Marantz DV-7001
100 svar till detta ämne
Postad 24 oktober 2007 - 18:45
Unregisteredcd71c6cb
-
Unregisteredcd71c6cb
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det nån som har "parat" denna spelare med en Sony KDL 46D3000 (eller nån Sony-LCD i D-serien)?
Står inför valet av spelare nu då jag till slut lyckats lägga vantarna på TV:N till slut.
Velar mellan 2930, Marantz DV 7001 eller kanske t.o.m Pioneer 989.
Ljudsidan är HK:s AVR 8500 med ett Canton RCL-system.
Är rätt viktigt för mig att få till ett "fylligt" ljud i kombination med ovanst kombination.
Tips mottages tacksamt!
TW2
Postad 25 oktober 2007 - 07:57
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
En omöjlig fråga att svara på om man inte känner till vad du har för CD/DVD-spelare idag, samt hur den låter ihop med dina andra grejor.
7001 har ett väldigt rent och dynamiskt ljud men "fyllig" kan man inte direkt anklaga den för att vara.
Satsa på en Primare DVD26 om du vill ha fylligt ljud.
Redigerat av Audiovector, 25 oktober 2007 - 08:03.
Postad 26 oktober 2007 - 19:19
Unregisteredcd71c6cb
-
Unregisteredcd71c6cb
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har framtill nu haft en H/K DVD1 som DVD.
CD:n är en H/K FL8450
Tyvärr "avled" DVD 1:an för ett tag sen så nu kör jag en lånad Pioneer DV454 provisoriskt (ljud=tragedi)
Ser/lyssnar rätt mkt på DVD-konserter så ljudet är en viktig faktor för mig.
Har aldrig sett el lyssnat på Primare DVD26 men har man inte klivit upp ett hack i pris om man skall köra denna?
Hur är Primaren då det gäller bildbehandling?
TW2
Postad 08 november 2007 - 17:36
nborve
-
nborve
-
Forumräv
-
-
964 inlägg
Hej.
Det är ingen som jämfört denna med en DV9500?
Är lite nyfiken.
Postad 04 december 2007 - 22:29
Minnow
-
Minnow
-
Rookie
-
4 inlägg
Har nu uppgraderat min DV7001 för uppspelning i 50hz via HDMI i 720p och högre.. Allt gick smärtfritt tror jag..
Min fråga lyder som sådan. Hur kan jag nu få bekräftat att den verkligen visar i 50hz nu?
Nån som vet?
Redigerat av Minnow, 05 december 2007 - 13:34.
Postad 05 december 2007 - 10:51
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Jag vet inte hur man ser att den skickar ut 50 Hz.
Och du; det kallas inte för uppskalning.
Postad 07 december 2007 - 10:29
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Kollade på Phil Collins - Finally.. The First Farewell Tour
I den dvd: så finns det extra vinklar plus video. Frågan är vad betyder huvudet som kommer upp i varge låt samt angel i vissa av dom. Byta vinkel kan jag men vad är det andra.
Sen krångla spelaren igår för den ville ej öppna sig. Men idag går den. Vanligt fel?
Postad 29 december 2007 - 10:38
tiaz
-
tiaz
-
Användare
-
-
129 inlägg
Funderar också på 7001:an, verkar vara den hetaste på marknaden nu rent pris/prestandamässigt. What HiFi har lovordat den rejält och även utsett den till product of the year 2007. Det här lär blir den sista dvdspelaren man köper så skulle vara kul med något bra
Postad 30 december 2007 - 09:25
macdub
-
macdub
-
Rookie
-
6 inlägg
Har nu haft min DV7001 i 6 månader, tycker den funkar bra, både ljud och bild. Dock så har jag problem med HDMI, både ljud och bild försvinner då och då, typ 5-15 ggr på en film (ljud mer än bild). Jag har den kopplad mot en Denon AVR-2808 som i sin tur är kopplad mot en Panasonic plasma TH-42PV60 (allt via HDMI). Problemet finns även när jag kör direkt mot plasman. Är det någon annan som har råkat ut för detta?
Jag har upgraderat firmware för att komma runt bildproblemet för PAL.
Har inte sett något på webben om detta problem, dock har jag förstått att HDMI standarden kanske inte är helt stabil ännu.
Tacksam för kommentarer.
/Macdub
Redigerat av macdub, 30 december 2007 - 09:26.
Postad 31 december 2007 - 03:07
Unregisteredaf975b1d
-
Unregisteredaf975b1d
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Jag har just fått hem min nya DV7001:a. Då jag läser i manualen ser jag att DVD-A multiljud kan skickas via HDMI ver 1.1 till min SR7002 receiver med full digital bandbredd men SACD-ljudet kan bara tas emot med bitstream via HDMI 1.2! Eftersom det i manualen står att 7001:an bara stödjer HDMI ver 1.1 så funkar inte SACD via HDMI. Synd att behöva ha en analog kabelhärva bara för att SACD måste köras analogt ut från 7001:an Vet någon om en uppgradering till HDMI 1.2 alt 1.3 är på gång, eller finns den redan i en tidigare uppgradering? En enda HDMI-kabel som överför såväl DVD-A multikanal som SACD multikanal för avkodning i min SR7002 vore inte dumt. Tacksam om någon vet - ellet vet vart man vänder sig med denna fråga? Hälsn, jourdoktorn
Postad 31 december 2007 - 10:03
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Har en liten undring ang detta hysteri med ljudkablar o sånt
Spelar det någon roll på ljudet på denna spelare om man kör en bra Cox i 1500:- klassen eller en supra hdmi för bild o ljud? 
Jag har ljudet i cox istället för hdmi men det börjar kännas lite omodernt.
hehe
Postad 02 januari 2008 - 01:03
Unregisteredaf975b1d
-
Unregisteredaf975b1d
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Det finns tyvärr begränsningar i bandbredd på cox-signalerna. Du kan inte köra högupplöst ljud (DVD-A / SACD) via cox. Valet är analogt ut eller HDMI, men då måste HDMI-versionen på DV-7001 uppgraderas minst till ver 1.1!
Jan
Postad 07 januari 2008 - 05:56
Unregistered90e9942f
-
Unregistered90e9942f
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej DV7001 veteraner! Hur är ljud och bild i DV7001 jämfört med DV6001? Jag funderar på två alternativ..
1. Dv7001
2. Dv6001+CD6002
Sedan undrar jag även om det räcker med en SR7002 eller behöver jag komplettera med en PM7001 för ultimata fylliga varma ljudet? (Till audiovectors S3 Super)
Postad 08 januari 2008 - 15:13
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Har nu haft min DV7001 i 6 månader, tycker den funkar bra, både ljud och bild. Dock så har jag problem med HDMI, både ljud och bild försvinner då och då, typ 5-15 ggr på en film (ljud mer än bild). Jag har den kopplad mot en Denon AVR-2808 som i sin tur är kopplad mot en Panasonic plasma TH-42PV60 (allt via HDMI). Problemet finns även när jag kör direkt mot plasman. Är det någon annan som har råkat ut för detta?
Har inte sett något på webben om detta problem, dock har jag förstått att HDMI standarden kanske inte är helt stabil ännu.
Tacksam för kommentarer.
/Macdub
Min har blinkat likadant idag några gånger på Hell Frezes over. Fått ordning på din?
Postad 10 januari 2008 - 13:42
macdub
-
macdub
-
Rookie
-
6 inlägg
Tacksam för kommentarer.
/Macdub
Min har blinkat likadant idag några gånger på Hell Frezes over.
Fått ordning på din?
Nja, Jag har kopplat ljudet via optisk kabel och kör bara bilden vi HDMI och har än så länge inte haft några problem med ljud eller bild. Dock så känns det surt att behöva ytterligare en kabel. Tror du detta är ett fel på Marantzen eller ett generellt HDMI problem. Har läst om andra produkter som har liknande ljud och bild problem över HDMI.
Postad 10 januari 2008 - 21:01
NikC
-
NikC
-
Rookie
-
1 inlägg
Har någon av er DV7001-ägare upplevt vibrationer och brum från mekaniken vid spelning av CD skivor?
På uppskattningsvis 30% av mina CD skivor uppstår vibrationer, som man både känner och hör som ett dovt brummande ljud. Det uppträder som starkast på spår 1 för att sedan successivt avta till spår 5. Därefter är den tyst och vibrationsfri. Jag har haft den inlämnad två gånger. 1:a gången byttes "mekaniken" ut, vad det innebär exakt vet jag inte. 2:a gången skickade jag med en av mina skivor. Då menade de att skivan inte var helt OK, därför gjorde de inget den gången. Är det rimligt att så många skivor uppvisa ett sådant beteende eller är det så att mekaniken i 7001 är väldigt känslig mot skivor som inte är perfekta? Jag har skickat samma fråga till Marantz Europe utan att få något svar.
Tacksam för synpunkter.
Mvh
Nik
Postad 11 januari 2008 - 05:49
macdub
-
macdub
-
Rookie
-
6 inlägg
Har någon av er DV7001-ägare upplevt vibrationer och brum från mekaniken vid spelning av CD skivor? På uppskattningsvis 30% av mina CD skivor uppstår vibrationer, som man både känner och hör som ett dovt brummande ljud. Det uppträder som starkast på spår 1 för att sedan successivt avta till spår 5. Därefter är den tyst och vibrationsfri. Jag har haft den inlämnad två gånger. 1:a gången byttes "mekaniken" ut, vad det innebär exakt vet jag inte. 2:a gången skickade jag med en av mina skivor. Då menade de att skivan inte var helt OK, därför gjorde de inget den gången. Är det rimligt att så många skivor uppvisa ett sådant beteende eller är det så att mekaniken i 7001 är väldigt känslig mot skivor som inte är perfekta? Jag har skickat samma fråga till Marantz Europe utan att få något svar. Tacksam för synpunkter. Mvh Nik
Hej, Jag också upplevt detta, kanske inte på lika många skivor men definitivt på några stycken. Jag upplever precis samma fenomen som du när det gäller det minskande brummandet ju "längre in" på CDn man kommer. Jag antar att Marantz sa att detta var ett fel eftersom de byte mekaniken första gången. Om vi är några stycken kanske Marantz tar åt sig bättre.... /Macdub
Postad 01 mars 2008 - 09:55
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Har 2 fråger,tycker ni att man ska köpa en dv7001 nu när format kriget är över och hur länge kommer dvd skiver att finas.
Postad 01 mars 2008 - 13:56
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
DVD kommer att finnas länge, inte minst tack vare ett överlägset filmbibliotek. Kalla mig gärna pessimist men än idag finns det filmer på VHS som inte är utgivna på DVD och jag är helt övertygad om att det finns massor av film som inte kostas på en HD-transfer utan ges ut på DVD istället. Allt blir inte automatiskt bättre p.g.a HD.
Det finns alltså ingen orsak att inte köpa en DVD-spelare i år p.g.a någon rädsla för att DVD skulle "försvinna".
DV7001 är en utmärkt spelare men lider av en liten bugg: HDMI-dropouts då man kör NTSC R1 via HDMI. Det yttrar sig i att bilden försvinner några sekunder för att sedan komma tillbaka någon gång under filmens gång. Väntar på en lösning på detta.
Undantaget detta är det en kanonspelare med hög byggkvalitet, suverän bildkvalitet och bra ljud. Kan alltså rekommendera den och jag trivs med min men den lilla buggen får de allt fixa.
Alternativet är halvsyskonet Denon DVD-3930 som kommer från samma bolag (D&M Holdings).
Postad 02 mars 2008 - 11:14
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
DV7001 är en utmärkt spelare men lider av en liten bugg: HDMI-dropouts då man kör NTSC R1 via HDMI. Det yttrar sig i att bilden försvinner några sekunder för att sedan komma tillbaka någon gång under filmens gång. Väntar på en lösning på detta.
Detta har aldrig jag upplevt! Jag har även en HD-DVD-spelare men det är Marantzen som används mest p.g.a. att den är grym på CD-uppspelning.
Postad 02 mars 2008 - 13:22
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Har kört en PAL-film igår och dropouts förekom inte där. Ökar sannolikheten att det rör sig om en bugg i programvaran. Kommer att testa ytterligare, är det så att det finns exemplar som inte lider av detta är det kanske bäst att be om en ny spelare.
Postad 03 mars 2008 - 22:26
kalle_22
-
kalle_22
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag har får låna hem en dvd spelar från marantz(DV6001)och en blu-ray spelar från pioneer(bdp-lx70a).
När jag spelar på dvd så kommer det vita fläkar eller prikar jag vet inte rigtigt hur jag ska förklara det med den värkar inte va så ba dvd,ibland så skakar mäniskerna på bilden.jag ondra ska jag vänta på marantz bn8002 blu-ray eller ska jag köpa dv7001 och en bilig blu-ray spelar.Och har dv7001 samma problem som sin lilebror.
Postad 03 mars 2008 - 23:21
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Det bildproblemet känner jag inte igen från DV7001. Tvärtom har den mycket hög bildkvalitet.
Postad 15 juni 2008 - 22:14
Litecore
-
Litecore
-
Användare
-
-
244 inlägg
finns det någon som har en DV7001 och använder Digiality IR Bender ?
har en sån dvd-spelare, en toshiba hd-e1:a och en samsung Samsung DCB-B270Z och jag testade så det inte var det ena ögat som var trasigt, men alla funkar på hd-dvdn och digitalboxen men INTE på DV7001:an  hur fan går det till ? EDIT: och om det nu är så att just DEN ir-bendern inte funkar; hur kan man ta reda på vilken som funkar eller inte innan man köper?
Redigerat av Litecore, 15 juni 2008 - 22:25.
Postad 15 juni 2008 - 22:28
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Tydligen är det nåt i Pal uppspelningen som Marantz har gjort bort sig på. Får dropouts på min dv-4001,
tur att den e så billig så man kan kasta den utan att få ont i magen
Har aldrig fått ett svar från Marantz när jag skickat mail, ifall det finns eller ska komma nån uppdatering till spelarna. Det tycker jag e så jä..a dåligt att dom inte kan svara på en enkel fråga ens. ne det blir nån annan spelare snart. Toshibas nya super duper uppskalare kan väl komma snart det vore nåt, istället för min inte så super eller duper dv-4001
Postad 15 juli 2008 - 09:46
Fredrik4xxxx
-
Fredrik4xxxx
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Någon som kan svara på hur jag får fram vilken firmware version jag har på min DV7001?
Postad 28 juli 2008 - 16:57
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Bättre sent än inte.
Leave the DVD player connected to the display unit.
Press the POWER button to switch ON the unit.
Open the tray by pressing the OPEN/CLOSE button.
Press the button DISP on the remote control of the DVD player.
Ännu en ny firmware finns ute nu, DV7001 V09 V701-12 3.
Postad 28 juli 2008 - 17:07
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Bättre sent än inte.
Leave the DVD player connected to the display unit. Press the POWER button to switch ON the unit. Open the tray by pressing the OPEN/CLOSE button. Press the button DISP on the remote control of the DVD player.
Vart hitta du den för på Europa sidan på Marantz är det fortfarande V8 EDIT. SORRY Hitta rätt jag kolla i fel zip fil
Redigerat av _FredriK_, 28 juli 2008 - 17:10.
Postad 07 augusti 2008 - 00:04
Fredrik4xxxx
-
Fredrik4xxxx
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Bättre sent än inte.
Leave the DVD player connected to the display unit. Press the POWER button to switch ON the unit. Open the tray by pressing the OPEN/CLOSE button. Press the button DISP on the remote control of the DVD player.
Kanon, tack. Då blir det att uppdatera DVDn imorgon!
Postad 09 oktober 2008 - 07:25
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Kanon, tack. Då blir det att uppdatera DVDn imorgon!
Ursäkta en kanske dum fråga , men hur uppdaterar du Marren? I min BD30 så bränner man en skiva och puttar in och det funkar perfekt. Har inte sett någon info om hur man gör på DV7001, är det samma enkla princip eller måste man in via RS232? . Är nybliven ägare till en sådan idag. har tidigare ägt en DV9600 och vet vad jag har att vänta mig bild&ljudmässigt...svåra att slå för priset idag...tacksam för svar..
Postad 09 oktober 2008 - 10:38
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
lika som bd30, man bränner ut den på skiva.
Postad 09 oktober 2008 - 11:39
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Är det någon som uppgraderat och kan bekräfta att den s.k HDMI-buggen är åtgärdad? Jag talar om dropouts när NTSC är inblandat.
Om så är fallet kommer jag omgående att uppgradera min spelare.
Postad 09 oktober 2008 - 11:44
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
lika som bd30, man bränner ut den på skiva.
Tackar tackar...finns det någon utförlig beskrivning någonstans? brukar ju var en del "special" typ vänta, power off, rör ej släden et.c et.c,,,
Postad 09 oktober 2008 - 15:58
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Software upgrade procedure for DV7001:
Upgrade reason:
Improvement of playability of DV7001 through HDMI.
Procedure:
•
Download the file DV7001.bin
•
Burn this file on a data CD-R (adjust the burn program so, that only one
recording is possible on this disc, in other words “close session”, file format is iSO9660 and Write Format DISC AT ONCE)
Important: During the below mentioned procedure, do not switch off the set or
disconnect the mains cable from the set unless noticed. This will interrupt the
upload process and damage the DVD player. This is not covered by warranty.
•
Connect the DVD player to a display unit (e.g. Television set)
•
Switch ON the DVD player.
•
Open the tray by pressing the OPEN/CLOSE button
•
Put the data CD-R on the DVD tray.
•
Close the DVD tray.
•
The CD-R will be red and “LOAD” is displayed on the DVD front panel. (and “Loading” on the display unit)
•
The display unit shows: “UPGRADE FILE DETECTED” and “FILE COPING” (very short) and next the message “FILE COPING” will be changed to: “UPGRADING”
•
The tray opens automatically (DO NOT SWITCH OFF THE SET).
•
Remove now the CD-R from the tray (tray will stay open).
•
The display of the DV7001 will show “ERASE” and this will change to
“WRITE” (display unit will still show “UPGRADE FILE DETECTED
UPGRADING”). This takes about 90 seconds.
•
After that the display of the DV7001 will show “UPG END”
•
Now the DVD player will be resetted and the tray will be closed automatically.
•
Press the POWER button to switch off the set. (the set is now upgraded)
Checking if the upgrade is done successfully:
•
Leave the DVD player connected to the display unit.
•
Press the POWER button to switch ON the unit.
•
Open the tray by pressing the OPEN/CLOSE button.
•
Press the button DISP on the remote control of the DVD player.
•
Make sure that the text “V09” is present in the following line, displayed on the display unit: DV7001 V09 V701-12 3
Postad 09 oktober 2008 - 20:50
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Bockar o bugar och kan meddela att det löpte smärtfritt..v09 installerad....Såg inte att anvisningarna fanns i pdfen som ingick..sorry.
En lite detalj som jag lade märke till idag dock ;att förvisso spelar den DVD-A men inte DTS 96/24! Och när jag försöker köra högupplöst DVD-A så skickar den DD! Hmmm, skulle behållt 9600? Får ratta lite på alla PCM parametrar..kör analogt och HDMI, mysko att inställningarna i menyerna för högtalarnivåer m.n ( typ, vid SACD multi) mörkas när man kör HDMI, slog av HDMI och accessade menyerna men frågan är om inställningarna finns kvar? Kommer inte alls åt nivåerna, bara storlek o avstånd! Sedan drog jag på HDMI igen...på auto...någon som testat om det kanske är bättre att köra PCM och låta 7001 sköta avkodningen? Kör till SR8002... fast inte har den EX/ES?
Nu skall man bara skicka iväg 8002 också för "firmware" besök i Gbg...tar en stund innan allt är på topp...
Tack för hjälpen.
Postad 09 oktober 2008 - 21:24
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
hehe
Jag använder bara min för vanlig cd o dvd har ej provat så mycket olika skaer med den.
skicka också iväg min 8002 o den kom tillbaka på en vecka.
Postad 10 oktober 2008 - 09:42
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Någon som kan reda ut "problemet" med DVD-A uppspelning? DV väljer bitströms alternativet ( DD eller DTS) när högupplöst DVD-A (pcm 96 eller 178kHz) finns som alternativ...kopplat både via RCA (analogt) och HDMI, man kanske behöver ändra inställningen till DVD-A manuellt varje man spelar en dylik skiva? Normalt är att bilden, i förekommande fall, skickas via HDMi (oftast en stillbild inför varje låt) och ljudet hämtar jag analogt...T.o.m i menyerna för DVD-A så kan man inte välja just DVD-A! "Bara" DTS eller 2kanals PCM! Någon som har mer erfarenhet? På min förra DV9600 var detta helt smärtfritt...
Postad 12 oktober 2008 - 07:35
Unregistered50afef8d
-
Unregistered50afef8d
-
Användare
-
-
205 inlägg
Någon som kan reda ut "problemet" med DVD-A uppspelning? DV väljer bitströms alternativet ( DD eller DTS) när högupplöst DVD-A (pcm 96 eller 178kHz) finns som alternativ...kopplat både via RCA (analogt) och HDMI, man kanske behöver ändra inställningen till DVD-A manuellt varje man spelar en dylik skiva? Normalt är att bilden, i förekommande fall, skickas via HDMi (oftast en stillbild inför varje låt) och ljudet hämtar jag analogt...T.o.m i menyerna för DVD-A så kan man inte välja just DVD-A! "Bara" DTS eller 2kanals PCM! Någon som har mer erfarenhet? På min förra DV9600 var detta helt smärtfritt...
Äh, jag vågar knappt svara på mitt eget inlägg...glömt att ställa om spelaren från DVD "video" mode till grundinställningen DVD "Audio", nu fungerar allt precis som det skall. Trevlig spelare. Ibland blir man lite "lost"...
Postad 16 januari 2009 - 16:34
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Är sugen på köp, dom har ett ex kvar på RC ljud och bild som dom säljer för 3995:- de är väl ett bra pris eller hur?
Postad 16 januari 2009 - 16:37
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Är det någon som uppgraderat och kan bekräfta att den s.k HDMI-buggen är åtgärdad? Jag talar om dropouts när NTSC är inblandat.
Om så är fallet kommer jag omgående att uppgradera min spelare.
Jag svarar mig själv.  HDMI-buggen är åtgärdad med V09 - det är alltså mycket lämpligt att uppgradera med senaste programvaran.
Postad 16 januari 2009 - 17:11
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Jag svarar mig själv.
HDMI-buggen är åtgärdad med V09 - det är alltså mycket lämpligt att uppgradera med senaste programvaran.
Det gör man via en CD/DVD skiva då eller ?
Postad 17 januari 2009 - 09:06
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Ja, det görs via en bränd CD. Lite störande att offra en tom CD på en så liten fil. Har man en helt nytillverkad ligger dock senaste i den, kolla det.
Postad 17 januari 2009 - 12:07
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Ja, det görs via en bränd CD. Lite störande att offra en tom CD på en så liten fil. Har man en helt nytillverkad ligger dock senaste i den, kolla det.
Men herre gud, en tom cd kostar typ 1 krona, de har du väl råd med.
Postad 18 januari 2009 - 14:29
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Men herre gud, en tom cd kostar typ 1 krona, de har du väl råd med.
Den är redan uppgraderad. Men det är ändå lagringsutrymme som slösas bort. Hade varit bra om den tagit multi-session så man kunnat ha en skiva och bränna uppgraderingar till varje gång de kommer. Plus annat. Brukar fylla mina skivor till max i vanliga fall.
Postad 19 januari 2009 - 19:45
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Den är redan uppgraderad. Men det är ändå lagringsutrymme som slösas bort. Hade varit bra om den tagit multi-session så man kunnat ha en skiva och bränna uppgraderingar till varje gång de kommer. Plus annat.
Brukar fylla mina skivor till max i vanliga fall.
Cd och Dvd media är ju jättebilligt via nätet, du får en hundra pack Cd skivor för runt 100:- och en 100 pack Dvd skivor för lite över 200 kronor, men de är klart samma skivor på stan kostar 3 gånger så mycket och då tycker till och med jag att man ska snåla, har uppdaterat min BD spelare 5 gånger via cd, typ 2-3mb som bränns ut sedan är de bara att kasta skivan, 650mb skivor använder man knappt längre så dom funkar bra som uppdaterings lagring till alla dvd och cd spelare man har, är nog de ända jag använder dom till.
Postad 21 januari 2009 - 16:09
mr coffee
-
mr coffee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
dvix,
hej jag har ett problem jag kan inte spela upp .avi filer.
Vad gör jag för fel, har provat att lägga dem både på cd-/+r/w och dvd-r/w skivor men inget hjälper.
Den säger bara unknow ...
Någon som har ett förslag!
Tack på förhand
Postad 25 januari 2009 - 16:41
Bjebb
-
Bjebb
-
Amatör
-
-
53 inlägg
.
Redigerat av Bjebb, 29 januari 2009 - 08:01.
Postad 21 mars 2009 - 08:35
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Någon som vet om det kommer någon uppföljare till denna, en dv-7003?. Hitills har dem ju bara släppt en dv-4003 i nya serien.
Såg att bd7003 räknas som uppföljare, men den verkar inte dela 7001 styrkor som var cd-uppspelning.
Redigerat av ILCapitano, 21 mars 2009 - 08:43.
Postad 21 mars 2009 - 08:50
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag tror inte att man kan vänta sig en ersättare riktigt än. En BD7003 är ju snarare en Marantz-version av Denon DVD-2500BD.
För att ersätta DV7001 krävs samma formatstöd som den men med BD tillagt. Med tanke på hur läget är på multispelarfronten har jag en misstanke att det dröjer ett tag. Eventuellt kommer först en multispelare som ersätter DV9600 (BD9003?) och därefter en modell i 7xxx-serien (BD7005?).
Postad 22 mars 2009 - 22:08
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Jag tror inte att man kan vänta sig en ersättare riktigt än. En BD7003 är ju snarare en Marantz-version av Denon DVD-2500BD.
För att ersätta DV7001 krävs samma formatstöd som den men med BD tillagt. Med tanke på hur läget är på multispelarfronten har jag en misstanke att det dröjer ett tag. Eventuellt kommer först en multispelare som ersätter DV9600 (BD9003?) och därefter en modell i 7xxx-serien (BD7005?).
synd, hade velat ha en spelare som matchar sr-6003, som låter bra som cd-spelare. Får kanske bli en dedikerad cd-spelare, typ sa-7003, sa-8003 eller så får man köra på ett annat märke. Referende Audio säljer ju ut Rotel RDV-1062 för halva priset, torde väl vara en bra maskin, någon som vet något om den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|