Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zalman HD160

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zalman HD160 (Silver) (Chassi) 2 7.625 (7) Inga priser
Zalman HD160 (Svart) (Chassi) 2 8.2 (4) Inga priser
Zalman HD160 Plus (Silver) (Chassi) 2 7.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 January 2008 - 12:39

funkymoz
  • funkymoz
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag fick hem min HD160plus i fredags, så de finns i lager, kanske inte hos Dustin dock.

Kom gärna med kommentarer om hur den känns! Har du monterat in prylar och fått igång den ännu?
Funkar display och fjärr bra med vista, etc etc? Känner du att du får bra luftflöde i den?
Allt du kan tänkas ha åsikt om uppskattas! :)

Kommer troligtvis slå till med en HD160Plus inom kort. Det är dumt bara att Datorbutiken.com bara har den i svart. Förstår inte riktigt varför. Jag frågade deras support varför dom int ehade den i silver och dom svarade att dom skulle "kolla med inköparna" om dom kunde ta in den också. Det var för flera veckor sedan. Hur svårt kan det vara? :lol:

Postad 23 January 2008 - 13:28

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag har monterat in allt och den känns väll "sådär".
Tidigare så har jag haft alla delar i en Antec P180, men denna blev lite stor och klumpig att ha i vardagsrummet.
Nu då när jag går ifrån en P180 till HD160plus så känns det som ett nerköp kvalitetsmässigt. Nu kanske det är lite fel att jämföra dessa två chassin med varandra.

I min HD160plus så har jag två 80mm fläktar för utsug bak, samt så har jag en 80mm fläkt i botten som insug samt en 92mm fläkt vid hårddiskarna som insug. Zalman rekommendarar alla som utsug, men jag tror inte på den lösningen, ska testa sen.
Det jag har märkt är att processorn är ca 8 grader varmare och moderkortet ca 5 grader varmare än vad jag hade i mitt P180.
Ljudnivån är lite högre, bara aningen, det beror väll på att cpu-fläkten roterar lite mer, dock är inte ljudnivån lika hög som jag trodde den skulle vara. Så det var bra.

Displayen och fjärren har jag tyvärr inte hunnit testa så mycket än, så där jag kan inte ge någon rättvis åsikt.

Gott om utrymme i chassit, med tanke på att det är ett HTPC chassi.

Ställ lite frågor, så ska jag försöka svara på dem

Postad 23 January 2008 - 21:11

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hur fungerar hårddsikracken?
De var ju problem med i förra versionen. De dämpade inte hårddsikens vibbrationer så att de fortplantade sig i hela chassit.

Postad 24 January 2008 - 17:37

Unregistered3d98b782
  • Unregistered3d98b782
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nån som har tips på en ok cpu fläkt till det här chassit? Har ett Gigabyte GA-P35C-DS3R och intel cpu, tycker det är svårt att hitta nåt som man vet passar. Det behöver inte vara någon mosnterkylning, klockar inte, bara den får plats och inte låter så mycket är jag nöjd.

Postad 24 January 2008 - 18:25

funkymoz
  • funkymoz
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nån som har tips på en ok cpu fläkt till det här chassit? Har ett Gigabyte GA-P35C-DS3R och intel cpu, tycker det är svårt att hitta nåt som man vet passar. Det behöver inte vara någon mosnterkylning, klockar inte, bara den får plats och inte låter så mycket är jag nöjd.

Detta är jag också intresserad av. Har någon överhuvudtaget haft några problem med att få plats med någon kylning i en HD160 låda? Tittar man på bilder och på papper verka ju både gamla och Plus modellerna vara hur stora som helst och följdaktligen kunna få plats med vilken kylning som helst.

Personligen är jag just nu intresserad av följande:
Tuniq Tower 120 Ultra Silent eller rentav Thermaltake Sonic Tower Rev.2, Heatpipe om man kan klara sig utan fläkt.

Jag tror att med den här lådan så är det snarare moderkortet som sätter eventuella begränsningar i storlek av kylanordning.

Redigerat av funkymoz, 24 January 2008 - 18:26.

Postad 24 January 2008 - 19:32

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nej, de där kylarna får tyvär inte plats på grund av att de är för höga. tror att kylarna frå vara strax över 10cm höga om de ska få plats.
Jag skulle kuna tipsa om Schyte Ninja Mini. Den ska iaf jag köpa till. Annars funkar nog CNPS9500, som Zalman själva rekomenderar.

Postad 24 January 2008 - 22:26

funkymoz
  • funkymoz
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nej, de där kylarna får tyvär inte plats på grund av att de är för höga. tror att kylarna frå vara strax över 10cm höga om de ska få plats.
Jag skulle kuna tipsa om Schyte Ninja Mini. Den ska iaf jag köpa till. Annars funkar nog CNPS9500, som Zalman själva rekomenderar.

Hmm.. det här känns ju nästan lite pinsamt. Dom ser inte alls så höga ut på bilden och det föll mig aldrig in att titta på deras dimensioner. Men det stämmer att dom faktiskt är 155 resp 150mm höga. Hela HD160 Plus lådan är ju totalt 16cm hög... inklusive de där "stereokuddarna".. Är det någon som har exakta siffror på hur hög kylare man kan få plats med? Någon som mätt själv? Vad är avståndet mellan CPU och taket av lådan?
Vart jag än letar hittar jag bara totala höjden men det säger ju ingenting. Som sagt.. fötterna ska ju dras av.. några millimeter för lådans plåtar.. några millimetrar för moderkortet, sockeln och CPUn. vad återstår sen?

Zalmans CNPS9500 verkar ju ha använts i nästan alla HD160 recensioner man kan hitta på nätet. Zalman har varit snälla nog att skicka med den. :) Men den får förvånansvärt bra kritik.. vilket får en att fundera.. varför 9500 när dom har en större modell 9700? Är den för stor? Större fläns.. större fläkt. kan ju bara bli bättre! Och tystare!.. 92mm fläkt jämfört med 110mm..

CNPS9500 är 125mm hög
CNPS9700 är 142mm hög

Så ni som har HD160 (Plus) och har installerat en CNPS9500 .. har ni 1.7cm kvar innan ni slår i taket??

Redigerat av funkymoz, 24 January 2008 - 22:29.

Postad 04 March 2008 - 10:12

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
finns det nån ägare till hd160+ som lyckats få ut nån info på displayen?
Vet inte om det är mina bristande kunskaper men jag har suttit och laborerat med inställningar till displayen i ett par timmar utan att få det att funka? Jag kör vista 32bits

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.