Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson K530i

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson K530i (Mobiltelefoner) 1 8.749998 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 October 2007 - 21:02

Unregistered3fd79635
  • Unregistered3fd79635
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Två frågor om K530i:

1. Har någon haft problem med glappande/knarrande batterilucka?

Mvh/Pär

<{POST_SNAPBACK}>

Ja!! Otroligt störande. Har bara haft min k530i några dagar men jag klarar inte av detta glappande/knarrande längre. Man tappar hela känslan när man trycker på knapparna pga detta. Måste lämna tillbaka telefonen och få det åtgärdat. Nån som gjort det?

Postad 14 October 2007 - 16:06

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har också "problem" med knarrande batterilucka och jag har bara haft min K530 i en dryg vecka. Iofs har jag bytt SIM-kort några gånger, vilket kan ha bidragit till nån typ av slitage som bidragit till knarrandet, jag tror inte jag märkte nåt knarrande när jag fick mobilen.

Jag har svårt att tro att det här går att få åtgärdat på garantin, men det kanske är värt ett försök om man stör sig mycket på det. Annars har jag läst att vissa lägger en liten vikt pappersbit mellan luckan och batteriet för att stabilisera. Jag testade nyss att göra det, men jag är osäker på om det verkligen hjälpte.

Postad 15 October 2007 - 21:16

eMBe
  • eMBe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har problem med knarrande skal samt batterlucka efter 2 dagars användning. Verkar som limningen i skalet släppt lite, om det nu är limmat.

Har petat i 2 lager papper, hjälpte lite. Men inte helt. Synd på en sån toppentelefon. Om den inte hade knarrat känns den väldigt gedigen.

Postad 17 October 2007 - 09:47

systerbara
  • systerbara
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Väntan är över! Enligt SE ska den svarta komma ut i butik i veckan (numero 42). Alltså bara att slå till.

Börjar dock vela igen, är kanske w660 ett bättre köp? Det jag tänkte på är att de som har w660 verkar mer nöjda med den än de som har k530. Och så verker ljudet vara bättre i den. Några åsikter?

Postad 17 October 2007 - 16:18

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Ja, jag tycker att du ska känna på båda mobilerna i butik, det är det absolut bästa sättet att skaffa sig en uppfattning/känsla av vilken man gillar bäst. Därefter tittar du på detaljerna i respektive mobils specifikationer.

Är det absoluta huvudsyftet med mobilen att lyssna på MP3 hade jag nog valt W660 eftersom de tydligen är lika tunna, men jag ångrar inte mitt val av K530 som jag tycker ger väldigt mycket funktioner/utseende/känsla för pengarna (trots knarrande batterilucka). Att man får ett 512 Mb minneskort till W660 är enligt mig ett stort minus eftersom kortet höjer priset på mobilen och iaf för mig legat oanvänt eftersom jag hellre lägger pengarna på ett 4Gb-kort för 450-500 kr.

Postad 19 October 2007 - 13:02

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Väntan är över! Enligt SE ska den svarta komma ut i butik i veckan (numero 42). Alltså bara att slå till.

Börjar dock vela igen, är kanske w660 ett bättre köp? Det jag tänkte på är att de som har w660 verkar mer nöjda med den än de som har k530. Och så verker ljudet vara bättre i den. Några åsikter?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan dock inte se att den dykt upp någonstans ännu? Våra fysiska butiker här i Östersund är dock inte något att hänga i granen, men nätbutikerna borde ju ha den på gång...

Själv mailade jag SE tidigare idag (ovetandes om den här posten) och de svarade att den kommer "under fjärde kvartalet 2007).... Det lät som rätt olika uppgifter... =)

Nån som sett röken av den?

Postad 19 October 2007 - 17:43

Unregistered924f697d
  • Unregistered924f697d
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ja, jag tycker att du ska känna på båda mobilerna i butik, det är det absolut bästa sättet att skaffa sig en uppfattning/känsla av vilken man gillar bäst. Därefter tittar du på detaljerna i respektive mobils specifikationer.

Är det absoluta huvudsyftet med mobilen att lyssna på MP3 hade jag nog valt W660 eftersom de tydligen är lika tunna, men jag ångrar inte mitt val av K530 som jag tycker ger väldigt mycket funktioner/utseende/känsla för pengarna (trots knarrande batterilucka). Att man får ett 512 Mb minneskort till W660 är enligt mig ett stort minus eftersom kortet höjer priset på mobilen och iaf för mig legat oanvänt eftersom jag hellre lägger pengarna på ett 4Gb-kort för 450-500 kr.

<{POST_SNAPBACK}>

Fast K530 stödjer ju bara upp till 2GB-kort... :)

Postad 19 October 2007 - 17:49

jeccou
  • jeccou
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Att man får ett 512 Mb minneskort till W660 är enligt mig ett stort minus eftersom kortet höjer priset på mobilen och iaf för mig legat oanvänt eftersom jag hellre lägger pengarna på ett 4Gb-kort för 450-500 kr.

<{POST_SNAPBACK}>

Att kalla det "ett stort minus" är väl att ta i så man spricker! Som privatperson kan man ju köpa dem från 50 spänn, så rimligen betalar SE kanske max några kronor. Gissningvis hade alltså inte 660:n kostat 1200 utan minneskortet... :)

Postad 19 October 2007 - 19:46

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
HeMo: Hehe, jasså, ja, det märkte inte jag när jag började använda mitt nya 4Gb-kort på min K530. :-)

jeccou: Även om ett 512 Mb kostar 50 kr är det ett faktum att mängden minne är större än på en vanlig mobiltelefon vilket gör att det antagligen ska räknas som en "feature". En feature som enligt min mening är betydelselös eftersom jag ändå bytt ut kortet direkt.

Postad 22 October 2007 - 21:23

jeccou
  • jeccou
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Men många nöjer sig garanterat med 512 MB och eftersom priset knappast höjs nämnvärt, så...

Postad 24 October 2007 - 09:28

Unregistereddc1bcb96
  • Unregistereddc1bcb96
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis i dagarna fått mig en ny K530i från jobbet, den verkar riktigt bra. Jag är på det stora hela nöjd med telefonen.

MEN, jag saknar en funktion som jag inte hittar och jag börjar bli orolig att den inte finns.

Kan man på något sätt få fram så att klockan m.m syns svagt på skärmen när den är i viloläge? Så som man kunnat med alla andra Sonyericsson jag har tittat på.

Detta är ju otroligt irriterande, man kan heller inte se direkt på skärmen om man har fått ett meddelande eller missat ett samtal.

Någon som vet om det går att få fram denna funktion? Snälla säg att det går... ;)

Postad 28 October 2007 - 23:55

alfin
  • alfin
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Vet ej exakt vad du eftersöker, men tryck på volymknappen uppe i högra hörnet på telefonen när den är i viloläge så tänds skärmen och du ser klockan samt om du har några nya sms och obesvarade samtal.

Postad 29 October 2007 - 15:44

Unregistereddc1bcb96
  • Unregistereddc1bcb96
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
>>Vet ej exakt vad du eftersöker, men tryck på volymknappen uppe i högra hörnet på telefonen när den är i >>viloläge så tänds skärmen och du ser klockan samt om du har några nya sms och obesvarade samtal.

Jo, det är exakt det jag eftersöker, MEN, på min tidigare SE -telefon och på många andra nyare modeller så kan man se klockan samt om du har några nya sms och obesvarade samtal utan att trycka på någon knapp, när den är i viloläge. Det finns alltid där. Jag vill slippa behöva trycka på någon knapp för att få fram det, vill att det alltid ska synas svagt.

Postad 29 October 2007 - 16:51

alfin
  • alfin
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

>>Vet ej exakt vad du eftersöker, men tryck på volymknappen uppe i högra hörnet på telefonen när den är i >>viloläge så tänds skärmen och du ser klockan samt om du har några nya sms och obesvarade samtal.

Jo, det är exakt det jag eftersöker, MEN, på min tidigare SE -telefon och på många andra nyare modeller så kan man se klockan samt om du har några nya sms och obesvarade samtal utan att trycka på någon knapp, när den är i viloläge. Det finns alltid där. Jag vill slippa behöva trycka på någon knapp för att få fram det, vill att det alltid ska synas svagt.

Tror ej det är möjligt, i vart fall inget jag har hittat. Personligen gillar jag det som det är nu, batteritiden torde bli längre eftersom skärmen stängs av helt i viloläge.

Postad 04 December 2007 - 17:10

Emporio
  • Emporio
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Överväger mellan SE K530i och Nokia 6120, och just nu är batteritiderna det som gör att 530 känns som ett bättre alternativ.

I specifikationen står: Standbytid 395 timmar och taltid 9 timmar. Stämmer det?

Postad 05 December 2007 - 00:46

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Nej, det stämmer absolut inte på min K530. Den är betydligt kortare.

Postad 20 December 2007 - 01:01

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Batteritiden är grym tycker jag :P

Postad 20 December 2007 - 09:11

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Allt är relativt. ;-) Men visst har batteritiden blivit lite bättre sedan jag lärde mig att stänga av 3G-nätet. Dock absolut inte 395h/9h. Snarare 150h med 2-3 fem-minuterssamtal/dag och 4-5 trixningar/dag med alarm/kalender. Om det är bra eller dåligt i förhållande till andra nyutkomna mobiler vet jag inte eftersom min förra mobil var en 3 år gammal K700.

// Mattias

Postad 29 December 2007 - 13:25

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Har också köpt denna vldigt prisvärda mobil och är mkt nöjd. Den var riktigt snygg den svarta.

Allt lirar perfekt förutom att jag märker ett ganska markant bakgrundsbrus under samtal. Något ni andra har noterat? Det låter ju högt och bra men susar i luren kan man säga och det är ihållande oberoenda av volymen. Även de man pratar med hör bruset i andra änden.

Postad 29 December 2007 - 13:57

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt nåt betydande bakgrundsbrus när jag talar i min K530, men jag har en kompis som tvingades byta sin första K530 pga väldigt högt/ihållande brus. Det var uppenbart fel på den. Även på hans andra K530 dyker det upp brus ibland men jag tror inte han orkat byta den än.

// Mattias

Postad 30 December 2007 - 09:40

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tack Mattias

Får lämna in den på en översyn. Jag stör mig lite på det och det är drygt när alla man pratar med hela tiden gnäller "Ohh vad det brusar i telefonen"

Postad 30 December 2007 - 12:53

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Okej. Ja, är det så allvarligt att de klagar på bruset så ska du ju absolut lämna in den och få det åtgärdat. Inget snack om det.

// Mattias

Postad 05 January 2008 - 21:01

hamstah
  • hamstah
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min SE k530i i väntan på en iPhone. Funkar utmärkt, enda jag kan anmärka på är att jag har lite backligt bleeding. Sen så har ju tyvärr inte kameran autofokus eller fotolampa

Postad 16 January 2008 - 11:05

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Är helnöjd med min svarta K530i. Undrar bara dock om det är någon större skillnad mellan laddare CST-60 och CST-70?
Jag är dessvärre inte så bra på elektronik--- - kan man använda CST-70:n för att ladda K530i:n?
Jag försöker hitta info på nätet, på "mytrendyphone" står 530i ej med i listan på kompatibla telefoner men på "24.se" finns den i listan. På Sonyericssons hemsida finns den inte med överhuvudtaget.
Att jag undrar är för att jag har tillgång till en CST-70 på jobbet.

Tacksam för er hjälp!

MVH,
Schaudin

PS Ser att CST-60:s output är 4,9 V, 450mA och CST-70:s dito är 4,9V, 700mA... Den skillnaden i ström kanske inte är så hälsosam för mobilen...? Någon som vet? DS

Redigerat av Schaudin, 16 January 2008 - 14:37.

Postad 24 January 2008 - 00:15

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Så, nu har jag varit utan min splitt nya lur i 2 veckor och äntligen så låg det en avi i brevlådan. Den hade kommit från garantireparationen.

Har saknat luren extremt mkt och körde ner till posten glad igen och hämtade ut telefonen..

Packade upp den och ringde ett första testsamtal......... Och den hade exakt samma fel som jag lämnade in den för.. Ett väldigt högt brus som är ihållande i bakgrunden HELA TIDEN. schhhhhhhrrrrrrsssssssscccccchhhhh och den jag hade i andra änden undrade om jag var ute och körde bil trots att jag satt inne i ett tyst rum :P

Det roliga är ju att det står en massa på "testpappret" där jag även angett exakt vilket fel den hade med bakgrundsbruset m.m

*Byte av högtalare, justering av högtalare, Uppgradering, Test OK

Man undrar ju lite stillsamt hur testen är utförd :D

Iaf så är man ju jäkligt besviken och överväger ju att lämna SE för gott, synd på en go och prisvärd lur för övrigt. Just nu vill jag bara kasta den i ån :)

Men men, får kriga vidare imorrn igen. Sitta i telefonköer och krabba, vänta på fraktsedlar, åka till posten, vänta 2 veckor till, åka till posten igen och hämta ut den osv...

Postad 25 January 2008 - 10:59

Schaudin
  • Schaudin
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Är helnöjd med min svarta K530i. Undrar bara dock om det är någon större skillnad mellan laddare CST-60 och CST-70?
Jag är dessvärre inte så bra på elektronik--- - kan man använda CST-70:n för att ladda K530i:n?
Jag försöker hitta info på nätet, på "mytrendyphone" står 530i ej med i listan på kompatibla telefoner men på "24.se" finns den i listan. På Sonyericssons hemsida finns den inte med överhuvudtaget.
Att jag undrar är för att jag har tillgång till en CST-70 på jobbet.

Tacksam för er hjälp!

MVH,
Schaudin

PS Ser att CST-60:s output är 4,9 V, 450mA och CST-70:s dito är 4,9V, 700mA... Den skillnaden i ström kanske inte är så hälsosam för mobilen...? Någon som vet? DS

Har nu fått svar från SE-kundtjänst. Enligt dem går det lika bra att ladda mobilen med både CST-60 och CST-70.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.