Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Posten

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 November 2007 - 14:28

Unregistered750f8d10
  • Unregistered750f8d10
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
så här ser det ut för mig just nu:

5 nov kl 10:45 Uddevalla, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
2 nov kl 20:17 Göteborg, Försändelsen har sorterats
2 nov kl 20:17 Göteborg, Försändelsen har sorterats
2 nov kl 08:40 Fynda Sweden AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

det lite (o)roliga i skiten är att del ett av försändelsen redan är framme:

7 nov kl 17:36 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
7 nov kl 16:55 Konsum Skogslyckan, Mottagaren har hämtat försändelsen
7 nov kl 11:09 Konsum Skogslyckan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
6 nov kl 14:22 Uddevalla, Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse
5 nov kl 10:45 Uddevalla, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
2 nov kl 20:18 Göteborg, Försändelsen har sorterats
2 nov kl 20:18 Göteborg, Försändelsen har sorterats
2 nov kl 08:40 Fynda Sweden AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Skönt att de skickar ut en avi till efter jag hämtat ut paket nr 1, var paket nr 2 är vet tydligen ingen trots att jag sitter här med en avi där det står att jag kan hämta ut det på mitt lokala postombud

Man blir så trött av inkompetensen. Jag har ringt Kundtjänst för logistik och de råder mig att kolla igen efter kl 16.. Jag undrade då om det fanns något nummer till stället där de sorterar paketen här i uddevalla för paketet är ju här i stan någonstans men det fick jag inte, är väl för enkelt.

Redigerat av Unregistered750f8d10, 08 November 2007 - 14:36.

Postad 12 November 2007 - 15:44

bullbazor
  • bullbazor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
jag snacka med en kompis som jobbar på posten och han sa att dom brukar kasta paketen på varandra och bara slänga sin dom lätta i bilarna

Postad 09 July 2008 - 15:17

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Posten är lika usla iår på att skicka rätt, vill gärna ha mina grejor idag! Ringde kundtjänst, de kunde väl kläckt ur sig en ursäkt för de skickat fel men nää då en dryg stockholmerska var på linjen.

Postad 11 July 2008 - 00:54

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Beställde 1 tavla som var i "4 delar" den 16maj. tog väll ca 1-2dagar från tyskland till sthlm inget att klaga på där.
Sen antar jag svenska posten tog över för det fastnade iaf i ånge(där troligen de lataste arbetarna i sverge jobbar) i ca 2v
Sen kom det fram hit till skellefteå 3juni 50mil på 2v..... Skadat, med 2st stora hål i kartongen och genom 2 av tavel delarna...
Jag ber om att reklamera. den 19juni får jag ett samtal. "Hej nu har vi skickat tillbaka ditt paket vi ursäktar att det dröjde 2v men hon som skulle skicka paketet blev sjuk".
Nu sitter man här, snart 2månader har gått och inget paket....LITE less man blir....

Postad 11 July 2008 - 22:56

Ben Nevis
  • Ben Nevis
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Posten är lika usla iår på att skicka rätt, vill gärna ha mina grejor idag! Ringde kundtjänst, de kunde väl kläckt ur sig en ursäkt för de skickat fel men nää då en dryg stockholmerska var på linjen.

Som sambo till en som faktiskt jobbar på kundtjänst är jag innerligt chockerad över att inte fler samtal slutar med att den som ringer upp får sig en sju###### avhyvling. 45% av samtalen är folk som kräver att kundtjänst minsann ska fixa tillbaka den fantastiska tjänsten som kassaservice hanterar, något som 2% av befolkningen använder sig av. 50% är ...(jag hindrar mig för att kläcka ur mig något nedlåtande här)folk som inte kan vänta en dag extra.

Posten skickar till 99.9% aldrig ett paket till fel ställe, det kan hamna fel i en sorteringcentral och tas om hand om en andra sväng. Men de tappas inte bort. Som någon upplyst herre redan har nämnt så hanterar de absurda mängder kollin dagligen så man kommer alltid hitta historier från de som faktiskt råkat illa ut. Men med tanke på hur försvinnande lite det är så tycks Posten fungera riktigt bra. Betydligt bättre än DHL/Jetpak/Bussgods.

Postad 16 July 2008 - 02:23

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
För min del så kan jag bara säga att posten är suveräna. Vi får oftast 2 pall med paket om dagen till mitt jobb med posten och jag har aldrig vari med om att grejor fattas eller försvinner när vi skickar grejor.
DHL däremot, vi har vissa returer och servicar och sånt som ska skickas med dom. man ringer och bokar upphämtning men de kommer aldrig och hämtar, har tex en dataskärm ståendes nu som stått sen mitten av juni vi har bikat upphämtning 5 (!) ggr men ingen har hämtat.....

Postad 18 July 2008 - 10:26

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag fick svar av posten nu i veckan.....tydligen hade dom skickat det till fel adress i tyskland "men vi ska åtgärda det så fort vi kan" sen beklagade dom sig och sa "vi hoppas din ersättning blir bra" vad är det för ersättning dom pratar om?

Postad 01 August 2008 - 10:26

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Beställde ett paket ifrån dustin i onsdags för jag vet att man då hinner få det till fredagen (idag) Söker på mitt kolli nr och visst finns det att hämta ut idag på en okq8 mack, MEN i helt fel stad, lack man blir :( Till råga på allt fick jag precis en avi att det finns att hämta ut på okq8 i min stad, jo tjena. Ringde posten och dom skulle ta kontakt med dom så att det kom rätt. Men jag behövde sakerna idag och inte nästa vecka. De e ju därför man beställer från företag som man vet skickar iväg saker snabbt så att man får det snabbt.

Postad 08 August 2008 - 09:46

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Som sambo till en som faktiskt jobbar på kundtjänst är jag innerligt chockerad över att inte fler samtal slutar med att den som ringer upp får sig en sju###### avhyvling. 45% av samtalen är folk som kräver att kundtjänst minsann ska fixa tillbaka den fantastiska tjänsten som kassaservice hanterar, något som 2% av befolkningen använder sig av. 50% är ...(jag hindrar mig för att kläcka ur mig något nedlåtande här)folk som inte kan vänta en dag extra.

Posten skickar till 99.9% aldrig ett paket till fel ställe, det kan hamna fel i en sorteringcentral och tas om hand om en andra sväng. Men de tappas inte bort. Som någon upplyst herre redan har nämnt så hanterar de absurda mängder kollin dagligen så man kommer alltid hitta historier från de som faktiskt råkat illa ut. Men med tanke på hur försvinnande lite det är så tycks Posten fungera riktigt bra. Betydligt bättre än DHL/Jetpak/Bussgods.

Det är just den attityden som är fruktansvärt irriterande. "vaddå, kan de inte vänta en dag extra? Så viktigt kan det väl inte vara?"
I väldigt många fall så beror förseningarna på rena struntsaker såsom att paketet har kommit fram till godsmottagningen som ligger nära mottagaren och fastnat där, kanske till och med har det kommit fram till servicestället, men datasystemet har inte fattat detta osv. Att man ska behöva vänta en dag extra är kanske inte alltid hela världen, men att man ska göra det när paketet har kommit fram är frustrerande och helt onödigt.
Internetbutiker är mycket snabba och skickar nästan alltid paketet direkt. Beställer man ett paket på onsdagen eller torsdagen så vill nog de flesta ha det före helgen. Och då är det trist när posten inte ens kan säga vad de sysslar med när ens paket inte kommer fram.
Om man hade kunnat ringa till serviceställen och fråga om ens paket är framme, så hade man sluppit ringa till en kundtjänst som inte vet ett dugg om var ens paket är. Likaså om det fanns folk som tog emot samtal på godsmottagningar osv och kunde se om ett paket har lämnat mottagningen eller om det har fastnat där osv.

Jag förstår att kundtjänst tycker att kunderna som ringer är störiga som inte kan vänta lite, men även de som har väntat på sitt paket i en vecka får exakt samma svar. Postens kundtjänst är totalt bakbundna, de kan inte göra något, de har samma information som kunden själv, och de enda de kan säga är att "det är bara att vänta". Frustrerande både för kunden och för kundtjänsten. Det är kundtjänstens upplägg det är fel på. Inte kunderna...

Postad 11 August 2008 - 21:46

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Har aldrig haft några problem med posten och har nog hunnit skicka ett par tusen brev.

Men nu verkar det vara dags, självklart så har dom tappat bort det största och dyraste jag skickat. Tack för den posten. Inte enligt planerna, när sånt här händer så får man räkna med att håva in lite negativa betyg på tradera enbart pga att posten strular.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.