Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba 32A3000P

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Toshiba 32A3000P (TV) 1 7,47 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 oktober 2007 - 20:28

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft denna tv i några veckor nu...i sovrummet.

Som sovrums-tv tycker jag att den duger bra. Jag menar...en platt 32 tummare för under 5000 papp. Då ska man nog inte ha kraven alltför högt ställda.

Har ComHem kabel tv och provat köra både analogt, via digitalbox samt DVD med hdmi. Bilden blir självklart bättre och bättre i nämnda ordning, men även den analoga bilden är helt okej.

Klar och fin bild och inga större problem med eftersläpningar.

Måste dock påpeka en stor brist...och det är betraktningsvinkeln. Jag har alltså tv:n i sovrummet, vilket innebär att jag ser tv snett nerifrån och lite från sidan. Det svarta i bilden blir verkligen grått och förändras tydligt (till det bättre) om jag sätter mig upp i sängen eller ligger ytterst på kanten så jag ser rakt framifrån.

Har garderober mitt emot sängen så jag kunde inte placera tv:n optimalt. Kände inte heller för att lägga dyra pengar på ett väggfäste med arm. Så jag har den alltså platt mot väggen.

Kan för övrigt tipsa er som söker ett väggfäste till denna att jag hittade ett på Biltema för typ 150:- som passade utmärkt

Jag har även en Panasonic 42" plasma i vardagsrummet. Den är betydligt bättre (framförallt inga problem med vinkeln)...men också tre gånger så dyr.

Här är en länk till en bild på hur den ser ut på plats.
http://www.metroblog...ticle=19.278968

/Patrik

<{POST_SNAPBACK}>

:D . När jag läser ditt inlägg tror jag att jag själv skrivit. Har oxå denna i sovrummet, har Panna 42 i vardagsrummet, och har ska hänga upp Toshiban med Biltemas 150:- värsting fäste!.

Tycker helt klart att denna tv kan rekommenderas, klart prisvärd. Gav 4890:- hem till dörr EG.
Självklart kan man lägga på ett par tusen till, men vem vill ha en "fjuttig" 32" för 7-8papp???, när man kan får en grym 42" för dryga 10..... :D . Så detta är en perfekt sovrumstv... :D

Kommer lägga upp bilder i mitt galleri!
:D

Redigerat av Wide, 18 oktober 2007 - 20:30.

Postad 18 oktober 2007 - 21:37

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft denna tv i några veckor nu...i sovrummet.

Som sovrums-tv tycker jag att den duger bra. Jag menar...en platt 32 tummare för under 5000 papp. Då ska man nog inte ha kraven alltför högt ställda.

Har ComHem kabel tv och provat köra både analogt, via digitalbox samt DVD med hdmi. Bilden blir självklart bättre och bättre i nämnda ordning, men även den analoga bilden är helt okej.

Klar och fin bild och inga större problem med eftersläpningar.

Måste dock påpeka en stor brist...och det är betraktningsvinkeln. Jag har alltså tv:n i sovrummet, vilket innebär att jag ser tv snett nerifrån och lite från sidan. Det svarta i bilden blir verkligen grått och förändras tydligt (till det bättre) om jag sätter mig upp i sängen eller ligger ytterst på kanten så jag ser rakt framifrån.

Har garderober mitt emot sängen så jag kunde inte placera tv:n optimalt. Kände inte heller för att lägga dyra pengar på ett väggfäste med arm. Så jag har den alltså platt mot väggen.

Kan för övrigt tipsa er som söker ett väggfäste till denna att jag hittade ett på Biltema för typ 150:- som passade utmärkt

Jag har även en Panasonic 42" plasma i vardagsrummet. Den är betydligt bättre (framförallt inga problem med vinkeln)...men också tre gånger så dyr.

Här är en länk till en bild på hur den ser ut på plats.
http://www.metroblog...ticle=19.278968

/Patrik

<{POST_SNAPBACK}>

:D . När jag läser ditt inlägg tror jag att jag själv skrivit. Har oxå denna i sovrummet, har Panna 42 i vardagsrummet, och har ska hänga upp Toshiban med Biltemas 150:- värsting fäste!.

Tycker helt klart att denna tv kan rekommenderas, klart prisvärd. Gav 4890:- hem till dörr EG.
Självklart kan man lägga på ett par tusen till, men vem vill ha en "fjuttig" 32" för 7-8papp???, när man kan får en grym 42" för dryga 10..... :D . Så detta är en perfekt sovrumstv... :D

Kommer lägga upp bilder i mitt galleri!
:D

<{POST_SNAPBACK}>

Upp med bilderna snarast:)

Postad 19 oktober 2007 - 09:36

Ulvas
  • Ulvas
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ulvas, förstod att det såg bra ut med 360, hur flöt det då? något lagg?

<{POST_SNAPBACK}>

LCD-fenomenet eftersläpningar (vilket jag antar att du menar) stör generellt sett mest i snabba spel. Jag har testat Halo 3, Bioshock, PES 2008, VF5, PGR4 mfl och 32A3000P har definitvt mindre eftersläpningar än tex Samsungs gamla storsäljande R7-serie. Inte det minsta störande, och jag upplever inte att detaljer/texturer blir speciellt blurriga vid snabba rörelser/panoreringar.

Postad 19 oktober 2007 - 10:58

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ulvas, förstod att det såg bra ut med 360, hur flöt det då? något lagg?

<{POST_SNAPBACK}>

LCD-fenomenet eftersläpningar (vilket jag antar att du menar) stör generellt sett mest i snabba spel. Jag har testat Halo 3, Bioshock, PES 2008, VF5, PGR4 mfl och 32A3000P har definitvt mindre eftersläpningar än tex Samsungs gamla storsäljande R7-serie. Inte det minsta störande, och jag upplever inte att detaljer/texturer blir speciellt blurriga vid snabba rörelser/panoreringar.

<{POST_SNAPBACK}>

Ulvas släng upp lite bilder på hur tv ser ut hemma hos dig!

Postad 19 oktober 2007 - 19:57

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Låter ju trevligt jag brukar inte störas av eftersläpningar men det skadar ju inte att fråga ändå :)
fortsätter att hålla tummarna för att jag blir nöjd

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 20 oktober 2007 - 10:20

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nån mer som har något att säga om denna tv?

Postad 20 oktober 2007 - 10:21

Hazzan
  • Hazzan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Om man har att välja på denna eller Samsung´s LE-32S67 för 4999 då?

Postad 20 oktober 2007 - 10:28

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Om man har att välja på denna eller  Samsung´s LE-32S67 för 4999 då?

<{POST_SNAPBACK}>

Vars kan man köpa LE-32S67 för 5000:-?

Postad 20 oktober 2007 - 11:26

Hazzan
  • Hazzan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Expert i Västerås har den som dragplåpster just nu

Postad 20 oktober 2007 - 16:32

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
En liten bild på tvn uppsatt med Biltemas 149:- fäste! :D

https://www.prisjakt...kt.php?g=205485

Kan inte säga så mkt än, men helt ok. Är ju ljusår från Pannan jag oxå har men men... ;)

Postad 20 oktober 2007 - 19:39

donfalcon
  • donfalcon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Snabbrecension, har inte hunnit testa mer än analogt (Comhem):

+ snyggaste billighets-TV:n! Slår t.ex. Hitachin och Hyundaien med hästlängder. Ren, svart design!
+ helt ok bild, betraktningvinkeln var inte så kass som jag förfarade (inte bäst heller)

- en död pixel nästan mitt i skärmen. Orkar nog inte köra ångerrätt bara för det, men det irriterar lite.
- bilden på Comhem var störig som fan igår, bilden hoppade till ibland, ibland funkade det bra i 5 min, ibland 5 sek. Vet inte om det var signalen som spökade eller TV:n, men är det TV:n så är det baj baj tillbaka. Är dock 90% säker på att det var signalen. Ska testa med VGA/HDMI också.

Är överlag nöjd, tycker man får lite mer än man betalar för.

Edit: Har nu lagt till en bild i mitt galleri!

Redigerat av donfalcon, 21 oktober 2007 - 19:09.

Postad 20 oktober 2007 - 20:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
jaha kanske ska säga vad jag tycker om denna tvn också.
tjejen köpte en i veckan ifrån elgiganten o jag började ju leka med den på en gång. tycker inte om överprocessade bilder som många LCDer har så jag blev glad redna i butiken då denna har en mer brusig men ärlig och skarp bild.
första jag försökte var att pixelmappa 1360x768 över vga från xbox 360 men det såg inte så bra ut men var väl fullt ok bild om man tog några steg bak. provade 720p och komponent istället o det såg ännu värre ut och dubbelt o hemskt, bytte till 1080i och nu vart det aningens bättre. spelade upp hd-dvd o märkte att det såg riktigt fint ut, såg sen att tvn var optimerad för att spela upp 1080i material. och det var det inget snack om senare på kvällen då jag testade att dra ut vga sladden för att se om den lite dubbla bilden på component skulle försvinna och VIPS , det gjorde den och bilden blev nu grymt skarp och toshiban klarar skala 1080i signalen fantastiskt! HD-DVD är en riktig njutning på denna tvn måste sägas.
vanlig tv har jag bara testat analog sur kabeltv men det går ju att se på i varje fall, har inte hittat någon optimal inställning för det ännu dock.
och apropå det, man kan ju inte ha olika inställningar för olika källor vilket är himla dumt!
min 1930 genom HDMI till denna rackare ser även det skitfint ut, kör på 1080i därmed.

ska sägas att detta är den första LCDn som jag har haft möjlighet att prova på detta sättet, och jag gillar en hel del med denna tvn och LCD i allmänhet... MEN, det negativa med denna tvn som även det är LCD relaterat är den totalt skit taskiga svärtan och den hemskt dåliga tittvinkeln! sitter man på exakt rätt ställe så är den åtminstone svart, men flyttar man bara litegrann på sig så kan halva bilden plötsligt vara blåaktig och detta har jag väldigt svårt för, framförallt eftersom höger och vänster öga ser olika bilder och det känns underligt.
och svärtan kan man inte ens kalla svärta, den lyser ju liksom, det går inte att komma ifrån, och det förstör ju helt klart djupet i bilden för det finns inget och jag är beroende av djup :-)
sedan vill man ju ha kontrast och brightness på högsta så man får njuta av LCDns ljustryck åtminstone men det vågar man ju inte för att man inte vill bränna ur tvn så jag har allt på högst 80 av 100. för visst drar men ner på livslängden även på en LCD av att köra hög kontrast? eller?

har även ett litet irriterande ljussken nere i kanten mitt på tvn som syns vid mörka scener, men förmodar att det är sådant man får leva med för att kunna köpa billiga 32 tums LCDer...

tycker även jag att tvn i sig är skitsnygg rent ut sagt måste sägas också!

så lite ris o lite ros!
den har gett mig mersmak, skulle vilja ha en lcd utan denna tvs negativa grejer nu, och med större skärm, 32 är för litet. men denna får väl duga ett tag i varje fall.
synd bara att man inte kan få till 360 bilden bättre vid spelande bara, vaför kan inte alla tv och projektor tillverkare ha som optoma, en 1:1 knapp!?

plus o minus
- Svärtan
- Tittvinkeln
- detaljer i svärta
- bristen på djup
- bara en inställning

+ 1080i signaler ser grymt bra ut
+ skarp
+ färgerna
+ snygg design
+ trycket i bilden

tror nog det bästa är att lägga till någon slant o köpa en med åtminstone bättre tittvinkel

Mvh
Beagle

Postad 21 oktober 2007 - 20:10

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Många åsikter om denna tv. Synd att inte alla har lämnat omdöme på prisjakt.
Tycker själv både illa och bra om denna tv. Kollade dvd film via scart och den är grym med färger på sagan om ringen. Ljudet är inte så dåligt som jag först tyckte utan den fyller det lilla sovrummet rätt bra.
Kan inte rekomendera denna tv som en tv till vardagsrum. Den har alldeles för dålig betraktningsvinkel och de som sitter lite snett kommer bara få en trist grå bild. Ingen svärta alls för den som sitter lite vid sidan av alltså. Men för ett sovrum, satt i lagom höjd och mitt i, funkar den ju kanon!

Kan inte bestämma mig om jag ska vara nöjd, när jag precis betalat nästan 4900:- ända hem till dörren för denna lcd-tv. Nåja, den fyller sitt syfte och kommer få visa film, tv och spelas xbox på i rätt många år framöver.

Cheers! :)

Postad 21 oktober 2007 - 20:52

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Glömde bara skriva - Inga döda pixlar, inget ljusinsläpp i hörnen och inga synliga eftersläpningar (och då är det rätt många tusen krigare på slagfältet i "Sagan om ringen")

Postad 23 oktober 2007 - 10:58

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga om denna tv, hur pixelmappar man via vga?

Kör ett ATI x1600 kort i datorn, funkar?

on a side note,
kan någon förklara lite enkelt vad pixelmappat är? Jag trodde i min okunnighet att det var att tv:n visar upp en bild som datorn skickar exakt som datorn skickar den? När jag stoppar in en vga kabel från datorn till tv:n så visar tv:n en upplösning på 1024X768 (4:3). Om jag ändrar upplösning i datorn till 1280x768 (16:9) så fungerar det inte eller jag får bild men den blir 4:3.

Det står även att det är så det blir om jag läser instuktionsboken rätt. I den står att man kan köra xga och att sxga visas men inte enligt vesa standard samt att man kan få 720p och 1080i via hdmi kontakten. Som sagt hade jag fått för mig att pixelmappnig sulle kunna gå runt detta på nått sätt men det kanske inte är sant?

Väl mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 23 oktober 2007 - 11:19.

Postad 23 oktober 2007 - 21:17

donfalcon
  • donfalcon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har en liten fråga om denna tv, hur pixelmappar man via vga?

Kör ett ATI x1600 kort i datorn, funkar?

on a side note,
kan någon förklara lite enkelt vad pixelmappat är? Jag trodde i min okunnighet att det var att tv:n visar upp en bild som datorn skickar exakt som datorn skickar den? När jag stoppar in en vga kabel från datorn till tv:n så visar tv:n en upplösning på 1024X768 (4:3). Om jag ändrar upplösning i datorn till 1280x768 (16:9) så fungerar det inte eller jag får bild men den blir 4:3.

Det står även att det är så det blir om jag läser instuktionsboken rätt. I den står att man kan köra xga och att sxga visas men inte enligt vesa standard samt att man kan få 720p och 1080i via hdmi kontakten. Som sagt hade jag fått för mig att pixelmappnig sulle kunna gå runt detta på nått sätt men det kanske inte är sant?

Väl mött!n.
/Skorpan

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag inte hunnit testa själv, men det står här under egenskaper:

Pixelmappning via VGA-ingången Ja 1360x768@60Hz

Alltså: testa att ställa upplösningen som ovan, det är TV:ns native-upplösning. Ibland kanske det inte går att välja i Windows, då kan du installera ett program som heter Powerstrip som gör att man kan välja "custom"-upplösningar.

Postad 24 oktober 2007 - 10:34

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tackar nu funkar det lite halft iaf!

Jag visste att det fanns en anledning till varför jag gillade NVidia bättre än ATI. När jag kopplade TV:n till den stationära kunde jag direkt i nvidias egna inställningar byta till precis den upplösning och uppdaterings hastighet (1360x768 och 60Hz) jag ville, direkt jag fick bild över hela tv:n istället som förut bara 4:3.

På den bärbara däremot med ATI-kort kan jag inte ändra på varken upplösning eller uppdaterings hastighet med catalyst. Försökte med Pstrip som jag provat förut (minns snär man ville ändra uppdaterings hastighet i CS för det skulle vara så grymt mycket bättre med 100HZ ;) ) men den ville inte ändra, sa något om att den inte hade administratör rättigheter, provade att i vista starta den som administratör (alternativ om man högerklickar) men den ville fortfarande inte. Någon som har nått förslag?

Väl mött!
/Skorpan

Postad 27 oktober 2007 - 23:22

TheViking
  • TheViking
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
För 4790 kr (Elgiganten) är den väldigt prisvärd tycker jag.
Kör Boxer via scart (RGB) och det ser helt OK ut. Bild via den inbyggda analoga mottagaren (com-hem) är lite halv kass men det var ju helt väntat.
Har ett litet problem att bilden inte är helt centrerad utan är lite för långt ner. Detta gäller bara scart 1/RGB. DVD via scart 2 och analog är bilden helt centrerad.
Lite skumt att man trycker på power on på fjärren så händer inget på typ 3 sekunder...sen går TV:n igång. Man tror varje gång att man måste trycka igen...något man nog vänjer sig vid.
Kan bara rekommendera....funkar kanon som kökstv hos mig iaf!

Postad 14 december 2007 - 20:28

Henrik28
  • Henrik28
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kostar 4999:- på Expertbutikerna nu... :P

Av någon orsak så syns det inte på deras hemsida eller på prisjakt...

Postad 15 december 2007 - 10:57

Sunnari
  • Sunnari
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte den igår, jag är nöjd! men det enda är att jag inte får widescreen när jag kopplar till datorn, nån som vet ?

https://www.minhembi...p;#entry1682850
(min tråd)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.