Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxers nya EPG: Navigator

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 september 2007 - 12:27

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

"Sen har vi fallet med TV4 som ofta pillar dit "Säsongsstart" eller "Säsongsavslutning" i programtiteln, det lär väl också kasta grus i maskineriet. För att inte tala om serier som faktiskt har olika titlar på varje avsnitt, även om det är rätt sällsynt."

<{POST_SNAPBACK}>

min understrykning, och det är just vad jag tror att tv-bolagen innerst inne vill

men huruvida det är kopplat till ämnet, vad är ämnet?

Jag tror ämnet är: Boxers 2:a idiotiska påhitt av egen EPG funktionalitet med krypterat epg data, som kräver special(-anpassade) boxar, och betalning! för något(EPG) som ofta använts för att sälja in digitaltv till folket.

EPG'n ska vara öppen, gratis och korrekt, liksom stereo/dd2.0/dd5.1/texttv/färg så är det en integrerad del av tv programmet.

Postad 07 september 2007 - 12:56

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Men hur stabilt fungerar det egentligen (inte för att vi vet så mycket om hur stabilt det fungerar med Navigator). Det jag menar är att Topfield och Dreambox rimligen måste förlita sig på den programtitel som publiceras i det vanliga EPG-datat, medan man med Navigator gissningsvis har någon mer distinkt markering på vilka program som ingår i en serie. Problemet med att utgå från titeln är att den inte är helt konsekvent, och det kan bli lite plottrigt ibland. Ta Kanal 5 där man nu sänder nya avsnitt av CSI en kväll i veckan med repris senare i veckan, nya avsnitt av CSI Miami en kväll i veckan och repriser av CSI NY varje kväll i veckan. Tyvärr händer det inte sällan att det i tablån bara står CSI även om det är någon av spinoffserierna. Har jag rätt när jag antar att sannolikheten för att få exakt de avsnitt man vill ha och inga andra är ganska låg i ett sånt fall?

Ja, det måste i dagsläget finnas någon unik sträng i själva programtiteln som du söker på, men du kan också skapa en söksträng som undantar vissa sådana nyckelord så om du vill ha med CSI Miami men inte New York så kan du skapa en söksträng typ CSI -New York så tar den bara med Miami.
Nästa version av MyStuff t.ex, och säkerligen även befintliga lösningar på Dreambox, kan också söka i programbeskrivningen (inte bara titeln) så då kan man ju förfina sökningen.

Sen har vi fallet med TV4 som ofta pillar dit "Säsongsstart" eller "Säsongsavslutning" i programtiteln, det lär väl också kasta grus i maskineriet. För att inte tala om serier som faktiskt har olika titlar på varje avsnitt, även om det är rätt sällsynt. Eller har jag missuppfattat funktionen hos Toppy/DB helt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte ett problem. Söksträngen kan vara en del av programtiteln, det behöver inte vara hela titeln exakt.

Postad 07 september 2007 - 13:31

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

"Sen har vi fallet med TV4 som ofta pillar dit "Säsongsstart" eller "Säsongsavslutning" i programtiteln, det lär väl också kasta grus i maskineriet. För att inte tala om serier som faktiskt har olika titlar på varje avsnitt, även om det är rätt sällsynt."

<{POST_SNAPBACK}>

min understrykning, och det är just vad jag tror att tv-bolagen innerst inne vill

Jag tvivlar starkt på att någon hos TV4 sitter och tänker att "nu slänger jag på ett litet tillägg till programtiteln så det går åt h-e för den handfull personer i Sverige som äger en Topfield eller Dreambox och har satt upp en inspelningsregel för just detta program". Gäller det program med olika titlar på varje avsnitt så är det ju inte alltid reklamfinansierade tv-bolag som bestämmer över det.

men huruvida det är kopplat till ämnet, vad är ämnet?

Jag tror ämnet är: Boxers 2:a idiotiska påhitt av egen EPG funktionalitet med krypterat epg data, som kräver special(-anpassade) boxar, och betalning! för något(EPG) som ofta använts för att sälja in digitaltv till folket.

Jovars, men jag insåg inte riktigt att det fanns en koppling mellan en EPG-funktion (som f ö är mest intressant på en PVR) introducerad av Boxer och reklamfinansierade TV-bolags inställning till PVR.

EPG'n ska vara öppen, gratis och korrekt, liksom stereo/dd2.0/dd5.1/texttv/färg så är det en integrerad del av tv programmet.

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst, men har standard EPG blivit mindre gratis, öppen eller korrekt sedan man introducerade Navigator? Till skillnad från gamla Boxerguiden så erbjuds ju inte Navigatorn i stället för vanlig EPG utan som ett tillägg.

Postad 07 september 2007 - 13:41

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Men hur stabilt fungerar det egentligen (inte för att vi vet så mycket om hur stabilt det fungerar med Navigator). Det jag menar är att Topfield och Dreambox rimligen måste förlita sig på den programtitel som publiceras i det vanliga EPG-datat, medan man med Navigator gissningsvis har någon mer distinkt markering på vilka program som ingår i en serie. Problemet med att utgå från titeln är att den inte är helt konsekvent, och det kan bli lite plottrigt ibland. Ta Kanal 5 där man nu sänder nya avsnitt av CSI en kväll i veckan med repris senare i veckan, nya avsnitt av CSI Miami en kväll i veckan och repriser av CSI NY varje kväll i veckan. Tyvärr händer det inte sällan att det i tablån bara står CSI även om det är någon av spinoffserierna. Har jag rätt när jag antar att sannolikheten för att få exakt de avsnitt man vill ha och inga andra är ganska låg i ett sånt fall?

Ja, det måste i dagsläget finnas någon unik sträng i själva programtiteln som du söker på, men du kan också skapa en söksträng som undantar vissa sådana nyckelord så om du vill ha med CSI Miami men inte New York så kan du skapa en söksträng typ CSI -New York så tar den bara med Miami.
Nästa version av MyStuff t.ex, och säkerligen även befintliga lösningar på Dreambox, kan också söka i programbeskrivningen (inte bara titeln) så då kan man ju förfina sökningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, men det lär ändå bli en och annan "false positive" eller rent av missad inspelning, om inte annat när det råkar bli fel titel i tablån, och skall man iterera sig fram till ett riktigt skottsäkert sökbegrepp så är det ju inte lika bekvämt längre.

Självklart är det en kanonbra finess, hade jag haft en Topfield eller DB så hade jag utan tvekan använt den, men jag tror ärligt talat inte den kan bli lika smidig eller träffsäker som Navigator.

Postad 07 september 2007 - 14:49

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

[Javisst, men har standard EPG blivit mindre gratis, öppen eller korrekt sedan man introducerade Navigator? Till skillnad från gamla Boxerguiden så erbjuds ju inte Navigatorn i stället för vanlig EPG utan som ett tillägg.

<{POST_SNAPBACK}>

där är kärnan, vad är vanlig/standard epg? det är definitivt mer än nu/nästa med 2 rader text "fransk komedi 1987"

för en p-rulle kan det vara ok, där man väl skiter i namn på skådisar, regissör osv..

tänk tanken
5.1 ljud skulle kosta 39:- extra i månaden
16:9 bild 39:- extra/mån
text-tv 39:- extra/mån

det luktar lite sky där man får betala för pvr per månad

Postad 07 september 2007 - 15:07

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

[Javisst, men har standard EPG blivit mindre gratis, öppen eller korrekt sedan man introducerade Navigator? Till skillnad från gamla Boxerguiden så erbjuds ju inte Navigatorn i stället för vanlig EPG utan som ett tillägg.

<{POST_SNAPBACK}>

där är kärnan, vad är vanlig/standard epg? det är definitivt mer än nu/nästa med 2 rader text "fransk komedi 1987"

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår fortfarande inte vad du retar dig på. Betalar du mer nu än tidigare? Får du mindre för pengarna nu än tidigare? Innehåller informationen fler fel nu än tidigare?

Med standard/vanlig EPG menar jag den data som kan tas emot och presenteras av en box utan stöd för Navigator och jag kan inte se att denna på något sätt påverkats av att Navigator introducerats.

Postad 08 september 2007 - 11:55

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tidigare fanns det betydligt mer info om programmen än vad det gör idag i epg:n. Den sträckte sig också flera dagar framåt. När man frågade Boxer om problemen med epg för ett år sedan så sa de att det inte var boxer, utan kanalerna som stod för informationsutsändningen.

Då kan man ju fråga sig varför tex trean inte vill skicka ut mer information nuförtiden när navigator har dykt upp. Trean har väl inget intresse i navigator utan vill väl att deras tittare ska få bra information så att man väljer att titta på deras kanal.

Eller är det så att Boxer hela tiden har haft kontroll (eller brist på sådan?) och skyllt ifrån sig på de olika kanalerna när det har varit dåligt med information.

:D :D ;)

Postad 08 september 2007 - 12:18

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
jo det finns diverse problem med boxer och deras inställning till epg, kanalerna sänder ut den men boxer stryper,

de påstod för några månader sen att det var bandbreddsbrist i nätet!!!
men krypterat data tar alltid mer plats än okrypterat, blir säkert påhoppad för det där sista

återigen, reklamfinansierade kanaler gillar inte pvr'er det är inte svårt att fatta, och det är just en bra epg som gör en pvr riktigt bra, och boxers/cd/vx kunder (och surprise!! det är inte vi tittare) är till 70-80 procent reklamfinansierade kanaler, vi är leverantörer av tittartid och pengar

@alfista, kommer aldrig att betal för epg data, det är en ren principsak,

Postad 08 september 2007 - 18:18

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Filtrerar Boxer själva bort EPG-datan från kanalerna?

Hos Comhem får jag hyfsat bra beskriven EPG på de flesta kanalerna tre dagar framåt.

Postad 09 september 2007 - 13:01

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Har nu kört med detta ett bra tag, och det är bara problem.

Ibland ligger hela EPG en timme fel, då får man starta om boxen för att inspelningarna skall hamna rätt - Helt hopplöst eftersom det oftast är när man inte är hemma (det är ju det som är hela meningen med PVR-funktionen).

Sedan kan jag bara få programinformation (förutom film/drama och programlängd som inte säger ett skit) i max en dag till 2 dagar framåt. 7 dagar kan jag bara med lite tur se vilket program som skall gå. Men oftast är det bara luckor.

Vidare tar det inte sällan en timme eller två innan programinfon finns för alla kanaler efter en omstart vilket gör problem nummer 1 jävligt stort och irreterande.

Sedan kan man inte starta inspelning på kanalen man tittar på om den redan spelar in ett program.

Man kan inte planlägga inspelning av 2 program samtidigt trots att man, om man väljer "spela in nuvarande program" kan just spela in 2 samtidigt.

Sedan har jag inte lyckats få boxen att spela in t.ex. alla jay leno show.

Sedan tillkommer problem som att 5:an, TV4 film, TV4 Plus med flera var helt svarta hela kvällen igår. Detta är för vanligt. Spelade in Cocktail - Svart hela vägen, ingen bild.

Sedan kommer det upp "Video Scrambled, Check your rights" på vissa kodade kanaler, säg en gång i timmen trots över 90% signalkvalitet alltid.

OCH DETTA SKALL MAN BETALA EN JÄVLA MASSA PENGAR FÖR! JAG ÄR FÖRBANNAD!

Postad 09 september 2007 - 13:23

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
@denethor

pren du på navigator?

undrars hur många kunder de har?

undrar när/om det kommer någon annan pvr med navigator?

undrar när navigator går till guide himlen?

kan du? ska du kunna ta ut programmen avkodade till datorn?

lider med dig

39x24 är väl snart prisskillnaden mot en öppen box?

Postad 09 september 2007 - 13:31

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

@denethor

pren du på navigator?

undrars hur många kunder de har?

undrar när/om det kommer någon annan pvr med navigator?

undrar när navigator går till guide himlen?

kan du? ska du kunna ta ut programmen avkodade till datorn?

lider med dig

39x24 är väl snart prisskillnaden mot en öppen box?

<{POST_SNAPBACK}>

Yes det gör jag

Det vet jag inte :)

Tveksamt eftersom det bara är lilla Svenska Boxer som kör med denna tjänst enligt vad jag hört

Bra fråga

Tror man kan det, men det är inget jag skulle vilja testa, boxen kanske sprängs eller biter mig.

Tack

Mja, typ tror dock att boxer fortfarande har erbjudande på denna box, då är den faktiskt billigare...

Postad 10 september 2007 - 14:19

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Sedan kan man inte starta inspelning på kanalen man tittar på om den redan spelar in ett program.

Man kan inte planlägga inspelning av 2 program samtidigt trots att man, om man väljer "spela in nuvarande program" kan just spela in 2 samtidigt.

Japp, så är det på den boxen, endast en inspelning åt gången (om man inte räknar tricket med att spara timeshiftbuffern men det är ju rätt ointressant). Inget Navigatorproblem m a o.

Sedan tillkommer problem som att 5:an, TV4 film, TV4 Plus med flera var helt svarta hela kvällen igår. Detta är för vanligt. Spelade in Cocktail - Svart hela vägen, ingen bild.

Sedan kommer det upp "Video Scrambled, Check your rights" på vissa kodade kanaler, säg en gång i timmen trots över 90% signalkvalitet alltid.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt vad som sagts behövs en CAM med lite bättre prestanda när man kör Navigator och tydligen har en del boxar levererats med en CAM som inte riktigt hänger med. Det låter nästan som att du kan ha fått fel typ. Kolla så att du har en Aston CAM.

Den vanliga Dilog 550 drabbas ibland av svarta inspelningar även när man kan titta på programmen live utan problem, så just det kan återigen vara ett fel på boxen i sig.

Redigerat av alfista, 10 september 2007 - 14:20.

Postad 10 september 2007 - 14:55

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

jo det finns diverse problem med boxer och deras inställning till epg, kanalerna sänder ut den men boxer stryper,

de påstod för några månader sen att det var bandbreddsbrist i nätet!!!
men krypterat data tar alltid mer plats än okrypterat, blir säkert påhoppad för det där sista

återigen, reklamfinansierade kanaler gillar inte pvr'er det är inte svårt att fatta, och det är just en bra epg som gör en pvr riktigt bra, och boxers/cd/vx kunder (och surprise!! det är inte vi tittare) är till 70-80 procent reklamfinansierade kanaler, vi är leverantörer av tittartid och pengar

@alfista, kommer aldrig att betal för epg data, det är en ren principsak,

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att det tar ganska lång tid att fylla upp EPGn så kan det ligga något i det där med bandbreddsbrist och att det är därför Boxer begränsar mängden data (för det misstänker jag också att de gör). Om EPG-data i överflöd vore ett hot mot reklamfinansierade kanaler så borde det ju rimligen vara kanalerna själva som höll igen snarare än Boxer.

Skall man vara petig så tar krypterat data inte alltid mer plats (inte de system jag byggt krypteringskretsar för i alla fall), men det kräver ju lite overhead i hanteringen så totalt sett behövs mer bandbredd även om det i många fall är försumbart.

Att reklamfinansierade kanaler ogillar PVR-boxar är naturligtvis sant, men jag ser inte en konspiration där de väljer att mickla med programtitlar för att klämma åt ägare av dessa boxar eller hur Navigator skulle utnyttjas i denna kamp.

Jag kommer inte att betala för Navigator, men det beror på att det det som erbjuds inte är värt nånting för mig snarare än heliga principer. Nåja, jag har förstås betalt utvecklingen av systemet via min abonnemangsavgift för boxerpaketet, och jag tvivlar på att Navigator blir en sån framgång att det någonsin kommer att ge avkastning, så indirekt betalar jag för det.

Postad 10 september 2007 - 15:48

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Jag har Aston Cam, och det är den som krånglar...

De gånger jag har svart bild räcker det med att jag trycker ut den och sätter i den för att det skall fungera. Riktigt jobbigt i längden dock.

Video Scrambled - Check Your Rights kommer fortfarande dock..

Postad 05 oktober 2007 - 06:49

Unregistered91c18574
  • Unregistered91c18574
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej,

Jag kollade med Dilog och dom menar på att man har en gammal version av boxer kortet när man har de här problemen. men det skulle bara vara att ringa och be om ett nyare.

Postad 06 oktober 2007 - 21:50

Unregisteredfb070f1b
  • Unregisteredfb070f1b
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Det verkar bara vara en massa problem med EPG via marknätet. Den rätta lösningen vore att han LAN eller WLAN från boxen och plocka informationen från nätet istället. Det finns ju en USB-kontakt på DT-550. Då borde man kunna koppla dit ett nätverkskort (pinne) för WLAN med USB-anslutning. Fast det faller förstås på att Dilog då först måste fixa drivrutiner för pinnen och programvara för att hämta EPG-infon från nätet och det lär de inte vara kompetenta till. Annars vore ju detta suveränt för man skulle ju exempelvis kunna logga in på sin box någonannanstans, kolla EPG:n och programmera inspelningar.

Postad 12 oktober 2007 - 22:25

koester
  • koester
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur mycket utrymme kan en vettig epg ta?? Det är ju xml-baserat för sjutton?

Helt löjligt att dom ska ta betalt för en sån tjänst för övrigt... Pratade med dom idag då en förvirrad person på kundtjänst sa att dom undan för undan skulle avskaffa den vanliga EPG:n med och bara köra med Navigator - nån mer som har hört nått om det, låter helt löjligt!! Hon skyllde på att alla som sände skulle börja ta betalt för det?

Vad finns det för alternativ för nån utan kabel-tv till boxer om man vill kunna se både tv3 och kanal5?

Postad 12 oktober 2007 - 23:10

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

Vad finns det för alternativ för nån utan kabel-tv till boxer om man vill kunna se både tv3 och kanal5?

<{POST_SNAPBACK}>

Bredbandsbolaget men usel kvalite.. :)

Postad 13 oktober 2007 - 12:43

koester
  • koester
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bredbandsbolaget men usel kvalite.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm jag var rädd för det... Kollade deras hemsida, ligger för långt från närmsta kopplingsstation för att det ska gå ändå verkar det som. Då är det bara att bita ihop o ta boxer ändå känns det som. Undra när det ska komma en tv-leverantör som tänker längre än vad näsan räcker och som vill behålla sina kunder på längre sikt med. visst kan man ta betalt för en rutten epg - men så fort en uppstickare kommer med någon annan lösning så tar man ju det istället. Boxer skulle ju tex. tappa rejält med kunder så fort viasat och canal digital inser att dom förlorar grymt många kunder på att dom vägrar samarbeta med tv3 och kanal 5.

Postad 15 oktober 2007 - 16:40

jonasn
  • jonasn
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Då de släckte den analoga tv´n i Skåne idag så tog jag tag i min önskan att köpa en ny boxer mottagare med dubbla tuners.

Har tidigare läst på forumet att det är problem med "Boxer Navigator" så jag sa till killen på Boxer´s kundtänst att jag var intresserad av en ny box och förlängning på 12 eller 24 månader UTAN Navigator, för 39:- extra per månad.

Han frågade varför jag inte var intresserad av Navigator, och jag svarade att jag läst på några forum att det inte funkar riktigt bra.

Enligt killen på kundtjänst så var detta helt fel, deras "Navigator fungerar till 100%"

Mycket måste ha hänt den sista tiden...... :) ? ..... från förra inlägget

Postad 15 oktober 2007 - 17:33

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Det verkar bara vara en massa problem med EPG via marknätet. Den rätta lösningen vore att han LAN eller WLAN från boxen och plocka informationen från nätet istället. Det finns ju en USB-kontakt på DT-550. Då borde man kunna koppla dit ett nätverkskort (pinne) för WLAN med USB-anslutning. Fast det faller förstås på att Dilog då först måste fixa drivrutiner för pinnen och programvara för att hämta EPG-infon från nätet och det lär de inte vara kompetenta till. Annars vore ju detta suveränt för man skulle ju exempelvis kunna logga in på sin box någonannanstans, kolla EPG:n och programmera inspelningar.

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm det. USB-kontakten på DT-550 (och de flesta andra boxar utom Dreambox och Lyngbox) är endast "Device"-portar dvs att boxen genom den kan kopplas som ett tillbehör till en dator eller annan enhet med "Host"-port. Man kan inte ansluta tillbehör på en "Device"-port.

Postad 17 oktober 2007 - 15:35

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej ! Väntar på en leverans av en DT-550 Navigator som jag skaffat för 695:- om man tecknar ett tvillingkort på 24 mån.
Någon som är nöjd med sin box ? Mest problem man får höra här annars. Men det borde väl finnas många som tycker den fungerar helt ok.
Någon som fått en DT-550 Navigator nyligen som kan lämna lite kommentarer?

Postad 17 oktober 2007 - 19:46

jonasn
  • jonasn
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Hej ! Väntar på en leverans av en DT-550 Navigator som jag skaffat för 695:- om man tecknar ett tvillingkort på 24 mån.
Någon som är nöjd med sin box ? Mest problem man får höra här annars. Men det borde väl finnas många som tycker den fungerar helt ok.
Någon som fått en DT-550 Navigator nyligen som kan lämna lite kommentarer?

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.boxer.se...NEW_WITHOUT_BOX

"Boxerpaketet 24 mån + Boxer Tvillingkort 24 mån + Boxer Navigator 24 mån (6 mån fritt)
+ 1 PVR för 595 kr"

Är det detta erbjudande du har nappat på ?

Postad 18 oktober 2007 - 09:52

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

https://www.boxer.se...NEW_WITHOUT_BOX

"Boxerpaketet 24 mån + Boxer Tvillingkort 24 mån + Boxer Navigator 24 mån (6 mån fritt)
+ 1 PVR för 595 kr"

Är det detta erbjudande du har nappat på ?

Hej !

Nästan... Men inte riktigt. Är befintlig kund och fick hem erbjudande om detta istället.

https://www.boxer.se...cd-9f0c714eb908

edit: Såg visst att det var 595:- det stod i erbjudandet... :wub:

Redigerat av Zebron, 18 oktober 2007 - 10:01.

Postad 23 november 2007 - 11:59

Unregistered1286502f
  • Unregistered1286502f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
En liten fråga till er som har Boxer Navigator:

Får man rätt start- och framförallt rätt sluttid på programmen när man programmerar boxen via EPG.
Jag har en Dilog 550 utan Navigator och har problem med framförallt TV4 program, som många gånger fortsätter några minuter efter utsatt EPG tid. Riktigt surt när man missar att spela in slutet. Måste alltid gå in i menyerna mauelt och gardera sig genom att lägga på några minuter.
Boxer har tidigare sagt att det är utanför deras kontroll för det är programleverantörerna som levererar fel information. Nu tar dom 39 spänn för tjänsten så då tycker i alla fall jag att problemet ( om det fortfrande är ett problem) ligger hos Boxers tjänst.

Som sagt så är jag väldigt nyfiken på att höra om det är bättre med Navigator än med standard "ful-EPG".

Postad 13 februari 2008 - 21:25

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Gammal tråd jag vet, men tänkte bara kolla hur det står till nu. I min Sony hxd870 får jag bra många dagar i EPG:n på flertalet kanaler, och även vissa genreangivelser osv. Men jag har inte Navigator och inte heller skall min hdd/dvd-recorder stödja det som jag förstått.
Jämfört med min gamla nokia-häck så får jag ju otroligt mycket mer info från EPG:n, och kan inte förstå varför jag skulle vilja lägga pengar på lite info om skådespelare osv, ofta skriver de ju ut det i beskrivningen i alla fall.

--Robert

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.