brodern?

Och kan man pausa filmen och sen komma tillbaks om ett par timmar och se där man va igen?
Alternativt att den kommer ihåg typ dom senaste filmerna man sett på var man stängde av?

Postad 29 augusti 2007 - 17:21

simpp4
  • simpp4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Problem med denna, får den endast i bland att läsa DVD+RW skivor trots att jag laddat ner .img filer och bränt dem via imagesystemt i nero...

Vad gör jag fel?

Postad 02 september 2007 - 17:28

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Nu har jag ett problem med DVD-spelaren...
Har köpt en ny LCD (philips) som har 2 st HDMI - kontakter (min förra hade endast DVI).
Sedan tidigare har jag en koaxialkabel kopplad från DVD - spelaren till min hemmabioförstärkare.

Om jag nu kopplar DVDn till tv:n med HDMI - kabel så blir ljudet kasst om jag väljer att köra ut det i förstärkaren istället. Det blir lite som en karaokefunktion, allt tal eller sång försvinner.
I dessa fall har jag gått in i DVDns meny och satt "HDMI OFF" i Setup..

Vad gör jag för fel? Måste jag köra koaxial från tvn istället för att köra från DVDn??

Postad 07 september 2007 - 11:30

Surkart
  • Surkart
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Gick tillbaka till Hallbäck med den, dom gav mig en ny direkt. Bra service.

Förstår inte riktigt hur du menar thepalm, men jag har min på "hdmi on" vilket ger ljud på tv'n.

Postad 07 september 2007 - 14:38

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Gick tillbaka till Hallbäck med den, dom gav mig en ny direkt. Bra service.

Förstår inte riktigt hur du menar thepalm, men jag har min på "hdmi on" vilket ger ljud på tv'n.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, när jag kör via HDMI kopplat från spelaren till TV:n så får jag ljud på tv:n.
Men jag har även en kabel (koaxial) kopplad från DVDn till min förstärkare för att kunna få ut Dolby Digital och DTS i mitt surroundsystem.
Om jag kör med inställningen HDMI "ON" i DVDn så går allt ljud via HDMI - kabeln till tv:n - inget ljud släpps iväg via koaxialen till förstärkaren (så långt är allt ok). Men sätter jag DVDn på HDMI "OFF" så går det ju inget ljud via HDMI - kabeln till TVn, däremot via koaxialkabeln till förstärkaren. Och ljudet som kommer ur förstärkaren är då skit! Allt bakgrundsljud samt musik spelas upp bra - men allt tal (som borde tillhöra centerhögtalaren) filtreras bort.
Visst låter det konstigt?

Tidigare körde jag HDMI -> DVI kabel och då fungerade ljudet klockrent via koaxial (DVI bär ju inte ljud).
Kan det vara så att jag måste koppla koaxialkabeln via tv:n in i förstärkaren för att få ut ljudet korrekt?

Postad 07 september 2007 - 17:46

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Låter som den är inställd på att skicka PCM-ljud över koax och då fuskar den dessutom och skickar bara frontarna istället för att mixa ned alla kanaler. Detta lär du märka på förstärkaren som att den aldrig går in Dolby Digital-läge utan hela tiden är i "Stereo", "Pro logic" eller liknande tvåkanalsläge.

Ställa in Philipsen på "RAW" eller "Bitstream" eller vad det heter på just denna så att Dolby Digital och DTS skickas över koax.

Postad 13 september 2007 - 21:06

wappling
  • wappling
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att denna spelare är dyrare nu, än vad den var i mars då ni andra köpte den för 800:- ? :)

Postad 14 september 2007 - 07:31

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Låter som den är inställd på att skicka PCM-ljud över koax och då fuskar den dessutom och skickar bara frontarna istället för att mixa ned alla kanaler. Detta lär du märka på förstärkaren som att den aldrig går in Dolby Digital-läge utan hela tiden är i "Stereo", "Pro logic" eller liknande tvåkanalsläge.

Ställa in Philipsen på "RAW" eller "Bitstream" eller vad det heter på just denna så att Dolby Digital och DTS skickas över koax.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det funkar f*n inte.. Ändrar till alla möjliga olika inställningar, men den skickar ändå inte "talet".
Förstärkaren identifierar Dolby Digital eller DTS, men det är bara surroundet som går ut i högtalrna - inte det viktiga "pratet". VÄLDIGT irriterande om dessa två Philips - apparater inte gillar varandra..

Postad 26 september 2007 - 10:39

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det funkar f*n inte.. Ändrar till alla möjliga olika inställningar, men den skickar ändå inte "talet".
Förstärkaren identifierar Dolby Digital eller DTS, men det är bara surroundet som går ut i högtalrna - inte det viktiga "pratet". VÄLDIGT irriterande om dessa två Philips - apparater inte gillar varandra..

<{POST_SNAPBACK}>

Har du fått ordning på det?

Funderar på att köpa denna spelare eller Samsung 860, väldigt osäker!
någon som kan ge lite råd?

Postad 26 september 2007 - 14:13

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Japp, fått ordning på det.
Tydligen hade några av mina högtalarkablar bestämt sig för att krypa ur sina fästen
varför ljudet nu fungerar alldeles utmärkt.
Minst sagt pinsamt att man inte kollar detta på en gång...

Jag rekommenderar denna spelare! För priset är den väldigt kompetent.
Bild = Helt ok
Ljud = Helt ok (numera jättebra eftersom jag fixat med kablarna)
Menyer = Nja, sådär - men funktionella

Möjligheten att kolla på divx - filmer via USB - sticka är fenomenalt bra!
Är det någon som testat en sticka över 2 gb?

Postad 27 september 2007 - 14:32

emilin88
  • emilin88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag kör med min Lacie 250GB hårdisk och det fungerar utmärkt.

Redigerat av emilin88, 27 september 2007 - 20:09.

Postad 27 september 2007 - 15:15

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag har kört med Sandisk 4 gigs sticka och det funkar klockrent.

Postad 27 september 2007 - 21:20

epsom
  • epsom
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte eventuellt köpa denna dvd spelare för att kunna spela upp från min externa hårdisk. Jag har också en lacie 250 gb. Vilken modell har du? porse 7400 varv 8 mb buffert? Fungerade den även när du hade 5960? är väldigt väldigt tacksam för svar=)

Vad fick dig att uppgradera från 5960 till 5980 vad är den stora skilldnaden? Just nu e jag mer inne på 5960 som e några hundra lappar billigare men kanske värt att lägga lite extra för att få en 5980?

Postad 27 september 2007 - 22:02

emilin88
  • emilin88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte eventuellt köpa denna dvd spelare för att kunna spela upp från min externa hårdisk. Jag har också en lacie 250 gb. Vilken modell har du? porse 7400 varv 8 mb buffert? Fungerade den även när du hade 5960? är väldigt väldigt tacksam för svar=)

Vad fick dig att uppgradera från 5960 till 5980 vad är den stora skilldnaden? Just nu e jag mer inne på 5960 som e några hundra lappar billigare men kanske värt att lägga lite extra för att få en 5980?

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, jo det är precis den, men jag kör med FAT 32 som filsystem. Vad jag har förstått så är det de enda som fungerar. Anledningen till att jag valde 5980 istället för 5060:an var att den stödger upp till 1080p vilket också verkar vara den enda skillanden.

Postad 28 september 2007 - 20:53

epsom
  • epsom
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, jo det är precis den, men jag kör med FAT 32 som filsystem. Vad jag har förstått så är det de enda som fungerar. Anledningen till att jag valde 5980 istället för 5060:an var att den stödger upp till 1080p vilket också verkar vara den enda skillanden.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju great! ska nog ta och beställa en på måndag=D Liten fråga till; har du några problem med att filmen hackar vid hög bitrate etc.?. Vad kollar du på för filmer/format? funkar alla bra?

Tack som f'n för svaret :)

Redigerat av epsom, 28 september 2007 - 21:49.

Postad 28 september 2007 - 22:37

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag laddade hem senaste "Heroes" i "HD", 700 mb versionen..
Från min minnesstick hackade då avsnittet vid tre tillfällen, men det var inga större problem.
Har aldrig upplevt att det hackat från en DVD - skiva med DIVX - filer.
Philips är kända för att kunna spela upp de flesta format du matar den med...
Dock ej .X264 (alltså nästan riktigt HD - format)...

Postad 30 september 2007 - 11:02

emilin88
  • emilin88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nej jag har inte iheller haft några större problem med att det laggar har dock bara kört vanlig avi. Jag gillar att man kan lägga in subs också:)

Postad 02 oktober 2007 - 13:23

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nej jag har inte iheller haft några större problem med att det laggar har dock bara kört vanlig avi. Jag gillar att man kan lägga in subs också:angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är Menyerna i den här då?
Går det att köra Hårddisk till DVD spelaren och ha den som musikplayer?

Alltså,
Fråga 1 - Går det överhuvudtaget att spela musik via USB från Hårddisk?
Fråga 2 - Går det att köra så här i praktiken i stället för Stereon (Datorn) på fester osv?

Postad 02 oktober 2007 - 14:56

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Alltså,
Fråga 2 - Går det att köra så här i praktiken i stället för Stereon (Datorn) på fester osv?

Fråga 1 - Jajamen, inga problem
Fråga 2 - Visst, fast (så vitt jag vet) så går det inte att lägga upp några spellistor.
Att spela slumpmässiga låtar tror jag är möjligt dock.

Postad 03 oktober 2007 - 11:39

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
nån som vet vilket chip som sitter i denna? samma som i 5960, mediatek 1389DE?

Postad 03 oktober 2007 - 15:53

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Alltså,

Fråga 1 - Jajamen, inga problem
Fråga 2 - Visst, fast (så vitt jag vet) så går det inte att lägga upp några spellistor.
Att spela slumpmässiga låtar tror jag är möjligt dock.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju bra!

Postad 03 oktober 2007 - 15:56

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

nån som vet vilket chip som sitter i denna? samma som i 5960, mediatek 1389DE?

<{POST_SNAPBACK}>

Också nyfiken på det...

Jag väljer mellan Samsung HD860 eller den här Philips spelaren, Samsungen har Faroudja-chip som tydlige ska vara så väldigt bra (själv har jag ingen aning)

Finns både fördelar och nackdelar med båda modellerna verkar det som, så det är SVÅRT!

Postad 07 oktober 2007 - 09:58

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Den har inte USB :)

Redigerat av Punani Lover, 07 oktober 2007 - 10:00.

Postad 12 oktober 2007 - 13:01

joppz
  • joppz
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
DVP5980 har tydligen stt chipset som heter "Philips MPTK", men jag gissar att det är grundat på "MediaTek MT1389" eftersom det sitter i Philips tidigare spelare och denna klarar ungefär samma saker.

Skillnaden på denna spelare och DVP5960 verkar vara:
1: stöd för 1080p
2: DTS-ljud
3: USB 2.0
kan någon verifiera detta?

Enda anledningen för mig att välja denna spelare framför DVP5960 är just att det finns USB 2.0 vilket eliminerar problemet med lagg i högupplöst media. Om detta inte stämmer kan jag lika gärna spara 300:- o köpa lillebrorsan, så om någon vet med säkerhet att det faktiskt är USB 2.0 eller har testat mycket HD-aterial otan problem, dela med er om denna info!

Packed bitstream XviD's verkar det inte vara något chipset som fixar till 100%, men av vad jag läsat så spelar denna maskin stora delar av det och klarar det ganska bra. Någon som vet mer om detta?

Postad 18 oktober 2007 - 07:43

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Det är INTE USB 2.0 på 5980.
Och HD-material går inte att testa, eftersom inte spelaren grejar .mkv eller speciellt "tunga" filer.
USB-porten funkar att ha till usb-sticka med lite bilder eller kanske någon divX-rulle, inte så mycket mer eftersom USB 1.1 inte är speciellt snabb.

/Jim

Postad 23 oktober 2007 - 15:53

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Det är INTE USB 2.0 på 5980.
Och HD-material går inte att testa, eftersom inte spelaren grejar .mkv eller speciellt "tunga" filer.
USB-porten funkar att ha till usb-sticka med lite bilder eller kanske någon divX-rulle, inte så mycket mer eftersom USB 1.1 inte är speciellt snabb.

/Jim

<{POST_SNAPBACK}>

Hur ska det vara, är det eller är det INTE USB 2.0 på denna DVD spelare??? Några rader upp har man verifiera detta med Philips Support?

Postad 24 oktober 2007 - 21:08

Unregistered50f6cfe1
  • Unregistered50f6cfe1
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag läste i manualen igår och om jag inte minns fel så står det att det är usb 2.0. jag skall extrakolla och återkomma.

Jag har i princip nöjd med min 5980 - i synnerhet möjligheten att titta på film från usb-sticka. Underbart bra (varför har inte alla tv-apparater en usb-ingång för detta syfte???????????)

Jag har dock två undringar som jag undrar om någon har möjlighet att hjälpa till med:

* Jag kör via hdmi och emellanåt verkar den tappa den ljudinställning jag gjort (där man lägger hdmi sound "on"). Väldigt irriterande. Någon som vet hur jag får den att behålla denna inställning vid avstängning? Problemet uppstår inte alltid utan ibland vid avstängning.

* Att döma av manualen finns det tydligen inställningsmöjligheter för hdmi-funktionen. Tydligen skall dvd-spelaren och tv:n har samma typ av bild-inställningar för att ge bästa bild. Är det någon som kan reda ut begreppen kring hur man gör för att fixa detta?

Postad 27 oktober 2007 - 21:58

Unregistered50f6cfe1
  • Unregistered50f6cfe1
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag har nu kollat manualen och där står "kompatibel Usb-masslagringsenhet:
- Usb-hårddisk(usb 2.0 eller Usb 1,1)
- Usb-flash-spelare (UsB 2.0 eller Usb 1.1)"

Sedan är det fritt fram för tolkning... ;)

Vidare klarar den följande format:

Komprimeringsformat: MPEG1, MPEG2, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, DivX 6.0, DivX Ultra

Postad 29 oktober 2007 - 10:14

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Kommer att införskaffa en spelare idag, men den är inte Regionsfri.

Undrar om någon vet hur man gör Philips DVP5980 Regionsfri?

//Kranken :)

Postad 29 oktober 2007 - 14:03

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Region code hack for 5980:

1.Power on tray closed whithout disc
2.RC "SET UP".
3.Page "PREFERENCE"
4.on RC press 138931
5.shows zone code
6.whith UP/DOWN choose zone code "0" .
7.on rc press"SET UP".
8.Clear and ready for work
9.used and tested in Europe

Postad 29 oktober 2007 - 21:36

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Region code hack for 5980:

1.Power on tray closed whithout disc
2.RC "SET UP".
3.Page "PREFERENCE"
4.on RC press 138931
5.shows zone code
6.whith UP/DOWN choose zone code "0" .
7.on rc press"SET UP".
8.Clear and ready for work
9.used and tested in Europe

Jag tackar för det!! :wub:

//Kranken

Postad 11 november 2007 - 19:34

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!
Har ett konstigt problem. USB-minnet som fungerade med 5960 går inte att använda med min nya 5980 (Sandisk Cruzer), däremot funkar USB-hårddisken bra (LaCie 250GB). Nån som har några idéer om vad problemet kan vara?

Mvh
Johan

Jag har samma problem med min 4GB Sandisk Cruzer.
Får ett felmedelande där det står: Funktioner saknas för enheten

Jag har formaterat minnet till FAT32 och FAT för att testa, men det hjälper inte.
Jag har testat med 2st andra USB stickor (1GB) och de funkar klockrent.

Någon som vet hur man löser detta?

Postad 12 november 2007 - 00:03

janeee
  • janeee
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Om du har U3 i Sandisk minnet så prova att ta bort detta med ett program som finns på Sandisk hemsida och sedan formatera
med FAT 32.

Postad 12 november 2007 - 18:33

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Om du har U3 i Sandisk minnet så prova att ta bort detta med ett program som finns på Sandisk hemsida och sedan formatera
med FAT 32.

Berätta gärna om ni lyckas! Har exakt samma problem med min Sandisk U3 (har dock inte orkat mackla med det någonting)...

Postad 13 november 2007 - 09:45

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

med FAT 32.

Berätta gärna om ni lyckas! Har exakt samma problem med min Sandisk U3 (har dock inte orkat mackla med det någonting)...

Nu har jag fått det att fungera.
Gjorde som "janeee" skrev.
På stickan ligger ett program som heter U3. Jag startade U3 programmet och valde att avinstallera allt som fanns på stickan. Sedan fungerade det.

Tackar för tipset!!

Postad 14 november 2007 - 00:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
kom hem med denna spelaren idag, och jag är jäkligt nöjd =)

inte haft nåt problem med dom avi-filer jag har spelat, och jag tycker nästan att bilden blir klarare med denna spelare jämfört med den jag hade innan =).

enda dåliga jag ser med den är kontrollen. ingen eject-knapp? lever vi inte i 2007?

ska hårdköra den lite till så får vi se vad jag ger för slutligt betyg på den sen =)

Postad 22 november 2007 - 12:40

MattePatte303
  • MattePatte303
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag laddade hem senaste "Heroes" i "HD", 700 mb versionen..
Från min minnesstick hackade då avsnittet vid tre tillfällen, men det var inga större problem.
Har aldrig upplevt att det hackat från en DVD - skiva med DIVX - filer.
Philips är kända för att kunna spela upp de flesta format du matar den med...
Dock ej .X264 (alltså nästan riktigt HD - format)...

700 MB? Menar du att du kan spela HR.HDTV-XViD:ar? Hur har du lyckats med det?
Min dvp5980 gör det inte iaf.

@SilverDogg: Håll in stopp-knappen på fjärrkontrollen i några sekunder så poppar skivsläden ut. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.