Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SyncMaster 225MW

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung SyncMaster 225MW (TV) 1 8,06 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 12 september 2007 - 11:27

Unregisteredb2164fd9
  • Unregisteredb2164fd9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det är nog inte fallet med mitt ex. eftersom ljudet finns oberoende av anslutningarna (dvs. även helt utan att vara ansluten till t.ex. antenn).

Ringde samsungs support och de visste inget om ett sådant fel heller. Återkommer när (om) jag fått ett nytt ex.

Postad 12 september 2007 - 20:13

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Skulle helt klart reka LG M228 om man inte behöver HDMI-ingågnen.

Postad 26 september 2007 - 15:52

Fresh_Prince84
  • Fresh_Prince84
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min Syncmaster 225MW leverarad till mig igår och var väldigt nöjd med den.
FÖRUTOM de tjut som den avger, har oxå i mitt fall provat att koppla bort alla enheter.
Enda som får den att sluta tjuta när den är avstängd är att rycka strömsladden.

Ska skicka tillbax min till Dustin på återköp o hoppas på att jag kan hitta en ny felfri.

Är det någon som har en som inte tjuter eller ska man ge upp om de här skärmen o välja nån annan??

Postad 13 oktober 2007 - 09:07

cgaoswi
  • cgaoswi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min Syncmaster 225MW igår men den tjuter oxå i standby läge. Enda som hjälper är att rycka ur strömsladden.
Är det någon som kommit till rätta med detta problem?

Postad 13 oktober 2007 - 17:55

boomchackalack
  • boomchackalack
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
min tjuter inte, men med så många anslutningar sätter jag mina 5 cent på att det beror på någon slags jordfel. det kan ge helkonstiga fel i mitt fall började projektorbilden blinka när jag kopplade in både tv och dvd-spelare samtidigt. men med en jordskiljare på antennkabeln försvann det.

En liten rolig bonus på skärmen är att man får TV-ut inklusive ljud via SCARTEN trots att man exempelvis använder DVI från datorn i fullskärm. Innebär att man kan spela in till video eller kolla i projektorn + surround samtidigt som datorn används. Nice!

Postad 18 oktober 2007 - 11:14

petterekman
  • petterekman
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tycker du att du får ut något av att vara ironisk? Bara för att DU inte vill ha en TV på båten, behöver du inte komma hit och narra mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Försökte inte vara sarkastisk eller narras utan det var ett skämt, därav smileyn som brukligt är för att folk ska fatta att det inte är allvarligt menat.

Sen bör du läsa mina inlägg bättre. Jag HAR TV på båten och jag vill ha TV när det regnar. Dock så har jag "bara" 160AH i underhållsbatterier vilket gör att en skärm + digitalmottagare inte är ett allternativ då det skulle dra ur batterierna på en kväll.

Därför är denna skärm knappast är perfekt för segelbåt förutom möjligtvis för den något snävare målgrupp som har större båtar med minst 3 eller flera underhållsbatterier.

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta, my bad. Just då jag läste vad du skrev så tolkade jag det på ett negativt sätt. Ibland blir altl man läser fel.

För att kommentera själva TVn:
Fick denna TV levererad precis innan pappa skulle ut på semester, och installationen löpte smärtfritt. Den kopplas med en 15m DVI-HDMI-kabel (15m är för långt, ska lägga i en 10m till nästa sommar tror jag) till min MBP (eller annan dator med DVI-ut) och med scart till vår lilla digibox.

Bildmässigt har jag inte mycket att klaga på. Bilden från digiboxen är bra, och bilden från MBPn när jag kör 720p-material är strålande!
Visst, den läcker lite ljus, speciellt i nederkant, vilket man kan störa sig på i mörka partier. Men, jag klarar av att bortse från det, och ingen av de andra som sett på den har haft något att anmärka på överhuvudtaget, så det beror ju helt klart på hur kräsen man är och vilka förväntningar man har.
Betraktningsvinkeln är inte toppen om man sänker sig under TVn heller. Ovanför och åt sidorna är inga problem, men just nedåt är det lite sämre med.
Läcker design, trevlig fjärrkontroll. Lite jobbigt med touchknapparna på själva TVn, men man kan ju använda kontrollen istället så.

Jag har inte upplevt något tjut från vår TV, så det verkar ju vara något måndagsfel. Och tisdag, onsdag och torsdag också om man läser de andra kommentarerna tyvärr...

För att summera så är jag helt klart nöjd med köpet. Jag letade intensivt innan jag beställde den, och hittade inget annat i närheten av samma prisklass med de funktioner, specifikationer och inkopplingsmöjligheter denna erbjuder.

Postad 03 november 2007 - 09:46

cajo
  • cajo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Jag trodde jag också hade gjort en bra undersökning på nätet innan jag köpte 22MW...
Det första exemplaret jag fick hem hade en stor vit skugga (inte bara där upp och där nere) på ena halvan av skärmen. Dessutom hade jag det där pipet i standby-läge. Gick tillbaka till SIBA och fick en ny.
MEN, även den andra avger ett jobigt pipande när man stänger av den, hjälper bara att dra ur sladden!
Extremt irriterande när man har bildskärmen inne i sovrummet...!
Ska kolla runt samt ringa Samsung igen, annars lutar det att åt LGs motsvarighet.

Är det någon som har hittat någon lösning på detta?

Postad 22 november 2007 - 22:42

bobbyrob
  • bobbyrob
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tjena jag har ett Grafikkort som heter Geforce 8400 CS.. Jag har två olika skärmingångar..

DVI + HDMI, då jag redan använder en skärm i DVI tänkte jag köpa denna skärm och använda i HDMI porten, är det något som skulle fungera? Inte så insatt i ämnet...

Häntat från manualen till SyncMaster 225MW:
---------------
4-1. Ansluta HDMI
Du kan inte ansluta en dator till HDMI IN-uttaget.
Enheter som digitala DVD-spelare ansluts till bildskärmens HDMI IN-terminal med HDMI-sladden.

--------------

Verkar inte bra :) !

Postad 27 november 2007 - 11:22

Lazerharp
  • Lazerharp
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej

Jag trodde jag också hade gjort en bra undersökning på nätet innan jag köpte 22MW...
Det första exemplaret jag fick hem hade en stor vit skugga (inte bara där upp och där nere) på ena halvan av skärmen. Dessutom hade jag det där pipet i standby-läge. Gick tillbaka till SIBA och fick en ny.
MEN, även den andra avger ett jobigt pipande när man stänger av den, hjälper bara att dra ur sladden!
Extremt irriterande när man har bildskärmen inne i sovrummet...!
Ska kolla runt samt ringa Samsung igen, annars lutar det att åt LGs motsvarighet.

Är det någon som har hittat någon lösning på detta?

Är det någon som löst detta. Är väldigt nöjd med skärmen men pipet stör.

Postad 27 november 2007 - 16:19

Unregisteredb2164fd9
  • Unregisteredb2164fd9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen!

Efter en sjuuukt lång väntan på pixmanias otroligt inkompetenta kundservice hantering fick jag valet Pengar tillbaka eller Ny Samsung? Med tanke på denna tråd var det lätt att säga Pengar tack! Synd, för jag tyckte det var en bra skärm bortsett från missljudet. Vore intressant att höra om någon lyckats lösa problemet, eller om Samsung haft något att säga. När jag ringde dem innan jag returnerade skärmen verkade de helt omedvetna om problemet...

Har nu en LG22LS4D att hämta på posten. Hoppas den beter sig bättre.

/PO

Postad 29 november 2007 - 23:14

Jurra
  • Jurra
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis fått hem den här skärmen. Är kanonnöjd. Har visserligen en halvstor vit fläck som syns i svart bakgrund (backlight bleeding?) i mitten till vänster, men det stör inte så mycket. Annars verkar det vara en kanonskärm. På ett knapptryck byter man från "PC-mode" till "TV-mode", vilket var precis det jag var ute efter.

Dock har jag en fundering. Hur får jag skärmen att använda mina datorhögtalare då den är i "TV-mode"? Just nu går den över till sina inbyggda högtalare då man ser på TV, och de högtalarna är rätt så mycket sämre än mina dator-högtalare. Har ett 5.1 ljudsystem från Creative, med ett soundblaster ljudkort i datorn. Så, hur fixar jag detta? Tack på förhand!

Postad 30 november 2007 - 07:56

Lazerharp
  • Lazerharp
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej igen!

Efter en sjuuukt lång väntan på pixmanias otroligt inkompetenta kundservice hantering fick jag valet Pengar tillbaka eller Ny Samsung? Med tanke på denna tråd var det lätt att säga Pengar tack! Synd, för jag tyckte det var en bra skärm bortsett från missljudet. Vore intressant att höra om någon lyckats lösa problemet, eller om Samsung haft något att säga. När jag ringde dem innan jag returnerade skärmen verkade de helt omedvetna om problemet...

/PO

Hej,

Jag fick detta svar:

"Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.
En monitor får enligt ISO standarden ha ett "egenljud" på max 30db på
ett avstånd 50cm från tvn.
Det du kan göraför att se om ljudet försvinner är att låta den stå helt
strömlös övernatten. Hjälper inte detta och ljudet fortfarande är så
högt att det är störande så kan ni vända er till vår kundsupport för att
göra en felanmälan på skärmen. Vi behöver då information om modellkod
och serienummer som du hittar på baksidan av din skärm. Vi behöver även
inköpsdatum och namnet på din återförsäljare.
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor."

Nu har jag inte mätt men jag kan inte tro att missljudet är högre än 30db.
Jag har inte bestämt vad jag skall göra än.

Postad 04 december 2007 - 15:13

xavien
  • xavien
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej igen!

/PO

Kan du ge en recension på lg:n sen. Är intresserad av den men hittar inga vettiga tester eller ngt. 3990:- på expert nu är ju ett bra pris!

Postad 13 januari 2008 - 16:01

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Någon som kan ge några schyssta inställningar på denna samsungen?

Postad 13 januari 2008 - 16:52

Unregisteredb2164fd9
  • Unregisteredb2164fd9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kan du ge en recension på lg:n sen. Är intresserad av den men hittar inga vettiga tester eller ngt. 3990:- på expert nu är ju ett bra pris!

Jag måste säga att jag är fruktansvärt nöjd med LGn. Bra färger, ljusstark, bra betrakningsvinklar, väldigt bra med så många ingångar. Har digital-tv via en scart, ps2 på komponent och ibooken via vga-porten. I'm lovin it. Har inte testat DVB-T mottagaren eftersom jag har telia bredbands-tv och inte boxer. Inte heller hdmi ingången utnyttjar jag än, men det lär bli en dvdspelare där till slut. Visst kan man ana lite ljusläckage uppe och nere, men inget som stör alls. Vad mer? Snygg är den också. Jag är nöjd med nästan allt.
Allt förutom ljudet, och att det saknas en hörlurutgång. Hittade nån mystisk tråd på ett brittiskt forum där det påstods att alla av denna modellen har feldragna kablar till de inbyggda högtalarna (om jag förstod rätt var det fel polariteter) och att man kunde greja det själv så blev ljudet mkt bättre. Har inte kommit så långt att jag testat det än eftersom jag oftast använder ljud genom stereon.

Postad 14 januari 2008 - 11:12

Unregistered76d09914
  • Unregistered76d09914
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte en 225MW på mellandagsrean för 2495:-
Jag är mycket nöjd med bilden, använder den som sovrums TV med digitalbox ansluten via RGB scart och till 360'n (ansluten via komponent).
Visst läcker den lite ljus, framför allt i ovankant, men inte så det stör.
Högtalarna är klena men duger bra för sovrumsbruk.

Tyvärr har jag också problem med att den piper i standbyläge...
Ska kontakta Samsung och se om jag kan få den utbytt.

Postad 14 januari 2008 - 13:16

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Köpte en 225MW på mellandagsrean för 2495:-
Jag är mycket nöjd med bilden, använder den som sovrums TV med digitalbox ansluten via RGB scart och till 360'n (ansluten via komponent).
Visst läcker den lite ljus, framför allt i ovankant, men inte så det stör.
Högtalarna är klena men duger bra för sovrumsbruk.

Tyvärr har jag också problem med att den piper i standbyläge...
Ska kontakta Samsung och se om jag kan få den utbytt.

Var köpte du den så billigt under rean?

Postad 10 februari 2008 - 17:22

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Är nybliven ägare av skärmen.
Undrar om det går att få ut HDMI bildkällan i PIP fönstret?

Postad 21 mars 2008 - 10:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Funkar denna bra till konsoll/Datorskärm?! Är i hugget att beställa från ComputerCity...

Postad 02 april 2008 - 08:23

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
*Bump*

Har samma pip som andra här i tråden. Vad har ni gjort; kontaktat ÅF eller Samsung?

Postad 11 april 2008 - 09:16

Unregistered76d09914
  • Unregistered76d09914
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag köpte den i öppnad kartong (troligen återlämnad pga pipet i standby...), därav det låga priset.

Jag löste pip problemet genom att köpa en trådlös "strömavstängare" på Jula, 139 kr för tre st, en fjärr.
(Orkar inte tjafsa med Samsung och frugan lär bli sur om TVn skickas på service i en månad)

Postad 17 april 2008 - 09:36

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

*Bump*

Har samma pip som andra här i tråden. Vad har ni gjort; kontaktat ÅF eller Samsung?

Har kontaktat Samsung, som ska skicka en ny skärm. Om någon annan (mot förmodan...) skulle undra.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.